Nou, probleem gevonden!
Afgelopen vrijdag maar begonnen met sleutelen en de injector rail eraf gehaald (incl. verstuivers)
Is toch maar goed dat ik er even naar heb gekeken! Er lag gewoon (ongeveer) 2 cc benzine bovenop m'n blok! :shock:, naast de plek waar één van de verstuivers het blok in gaat...
Dat betekend dus ook ongeveer 3 cm van de het uitlaatspruitstuk vandaan, ongeveer 15 cm van de startmotor vandaan en ongeveer 15 cm van de 'over het algemeen niet al te koude' turbo vandaan...
De O-ringen van de verstuivers waren behoorlijk slecht. Ze waren redelijk hard en enkele waren enigszins 'misvormd'. Dus nieuwe o-ringen gemonteerd, brandstofplasje drooggemaakt, blok weer afgebouwd en starten maar...
't Duurde ongeveer 30 seconden, toen zag ik al weer allemaal brandstof lopen... :evil: Ik wist immers nu waar ik ongeveer moest kijken. (als ik met m'n hoofd naast het blok ging hangen kon ik net op de 'plek des onheils' kijken)
Weer alles uit elkaar, nog beter schoongemaakt, alles weer gemonteerd, starten... En:
nog steeds lekkage
Dus wederom alles uit elkaar, toen zag ik bij toeval dat 1 van de verstuivers nog 'na lekte'.
Een van de verstuivers is dus gewoon stuk (lek) en blaast dus niet alle brandstof in de inlaat van het blok, maar ook een deel ernaast!
Vandaag (maandag) een nieuwe verstuiver besteld (geen goedkoop grapje

), morgen monteren en dan maar hopen dat het probleem is opgelost!
Ff een paar foto's voor een sfeerimpressie

:
Eerst moet het luchtinlaat traject wat over de motor loopt verwijderd worden...
Toen ik vervolgens de injectorrail ook verwijderd had, kwam ik dit tegen!
De rode pijlen geven aan waar de verstuivers het blok normaal ingaan, de blauwe 'cirkel' waar het 'plasje benzine' lag... Je kunt ook goed zien aan het inlaatspruitstuk dat deze enigszins 'nat' was...
Tot slot nog een foto van de injectorrail, waar ik hier 1 verstuiver er uit heb gehaald, om (in eerste instantie) de O-ringen te vervangen...
