Pagina 2 van 3

Geplaatst: 22.09.2007 - 20:49
door ren
Mag je er echt niet uitkomen met dealer en of volvo Nederland,doe dan een poging bij de hoofdvestiging van Volvo in Zweden.Zelf nog nooit wat de hand gehad, maar je weet wat men zegt toch Als de berg niet jouw komt ga je zelf naar de berg.succes met je recht te halen.
http://www.volvo.com/group/global/en-gb ... t/VGHQ.htm

Geplaatst: 15.11.2007 - 18:15
door everheard
ren schreef:Mag je er echt niet uitkomen met dealer en of volvo Nederland,doe dan een poging bij de hoofdvestiging van Volvo in Zweden.Zelf nog nooit wat de hand gehad, maar je weet wat men zegt toch Als de berg niet jouw komt ga je zelf naar de berg.succes met je recht te halen.
http://www.volvo.com/group/global/en-gb ... t/VGHQ.htm
ik denk dat het uiteindelijk goed afgelopen is gezien het feit dat er geen reactie meer is gekomen... weet niet of dat terecht is dat ik dat denk, maar doe het toch....

Geplaatst: 15.11.2007 - 19:51
door joepdesign
beste Everheard,


Helaas is dit verre van wat ik zelf had gehoopt. Het is namelijk zo dat Volvo nederland niets voor mij kon betekenen, die stuurde mij door naar de BOVAG. deze kon ook niets voor mij betekenen en stuurde mij weer door naar mijn eigen dealer. Om een lang verhaal kort te maken zijn ze nu bezig met een nieuwe motor in te bouwen. Helaas zijn alle kosten voor mij, met een beetje korting op de uren.
Alle punten zijn van tafel geveegd die ik zelf naar voren heb gehaald. De dealer heeft naar de P`s van Volvo gehandeld.

Waar ze mij wel in tegemoet zijn gekomen, is een C30 waar ik nu al bijna 3 weken gratis in rond rij en een grote beurt die de auto straks zal krijgen als de motor er weer in is gesleuteld. Helaas kost dit een rib uit mijn lijf, maar is de auto dadelijk echt als nieuw. Nieuwe motor met 0km op de teller. Helaas gaat deze auto mij dus in de tijd dat ik hem heb (ongeveer 4 maanden) z`n 5000 euro extra kosten. Dit wens ik natuurlijk niemand!

Geplaatst: 15.11.2007 - 20:06
door everheard
oke! Dat is inderdaad heel erg jammer. ( de opmerking van mij was overigens niet bedoeld als steek, maar meer als herkenning. Als iets opgelost is dan heb ik weleens de neiging er niet op het forum, waar ik bijv. werd geholpen, op terug te komen)

verder wel flink beroerd, hopelijk is die grote beurt niet nodig, anders sta je er na een week weer..... terwijl je als het goed is met zo'n auto toch nog heel veel km's moet kunnen gaan maken....

Geplaatst: 15.11.2007 - 20:24
door joepdesign
normaal gesproken zoals ik de verhalen van iedereen hoor, is het idd een zeer betrouwbare auto. Waarschijnlijk heb ik gewoon alle pech ermee gehad die je kunt bedenken! Ik snapte ook wel dat het niet als steek bedoeld is. uiteraard meld ik me als ik eindelijk mijn bolide weer terug heb. heeft nu ook wel lang genoeg geduurt zo'n anderhalve maand geloof ik. Maar als ik hem weer heb, dan post ik gelijk maar even een paar pics! En dan hopen dat ik er idd de komende jaren er mee vooruit kan. Een andere zit er voorlopig ook echt niet meer in.

Geplaatst: 15.11.2007 - 20:30
door everheard
dat kan ik me voorstellen....

en, volvo is en blijft volvo....

(off-topic: moet opeens denken aan het verhaal wat ik jaar of 15 geleden (...) hoorde over een jaguar dealer. Komt een man met zijn auto, ja, dit en dat is kapot. Kan niet zegt de dealer, wacht maar even, neem die auto even mee, en kom vanmiddag maar terug. Komt die man terug bij de dealer, en? Niks gevonden, rijdt als een tr.. jaguar!! Man neemt auto mee en inderdaad, rijdt perfect. Wat blijkt, perfect en kostenloos gerepareerd. Niets over gezegd, want een jaguar kan niet kapot.... wat een tegenstelling met jouw dealer...)

