Pagina 2 van 2
Geplaatst: 16.09.2007 - 21:53
door Sayhello
Je haalt 2 dingen door elkaar.
De spoelspanning is om de elektronica in het relais te laten werken.
De spanning over de contacten van het relais mag hier zelfs 230V zijn en een stroom van 5A. De 5 amperé zou al vrij krap zijn gezien het vermogen van de Xenon 70W/12V= 5,8A is.
Geplaatst: 16.09.2007 - 22:10
door flyingd
goed gezien. 70W/12V is inderdaat 5.8A. de 230V 5A waarvoor de schakeling berekend is dus echter 230V x 5A = 1150W vermogen. je kan dus rustig zeggen de je redelijk veilig kan werken.
ik heb het niet door elkaar gehaald. de spoel werkt op 12V ook probleemloos.
Geplaatst: 05.03.2008 - 19:56
door menno.b
Conrad.nl en dan zoeken op tijdrelais en je ziet een heleboel relais tevoorschijn komen.
Ik zal eerlijk zeggen dat ik niet erg thuis ben in relais maar dit zou wel eens kunnen zijn waar naar gezocht word.
Niet geschoten is altijd mis.
Gr.Menno
Geplaatst: 16.03.2008 - 19:28
door gjburg
Sorry was ff op vakantie..
zie evt mijn instructie
handleiding
Gert Jan,
Geplaatst: 16.03.2008 - 22:14
door ICEFOX
flyingd schreef:goed gezien. 70W/12V is inderdaat 5.8A. de 230V 5A waarvoor de schakeling berekend is dus echter 230V x 5A = 1150W vermogen. je kan dus rustig zeggen de je redelijk veilig kan werken.
ik heb het niet door elkaar gehaald. de spoel werkt op 12V ook probleemloos.
Euhm...dit gaat niet goed!
De spoelspanning is 12V. De contactspanning is maximaal 230v. De contactstroom is max. 5A. Ongeacht of dit nu 12 of 230 V is.
1150 watt / 12 volt = 96 ampere = vuurwerk
Een 100 A relais voor 12 V zijn beste jongens! Er wordt hier toch wel iets door elkaar gehaald dus.
Bij de automaterialen zaak koop je simpele 30 A relais voor 12V = voor een paar euro. Ook worden er in diverse webwinkels "vertragings modules" verkocht. Ook zijn er de nodige zelfbouw handleidingen te vinden.