Pagina 2 van 3

Geplaatst: 19.10.2007 - 10:50
door Schoentje
Fulaks schreef:Dat zijn toch twee verschillende zaken, verlaging en andere bandenmaat ? Ik begrijp dat hoe lager het profiel van de band, hoe minder comfort. Maar je wint dan weer aan stuurpreciesie. Maar dat heeft op zich toch weinig te maken met eventueel comfortverlies door de verlaging van de auto ?
Helemaal mee eens!

Geplaatst: 19.10.2007 - 10:52
door Schoentje
Misschien dat we deze discussie moeten verplaatsen naar een ander forum, bijvoorbeeld over verlagen...

Geplaatst: 19.10.2007 - 14:25
door Fulaks
Schoentje,

ook een leuke configuratie die je besteld hebt. Join the club ! Wanneer heb je hem (haar ?) ?

Over die -3 cm Heico + 17" ben ik benieuwd om je ervaringen. Heb je een idee van wat die verlaging kost ? Wordt dat bij de dealer gedaan ?

Geplaatst: 19.10.2007 - 17:05
door Schoentje
Fulaks, dank je.

Ik krijg hem/haar 2 januari 2008, in ieder geval zsm in 2008.

Ik ben zelf ook zeer benieuwd naar die -3cm heico, en zelfs enigszins ongerust of het niet teveel is (vanwege drempels en zo). Maar ja, ze moet omlaag en een set van -2cm of -2,5 cm ben ik nog niet tegengekomen. De auto is van zichtzelf behoorlijk soepel/zacht geveerd dus qua comfort ben ik niet bang. Het zal zeker comfortabeler zijn dan mijn huidige V50.

Alles wordt door de dealer geregeld (kost me ongeveer 600 all in, dus inclusief alles uitlijnen, xenon calibreren etc). Bovendien heb ik de standaard veren altijd achter de hand, voor als het toch tegenvalt...

Geplaatst: 19.10.2007 - 17:15
door Sam
ik snap niet dat je ongerust bent over 3 cm op zo een auto. mijn c30 is er 15 gezakt en die sleept nog niet op drempels of gelijk wat.
ik las net op een us forum over een gast die de zijne nog 2 cm hoger wil zetten. waar ben je dan mee bezig

Geplaatst: 19.10.2007 - 17:22
door Sam
ik lees ook net op de site: bodemvrijheid: 13.1 cm! als je die 3 eraf doet sta je dus nog hoger dan een standaard honda civic bijvoorbeeld. zo erg kan het dus niet zijn

Geplaatst: 19.10.2007 - 17:35
door ACTuning
Mijn V70 wordt 3 cm verlaagd, dat is helaas het maximum voor de V70. Als ik die grote gaten tussen de wielkasten zie,mag dat zeker wel , hoef er alleen gelukkig niet voor naar Heico, dat geld ook voor de 18 inch velgen, het is leuk bij Heico, maar alleen jammer van je centen als je het op de hoek kan kopen.

Geplaatst: 19.10.2007 - 19:36
door NOS
Paul schreef:Dat is niet zo NOS, als ik onder van 16 inch naar 18inch ga merk je dat wel hoor!
Klopt, maar ik had het niet over velg/bandenmaten :|

Geplaatst: 19.10.2007 - 20:32
door Schoentje
Sam, grapje zeker? Een C30 heeft standaard een bodemvrijheid van ik schat ongeveer 14 á 15 cm, als je 'm 15 cm laat zakken raak je de eerste de beste kassei... of je loopt helemaal vast...

Je bedoelt 15mm denk ik...

Bij een V70 speelt de wielbasis een grote(re) rol, en ook de veel forsere overhang achter kan een probleem opleveren (bij het afrijden van een stoepje oid).

Met mijn V50 (die heeft -2cm) raak ik heel af en toe iets, vooral als de boot oid erachter hangt... Ik ben dus ietsje bang dat dat straks wat vaker zal gebeuren...