Geplaatst: 16.11.2007 - 07:45
door V480-S60
Joepdesign
Als ik jou was zou ik hier de consumentenbond voor inschakelen.
Jij hebt garantie en dit soort zaken vallen hoe dan ook onder de garantie.
Zeker omdat de dealer dingen zoals voldoende olie en doorspoelen etc. heeft verzuimd.

Geplaatst: 16.11.2007 - 10:00
door Qinx
everheard schreef:(off-topic: moet opeens denken aan het verhaal wat ik jaar of 15 geleden (...) hoorde over een jaguar dealer. Komt een man met zijn auto, ja, dit en dat is kapot. Kan niet zegt de dealer, wacht maar even, neem die auto even mee, en kom vanmiddag maar terug. Komt die man terug bij de dealer, en? Niks gevonden, rijdt als een tr.. jaguar!! Man neemt auto mee en inderdaad, rijdt perfect. Wat blijkt, perfect en kostenloos gerepareerd. Niets over gezegd, want een jaguar kan niet kapot.... wat een tegenstelling met jouw dealer...)
Hmmm, laatste keer dat ik dat verhaal hoorde, was het een Rolls Royce ;-)

Geplaatst: 16.11.2007 - 18:19
door everheard
zou kunnen.... :shock: maar, t gaat om de moraal van het verhaal he!! :D

Geplaatst: 11.12.2007 - 20:43
door joepdesign
En daar ben ikweer....

Heb de auto nu al weer z'n 3à4 weken terug, om morgen toch maar weer de auto naar de dealer te brengen...wordt er onderhand toch echt moe van... continu dat verhaal van "maar nu heeft u toch echt weer een goede Volvo meneer"

Ik heb nu z'n 2700km met de nieuwe motor gereden, en nu begint ie spontaan olie te lekken! Ook is de turboaanzuigbuis gescheurd bij het aankoppelpunt van de turbo... lijkt me een gevalletje van het niet goed monteren van de O-ring... Deze buis is immers vorig jaar nog door de vorige eigenaar vervangen geweest... Wat moet ik nu toch met deze dealer. ligt het nu aan mij, of zijn die fout op fout op fout nu toch echt te wijten aan de ondeskundigheid en laksheid van deze dealer. wat wordt ik er toch moe van...

Geplaatst: 11.12.2007 - 22:02
door The Real Master
Tip voor mensen die hun auto naar de dealer brengen.
Probeer zoveel mogelijk bij je auto te blijven dit is iets wat ik altijd doe en altijd zal blijven doen ondanks dat het me soms een dag vrij kost.

Uit ervaring weet ik hoe monteurs (helaas ook bij Volvo) met autos van klanten omgaan.

Wat ben ik blij dat ik het toch op een heeeele andere manier mag en kan doen.

Volvo monteur vertelt me wat ik moet doen en ik sleutel lekker zelf incl 40% korting op onderdelen.
Ik laat het wel altijd nachecken door een monteur nadat ik klaar ben.

Gr.TRM

Geplaatst: 11.12.2007 - 22:55
door DeNNiS_
Niet elke dealer staat dit toe...

IVM veiligheid in het bedrijf...

maar ik zou er zeer zeker bij blijven want dit klopt niet natuurlijk

Geplaatst: 11.12.2007 - 22:58
door Ramon&Ramon
Een werkplaats is geen openbare ruimte,dus bij veel dealers komen de klanten de werkplaats niet in,begrijpelijk ook vind ik!

Geplaatst: 11.12.2007 - 23:27
door The Real Master
Uit ervaring wat wel weer mooi en goed is van de Volvo dealers hebben ze er geen problemen mee.
Wel hebben ze er een probleem mij als er een probleem optreed die ze dus niet kunnen oplossen of waarbij ze hardhandig te werk moeten.

