Oceanracer schreef:Kijk anders hier eens naar: klikkerdeklik
Die ken ik al, maar toch bedankt!
"de genoemde prijs is een meeneemprijs"
9750,- is dus een meeneemprijs!!! Dat vind ik nogal wat! Aangezien ik ze voor die prijs ook zie bij Volvo-dealers met 6 maanden Bovag garantie...
Wel van een medewerker geweest dus je zou zeggen dat hij goed dealeronderhouden is geweest, toch?
Grof gezegd: Voor een bedrag onder de 10 mille een V70 met leuke motor kopen met weinig km's en garantie, dan heb je niet veel te kiezen/eisen.
Als ik jou was zou ik van die 2.5T afstappen. Niet om de wagen hoor, want die motor is puur genieten! Maar dan heb je wel veel meer keus! En zonder geblazen motor kom je ook wel met je caravan op plek van bestemming, hoor! Moet je alleen meer toeren maken.
Die grijze uit Tiel heeft trouwens wel een (origineel?) schuifkanteldak. Dat kom je niet veel tegen! Ik zou toch even gaan kijken...
Oceanracer schreef:Grof gezegd: Voor een bedrag onder de 10 mille een V70 met leuke motor kopen met weinig km's en garantie, dan heb je niet veel te kiezen/eisen.
Als ik jou was zou ik van die 2.5T afstappen. Niet om de wagen hoor, want die motor is puur genieten! Maar dan heb je wel veel meer keus! En zonder geblazen motor kom je ook wel met je caravan op plek van bestemming, hoor! Moet je alleen meer toeren maken.
Ik hoor net dat ik voor die 2e nu 1650,- moet bijbetalen....
Als ik niet een 2.5T neem maar een gewone 2.5 kan ik net zo goed onze C5 houden, hebben dan dezelfde specs
pch schreef:Als ik niet een 2.5T neem maar een gewone 2.5 kan ik net zo goed onze C5 houden, hebben dan dezelfde specs
Als we hier appels (2.0 liter 4 cilinder) en peren (2.5 liter 5 cilinder) met elkaar gaan vergelijken...
sorry! :oops:
Ik kijk naar 138 en 140 pk....190 en 220 Nm en dan zie ik niet veel verschil!
Ik ken de 2.5 met 140 pk natuurlijk helemaal niet, maar als hier caravanners zijn met ervaring met die combi houd ik mij aanbevolen!
Wat kost een spoiler voor een roffel trouwens? Nieuw of 2e hands? Via het forum en/of club misschien?
Ik vind daardoor de 1e zilveren nl. veel mooier dan de 2e zilveren, alhoewel ik weet dat die 1e erg kaal is en de 2e wat dat betreft van binnen mooier is...
(de velgen van de 1e vind ik trouwens ook mooier dan van de 2e)
Behalve de 140 pk (veelal met 10 kleppen) variant is er ook een 170 pk uitvoering. Kijk bij het vermogen en koppel ook altijd even naar het toerental wat daar voor nodig is.
De C5 heeft 138 pk bij 6000 toeren en 190 NM bij 4100 toeren.
De V70 140 pk bij 5700 toeren en 220 NM bij 3750 toeren.
Op papier zou je kunnen stellen dat je bij de C5 steeds 1 versnelling achterloopt (dus ca 800 meer toeren moet maken) om de zelfde kracht/souplesse te ervaren als bij de V70.
Zelf heb ik de 170 pk variant met Kip van 1300 kg er achter. Tuurlijk rijdt een LP-turbo fijner! Maar ook zonder de turbo komt de combinatie op zijn zachts gezegd zeer goed van zijn plek!
Ik dacht dat een after-market spoiler rond de € 130,00 zit, excl spuiten. Al met al moet ie er toch opkunnen zitten voor zeg € 250,00. Velgen kun je ook altijd nog eens veranderen. Gebruik je de "oude" velgen voor je winterbanden.
Oceanracer schreef:Ik dacht dat een after-market spoiler rond de € 130,00 zit, excl spuiten. Al met al moet ie er toch opkunnen zitten voor zeg € 250,00. Velgen kun je ook altijd nog eens veranderen. Gebruik je de "oude" velgen voor je winterbanden.
130,- excl spuiten? Dat is goedkoper dan ik dacht en mij wordt medegedeeld!
Dat bedrag staat mij wel bij, ja. Er stond een tijd terug een sponsor-bericht op het forum, maar dat kan ik nu nergens meer vinden, ook niet op Volvo-Plaza. Ik kan het bedrag natuurlijk ook verkeerd hebben onthouden. Het was in elk geval geen originele en (dus) ook zonder 3e remlicht.
