Rembekrachtiging

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
lkort
3rd Gear member

De XC70 wordt over 2 weken onderzocht, is al 2 maal eerder naar gekeken maar de dealer gaat Volvo Nederland contacten.
Heb hetzelfde gevoel als Dieselpower, zijn wel de remmen. Vacuum lekt soms weg en soms ook niet, wil met de remmen geen risico lopen.
De S40 is pas 2 weken oud, ben er nog niet mee terug geweest. Deze verliest altijd zijn vacuum na een uurtje stilstand, misschien hoort het wel zo?
XC70 2.4D Ocean Race 2005.
S40 D5 Geartronic 2007.
dieselpower
4th Gear member

Voor ikort hierboven,

Het hoort niet zo. tenminste, dat zegt mijn dealer. Wordt af fabriek in ieder geval niet zo geleverd, als het na verloop van tijd zo'n probleem ontstaat dan hoort het zo niet zeggen ze.
Dat het probleem na iedere reparatie even weg blijft is mij ook een raadsel maar het is wel zo. Het is iedere keer na een week of 2-3 weer terug, mijn dealer voelt het zelf ook. Ik breng de auto na mijn werk, 'smorgens vroeg voelen ze het meteen, zo ze weten ook dat ik de zaak niet fles. Ze zijn het gewoon met me eens maar zijn bovenal gefrustreerd. Quote van de werkplaatschef: " ik ben nu ruim 41jaar monteur en dit is de eertste keer dat ik een auto niet gerepareerd krijg. Al kost het me een schip met goud, deze auto gaat hier goed de garage uit, dit trek ik op mijn eer!"
Goede instelling, alleen zijn zijn oplossingen nu op.
Johan s60
6th Gear member

Bij mijn s60 (lpi) zit er in de bekrachtiger een sensor/ schakelaar kan die soms (afentoe) lek zijn!! :lovestory:
dieselpower
4th Gear member

Aan iedereen die al in dit topic hebben gereageerd, speciaal aan Ikort en IkeV70;

Hoe gaat het met jullie vacuumprobleem? En met de oplossingen van jullie dealers. Mijn auto moet over twee weken naar de garage voor een reguliere servicebeurt en er wordt dan weer aandacht aan het vacuumprobleem (het is er nog steeds) besteed. Is er bij jullie al iets boven water wat de oplossing blijkt te zijn? zoja, wat? Misschien kan ik mijn dealer, mijzelf en eventuele andere rijders daarmee verder helpen.
plim
4th Gear member

@ dieselpower,
Het probleem is definitief opgelost. Het is niet meer terug gekomen. De werkplaatschef bij De Beemd in Helmond moet precies weten wat hij heeft gedaan (maar zoals ook eerder gezegd, ik rijd een benzine auto).
Ik hoop dat bij jou ook binnenkort het probleem wordt opgelost. Succes !
Volvo 340 GL; Volvo 440 GL; Volvo 850 GLT; Opel Vectra 2.5 V6 CDX automaat; Nissan Maxima QX 3.0; Volvo V70 2.5 Europa; Volvo S60 2.4, automaat, FastTech, Venetian Red Pearl, Mimas, Edition, Woodline, Svangen; Peugeot 206 2.0-16v GTI, Gris Fer, Leer, 16'' Ouragan, etc. etc.; Volvo S60 2.4T, automaat, Mobility Line, Comfort Line, Nidingen met 17'' Tethys, Family Line, Maya Yellow
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
IkeV70
5th Gear member

dieselpower schreef:Aan iedereen die al in dit topic hebben gereageerd, speciaal aan Ikort en IkeV70;

Hoe gaat het met jullie vacuumprobleem? En met de oplossingen van jullie dealers. Mijn auto moet over twee weken naar de garage voor een reguliere servicebeurt en er wordt dan weer aandacht aan het vacuumprobleem (het is er nog steeds) besteed. Is er bij jullie al iets boven water wat de oplossing blijkt te zijn? zoja, wat? Misschien kan ik mijn dealer, mijzelf en eventuele andere rijders daarmee verder helpen.
Ik heb anderhalf jaar geleden gevraagd aan de dealer of het normaal was dat het vacuum weglekte. Hij zei van wel. Hoewel ik daar altijd aan getwijfeld heb, zeker na het lezen van recente berichten op het forum, heb ik het verder gewoon maar gelaten voor wat het is. (Ik had overigens geen garantie bij die dealer)
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
dieselpower
4th Gear member

Even een update;