Geplaatst: 19.10.2007 - 20:35
door Schoentje
ACTuning schreef:Mijn V70 wordt 3 cm verlaagd, dat is helaas het maximum voor de V70. Als ik die grote gaten tussen de wielkasten zie,mag dat zeker wel , hoef er alleen gelukkig niet voor naar Heico, dat geld ook voor de 18 inch velgen, het is leuk bij Heico, maar alleen jammer van je centen als je het op de hoek kan kopen.
Waar koop jij dat dan, en wat kost dat? Ik kan namelijk nog alle kanten op... ook de jouwe!

Geplaatst: 19.10.2007 - 21:50
door ACTuning
Simpel, in oldenzaal, maar mag geen reclame maken.

Geplaatst: 19.10.2007 - 21:54
door Schoentje
Wanneer heb je je -3cm? Dan kom ik eens langs...

Geplaatst: 19.10.2007 - 22:42
door ACTuning
Hoop dat ze er volgende week onderkomen, zijn we dan ook de eerste in Nederland die de veren, goedgekeurd voor de V70 op de markt brengen. Buiten Heico dan. Maar dat is geen Nederlands fabrikaat.

Geplaatst: 20.10.2007 - 13:21
door Battlecruiser
Toen ik er laatst een zag rijden, dacht ik dat het een Mitsubishi was, die zijn ook altijd al af-fabriek vóórgedeukt...

Geplaatst: 21.10.2007 - 11:43
door ACTuning
Denk dat je aan een nieuwe bril toe bent...........

Geplaatst: 21.10.2007 - 15:34
door Paul
Dat denken toch echt veel meer mensen!

Overigens vanuit de achteruitkijkspiegel is het heel moeilijk te zien of het nu een S40/V50 of V70 is! oh en natuurlijk S80 (XC70 en C30 herken ik nog net)

Geplaatst: 21.10.2007 - 21:38
door Sam
Schoentje schreef:Sam, grapje zeker?
jij moet nodig even de project topic bekijken denk ik

Geplaatst: 21.10.2007 - 21:41
door Sam
Schoentje schreef: Met mijn V50 (die heeft -2cm) raak ik heel af en toe iets, vooral als de boot oid erachter hangt... Ik ben dus ietsje bang dat dat straks wat vaker zal gebeuren...
heb jij zakken cement in je koffer liggen of zo? je moet gewoon wat voorzichtiger doen volgens mij

Geplaatst: 21.10.2007 - 22:04
door Sam
excuseer dat ik 3 posts na mekaar maak maar ik heb het ff nagemeten en hij ging van 15.6 en 15.2 tussen kas en velg naar 2.9 en 2.6 dus respectievelijk 12.3 en 12.6 gezakt op voor en achteras. je had dus gelijk schoentje het is geen 15.

dit terzijde kan ik achteraan gewoon op -12.6 rijden en moet hij vooraan 2.7 cm omhoog om lekker te kunnen draaien in de bochten. mijn bodemplaat ziet er nog vers uit en voor de rest heb ik ook geen problemen met schuren of brokken op haperen of wat dan ook.

ik zou dus zeggen: zakken met die hap en rijstijl beetje naar aanpassen!

als je me nog steeds een grapjas vindt kan je foto's krijgen of een kijkje komen nemen op de VKB

groetjes!

Geplaatst: 22.10.2007 - 10:19
door Schoentje
Hoi Sam,

Foto's wil ik altijd wel zien... Hoeveel zit er nu nog tussen de bodem en de weg dan?

Ik heb trouwens geen zakken cement of kinderlijkjes achterin liggen. Er hangt wel eens een boottrailer achter. Ik raak heel af en toe de weg/drempel met de onderkant van de trekhaak, dat is alles. Dat is dan een gevolg van de volgende factoren: verlagen, het afrijden van een drempel met een iets te sportieve snelheid en de boottrailer die de zaak nog even extra doordrukt. Die 2cm verlagen kunnen dat toch net het verschil maken tussen iets of niets raken.

Maar goed, mijn V70 zal zeker omlaag gaan. En als het nodig is pas ik mijn rijstijl wel aan... ben immers al bijna een oude ... aan het worden.