Pagina 2 van 3
Geplaatst: 21.08.2007 - 22:51
door C 30 T5
MaXX99, In elk geval héél fragiele lak die volvo's ! of "sterke " vogelpoep
Geplaatst: 22.08.2007 - 08:14
door v70black
Niet starten als de benzinetank leeg is.....lampjes werken niet als de zekering kapot is...geen caravan kunnen aanhaken als er geen trekhaak gemonteerd is....geen band kunnen verwisselen als er geen reserveband is....bekleding nat als je het raampje s'nachts open laat staan....airco werkt niet omdat ie er niet in zit....... :roll:
En ik heb nog een hele lijst van deze mankementen,teveel om op te noemen!
En de dealer maar zeggen dat het mijn eigen schuld is....Tssss wat een onzin! :?
Geplaatst: 22.08.2007 - 10:32
door blastaway
Problemen met ingebrande poepjes kun je bij me langskomen. Poets ik machinaal eruit met polish en wax.
Geplaatst: 22.08.2007 - 12:14
door nauticbluepearl
in drie jaar, en heel weinig km's:
uitlijning (selected used car garantie)
rolstabi-koppelstangetjes (selected used car garantie)
tank-klepje-schanier (1 dag na verstijken garantietermijn)
bovenstemotorsteun rubber
aircokoppeling slipt
normale slijtage: voorbanden (30kkm) en de "einddemper schijnt aan de beurt te zijn". lekt-ie? apk afkeur? nee! lekker laten zitten
oh ja in de ergernis top 10: preventief hebben ze de knipperlichtbolletjes vervangen. had ik Philips silvervision inzitten. heb nu gelukkig weer het spiegelei met oranje dooier.
Geplaatst: 22.08.2007 - 16:50
door Rob2u
blastaway schreef:Problemen met ingebrande poepjes kun je bij me langskomen. Poets ik machinaal eruit met polish en wax.
Hoe haal je deze dan weg, die inbranding is toch door de lak- en kleurlaag heen gegaan en dus de onderlaag is aangetast? Heb anders wel belangstelling omdat ik een lelijke plek op motorkap en dak heb....
Rob.
Geplaatst: 23.08.2007 - 10:25
door blastaway
Als het echt helemaal erdoorheen is, dan kan het haast niet zijn van een dag. Dan zou de lak erg slecht zijn. Als je na het poetsen en waxen nog de plekekn ziet kan ik ze wel machinaal voor het merendeel wegkrijgen. Ik zal eens kijken of ik foto's kan maken van plekken er voor en er na.
Geplaatst: 23.08.2007 - 13:02
door Rob2u
Klopt, de plek heeft er misschien wel maanden op gezeten toen de auto te koop stond! Ik heb eerst gecleanert met Commandant en daarna in de was gezet (alles met de hand). Maar er is een ietwat doffe plek achtergebleven. Kun je dit er machinaal weer oplappen?
Geplaatst: 24.08.2007 - 08:45
door blastaway
Jep, een doffe plek krijg ik wel weer goed.
Hier mijn V70 na een poetsbeurt... dochter staat te poseren

Geplaatst: 29.08.2007 - 22:58
door Knarf
MaXX99 schreef:Mijn V70 is pas een maand oud en ik heb helaas ook al recht op ingebrande vogelpoep ... Ook al was de wagen volledig in de was, brandt het gewoon zo in ! Omdat ik die avond geen tijd had had ik hem pas s'anderdaags erafgespoeld (was wel heel warm toen) en ik had al prijs. Lakvernieuwer en polish helpen ook niet meer. In elk geval héél fragiele lak die volvo's !
Vogelpoep is hedendaags het ergste wat de lak kan overkomen.
je moet meteen een natte spons erop doen of in ieder geval 24 uur per dag de vogels eraf slaan.
Ik weet dat iemand in Nederland er een rechtzaak van heeft gemaakt en deze ook heeft gewonnen. een nieuwe auto van over 50.000 Euro moet toch zeker tegen volgelpoep kunnen.
Volvo en Audi hebben echter in autowereld de dikste laklaag.
wat dat betreft kunnen andere automobielfabrikanten hier nog een puntje aan zuigen.
