Pagina 2 van 2
Geplaatst: 24.11.2007 - 11:28
door Gast
Ramon&Ramon schreef:En ook zeer zeker geen namen noemen!
Kijk, en daar verschillen wij weer van mening.
Als je een goed onderbouwd verhaal hebt, en dan graag ook met iets van bewijs, heb ik geen probleem met het noemen van namen.
Het is net een varjaardagfeestje, ook daar hoor je waar je niet of wel moet zijn.

Als je het als bedrijf goed doet, zal je geen last hebben.
Geplaatst: 24.11.2007 - 11:55
door Barry (Grillmeister)
Ik noem een voorbeeld, mijn vader had een hanekam nodig voor zijn 740, hij laat altijd zijn auto's onderhouden bij een vakgarage uit Leidschendam, die heeft dat specifieke onderdeel niet dus moet het bij de Volvo garage zien te halen, uiteraard

hebben we daar twee van in Leidschendam (een tegenwoordig in Den Haag ivm gemeente grens wijziging), de een zegt keihard: valt niet meer te leveren en de ander heeft 'm op de "plank" liggen.
De tweede dealer/garage (waar ik mijn auto vandaan heb) heeft zeer kundig personeel, ik kom/kwam er niet alleen prive maar ook zakelijk, tuurlijk zijn ze niet goedkoop maar ze weten wel de oplossing voor de problemen waar ik/mijn pa tegen aanlopen/liepen. En als je een (spoedeisend) probleem heb willen ze ook wel even schuiven op de brug dat ze even snel kijken.
Niet iedereen hier is enthousiast over deze laatste dealer maar ik wel, is dat dan subjectief of objectief zeg het maar, het zijn toch ervaringen van mensen die tellen.
Mbt tot het salaris van de monteurs, tuurlijk is dat (te)laag maar mensen (zoals bijvoorbeeld ik) die elke dag de problemen van een ander moeten oplossen en alleen maar gezeik over zich heen krijgen worden ook vet onder betaald voor de risico's die ze lopen en die mogen dan niet eens bijbeunen op het eigen vakgebied wat de gemiddelde automonteur wel doet/kan/mag en waardoor het salaris wel bij gespijkerd wordt/kan worden)
Je hoort mij verder niet klagen want ik vind mijn werk mooi en afwisselend maar zoals ik hier al eerder had vermeld je zit op verjaardagen pas echt voor L*L als mensen weten wat voor werk je doet en wat daar aan overhoud.
Geplaatst: 24.11.2007 - 17:00
door Gast
Ook die monteur mag niet bijbeunen!

Officieel als zijn baas dit merkt, kan hij ook vertrekken.
Maar wordt vaak niet moeilijk over gedaan. Hoewel Volvo???
Tot de belastingdienst langs komt.

Geplaatst: 24.11.2007 - 18:40
door Ramon&Ramon
ik ken veel belasting inspecteurs die bijbeunen,belastingformuliertjes ivullen voor bekenden.

Geplaatst: 24.11.2007 - 18:41
door Ramon&Ramon
Maar dit verhaal krijgt steeds een andere wending merk ik,straks hebben we het over wiens schoonmoeder het best kan koken.

Geplaatst: 24.11.2007 - 19:15
door Gast
Je hebt gelijk, we stoppen er mee?
Wat een slechte garage al niet kan opleveren.

Geplaatst: 24.11.2007 - 21:02
door Bover
Nou de mijne kan het beste koken.....grapje
Geplaatst: 24.11.2007 - 21:12
door Bover
R&R: Je betoog is duidelijk en ik sta aan je kant.
Gewoon ff op een verloren minuutje wat uit de losse pols:
Als ik als klant 80,= per uur moet betalen voor mijn auto als die door de deur heen rijdt...
Monteur werkt 30 effectieve urenx80x4.5week dan zit je al dicht bij de 10.000euries in de maand. :shock:
Dan een monteur salaris van nog geen 1600 netto (3000 kosten garage )
Blijft per monteur 7000 overhead over en garantie enz over.
Indirecte kosten zoudden toch niet meer dan max 12% moeten bedragen
Blijft dat je dan niet veel verdiend als monteur t.o.v je geproduceerde uren.
Laat ik maar stoppen. :?
is teveel losse pols
Geplaatst: 24.11.2007 - 21:44
door Barry (Grillmeister)
@Ramon&Ramon, die schoonmoeder zal dan wel de mijne zijn!
Geplaatst: 25.11.2007 - 10:06
door JJDD
@Bover: helaas is het runnen van een onderneming niet zo eenvoudig als je doet veronderstellen. Ik zal je het hele verhaal besparen, maar je vergeet hierbij direct al de vakantiedagen, ziekte, opleiding, foutherstel, extra kosten boven het brutoloon, huur pand + aanverwante kosten, etc. etc Ik bedoel hier algemeen mbt bedrijfsvoering. Pas onderaan de streep en op de loonstrook van de directie kan je zie wie wordt onderbetaald en wie wordt overbetaald.
En het is iedere monteur / werknemer toch vrij voor zichzelf te beginnen???
Wie vaakwordt onderbetaald is de ervaren, trouwe en gemotiveerde werknemer.....
Geplaatst: 25.11.2007 - 11:42
door Bover
Ahum, ik ben zelfst ondernemer en organisatiekundig en snap wel hoe het zit. :oops:
Je hebt gelijk, ik mag het niet zo simplificeren op forum.
Maar de argumenten die je noemt zijn bijna allemaal variabelen.
Mijn punt wat ik wil maken is dat er keuzes gemaakt worden door de volvo garage....of ondernemer die auto's verkoopt.
En die keuzes maakt dat marges voor de loonsom monteur vaak laag zijn.
Je kunt het ook anders inrichten als ondernemer lijkt me
Maar we gaan "off topic"
bobv
Geplaatst: 25.11.2007 - 18:55
door Carfreak
Nu je erover begint.........

