cruise controle is dood. help!!
- Kobus gaat naar Appelscha
- 2nd Gear member
Na al die berichten over te resetten meldingen op het display en mijn eigen ervaringen a € 30,00 per keer, overweeg ik een uitleesapparaat aan te schaffen. Ik plaats deze dan tussen Utrecht en Amersfoort, kunt u voor € 10,00 aanleggen ...... Lijkt dat wat?
V70 D5 Summum (full options) MY 2005 457 dkm
V70 2.5 D 210 dkm MY 2000 (zaliger)
Kobus gaat niet meer naar Erik Huzen in Holten
- 2nd Gear member
dat er naast tijd veel geld in het resetten van kennelijke storingkjes gaat zitten en dat de oplossing vaak alleen het resetten is terwijl het probleem vaak niet kan worden aangepakt omdat het in de sfeer van den kabeltjes ligt, daarvoor kan ten opzichte van een regelmatige frequentering van de dealer een goedkoop algemeen te gebruiken uitleesapparaat ergens langs een snelweg uitkomst bieden............................. en nu houd ik erover opballon schreef:Wat bedoel je precies ?????????
V70 D5 Summum (full options) MY 2005 457 dkm
- flyingd
- 1st Gear member
ik moet elke dag naar soesterberg. het uitleesapparaat mag je daar wel neerleggen.
ik heb de accu los gemaakt, 20 min gewacht en weer goed (in stand II)aangesloten. helaas zonder succes.
dat is bij mij ook zo. "managment spoed service" omdat mijn lucht aanvoer slang tussen turbo en intercooler gedeeltelijk is los gescheurd. er werd teveel lucht gelekt, waardoor bij grotere belasting het managment in de savemode sprong en de turbo uitschakelde. met 60 km per uur de berg op kruipen op de duitse autobaan is niet tof.
dat zou dus ook nog kunnen. al hoewel? de storing aan de cruise controle was er al eerder. ruim voor het mamagment in greep.
ik heb de accu los gemaakt, 20 min gewacht en weer goed (in stand II)aangesloten. helaas zonder succes.
ballon schreef:Vandaag heb ik bij de dealer het servicelampje uit laten zetten. Dit was gebeurd en toen ik weer terug naar huis ging werkte opeens mijn cruise control niet meer. Je zag in het display ook geen cruise meer verschijnen. Opeens kreeg ik ook een melding in het display Storing in het managment spoed service. Ze hebben hem even helemaal uitgelezen en alle foutmeldingen gereset. Nu werkt alles weer naar behoren.
Jacolien
dat is bij mij ook zo. "managment spoed service" omdat mijn lucht aanvoer slang tussen turbo en intercooler gedeeltelijk is los gescheurd. er werd teveel lucht gelekt, waardoor bij grotere belasting het managment in de savemode sprong en de turbo uitschakelde. met 60 km per uur de berg op kruipen op de duitse autobaan is niet tof.
dat zou dus ook nog kunnen. al hoewel? de storing aan de cruise controle was er al eerder. ruim voor het mamagment in greep.
V70N 2.5d 2001
-
- 2nd Gear member
Toen er bij mij spoed managment stond is hij opnieuw uitgelezen. Er kwamen 7 pagina's met foutmeldingen uit. Hij is dus volgens mij nog nooit goed uitgelezen door de vorige eigenaar bij de dealer. Het waren allemaal oude meldingen. Nu doet alles het weer goed. En het servicelampje hebben ze ook uitgezet. Vond het heel vervelend dat het steeds bleef branden.
Jacolien
Jacolien
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
denk dat als ik dit lees deze auto ueberhaupt nooit door een dealer uitgelezen isballon schreef:Toen er bij mij spoed managment stond is hij opnieuw uitgelezen. Er kwamen 7 pagina's met foutmeldingen uit. Hij is dus volgens mij nog nooit goed uitgelezen door de vorige eigenaar bij de dealer. Het waren allemaal oude meldingen. Nu doet alles het weer goed. En het servicelampje hebben ze ook uitgezet. Vond het heel vervelend dat het steeds bleef branden.
Jacolien
- Oceanracer
- Geartronic member
Bovendien wordt het servicelampje altijd al uitgezet na een onderhoudsbeurt bij de dealer. 

Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
- 2nd Gear member
Bij mij deed de cruise control het niet meer doordat een van de voelertjes aan de gas of rempedaal een beetje losgetrild was. De garage kwam daarachter na uitlezen van de melding. Ze hadden toevallig nog een nieuw voelertje liggen, maar toen ze hem wilden bevestigen, bleek de oude gewoon los te zitten. Vastdraaien was het einige dat nodig was. Deze voelertjes moeten uiteraard werken om de cruise control te overrulen als jij gas of rem aanraakt.
Mitsubishi Lancer LPG • Seat Cordoba 1.6 CLX LPG G3
V40 1.8 LPG G3 • V40 1.8 LPG G3 • V40 1.8 LPG G3
V70 2.4 jan01 mobility LPG G3 nu van mijn ex...