Frank, V70 170pk 2003.
Geplaatst: 29.08.2007 - 23:03
door Knarf
René V70 schreef:Motormanagementlampje aan. (fout in motorelectronica)
Remmen ABS lampje aan. Indien aan dan geen ABS
Fluctuerende verlichting in en out tegelijk.(alsof je zwak zit te seinen)
Gordelwaarschuwingslampjes boven de binnenspiegel onregelmatig aan.
Eén van de electrische ramen niet meer omhoog vanuit de bestuurderplaats.
Rene , kan je mij ook vertellen hoe die fout in de motorelectronica verholpen kan worden.
Ik heb nu regelmatig dat storende gele motormanagementlampje aan.
de computer van volvo leest niets bijzonders uit, dan alleen maar vage problemen die uitgesloten zijn in mijn geval.
groet, Frank V70 170pk 2003.
Geplaatst: 29.08.2007 - 23:06
door Knarf
MaXX99 schreef:Mijn V70 is pas een maand oud en ik heb helaas ook al recht op ingebrande vogelpoep ... Ook al was de wagen volledig in de was, brandt het gewoon zo in ! Omdat ik die avond geen tijd had had ik hem pas s'anderdaags erafgespoeld (was wel heel warm toen) en ik had al prijs. Lakvernieuwer en polish helpen ook niet meer. In elk geval héél fragiele lak die volvo's !
maak er een rechtzaak van. die win je zeker in dit geval.
verzkeringen doen er niets aan en ook je eigen rechtsbijstandverzekering niet mocht je die hebben.
dus, een advocaat de situatie uitleggen.
succes, groet, Frank.
Geplaatst: 30.08.2007 - 13:09
door René V70
Rene , kan je mij ook vertellen hoe die fout in de motorelectronica verholpen kan worden.
Ik heb nu regelmatig dat storende gele motormanagementlampje aan.
de computer van volvo leest niets bijzonders uit, dan alleen maar vage problemen die uitgesloten zijn in mijn geval.
groet, Frank V70 170pk 2003.
Frank,
Dat ding brand bij mij permanent en de dealer in Tiel heeft geen tijd wegens personeel tekort. Ik was er op de 21-8 en ik ben op 11-9 aan de beurt.
Op de vraag wat er kan gebeuren bij doorrijden werd geïrriteerd gereageert.
Deze dealer krijgt van mij nu de koude douche.
Ik weet nu dus nog niet wat er aan de hand is en moet eerst naar een andere dealer.
Vroeger deed ik alles zelf maar met de huidige electronica ben je aan de garagemaffia overgeleverd.
Ik ga serieus overdenken om weer naar mijn oude vertrouwde 245 serie terug te gaan. Scheelt duizenden euro's per jaar. Een goed onderhouden 2-serie is een comfortabele veilige auto waar je heel goed zelf aan kunt sleutelen als je daar tenminste zin in hebt en geen twee linkse handen.
Helaas heb ik dus nu geen antwoord op het probleem, kan van alles zijn zelfs een verstopt slangetje heb ik ergens gelezen.
Suc6 en laat maar weten als je er achter bent.
Greetz, René
Geplaatst: 30.08.2007 - 15:02
door blastaway
Of je koopt een VW of Audi en schaft VAGCOM aan en leest hem zelf uit en stelt alles zelf af...
Dat vond ik een groot voordeel van mijn Passat to.v. de V70.
Is bij jou niet de EGR afgedicht? Dat geeft ook een storingslampje...
Geplaatst: 30.08.2007 - 23:15
door René V70
Is bij jou niet de EGR afgedicht? Dat geeft ook een storingslampje...
Nu moet ik eerst uitzoeken waar EGR voor staat. Maar ik heb al 35000 km met deze V70 gereden en nu in eens heb ik dat lampje dus kan me niet voorstellen dat het van het eventueel afdichten is.
Maar goed, ik probeer een dealer te vinden die geen misbruik maakt van het feit dat je aan hun overgeleverd bent.
