Pagina 2 van 2
Geplaatst: 15.01.2009 - 15:22
door volvov70r
De 2.0t 163 pk lijkt mij de motor die in Nederland in de S40/V40 leverbaar was. Dit was een viercylinder.
De 2.0t 180 pk lijkt mij de motor die in Nederland in de S60/V70 leverbaar was. Dit was een vijfcylinder.
De 2e lust een flinke slok meer, maar daar krijg je ook een heerlijke sound voor terug + het extra vermogen.
Overigens was volgens mij de 2.0t 180 pk hier nog helemaal niet leverbaar rond het jaar 2000 die is pas rond 2004/2005 gekomen dacht ik.
Geplaatst: 15.01.2009 - 16:26
door gsx750r
Bedankt, dit geeft mij de mogelijkheid op het forum bij S40/V40 is eens mijn licht op te steken over deze viercilinder. Overigens denk ik dat mijn voorkeur dan uitgaat naar de vijfcilinder met 180 pk want de S80 is niet echt een 'kleintje'
Als ik er nu ook nog een kan vinden met een automaat dan ben ik helemaal gelukkig. Het lijkt wel of automaten hier wettelijk verboden zijn !
Overigens was volgens mij de 2.0t 180 pk hier nog helemaal niet leverbaar rond het jaar 2000 die is pas rond 2004/2005 gekomen dacht ik.
Dat kan heel goed kloppen want ik ben er intussen ook al achter dat de S60 hier eerder met de 2.0 liter vijfcilinder leverbaar was dan in Nederland.
Geplaatst: 15.01.2009 - 16:33
door Paul
Was inderdaad eerder leverbaar in Portugal. Omdat bij jullie de belastingdienst afrekent aan de hand van het aantal liters.
Geplaatst: 15.01.2009 - 16:44
door gsx750r
Paul schreef:Was inderdaad eerder leverbaar in Portugal. Omdat bij jullie de belastingdienst afrekent aan de hand van het aantal liters.
Daarom ben ik ook geëmigreerd naar Portugal. Voor onze Land Rover Defender Td5 Hard Top betaal ik
€ 47 per jaar aan wegenbelasting en voor onze Rover 414 Sli
€ 27 per jaar ! :thumbleft: :thumbleft:
Deze tarieven gelden overigens alleen nog voor auto's met datum 1ste afgifte kenteken van vóór 010707.
Ik geeft zonder meer toe dat er van het exclusieve van autorijden op deze manier weinig overblijft maar uhh ......... is het in Nederland veel duurder ?? :twisted: :twisted:
Geplaatst: 15.01.2009 - 23:09
door eddy3
De 2,0T vijfcilinderturbo is in Belgie alleen geleverd in 163pk versie!
Mogelijk deze versies ook in Portugal op de markt?? Grtn Eddy.
Geplaatst: 16.01.2009 - 00:11
door Paul
Is dat dan de viercilinder uit de S40/V40?
Geplaatst: 16.01.2009 - 10:39
door volvov70r
Nooit geweten dat ie er ook als 163 pk is geweest.
Kan dus zowel 4 als 5 cylinder zijn, maar gezien het een S80 is lijkt een 5 cylinder me voor de hand liggen