Mijn auto is net terug van een reguliere onderhoudsbeurt, er is meteen ook nog aandacht aan het vacuumsysteem besteed, dwz, er is contact geweest met volvo (nederland of zweden, dat weet ik niet).
De officiele verklaring luid als volgt: het is normaal dat het opgebouwde vacuum uiteindelijk weglekt. Er wordt alleen geen tijdsspanne opgegeven door volvo, dus is het moeilijk te oordelen of het systeem lekt of dat dit een normale tijdsduur is totdat het vacuum (bijna) weg is. Aangezien alles van het vacuumsysteem bij mij is vervangen gaat mijn dealer er vanuit dat het systeem niet lekt maar dat het vacuum bij mij na ± 8-9 uur weg is. Toch gaan ze het volgende nog proberen.
Ze gaan bij een nieuwe D5 de hoeveelheid vacuum (onderdruk) meten en de tijd totdat het weglekt is. Datzelfde gaan ze ook doen bij mijn D5, kunnen ze mooi vergelijken wat de verschillen zijn, of mijn pomp nog genoeg opbrengt etc.
Verder gaven ze mij de garantie dat, zolang de motor loopt en de pomp oke is (is nieuw dus....), er altijd vacuum is, je kan dus nooit verrast woden tijdens het rijden. Er zou een enorm lek in het vacuumsysteem moeten zitten als de pomp dat niet bij zou kunnen houden, dat zou je meteen moeten merken/voelen/horen. Geen zorgen over maken was het advies.
Wordt nog vervolgd dus voor een meting. Die jongens bijven zich inzetten, fijne warme douche voor ze!! 8)
lkort
3rd Gear member

Update van mijn vacuum problemen.

Beide auto's soms na 1 uur stilstand geen vacuum meer, soms na 1 nacht nog wel vacuum.

XC70 D5 2005: volgens dealer na contact Volvo Nederland normaal dat het weglekt, is ook geen probleem dat volgens Volvo Nederland regelmatig voorkomt (maar dat hoor ik wel vaker). Wel is er een pakking pro actief vervangen, helpt niks.
Binnenkort gaat de auto voor een ander probleem naar Volvo Nederland, kunnen ze nog eens kijken naar het vacuumlek.

S40D5 2007: volgens dealer geen probleem, zouden allemaal lekken, als hij na starten meteen weer vacuum opbouwt is het goed.
XC70 2.4D Ocean Race 2005.
S40 D5 Geartronic 2007.
dieselpower
4th Gear member

Aan Ikort:

Het verhaal zoals ze het aan jou hebben verteld komt behoorlijk overeen aan datgene wat ik te horen heb gekregen. Ik krijg de indruk dat ik zal moeten wennen aan een hard rempedaal na stilstand. Ik moet wel zeggen, ik rijd al ±30000km met dit verschijnsel rond maar tijdens het rijden werkt alles gewoon perfect, remt dus uitstekend en met veel gevoel in het pedaal. Niks mis mee zou je zeggen.
Over die meting die ze bij mijn D5 nog willen gaan doen; Het hele systeem is al vernieuwd dus ben ik bang dat daar niets uit gaat komen, zeker als volvo zegt dat het weglekken normaal is.
Ik ga dit euvel gewoon onder de noemer "karaktertrekje" van een D5 schrijven maar vind het wel jammer dat zo'n solide merk zoiets knulligs heeft als dit probleem.
IkeV70
5th Gear member

dieselpower schreef:...Ik krijg de indruk dat ik zal moeten wennen aan een hard rempedaal na stilstand.
In de zomer is het geen probleem, dan gebruik je de handrem. In de winter is het behoorlijk vervelend. Dan moet je 's morgens bij het starten de rem intrappen om niet van de parkeerplaats af te rollen, en dat gaat niet gemakkelijk zonder vacuum.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
M'n eerste Volvo
4th Gear member

IkeV70 schreef:
dieselpower schreef:...Ik krijg de indruk dat ik zal moeten wennen aan een hard rempedaal na stilstand.
In de zomer is het geen probleem, dan gebruik je de handrem. In de winter is het behoorlijk vervelend. Dan moet je 's morgens bij het starten de rem intrappen om niet van de parkeerplaats af te rollen, en dat gaat niet gemakkelijk zonder vacuum.
Tijd voor de sportschool ?? :D
Ron

S60 2.4D Edition (MY 2004) - Premium Line - Scarab green pearl - Alpine IVA-W200Ri & NVE-N099P

Wat rijdt dat lekkerrrrrrrrrrrr......!!!
Volvolof
3rd Gear member

Hmm,

Interesant topic. Heb dit nog nooit meegemaakt met mijn Volvo, maar onze VW Polo heeft dit verschijnsel al sinds we die nieuw kochten 4 jaar geleden.
Dacht dat het er bij hoorde, maar wellicht is er toch iets mis...
Overigens remt die auto prima. Mijn vrouw heeft er vorige week nog een flinke noodstop mee gemaakt en we zijn blij dat ook kleine autootjes tegenwoordig ABS hebben, anders was de uitwijk manouvre tijdens het remmen nooit gelukt
avanderendeS80
2nd Gear member