Geplaatst: 25.11.2007 - 22:19
door gertsan
Ja jullie zijn of topic, als ik dat doe dan krijg ik op mijn vingers getikt hahah, maar gelukkig mijn auto mist geen vermogen...toch weer even on topic, maar daar is jjbakker niet mee geholpen. Ik kan het me voorstellen en ik heb dat ook gehad, nadat ze vier keer niets hadden gedaan was ik p#slink. Uiteindelijkhebben ze de stekker wel gratis vervangen. Maar ja wat heet gratis vier maal zo'n autorit (rond de spit) voor niets!
Geplaatst: 27.11.2007 - 22:20
door Barry (Grillmeister)
@JJDD, fout herstel??? Daar ging het toch om dat dat door deze bewuste garage (en door andere) niet werd toegegeven?? Als die dat niet mee zouden rekenen zou het uurloon daar iig mooi omlaag kunnen...

Geplaatst: 04.12.2007 - 12:26
door Volvoman30
@Bover: helaas is het runnen van een onderneming niet zo eenvoudig als je doet veronderstellen. Ik zal je het hele verhaal besparen, maar je vergeet hierbij direct al de vakantiedagen, ziekte, opleiding, foutherstel, extra kosten boven het brutoloon, huur pand + aanverwante kosten, etc. etc Ik bedoel hier algemeen mbt bedrijfsvoering. Pas onderaan de streep en op de loonstrook van de directie kan je zie wie wordt onderbetaald en wie wordt overbetaald.
AMEN
Zelfs zonder veel overhead is een onderneming niet snel rendabel , laat staan dat het al het "gezeur & gemekker" dan uiteindelijk waard is.
Niet is zo veilig als lekker in loondienst, 3 rooien bruto, 13e maand ,reiskostenvergoeding, ATV & bonus + eindejaarsuitkering
Daar teken ik direct voor
Geplaatst: 04.12.2007 - 12:59
door Barry (Grillmeister)
Vergeet vooral de auto en telefoon van de zaak niet, plus piket diensten etc!
Geplaatst: 04.12.2007 - 19:15
door Gast
Volvoman30 schreef:Niet is zo veilig als lekker in loondienst, 3 rooien bruto, 13e maand ,reiskostenvergoeding, ATV & bonus + eindejaarsuitkering
Daar teken ik direct voor
Menig automonteur zal dit niet hebben.
Geplaatst: 15.04.2008 - 09:45
door Volvoman30
Ik ook niet daarom heb ik een internetbedrijfje er naast anders kan ik niet
enigzins lekker leven! Klein-metaal CAO is echt te triest voor woorden..
(maar mijn vriendin heeft bijna al deze zaken wel! Tja had ik mijn studie maar moeten afronden)
Geplaatst: 22.07.2008 - 13:43
door jjbakker
Hehe leuk dat een topic zo kan verspringen
Maar kleine update... druk maken is slecht voor je hart.. Verlies geaccepteerd, en de auto zit nu op 280k en wordt goed verzorgt in Emmeloord.
Nu die plakkende koppeling nog als het vochtig weer is
En ik weet, het is mosterd na de maaltijd Ramon&Ramon, maar het is en was niet mijn bedoeling om namen te gaan noemen. De technische kennis is geen probleem, de dealer in Emmeloord was in dit geval de adviseur.
Maargoed genoeg hierover....