Geplaatst: 06.10.2007 - 12:54
door marc999
weet er iemand hoeveel kilometer je normaal kunt rijden vooralleer de koppelingsplaten moeten vervangen worden , ik heb 93.000 kilometer gereden en nu is het precies of de koppelingsplaten al een beetje beginnen door te slippen , bedankt voor jullie antwoord !
Geplaatst: 06.10.2007 - 13:43
door Oceanracer
E.e.a. is natuurlijk afhankelijk van je rijstijl en of je veel/weinig stadsverkeer maakt. Mijn huidige V70 staat nu op 246.000 km en daar zitten de originele platen en vliegwiel nog in. Met deze auto wordt afwisseld (snelweg/stadsverkeer/caravan) gereden. Het aangrijpingspunt zit nu wel wat aan de hoge kant, maar de koppeling slipt op dit moment nog niet. Persoonlijk ben ik van mening dat (technisch gezien) een degelijke koppeling bij normaal gebruik zeker 3 ton moet kunnen meegaan. De door jou aangegeven 93.000 vind ik dus erg vroeg. Misschien is het voor meer reacties op je vraag handiger een eigen topic te starten.
Geplaatst: 23.11.2007 - 11:57
door Volvoman30
Balie medewerkster zei"We kunnen beter een vliegwielfabriekje openen"
Dit zegt niet alles, maar duidelijk is dat dit, absurd dure onderdeel(€2000 incl arbeid) een zwak punt is.
Misschien moeten de mensen die geconfronteerd zijn met een dergelijke storing
de krachten bundelen en als groep bij Volvo de klacht neerleggen.
Bij de firma LUK die die rotzooi produceert!
-binnenspiegel dimfunctie
-brommen stationair (2.4D/ D5)
-injectors
-stuurbekrachtigingspomp
-bobine's (2.4(t) benzine)
-aandrijfas cardanas XC70
-CD/DVD navigatie spelers
mwa dat wat het zo wel
Geplaatst: 23.11.2007 - 18:23
door Blackstone
v70black schreef:Niet starten als de benzinetank leeg is..... :?
volgens mij een euvel dat iedereen heeft als ie niet tankt
Geplaatst: 23.11.2007 - 19:09
door JJDD
Blackstone schreef:v70black schreef:Niet starten als de benzinetank leeg is..... :?
volgens mij een euvel dat iedereen heeft als ie niet tankt
Blackstone: ik denk dat je de ironie van zijn gehele post mist ....lees nog maar eens goed door.
Geplaatst: 04.12.2007 - 20:46
door V70Ron
René V70 schreef:Rene , kan je mij ook vertellen hoe die fout in de motorelectronica verholpen kan worden.
Ik heb nu regelmatig dat storende gele motormanagementlampje aan.
de computer van volvo leest niets bijzonders uit, dan alleen maar vage problemen die uitgesloten zijn in mijn geval.
groet, Frank V70 170pk 2003.
Frank,
Dat ding brand bij mij permanent en de dealer in Tiel heeft geen tijd wegens personeel tekort. Ik was er op de 21-8 en ik ben op 11-9 aan de beurt.
Op de vraag wat er kan gebeuren bij doorrijden werd geïrriteerd gereageert.
Deze dealer krijgt van mij nu de koude douche.
Ik weet nu dus nog niet wat er aan de hand is en moet eerst naar een andere dealer.
Vroeger deed ik alles zelf maar met de huidige electronica ben je aan de garagemaffia overgeleverd.
Ik ga serieus overdenken om weer naar mijn oude vertrouwde 245 serie terug te gaan. Scheelt duizenden euro's per jaar. Een goed onderhouden 2-serie is een comfortabele veilige auto waar je heel goed zelf aan kunt sleutelen als je daar tenminste zin in hebt en geen twee linkse handen.
Helaas heb ik dus nu geen antwoord op het probleem, kan van alles zijn zelfs een verstopt slangetje heb ik ergens gelezen.
Suc6 en laat maar weten als je er achter bent.
Greetz, René
Een bezoek aan de Oranje garage in Nijmegen zal wellicht uitkomst bieden. No nonsens.......maar gewoon goed! Ben er nu 2 jaar klant en zeer tevreden.