Pagina 2 van 3

Geplaatst: 22.01.2006 - 20:34
door sanco
Of deze update / hercalibratie je kan helpen kun je zelf uitproberen.
Heb je wind geruis helpt het even laten zakken (tipje) van je ruit dit geluid te verminderen dan zou je baat kunnen hebben bij deze snel uit te voeren hercalibratie. Probleem is echter dat je eigenlijk zomer en winter opnieuw deze actie moet uitvoeren.

Geplaatst: 22.01.2006 - 22:49
door EJ
Paul schreef:Hmm, dat is niet echt een goed teken dat mensen daarvoor de V50 laten staan. Ik weet ook bijna zeker dat ze hier een update voor hebben. Want bij onze V50 herkende ze het probleem en hadden ze er gewoon duidelijk een oplossing voor.
Wordt deze week gedaan
Het zou mooi zijn. Ik moet binnenkort een nieuwe auto kiezen en de Volvo V50 2.4 leek me een goede keuze vanwege de stoelen in deze auto. Er zijn weinig auto's die zo lekker zitten. Laat even weten of de oplossing heeft gewerkt en welke dealer je hebt. Anders wordt het mogelijkerwijs een Saab 93.

Geplaatst: 23.01.2006 - 00:03
door Paul
Ik weet het volgend weekend!

Geplaatst: 25.01.2006 - 11:04
door bud
vraag bij de dealer om Tj.10366 :roll:
zit +/- 25 blaadjes bij om windgeruis op te heffen ( ook wat onderdeeltjes )

Geplaatst: 29.01.2006 - 19:59
door gupje
Misschien een stomme vraag ,maar wat is Tj.10366?

Geplaatst: 29.01.2006 - 21:47
door bud
gupje schreef:Misschien een stomme vraag ,maar wat is Tj.10366?
Technisch Journaal.
een soort vraagbaak voor volvo dealers met technischevragen of problemen

in dit geval een handleiding voor het opsporen en verhelpen van windgeruis problemen..

Geplaatst: 30.01.2006 - 08:57
door gupje
OK, bedankt

Geplaatst: 30.01.2006 - 20:43
door nordy
Had hetzelfde probleem met mijn T4. Een bevriende monteur heeft mijn deur licht gebogen en weg was het geruis !!
Korte toelichting:
Doe eerstens je raam helemaal naar beneden. vervolgens je knie tegen de bovenrand van het deurpaneel plaatsen en met beide handen de bovenrand de deur vastpakken en licht naar je toe trekken. Hiermee buig je heel licht de bovenrand en komt er meer druk op de deurrubber bij het sluiten.
succes :wink:

Geplaatst: 30.01.2006 - 20:55
door menjo
:?

Geplaatst: 30.01.2006 - 23:47
door vOlOv
:? again!

Geplaatst: 31.01.2006 - 00:43
door nordy
ik heb het niet bedacht, werkt wel en geen kosten.
Bij de dealer gaat men naar allerlei oplossingen zoeken die er vaak niet toe doen.

Geplaatst: 31.01.2006 - 08:14
door Paul
Ze hebben er bij mij donderdag naar gekeken, maar mijn auto voldeed al aan alle aanpassingen en ze hoorde het niet echt. Moet ook eerlijk zeggen dat ik het ook niet meer gehoord heb. Denk dat het gewoon erg hard waaide.

Maar zodra ik er weer last van had, zou ik het laten weten!

Geplaatst: 02.02.2006 - 14:31
door Johan.
Mistral,
Het probleem bij mijn s40 2.4 is nog steeds niet verholpen. Ik moet inderdaad een vaart maken, want de fabruiksgarantie loopt in juli af.

Excuus ervoor dat ik een tijd afwezig ben geweest. Afgelopen paar maanden ben ik niet meer langs mijn dealer geweest ivm drukte op mijn werk.

Bedankt voor je tip Sanco. Zijn er mensen die deze tip uitgevoerd Een maand geleden heb ik in de auto van mijn oom gereden, een BMW 330 XI uit 2003. (ik weet het, je kan ze niet met elkaar vergelijken) Maar het windgeruis is net zo luid als in mijn s40 2.4

Paul wat voor model heb je? Neem aan dat je een MY2006 heb. Heb je blijvend last van windgeruis of is het nu weg?

Sanco, hercallibratie van de zij-ramen heeft bij mij jammer genoeg niet geholpen. Misschien iemand anders? Bedankt Bud voor die technische journaal “TNN83-37”. Zodra ik tijd heb wip langs de Volvo dealer. Weet iemand of het mogelijk is om het technische rapport in te zien van je eigen s40. Ik wil weten wat ze daadwerkelijk uitgevoerd hebben met mijn s40.

Heeft iemand de methode van Nordy toegepast? Volgens gaat het buigen toch niet zo gemakkelijk, met je knie komt je toch tegen de plastic element van de deur......


