Pagina 2 van 4

Geplaatst: 21.10.2007 - 22:11
door daytonawim
Verder als je de auto TUV en ASU laat keuren dan heb je al een redelijk technisch beeld van de auto, de keuring is zwaarder dan de APK.

V.w.b. km stand, kijk eens naar auto's met een bepaalde km stand en let dan op steenslag op de motorkap, koplampen en het voorraam, interieur, stuur, pedalen e.d, daar kan je vaak al veel van af lezen.
ook banden kunnen wat zeggen, kijk naar de leeftijd van de band en het profiel.

Geplaatst: 22.10.2007 - 06:27
door joost
beeper schreef:Bezwaar van een auto uit Duitsland vind ik is dat je minder inzage hebt in de correctheid van de km stand..
Uh, volgens mij is kilometerstanden terugdraaien een misdrijf in Duitsland en zal niet vaak voorkomen. Ook hebben ze daar Volvodealers... Zoals hier boven verteld Duitsers zijn een stuk zuiniger op hun auto. Ze besparen geen cent op onderhoud welke natuurlijk bij de dealer wordt gedaan. Ik had zo´n beetje alle rekeningen nog...

Joost.

Geplaatst: 22.10.2007 - 11:04
door Quota
Zoals joost al terecht aangeeft, is het terugdraaien van kilometerstanden in duitsland een misdrijf, Wat dat betreft zijn de duitse kilometerstanden een stuk betrouwbaarder dan die van de nederlandse particulier.

Vaak blijkt alleen wel dat je voor het geld wat je kwijt bent aan een geimporteerde auto, ook een goede nederlandse auto die reeds op gas staat kunt kopen...

Je zult voor jezelf moeten bepalen wat je belangrijker vind... Veel succes daarmee!


Edit: in het geval van een V70 Classic, voor een jongere V70 maakt het vaak wel verschil...

Geplaatst: 22.10.2007 - 11:20
door beeper
Dat is idd waar dat het sjoemelen met km standen in Duitsland strafbaar is. Misschien daar ok es kijken dan. Wat zijn debijkomende kosten bij het importeren behalve de rest bpm?

Iets anders; heeft iemand ervaring met Carrun in veldhoven? Of Nordicar?

Geplaatst: 22.10.2007 - 20:40
door daytonawim
Ik heb een S70 T5 van 1998 ingevoerd afgelopen zomer, de auto heeft een
nederlandse cataloguswaarde van 56827 euro, beetje gerommeld met de extra's met invoeren zodat de consumenten prijs voor aangifte 48210 euro. was :-)

Prijs in Duitsland 5550 euro ( km stand 234.000 km) en 100 euro voor een 7 daags kenteken. (incl aflevering en geldige TUV en ASU)

Ik moest hiervoor 1228 euro BPM betalen, bij het RDW was ik inclusief keuring iets van 150 euro kwijt.

De auto is echt afgenokt vol :

-schuifdak
-alcantara bekleding en beide voorstoelen electrisch met geheugen en
verwarming voor en achter
-sportonderstel
-alu velgen
-sc901 audio en orgineel RTI systeem !!!!
- woodline compleet met stuur
-achter spoiler, mistlampen, koplamp wissers, board computer, alarm, ECC,
TRACS, 302 mm remmen voor, bijrijders airbag, dure volvo matten, cruise controle.

En ben vast wat nog wat vergeten.

Waarom duitsland, ik kon geen knappe S70 in nederland vinden met een redelijke prijs en km op Lpi !!!

De andere T5 is nu voorzien van een nieuwe Lpi installatie.

Geplaatst: 22.10.2007 - 20:41
door daytonawim
Nordicar in heerhugowaard is opzich een aanrader, die halen ook Volvo's ui italie met Lpg/Lpi.

Mocht je iets gezien hebben daar dan wil ik best een voor je kijken, kom er bijna dagelijks langs,

Geplaatst: 22.10.2007 - 20:45
door beeper
had je ook inzage in de onderhoudshistorie? Gekocht bij een handelaar?
Hoe lang duurt de hele procedure van kopen in Duitsland en dan importeren tot aan het moment dat je er daadwerkelijk in kan rijden?

Geplaatst: 22.10.2007 - 21:55
door daytonawim
Wij zijn wezen kijken bij auto handelaar papieren, boekjes en rekeningen bekeken en beoordeeld, kopie van KFZ brief gemaakt, vervolgens vorige eigenaar gebeld
( staat op de kfz brief :-) en naar reden verkoop en onderhoud gevraag, krijg je netjes antwoord ( zijn zelfs nog teruggebeld door vorige eigenaar)

Na een aantal dagen denken, op maandag morgen gebeld dat we de auto wilde hebben, dezelfde dag de auto opgehaald met voorlopig duits kenteken.
Woensdag naar RDW en douane, en zaterdag kenteken in huis.

Oja, na het belletje met de garage en voordat we daar waren rond 13.00 uur had de auto zelfs nog een beurt gehad ook remklauwen waren gespoten ook de naven waren gespoten e.d. de banden op de juiste manier gemonteerd.

Dus opzich een garage waar ik best nog eens heen zou gaan.

Geplaatst: 22.10.2007 - 22:26
door beeper
Dat tijdelijke Duitse kenteken, is dat zo'n 7-daags geval? Mag je daar mee in Nederland rijden?

Geplaatst: 22.10.2007 - 22:33
door daytonawim
Volgens mij wel, heb van de RDW en douane niet gehoord dat het niet mag, de auto is dan ook gewoon verzekerd via de garage.

