Muggen lijkjes verwijderen

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
Hans
8th Gear member
Contacteer:

Ik dacht dat alle muggen in mijn slaapkamer wonen tegenwoordig....
Veni,Vidi,Nates calce concidi

Volvo V40 D2 MY2013
Meneer_B
Starter

groene zeep man, dat werkt perfect. gewoon lekker erop schmeren, even laten weken/intrekken, en eraf spuiten :)
Battlecruiser
8th Gear member

Maarten schreef:maar wat als ze er al heel lang op zitten en er niet zo maar af te wassen of te vegen zijn?werkt die nylonkous dan wel of wordt het toch iets van commandant of iets dergelijks?
Ik heb nog nooit meegemaakt dat een muggenlijk er bij het wassen niet afwilde.
De hele truc bestaat doodeenvoudig uit inweken. Als de auto nat is en de mug dus ook, duurt het enige tijd (minuut of 5) voordat zelfs de meest hardnekkige mug loslaat.
Dus natmaken en vervolgens de auto wassen en pas op het laatst de voorzijde doen, want daar zitten die muggen en ondertussen is de inweektijd verstreken. Zeer hardnekkige exempleren even helpen met de nagels.

O ja, mijn autowasmethode is met de slang met Gardena-borstel erop, zodat er constant een beetje water uitloopt. Dan blijft alles voortdurend nat. Werkt beter dan met de spons, want dan drogen tussendoor de autodelen weer op. Met de Gardena-borstel hoef je eigenlijk zelfs geen wasmiddel te gebruiken, alleen water volstaat.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
ren
1st Gear member

ik doet het gewoon met zo´n vochtige microvezel doek. poetsen ze ook je auto mee als ie onder miniskule verfspetters zit. tip kreeg ik van dat autopoetsbedrijf.
850 GLT 2.5 20v´93
V40 1.8i 16v G3 ´97
V40 1.9 td 115pk ´04
Plaats reactie

Terug naar “Volvo algemeen (niet technisch)”