Mvg
Johan.

Geplaatst: 03.03.2006 - 11:33
door boely
nordy schreef:Had hetzelfde probleem met mijn T4. Een bevriende monteur heeft mijn deur licht gebogen en weg was het geruis !!
Korte toelichting:
Doe eerstens je raam helemaal naar beneden. vervolgens je knie tegen de bovenrand van het deurpaneel plaatsen en met beide handen de bovenrand de deur vastpakken en licht naar je toe trekken. Hiermee buig je heel licht de bovenrand en komt er meer druk op de deurrubber bij het sluiten.
succes :wink:

bij mij precies hetzelfde geluid was over !!!!

Geplaatst: 25.03.2006 - 11:16
door lumanofa
Bij de laatste keer dat de auto (V50) in de garage was, is de deur zo ingesteld dat deze straker tegen de rubbers is komen te zitten. Ik moet zeggen dat dit heeft gewerkt!
Daarnaast heb ik het vermoeden dat de aerodynamica hierdoor net even beter is, zodat de wind beter geleid langs het zijvoorruit.

Je hoort nog wel windruis, maar het is tot de
grens van acceptabel gereduceerd.

Marcel

Geplaatst: 29.03.2006 - 11:23
door Peter
e.e.a. is natuurlijk subjectief. Wanneer je echt een fluitend geluid hoort lijkt me dat niet in orde. Al het andere heeft te maken met wat jezelf acceptabel vindt, lijkt mij. Ik heb zelf een V50 van 2006. Windgeruis is inderdaad hoorbaar. Meer dan in de mercedes B200 uit 2006 van mijn vader. Maar daar is de motor weer luidruchtiger, waardoor het windgeruis misschien minder opvalt.
De ramen gaan eerst helemaal naar boven om vervolgens weer iets te zakken. Tot nog toe kan ik er goed mee leven.

Geplaatst: 29.03.2006 - 20:05
door Mistral
Ik vind het bij mijn auto juist storend omdat deze verder zo stil is. Binnenkort tijdens onderhoudsbeurt worden 2 raamrubbers vervangen. Daarbij wordt ook de afstelling van het raam preciezer afgesteld. Dit omdat de ramen te hogen lijken te komen waardoor ook het rubber kan vervormen en windgeruis op gaat leveren.
Ben benieuwd hoe hij terug komt. Laat ik half april weten.

Mistral

Geplaatst: 03.04.2006 - 21:26
door Coureur
Mijn auto is vorge week voor de 20k beurt geweest en ik had gevraagd om te kijken of er iets aan het windgeruis te doen was. Er is eerst een monteur mee gereden met een microfoontje met koptelefoon, zodat hij heel nauwkeurig de plaats kon bepalen. Het zat duidelijk boven aan het raam/rand van het portier.
De ramen zijn opnieuw afgesteld, maar daar ligt het vlgs. mij niet aan, want ik had al wat gespeeld met de raamhoogte en dat gaf geen resultaat. Ook zit de bovenkant van het portier/raam wat verder naar binnen en dat is het wel volgens mij, want het geruis was en is nog steeds erger aan de luwzijde van de auto. Dat is te verklaren doordat je daar onderdruk hebt en het portier iets naar buiten wordt gezogen. Al met al is het flink verbeterd en ben ik tevreden met de oplossing :D

Geplaatst: 14.04.2006 - 10:24
door maybs40
Mijn auto is vorge week voor de 20k beurt geweest en ik had gevraagd om te kijken of er iets aan het windgeruis te doen was. Er is eerst een monteur mee gereden met een microfoontje met koptelefoon, zodat hij heel nauwkeurig de plaats kon bepalen. Het zat duidelijk boven aan het raam/rand van het portier.
De ramen zijn opnieuw afgesteld, maar daar ligt het vlgs. mij niet aan, want ik had al wat gespeeld met de raamhoogte en dat gaf geen resultaat. Ook zit de bovenkant van het portier/raam wat verder naar binnen en dat is het wel volgens mij, want het geruis was en is nog steeds erger aan de luwzijde van de auto. Dat is te verklaren doordat je daar onderdruk hebt en het portier iets naar buiten wordt gezogen. Al met al is het flink verbeterd en ben ik tevreden met de oplossing Very Happy
Dus ik moet mijn ramen opnieuw laten afstellen? Ik weet eigenlijk niet wat ik moet vragen bij de dealer. Ik lees allemaal verschillende oplossingen hier.

Geplaatst: 14.04.2006 - 11:50
door newfh
Beste MaybS40

Niet te lang wachten. Gewoon dealer bellen, afspraak maken om modificatie aan rubbers van portierramen uit te voeren. Is bij mij onlangs ook gebeurt en scheelt aanzienlijk. Modificatie betekent dat de dealer veelal kostenloos (zit uiteraard in garantie) dergelijke onderdelen vervangt.