Displays instrumentenpaneel defect

stingray5
1st Gear member

Ja, zij garanderen dat het goed is. Hij had vlak voordat ik kwam ook al twee DIM's van Volvo gerepareerd en het is bij allemaal hetzelfde. Hij hoeft er dus niet (meer) naar te zoeken. Hij vertelde me overigens niet wat nu het euvel is. Verstandig natuurlijk, hij heeft er een mooie business aan.
BertjeB
3rd Gear member

Er is dus hoop!!
toptip stingray!

greetzzzzz Bert
Nu:
Volvo S80 Dynamic D(ikke)5 uut 2002 204.000 km's op metis
in de couleur Black sapphire metallic.

Uitstapje:
VW Passat 1.9 TDI variant.

Vroegah:
S80 2.5D 1999 nautic blue pearl Limited edition.
340.000+ km's and not cruising anymore! R.I.P
GlenS80
1st Gear member

Heren, goed nieuws!
Ook ik kampte met problemen met m'n klokkenwinkel; onleesbaar DIMmetje, SRS-airbag waarschuwing, en zelfs uitvallende richtingaanwijzer-lampjes (en bijbehorend tik-tak geluid).
Bij Verotronics geweest vanmorgen, en voor €178,50 ALLES verholpen! Volgens de man aldaar heeft 'ie iets vervangen, en dus NIET doorgesoldeerd.
Alleen voor de SRS melding moet je ná reparatie nog even langs de dealer voor de reset van de melding. Meteen ook even gedaan, en hop!, alles in orde, mét garantie van Verotronics.

Ben (Ramon&Ramon), als je dit toevallig leest: ook jij bedankt voor je goede zorgen en de hulp om het probleem op te lossen! Rest mij nog het probleem van het af en toe wegvallen van vermogen (laaddrukregeling-melding), maar daar komen we óók wel uit. Bel je binnenkort even!

Glen
eloon
1st Gear member

stingray5, bedankt voor al het uitzoek werk, ga meteen even langs in eindhoven
hollander
3rd Gear member

Leuk dat dit allemaal hier gedeeld word,zo kan je met een redelijk laag budget toch een mooie Volvo blijven rijden.
grt Peter
Ramon&Ramon
7th Gear member

Dat is mooi,ik weet inmiddels ook waar het probleem zit,dat scheelt een hoop geld en gedoe!
Ramon&Ramon
7th Gear member

Ok GlenS80,
Via volvo weet ik inmiddels ook wat het preciese probleem is en in welk onderdeeltje het probleem zit.leuk om te weten wel.
Succes...
stingray5
1st Gear member

We zijn nu een tijd verder en inmiddels moest ik voor de tweede keer naar Eindhoven. De mensen van Verotronics vertelden me dat het niet uitzonderlijk is dat het uitvallen van het instrumentenpaneel weer gebeurt, alleen niet zo snel als bij mij; pech.
Het onderdeel dat kapot gaat is de processor op de print. Dat blijkt gewoon een slecht ding te zijn dat ze later hebben vervangen door iets beters. Verotronics heeft daar een aantal van te pakken weten te krijgen, en die solderen ze nu in de defecte panelen.
Ze hebben me overigens een wat lager tarief berekend, de tweede keer; klasse!
Gast

stingray5 schreef:Ze hebben me overigens een wat lager tarief berekend, de tweede keer; klasse!
Wat? geen garantie? www.ets1.nl geeft een jaar garantie.....
Roenie
2nd Gear member

AlexV70 schreef:
stingray5 schreef:Ze hebben me overigens een wat lager tarief berekend, de tweede keer; klasse!
Topic is uit 2008 dus neem aan dat die garantie van de vorige reparatie ook al verstreken is :D
VW Golf III TDI 145.000 tot 225.000
Volvo S80 Elite 2,4 aut. MY2002 190.000km
Gast

Roenie schreef:
AlexV70 schreef:
Topic is uit 2008 dus neem aan dat die garantie van de vorige reparatie ook al verstreken is :D
Shi. ...... is er even een oud topic naar boven gehaald. :P
stingray5
1st Gear member

Het mag dan een oud topic zijn, de klachten komen steeds terug en houden het topic zo levend. Vandaag, precies een jaar later, is het weer bingo! Die ets1 is die goed? Wat rekenen zij voor een 'behandeling'?
Marogi
1st Gear member

@stingray5
Frans van ETS is super goed.
Mi de enige goede, en daarnaast een aardige gast die je op lastige momenten ook probeert uit de brand te helpen.
Hij heeft me overigens ook al eens met een lastige SRS storing geholpen, hij was de enige die de oplossing had en t was binnen een half uur gefixed, op zijn werk bij een grote VOLVO dealer. (netjes met factuur van de baas overigens)
S80 2.4D Tunex D5244T2 Nautic Blue Perl Phoenix 16"; Elan 895a Light Sand leder Parrot MKi9200 VCE
chalith
2nd Gear member

Hoi ,

laatst een S60 dash gerepareerd met soortgelijke problemen.

de motorola chip ontdoen van de blauwe lak (aceton) en met een gas soldeer bout (hete lucht nozzle) de soldeerhechting hersteld. (tip op internet gevonden)

Afbeelding

voor de nauwkeurige hobbyist prima te doen.
Plaats reactie

Terug naar “S80”