Dit probleem heb ik volgens mij met mijn s80 ook pedaal zit mischien 0,5 cm in drukken en daarna is het over. Maar zodra de motor start meteen kun je hem indrukken. Dacht dat dit hoorde maar als ik het zo hoor blijkbaar niet :S
Volvo S80 2.5TD *Verkocht* , My other hobby : bmw r1200c
Volvopeter
2nd Gear member

Dit probleem heb ik ook, de ene keer is het pedaal keihard na zo'n 10 tot 12 uur en de andere keer niet. Gelukkig zodra je de motor start dan zakt het pedaal en is er weer gewoon bekrachtiging. Hoop dat het zich niet voor gaat doen tijdens het rijden/remmen want dan ben ik de klos.
Toch vreemd dat de diverse dealers zeggen het probleem niet te kennen en hier op het forum zijn er toch wel een aantal die het wel kennen
Zijn de dealers soms toch verwant aan Struisvogels ???
roadrage
2nd Gear member

+1 hoor!

echter heb me er nooit aan geirriteerd en zoals al tig keer aangegeven zodra motor draait is er weer vacuum.

valt nog mee dat nog niemand heeft geroepen "het is een product eigenschap" LOL

heb trouwens hetzelfde bij mijn vader zijn 2012 Skoda Superb Automaat.(benzine) dus druk maken doe ik zeker niet.
coming up S60 D5 - Geartronic - Driver Edition II
MY06 S60 2.4D - 6 bak - Summum - HU-650 - RTI - Active Xenon - PDC - chipped 185PK 400nm - 17" Amalthea's
MY04 S60 D5 - Geartronic - Driver Edition - HU-803 Premium - Vol Creme Leder - stoel verw. - PDC - RTI - dakraam - 17" velgen
MY04 S60 D5 - Geartronic - Driver Edition - HU-803 Premium - Half leder - Stoel verw. - PDC - 18"; Team Dynamics

-- Fuck the Yellow, I Slam the Gas and Catch the Red --
dieselpower
4th Gear member

roadrage schreef:+1 hoor!

echter heb me er nooit aan geirriteerd en zoals al tig keer aangegeven zodra motor draait is er weer vacuum.

valt nog mee dat nog niemand heeft geroepen "het is een product eigenschap" LOL

heb trouwens hetzelfde bij mijn vader zijn 2012 Skoda Superb Automaat.(benzine) dus druk maken doe ik zeker niet.
Nou, da's nog eens een topicje uit de oude doos. Ik heb de auto inmiddels een jaar en 7 mnd geleden bij mijn dealer ingeruild (dec 2010) en toen had ie nog steeds het bovengenoemde probleem (heb er me 100000km+ aan geergerd).
Ik ben het, tijdens het bezit van die auto, gaan beschouwen als een karaktertrek. De remmerij heeft tijdens gebruik nooit gehaperd.
De auto waarop ie werd ingeruild is een V70 2006, die heeft het probleem niet en vanaf dag 1 is het een genot; het vacuum blijft op peil !
V70 2006 Edition II 140PK 5-speed
roadrage
2nd Gear member

hahaha ik was echt nog aan het slapen denk ik.
zat wat te lezen volgde een linkje in een draadje en toen weer een linkje, helemaal niet opgelet waar ik nou gebleven was.
coming up S60 D5 - Geartronic - Driver Edition II
MY06 S60 2.4D - 6 bak - Summum - HU-650 - RTI - Active Xenon - PDC - chipped 185PK 400nm - 17" Amalthea's
MY04 S60 D5 - Geartronic - Driver Edition - HU-803 Premium - Vol Creme Leder - stoel verw. - PDC - RTI - dakraam - 17" velgen
MY04 S60 D5 - Geartronic - Driver Edition - HU-803 Premium - Half leder - Stoel verw. - PDC - 18"; Team Dynamics

-- Fuck the Yellow, I Slam the Gas and Catch the Red --
Carfreak
7th Gear member

Heb met mjn S80 hetzelfde probleem. Is er nu al een oplossing te bedenken of is het idd alles vervangen totdat je bij het juiste onderdeel bent aangeland? Want dat is wat de dealer aangeeft. Mijn monteur begint eerst maar eens met de leidingen vanaf de rembooster. Daar schjnt een klepje in te zitten dat kapot kan gaan waardoor het vacuum wegvalt en de bekende harde rempedaal zich openbaard. Bovendien is het het goedkoopste onderdeel dus daar beginnen we maar mee :D

Ik vind het maar een enge storing. Ik ben ook verbaasd te lezen dat er zoveel Volvo's met dit probleem kampen. Zelfs de nieuwe PIH's. Verwacht je toch niet van een kwaliteitsmerk als Volvo?
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”