Pagina 2 van 3
Geplaatst: 19.10.2007 - 20:46
door Schoentje
Zelf heb ik nooit last gehad van stotteren, wel van een defecte EGR. Mijn advies aan iedereen is om die klep (bij problemen) softwarematig uit te laten schakelen, dat kan namelijk. Misschien jammer voor GroenLinks maar je hebt dan echt nooit geen last meer met die verdomde milieu-klep...
Geplaatst: 20.10.2007 - 14:22
door pieter007
kan je er ook geen plaatje tussen of voorzetten ofzo iets ? dacht dat ik dat eens ergens gelezen had
Geplaatst: 20.10.2007 - 15:22
door Frederik Welvaert
wat bedoelen jullie precies met "stotteren"?
Als ik optrek met de mijne merk ik (vooral vanaf de 4e versnelling) dat ie rond de 2100 toeren ff inhoudt en dan weer doortrekt...
Geplaatst: 22.10.2007 - 19:43
door PeterAal
Nee, dat had ik niet. Het was puur dat bij een redelijk constante snelheid rond de 1800 tot 2100 tpm de auto niet egaal reed. Het was echt schokken.
Dat ie bij 2100 even inhoud komt mij echter niet bekend voor.
Geplaatst: 22.10.2007 - 21:29
door ReinierS40
Lampie schreef:Al sinds ik m'n V50 2.0 D heb (sinds mei 07, BJ 2006) ook last van het stotteren bij eerder genoemde toerentallen 1800-2100.
Bij de dealer reeds nieuwe software, EGR klep en Luchtmassameter geplaatst. Zonder resultaat.
Maar....., n.a.v. reply PeterAal bij de dealer eens aangekaart over de verstuivers. Deze kunnen inderdaad op een andere "klasse" ingeregeld worden. (Van arm naar rijk)
Afgelopen vrijdag hebben ze 'm een klasse hoger gezet. En tot nu toe nog niets gevoeld. Zou het dan toch opgelost zijn?
Ik zal over een week of wat nog eens een reply geven. Of het dan nog steeds weg is.
Lampie, is bij jou het probleem na het anders inregelen van de verstuivers nu definitief weg (zoals bij PeterAal)?
Geplaatst: 23.10.2007 - 10:21
door BeePke
Goed om weten ivm rijkere klasse, ik heb het gevoel dat de mijne (MY08) ook af en toe trilt/stottert maar dan in heel beperkte mate, niet zoals mijn vorige, die had het soms erg in (MY06), zelfs zo erg dat m'n vrouw zelfs vroeg, is da normaal?!
Geplaatst: 29.10.2007 - 18:33
door paulk
Ik zal wel een milieuterrorist zijn maar ik heb de EGR-klep de nek om gedraaid door de stekker eruit te halen.
Geen waarschuwingslampen op het dashbord en ik weet niet of het verder nog gevolgen heeft maar het schokken is compleet verdwenen, het is gewoon een andere auto geworden!
Geplaatst: 29.10.2007 - 19:52
door Goliath
Ach, paulk, je bent in ieder geval milieubewust...
Geplaatst: 29.10.2007 - 22:20
door pieter007
paulk schreef:Ik zal wel een milieuterrorist zijn maar ik heb de EGR-klep de nek om gedraaid door de stekker eruit te halen.
Geen waarschuwingslampen op het dashbord en ik weet niet of het verder nog gevolgen heeft maar het schokken is compleet verdwenen, het is gewoon een andere auto geworden!
ook eens proberen , waar vind ik die fishe ?
Geplaatst: 30.10.2007 - 18:49
door paulk
Wanneer je de kap over de motor er afhaalt zit hij aan de rechterachterkant aan de bovenkant van de motor, een soort potje met een metalen buis vlak in de buurt.
Geplaatst: 30.10.2007 - 22:19
door B@ssie
De klep blijft dan gewoon toe zeker.
Ik ga dat ook eens proberen misschien ben ik dan het inhouden kwijt rond de 2200tr/m.
Geplaatst: 31.10.2007 - 22:58
door pieter007
dit is een potje en daar komt een nogal brede fishe aan ? op het potje staat een logo dat een beetje lijkt op het opellogo
gewoon die fish eraf zwieren ? en laten hangen ?
want in de buurt van die "buis" zit nog een fishe (een kleine , 1 cm² denk ik ) en dat zit aan pomp ofzo denk ik , daar loopt een darm met mazout in ..
Geplaatst: 01.11.2007 - 09:26
door B@ssie
@ pieter007,
En heb jij ze nu al eens afgedaan en eens mee gereden???
Geplaatst: 01.11.2007 - 15:54
door pieter007
ik heb de fishe eraf gezwiert
ik vond wel dat hij anders reed , de motor reageert persies met momenten anders ...
nu wachten tot hij de roetfilter nog eens gaat reinigen ofzo
geen foutmeldingen of dergelijke
binnen een kleine 1000 km naar de garage , tegen dan de fishe er terug in

ik denk wel dat ze op de computer kunnen zien dat er iets met de egr is gebeurt
Geplaatst: 01.11.2007 - 18:50
door DeNNiS_
Gewoon je EGR afdoppen dit niet alleen om NU problemen tevoorkomen
maar ook over een 100.000 km.. waarom? omdat er in je inlaat spruitstuk
een aanslag krijgt... deze maakt de inlaat na een tijdje kleiner... dus mindere prestatie slechtere uitlaat gassen enz en mogelijk een hoop kosten
ik heb hem op mijn S40 1.9D mod 2001 ook afgedicht
Geplaatst: 01.11.2007 - 20:20
door pieter007
jij bedoelt met afdoppen , een plaatje ertussen zetten ? dan kan ik de fishe aangekoppelt laten ... en zien ze het in de garage niet ?
of kunnen ze dat wel zien ?
Geplaatst: 01.11.2007 - 23:19
door B@ssie
Als ik zo op het Volvo-Forum lees zijn er precies toch zeer veel problemen mee die vervloekte EGR-klep.
Amaai :-x
Geplaatst: 01.11.2007 - 23:40
door DeNNiS_
ERG is niet alleen volvo probleem ook vooral bij VAG
Geplaatst: 02.11.2007 - 05:45
door Lampie
Na zo'n 2 weken nu gereden te hebben met m'n nieuwe verstuiver software, kan ik niet zeggen dat het helemaal weg is.
Het is zeker minder. Het heeft een plaats op de achtergrond gekregen.
Was het hiervóór een soort "zaagtand/schokkerig" gevoel, nu is het meer een sinusvorm.
Het is voor mij niet helemaal opgelost. Maar ja....wat nu nog. Ik houd de meldingen hier op het forum in de gaten voor "de oplossing".
Binnenkort een 40k beurt. Maar weer eens aankaarten bij den dieler...
Geplaatst: 02.11.2007 - 08:19
door Paul
Nee doe dat niet, want dan denken ze dat het weg is en dat ze het hebben opgelost! Ik zou toch nog even terug gaan, maar merken zij het ook met het rijden en zien ze het ook?
Gewoon die auto daar laten tothet is opgelost