Trek jij ze door tot aan de vloeigrens dan?C 30 T5 schreef:Wielbouten zijn na ongeveer 4 jaar versleten , dit geldt alleen maar als je zomer en winterbanden laat monteren na ongeveer 16 X op spanning zetten is de rek uit de wielbout.
Wielmoeren versleten?
- V70ORD5
- 4th Gear member
- Berichten: 607
- Lid geworden op: 17.11.2006 - 08:57
- Locatie: Hutje op de hei
XC60 T8 2024
V40 D3 Nordic+ Luxury Pano 2018 V60 T3 Geartronic Polar+ Business edition 2018 Audi A3 1.4 TFSI 2013 Volvo V70 D5 185PK ED-II 2005
V40 D3 Nordic+ Luxury Pano 2018 V60 T3 Geartronic Polar+ Business edition 2018 Audi A3 1.4 TFSI 2013 Volvo V70 D5 185PK ED-II 2005
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2817
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
- Locatie: Land van Maas en Waal
Welke mogelijkheden zijn er nog meer dan? Ik zou het graag weten als er iets mis is met de auto, ik bedoel een slordige monteur is geen prettige gedachte, maar maakt het wel iets makkelijker om over een week 3500 km met de auto te gaan rijden dan wanneer er echt iets mis zou zijn met de auto.Ramon&Ramon schreef:er zijn nog wel meer oorzaken te bedenken waarom een wiel losloopt,maar het meest makkelijke is natuurlijk de monteur de schuld geven.
Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
- Hans
- 8th Gear member
- Berichten: 10603
- Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
- Locatie: Z.O.Brabant
- Contacteer:
Het gebeurd gewoon. Heb 2 x nieuwe banden laten monteren bij Profile. Na ongeveer tweehonderd kilometer gerammel aan de voorkant. Heb toen ook alles opnieuw goed moeten aandraaien. Het gebeurd dus gewoon.
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
inderdaad,ik heb het ook weleens vergeten,komt vaak door de werkdruk die er ontstaat als je drie auto,s tegelijk moet repareren, natuurlijk is het uitermate slordig,maar het gebeurd gewoon.
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2817
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
- Locatie: Land van Maas en Waal
Goed, ben vandaag bij de dealer geweest om het instructieboekje op te halen en even naar de voorwielen te laten kijken. Het instructieboekje staat in backorder, wat zoveel wil zeggen als dat men wacht tot (en of) er voldoende orders zijn om het boekje te laten herdrukken. Ben benieuwd of ik die ooit nog zie...
De chef werkplaats heeft naar de wielen gekeken en een minimale hoeveelheid corossie gevonden, wat eigenlijk geen verklaring leverde voor het loslopen van de wielmoeren. Desondanks zijn de velgen a/d binnenkant even opgeschuurt, evenals de naaf. Na de vakantie de wielen weer even na laten lopen. Op zich wel goed geholpen, alleen jammer dat het instructieboekje niet te bestellen is op dit moment.
De chef werkplaats heeft naar de wielen gekeken en een minimale hoeveelheid corossie gevonden, wat eigenlijk geen verklaring leverde voor het loslopen van de wielmoeren. Desondanks zijn de velgen a/d binnenkant even opgeschuurt, evenals de naaf. Na de vakantie de wielen weer even na laten lopen. Op zich wel goed geholpen, alleen jammer dat het instructieboekje niet te bestellen is op dit moment.
Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
- safarigeel
- 2nd Gear member
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 22.03.2007 - 14:22
Wat ook invloed kan hebben is het smeren van de wielbouten, dit mag je nooit doen.
66DL
940GL
V70II T5 geartronic pegasus17 elegance-comfort-premium-winter-family-estateline tel+premiumsound+volvosubwoofermod600W
standverwarming+schuif/kanteldak. BSR StageII
940GL
V70II T5 geartronic pegasus17 elegance-comfort-premium-winter-family-estateline tel+premiumsound+volvosubwoofermod600W
standverwarming+schuif/kanteldak. BSR StageII
- Hans
- 8th Gear member
- Berichten: 10603
- Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
- Locatie: Z.O.Brabant
- Contacteer:
Beetje kopervet eraan is toch prima?
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- safarigeel
- 2nd Gear member
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 22.03.2007 - 14:22
Ik dacht ook eens: laat ik die dingen maar eens smeren, dan gaan ze niet vastzittten. Maar ze moeten toch eigenlijk (blijven) vastzitten?
Toch maar even zoeken op internet en ik las dit:
http://www.amt.nl/web/show/id=60004/contentid=995
Bij bougies min of meer hetzelfde verhaal. Met het vastzetten extra opletten ivm het aanhaalmoment
http://www.amt.nl/web/show/id=60004/contentid=1348
Toch maar even zoeken op internet en ik las dit:
http://www.amt.nl/web/show/id=60004/contentid=995
Bij bougies min of meer hetzelfde verhaal. Met het vastzetten extra opletten ivm het aanhaalmoment
http://www.amt.nl/web/show/id=60004/contentid=1348
66DL
940GL
V70II T5 geartronic pegasus17 elegance-comfort-premium-winter-family-estateline tel+premiumsound+volvosubwoofermod600W
standverwarming+schuif/kanteldak. BSR StageII
940GL
V70II T5 geartronic pegasus17 elegance-comfort-premium-winter-family-estateline tel+premiumsound+volvosubwoofermod600W
standverwarming+schuif/kanteldak. BSR StageII
- C 30 T5
- 4th Gear member
- Berichten: 808
- Lid geworden op: 30.12.2006 - 23:41
We kunnen dus twee dingen onderscheiden;
A, schroefdraad smeren/invetten.
B, conisch draagvlak smeren/invetten.
Ik ben van meining dat de scrhoefdraad ligt ingevet mag worden met kopervet, dit omdat het moment van vastdraaien is bepaald met een schone niet vervuilde schroefdraad.
De praktijk ervaring leert dat wat ligt ingevette schroefdraad geen problemen geeft met losdraaien of ophopen van vuil op de schroefdraad.
Het invetten hoeft na mijn meinig alleen maar te gebeuren met de slotbout, dit omdat deze moeilijker te verwijderen zijn als een gewone wielbout.
Een normale bout gaat altijd wel los met wat "hulp" maar een slotbout kan nogal een probleem zijn.
Het invetten van het conisch vlak is uit den boze, dus niet doen !
A, schroefdraad smeren/invetten.
B, conisch draagvlak smeren/invetten.
Ik ben van meining dat de scrhoefdraad ligt ingevet mag worden met kopervet, dit omdat het moment van vastdraaien is bepaald met een schone niet vervuilde schroefdraad.
De praktijk ervaring leert dat wat ligt ingevette schroefdraad geen problemen geeft met losdraaien of ophopen van vuil op de schroefdraad.
Het invetten hoeft na mijn meinig alleen maar te gebeuren met de slotbout, dit omdat deze moeilijker te verwijderen zijn als een gewone wielbout.
Een normale bout gaat altijd wel los met wat "hulp" maar een slotbout kan nogal een probleem zijn.
Het invetten van het conisch vlak is uit den boze, dus niet doen !
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2817
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
- Locatie: Land van Maas en Waal
Chef werkplaats heeft de naaf (?) behandeld met kopervet, maar de wielbouten zelf uiteraard niet.
Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...