Ik heb het voordeel dat mijn pa bij de dealer werkt en ik nooit geen problemen heb om in de werkplaats te komen ik loop altijd zo door.
Zelfs in het magazijn kan ik onderdelen pakken die ik later afreken.

Maar ik hoor vaak problemen die voorkomen en als ik hoor hoe die soms worden verholpen denk ik altijd dat het maar goed is dat ik zelf mag sleutelen aan mijn eigen bolide.

Het is en blijft een garage waar mensen werken waarvan sommigen geen respect hebben voor het merk.
Nu moet ik ook zeggen dat er ook echte top monteurs tussen zitten die je echt met alles wel willen helpen en een probleem ook echt tot het puntje uitzoeken, maar je moet maar het geluk hebben dat net die monteur met jouwn auto bezig is.

Tussendoor eenmaal een ander merk gehad van de 6 autos en zelfs bij die auto als ik naar een dealer of garage ging heb ik altijd van te voren aangegeven dat ik erbij wil blijven en gevraagd of ze er problemen mee hadden zo ja ben ik weggegaan, dit is een keuze die je zelf heel makkelijk kunt maken.

In mijn leven 2 maal bij de kwik fit geweest waarbij ik ook weer rondom mijn auto te vinden was en niet in de koffieruimte.
Hier zag ik dat er iemand aan mijn auto aan het "sleutelen" (breken) was hierop even een praatje met de persoon gemaakt en erachter gekomen dat het iemand was die daar stage liep.
Meteen naar de hoogste piet gestapt die er te vinden was en gezegd dat die beste stagiar niet meer aan mijn auto mag komen, hier werd ondanks dat het bij kwikfit was direct en attent op gereageerd en kreeg ik een veel ervarener persoon aan mijn auto waar ik ook een beter gevoel bij had.

Gr.TRM

Geplaatst: 12.12.2007 - 11:43
door Ramon&Ramon
niet iedereen heeft het geluk bij Volvo te werken.:)

Geplaatst: 12.12.2007 - 13:16
door pimsam
Als ik de werkplaats niet in mag van de garage mag van mij de auto niet in de werkplaats. En dus ga ik naar een andere garage.
Maar gelukkig ken ik alleen garages waar ik wel mee mag. En dat heeft tot nu toe alleen maar geholpen.

Geplaatst: 12.12.2007 - 13:39
door Ramon&Ramon
kwestie van vertrouwen denk ik,is ook een spreekwoord voor!:)

Geplaatst: 12.12.2007 - 23:43
door The Real Master
Ramon&Ramon schreef:kwestie van vertrouwen denk ik,is ook een spreekwoord voor!:)
Als ik de verhalen hier zo lees blijft er heel weinig tot geen vertrouwen over lijkt me.

En idd niet iedereen werkt bij de volvo dealer ik ook niet, wel heb ik het geluk dat mijn pa er werkt.
Maar in de tijd (1keer) dat ik geen Volvo heb gereden ben ik ook bij andere dealers altijd bij mijn auto gebleven.
Graag of helemaal niet dan zoek ik wel een ander die het wel toestaat genoeg garages lijkt me.

Het is mij ook opgevallen dat als je erbij bent de moneurs ook wat minder koffie drinken en wat meer werken :wink:

Gr.TRM

Geplaatst: 13.12.2007 - 00:25
door Ramon&Ramon
Volvo werkt met vastgestelde prijzen,dus koffie drinken maakt niet zo veel uit.:)

Geplaatst: 13.12.2007 - 09:58
door pimsam
[quote="Ramon&Ramon"]kwestie van vertrouwen denk ik,is ook een spreekwoord voor!:)[/quote]

Als je bedoelt: "Zoals de waard is, vertrouwt ie zijn gasten" dan heb je helemaal gelijk. Ik ben namelijk de gast en de garage is de waard.

En bovendien ga ik in de eerste plaats niet de werkplaats in om te controleren. Ik doe veel zelf aan mijn auto maar voor bepaalde zaken kom je niet onder een garage uit. Bijvoorbeeld afstellen dieselpomp of een diagnose stellen. Ik wil dan mee uit interesse en/of om zelf mee te denken.