Fiat Cinquecento 94 oftewel V0.7
Daewoo Matiz 01
Fiat Panda 04 met Volvo-V70-knik-achterlichten
Daewoo Matiz 01
- flyingd
- 1st Gear member
ging de cruise controle helamaal niet meer aan? ik hoor vaak dat hij uitval. maar bij mij kan ik hem niet activeren. helaas geen reactie.Gerrit F schreef:Bij mij deed de cruise control het niet meer doordat een van de voelertjes aan de gas of rempedaal een beetje losgetrild was. De garage kwam daarachter na uitlezen van de melding. Ze hadden toevallig nog een nieuw voelertje liggen, maar toen ze hem wilden bevestigen, bleek de oude gewoon los te zitten. Vastdraaien was het einige dat nodig was. Deze voelertjes moeten uiteraard werken om de cruise control te overrulen als jij gas of rem aanraakt.
ik ga ff kijken of er wat los zit.
V70N 2.5d 2001
-
- 2nd Gear member
Hij ging soms wel aan, soms niet. soms brandde cruise en kon ik hem activeren en soms brandde cruise maar kon ik hem niet activeren en soms kon ik hem niet eens aanzetten, laten branden dus. Heel onregelmatig dus.
Mitsubishi Lancer LPG • Seat Cordoba 1.6 CLX LPG G3
Daewoo Matiz 01
Daewoo Matiz 01
- 2nd Gear member
Heb hetzelfde, zal het voelertje eens bekijken, neemt niet weg dat al die haperingetjes in de techniek ons wel blijven bezighouden. Zal bij mij ook wel komen doordat ik vroeger van die zorgeloze leasebakken bereed en nu geheel zelf verantwoordelijk ben, probeer wel ontspannen te blijven
.

- sbv
- 6th Gear member
Heb er zelf ook last van. Heb dealer voor de gein gevraagd of er soms iets van Windows in de auto zit ivm herstarten. Het duurde even voordat men de grap inzag.Macdaddy schreef:Ik heb ook wel eens dat de cruise control niet werkt. Maar dat is weer over als ik even van contact zet en weer start. Geen idee wat het is.
Nee meneer er zit geen Windows in uw auto
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
- flyingd
- 1st Gear member
goed verhaal, lekker kort. maar, wat was de oorzaak?sbv schreef:Heb er zelf ook last van. Heb dealer voor de gein gevraagd of er soms iets van Windows in de auto zit ivm herstarten. Het duurde even voordat men de grap inzag.Macdaddy schreef:Ik heb ook wel eens dat de cruise control niet werkt. Maar dat is weer over als ik even van contact zet en weer start. Geen idee wat het is.
Nee meneer er zit geen Windows in uw auto
V70N 2.5d 2001
- sbv
- 6th Gear member
Bij mij zijn ze met de pedaalsensor bezig geweest. Ik heb er soms nog last van. Eerst was het gevoelsmatig bij lage(re) temperaturen.
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
-
- 3rd Gear member
Hallo allemaal,
Ik had het volgende probleem:
- afgelopen maandagochtend wilde de cruise-control niet inschakelen (controlelampje ging niet branden)
- 's-middags ineens weer wel
- de volgende ochtend weer niet, maar 's-middags weer wel
- vanaf woensdag helemaal niet meer
- diverse keren bij starten melding "service motormanagementsysteem etc.."
Donderdag bezoekje aan de dealer gebracht: de boel is uitgelezen en "de computer" zou aangeven dat de koppelingspedaalsnesor kapot zou zijn. Hoewel ik dat niet kon snappen (het controlelampje reageert immers niet op het koppelingspedaal) heb ik de sensor toch maar laten vervangen. Kosten: € 85,- incl. BTW. Probleem is nu verholpen.
Groet,
Jan
Ik had het volgende probleem:
- afgelopen maandagochtend wilde de cruise-control niet inschakelen (controlelampje ging niet branden)
- 's-middags ineens weer wel
- de volgende ochtend weer niet, maar 's-middags weer wel
- vanaf woensdag helemaal niet meer
- diverse keren bij starten melding "service motormanagementsysteem etc.."
Donderdag bezoekje aan de dealer gebracht: de boel is uitgelezen en "de computer" zou aangeven dat de koppelingspedaalsnesor kapot zou zijn. Hoewel ik dat niet kon snappen (het controlelampje reageert immers niet op het koppelingspedaal) heb ik de sensor toch maar laten vervangen. Kosten: € 85,- incl. BTW. Probleem is nu verholpen.
Groet,
Jan
- Macdaddy
- 2nd Gear member
Ja maar als de cpu een constant signaal krijgt dat de koppeling is ingetrapt doet de cruise control het ook niet. Dus dat zal het zijn geweest.Hoewel ik dat niet kon snappen (het controlelampje reageert immers niet op het koppelingspedaal)
Volvo V70 D5 Black Sapphire Edition 12/2003