Pagina 2 van 2
Geplaatst: 09.03.2006 - 20:57
door jessev40
ik heb het idee dat ie directer reageert op stuur bewegingen en bij fors optrekken gaat ie minder 'stuiteren', ik bedoel directer grip..
anyway rijdt/stuur ie nu prettiger
grt J
Geplaatst: 10.03.2006 - 01:06
door smokingman
Die van mij stuitert niet. Die trekt naar alle kanten als je in de eerste 2 versnellingen vol op je gaspedaal gaat staan. Hij blijft overigens bij loslaten van je stuur bij constante snelheid en remmen gewoon rechtdoorgaan. Dus aan de uitlijning zal het niet liggen.
Ik heb een 95-er Swift Gti gehad, verlaagd met laag profiel banden, die ging stuiteren. Gewoon door gebrek aan gewicht op de voorwielen. Overigens is dat de leukste ragauto die ik gehad heb. Daar kon je bijna volgas haaks mee door de bocht. Zat veel gevoel in de besturing. Je voelde alles precies aankomen zoals het was. De Volvo is wat waziger. Dat was nog erger met mijn 206 Gti. Dat was trouwens een grote teleurstelling. Veel problemen en heel wazig wat rijgedrag aanging (Beetje onvoorspelbaar rijgedrag op de grens). Geen Gti waardig. Meer een kleine auto met grotere motor ding.
Maar dat alles terzijde, helpt zo'n ding tegen dat zoekerige bij lage snelheden? Als hij zijn vermogen niet op de weg kwijt kan. Bij hoge snelheden (180+) rijdt hij heerlijk. Dan zou je bijna de cruisecontrol aanzetten omdat je denkt dat je 110 rijdt.
Geplaatst: 10.03.2006 - 07:58
door menjo
Mijn oude stuiterde ook, de T4 gaat inderdaad alle kanten op als je iets te veel gas geeft.
Als ik de verhalen op dit forum goed begrijp zou dat grotendeels opgelost moeten zijn als je een veerpootbrug monteert.
Geplaatst: 10.03.2006 - 08:09
door Canard
DSA helpt dus niet om dat stuiteren tegen te gaan?
Geplaatst: 10.03.2006 - 08:20
door menjo
Mijn oude S40 had geen DSA

Bij de T4 als hij naar links en rechts begint te glijden knippert het DSA lampje wel. DSA vond ik wel fijn in bochten in de sneeuw maar op een rechte lijn voelt het net of er iets heel erg kapot aan het gaan is in je auto.
Geplaatst: 10.03.2006 - 08:52
door rene69
Sinds ik op de T4 17" rijd i.p.v. 16" is het zogenaamde zoekerige van de voortrein helemaal weg. Ik denk dus dat de breedte van de band ook veel uitmaakt. Was 205/50 en is nu 215/45. Slechts 1 cm, maar toch.
Geplaatst: 10.03.2006 - 08:55
door menjo
Ik sta op 185

Geplaatst: 10.03.2006 - 09:08
door rene69
menjo schreef:Ik sta op 185

En dat lijkt me een goede keus voor de winter.

Geplaatst: 10.03.2006 - 09:30
door MathijsT4
DSA helpt dus niet om dat stuiteren tegen te gaan?
Met DSA ingeschakeld is hij zoekerig in de 1 en 2, maar stuitert hij niet.
Met DSA uitgeschakeld gaat ie als een gek stuiteren.
Maar dat zal ook veel met het type banden te maken hebben denk ik.
Dit alles zonder veerpootbrug trouwens.
Geplaatst: 10.03.2006 - 23:27
door T4Robert
Ik ga binnenkort toch maar even een sparco veerpootbrug bestellen.
Kan geen kwaad lijkt mij.
Er is overigens een
Originele veerpootbrug beschikbaar voor de X40. De bijbehorende tekst is wel enigszins hilarisch als je zelf een T4 hebt:
De Volvo S40, V40 heeft een uitstekende wegligging. De veerpootsteunproducten zijn echter nodig om de auto een iets stoerdere uitstraling te geven.
De veerpootsteun geeft de auto een sportief uiterlijk.