Je kan natuurlijk zelf ook verzekeren, of een zo genaamd zoll kenteken nemen (max 3 maanden geldig)

Geplaatst: 22.10.2007 - 22:56
door beeper
Ok, bedankt voor de info tot zover! Erg nuttig! Ga me er nog wat meer in verdiepen.
Bij nordicar staat een groene v70 2.5 automaat van '97. Ik vind hem alleen wat stevig geprijst gezien z'n leeftijd..

Geplaatst: 22.10.2007 - 23:23
door daytonawim
Dat is helaas het nadeel van bij een volvo specialist kopen, maar waarschijnlijk krijg je dan wel goede garantie en service.

Geplaatst: 28.10.2007 - 21:20
door fjjt
beeper schreef:Dat is idd waar dat het sjoemelen met km standen in Duitsland strafbaar is. Misschien daar ok es kijken dan. Wat zijn debijkomende kosten bij het importeren behalve de rest bpm?

Iets anders; heeft iemand ervaring met Carrun in veldhoven? Of Nordicar?
Heb zelf mijn V70 2.5T bij Carrun in Veldhoven gekocht.
Ben hier zeer tevreden over.
Carrun importeert volvo's uit Duitsland.

Geplaatst: 30.10.2007 - 18:16
door denren
Ik heb onze V70 bij de dealer gekocht met Volvo garantie en dat is toch wel aan te raden :) Volvo onderdelen zijn behoorlijk prijzig.. tijdens de garantieperiode zijn een aantal zaken vervangen waaronder de vacuumpomp (*tikkend geluid ) en ze hebben er bij aflevering een nieuwe distributieriem + waterpomp ingezet..al met al.. ik schat een slordige 2500 euro. 254000 km op de teller een V70 uit sept 1999. Nu kan je zeggen. importeer de auto.. of gewoon geen risico nemen en nu iets meer uitgeven wat je dik en dik terugverdient als er wat loos is aan die auto :)

Auto gekocht bij Henk-Scholten in Arnhem.

Teller staat nu op 293000 en dik en dik tevreden!

Geplaatst: 30.10.2007 - 23:44
door beeper
Een distributieriem lijkt me idd iets wat je met afleveren regelt, dat heeft niets met garantie te maken. Ik constateer toch wel enorme prijsverschillen tussen bijv. Duitsland en Nederland, waarbij je in Duitsland ook vaker auto's aantreft met wat minder kilometers. Als je een auto een paar duizend euro goedkoper kunt krijgen bij een betrouwbaar adres in het buitenland valt daar toch wel wat voor te zeggen vind ik, immers mochten er zich zaken voor doen heb je een buffer.

Geplaatst: 31.10.2007 - 09:14
door joost
Het belangrijkste van importeren uit Duistland is dat Duitsers heel anders met hun auto omspringen. Dat zie je en dat merk je. Op onderhoud werd bij de mijne niets bespaard, alles bij de dealer voor de hoofdprijs (zelfs lampjes e.d.).

Joost.

Geplaatst: 04.11.2007 - 15:23
door Marc O.
Toch nog even een bericht over die 2.4 20v motor met vaste klepstoters op LPi: Zelf heb ik sinds vorig jaar een V70 met die motor. Heb er in juli (2006) een LPi installatie in laten bouwen bij Mesman. Die adviseerde om tevens Flashlube in te bouwen (totale prijs van installatie + Flashlube was 2495 euro). Dit zorgt ervoor dat de klepstoters van een smerend (en levensreddend) laagje worden voorzien. Ik heb inmiddels al weer zo'n 70.000km gereden met die combinatie zonder een centje pijn. Mijn advies: als die V70 die je op het oog had/hebt volledig naar jouw wens is, dan zou ik hem gewoon kopen. En als je dan besluit om er LPi in te laten bouwen, laat dan ook Flashlube installeren.

Geplaatst: 05.11.2007 - 22:47
door beeper
Met welke km stand heb je die 2.4 gekocht?

Geplaatst: 06.11.2007 - 11:58
door Marc O.
Gekocht bij ca. 230.000 en bij ca. 236.000 is die LPi installatie er in gekomen. Nu 305.000km op de teller staan en, zoals gezegd, absoluut geen problemen gehad (afkloppen :wink: ) afgezien van een draadbreuk in die LPi installatie. Maar dat heeft verder vanzelfsprekend niks met de auto te maken.

Geplaatst: 06.11.2007 - 22:07
door beeper
Ben vandaag wezen borderhoppen naar Duitsland, stond een 2.5 automaat van '97 met maar 106000km en totaal 2 eigenaren bij een Volvodealer. Reed op zich goed maar bij het plotseling intrappen van het gaspedaal een kleine trilling in het stuurwiel ( ik ben niet technisch maar misschien een motorsteun?). Verder eigenlijk niets op een paar kleine krasjes na. Onderhoudsboekjes waren compleet en beurten leken allemaal gedaan. MAAR; hij had zo'n ontzettend lelijke witte streep aan beide zijkanten. Kon je op de foto's wel zien, maar in daglicht was het toch een behoorlijke tegenvaller. Ik vroeg of die streep er ook af kon, dat kon wel, maar de beste man kon mij niet garanderen dat je er daarna niet meer van zou zien. Tevens wilde hij voor het leveren zonder garantie nauwelijks korting geven..
Doe ik dus niet.. maar wel een ervaring rijker: het leveren van een exportkenteken was een peuleschil, kon dezelfde dag platen krijgen en naar huis rijden.