Het was in elk geval een spoileractie via het forum (Ben weet er van) en ik meende dat volvorider daar aandelen in had. Moet je hem even PM-en.
Oceanracer schreef:Dat bedrag staat mij wel bij, ja. Er stond een tijd terug een sponsor-bericht op het forum, maar dat kan ik nu nergens meer vinden, ook niet op Volvo-Plaza. Ik kan het bedrag natuurlijk ook verkeerd hebben onthouden. Het was in elk geval geen originele en (dus) ook zonder 3e remlicht.
Het was in elk geval een spoileractie via het forum (Ben weet er van) en ik meende dat volvorider daar aandelen in had. Moet je hem even PM-en.
3e remlicht, daar zeg je zo wat! Heeft zo'n roffel uit 1997 dat eigenlijk?
hans anesthesie schreef:Ik denk als je een stevige caravan achter je V70 hangt het wel degelijk uitmaakt of je nivomat hebt of niet. Ik ben er blij mee.
Klopt. Maar dan wel inclusief die 300 kg. aan stenen.
Even serieus. Ook die zg. zware caravan mag niet meer disseldruk opleveren dan 50 á 60 kg.
Jos, ik wil jou niet op de weg tegenkomen met maar 50/60 kg kogeldruk als jij een caravan van 1400-1500 kg aan de haak hebt.
Gevaarlijke belading zou ik haast willen zeggen. Gewoon de maximaal 75 kg aanhouden. Dan ligt de caravan mits natuurlijk juist (dus op en rond de as en in evenwicht) beladen als een huis achter de auto.
En dan is NIVO-mat, zeker omdat je ook met vrouw en kinderen in de auto zit, wel een fijne optie!
pch schreef:Als ik niet een 2.5T neem maar een gewone 2.5 kan ik net zo goed onze C5 houden, hebben dan dezelfde specs
Als we hier appels (2.0 liter 4 cilinder) en peren (2.5 liter 5 cilinder) met elkaar gaan vergelijken...
sorry! :oops:
Ik kijk naar 138 en 140 pk....190 en 220 Nm en dan zie ik niet veel verschil!
Ik ken de 2.5 met 140 pk natuurlijk helemaal niet, maar als hier caravanners zijn met ervaring met die combi houd ik mij aanbevolen!
Gr. Paul.
Volgens mij is er een caravanner met de 140 pk 2.5 liter op www.caravan-forum.nl
Maar een V70 classic met 140 PK is echt een klasse beter dan de C5 met 138 PK. Voornamelijk wat betreft koppel 30 Nm meer is echt wel een behoorlijke slok op een borrel.
Daarbij is de 5-cylinder een stuk spepeler dan de 4 cylinder C5 motor.
Ik heb een 2.5 turbo en trek er wel eens een caravan mee of een zware tandemasser.
Ik moet zeggen dat het verbruik aardig is reken maar een 1op 8.
Maar het rijd zo fijn,je hebt altijd power,chippen is absoluut niet nuttig.
De kracht zit al op 2000 toeren.
Met een caravan achter mijn auto trekken veel auto's me niet bij bij een verkeerslicht.
Ik zeg dat het een aanrader is,vooral als je niet naar het verbruik kijkt.
Maar ja een gewone 2 liter benzine zou ook niet veel zuiniger zijn.
En ik gebruik mijn vermogen ook gewoon,want met een goed bepakte aanhanger/of caraven kun je gewoon vlot rijden.
We zoeken dus een sterke caravantrekker, onze huidige Citroën C5 Break 2.0 16V had toch wat moeite op vakantie af en toe met onze caravan, daarnaast wil ik gewoon naar een Volvo!
Als je nu toch de keuze hebt zou ik voor een turbo gaan. De 2.5t met 193pk is een heerlijke motor om relaxed met de caravan op vakantie te gaan. Met een 144pk zul je ook wel in Frankrijk aankomen, zoals je met kunstschaatsen ook de plas overkomt, maar het op noren toch beter te doen is.
V70R-obert schreef:
Als je nu toch de keuze hebt zou ik voor een turbo gaan. De 2.5t met 193pk is een heerlijke motor om relaxed met de caravan op vakantie te gaan.
En dan echt de 2.5T en absoluut niet de T5 nemen? Ik bedoel: met de T5 gaat het minder fijn dan met de 2.5T?
V70R-obert schreef:
Als je nu toch de keuze hebt zou ik voor een turbo gaan. De 2.5t met 193pk is een heerlijke motor om relaxed met de caravan op vakantie te gaan.
En dan echt de 2.5T en absoluut niet de T5 nemen? Ik bedoel: met de T5 gaat het minder fijn dan met de 2.5T?
je kunt bij de T5 een boek lezen bij het licht van het tracs lampje