Pagina 2 van 2
Geplaatst: 19.10.2007 - 07:35
door xc90t6
Want hoe oud is de V50?
Geplaatst: 19.10.2007 - 10:08
door Paul
Auto is 2 jaar en 1 maand.
Wat Sanco inderdaad zegt, slepen op de achterwielen dat hij rolt op de voorwielen, dat gaat niet goed. En de auto stond op het garagepad dus dan zou dat makkelijker zijn.
Verder is het natuurlijk echt belachelijk dat je met zo'n auto weggesleept moet worden. Je had de buren moeten zien kijken...
Maar wat het was, NIET het probleem wat de eerste series V50 hadden met de sleutel, dat het plaatje achter de sleutel door te vaak erin en eruit breekt.
Dat is daadwerkelijk gemaakt bij de nieuwe modellen. Maar hier zat een fout in de elektronica onder het stuur. Waardoor de auto dus niet vrijgegeven werd om te starten, niet van stuurslot af kwam etc.
DUIDELIJK HE! Nu schijnt dit ook wel wat vaker voor te komen, maar niet zo vaak als het oude probleem.
Ben benieuwd! (of hij blijft rijden)
Geplaatst: 19.10.2007 - 11:04
door PJR
Ik ben ook benieuwd. Ik heb het inderdaad wel één keer eerder gehoord (en gezien) bij een V50 van maart 2005. Ik weet niet of dit het oude of het nieuwe probleem was.
Stapt je moeder er nog in?

Geplaatst: 19.10.2007 - 14:36
door xc90t6
Ik begrijp 't. Denk je over een nieuwe auto Paul? Ja de buren met hun Renault Laguna die denken ,, Die Paul zij toch altijd dat volvo's zo betrouwbaar waren?'' Ik wens je veel sterkte.
Geplaatst: 19.10.2007 - 16:50
door Paul
Nou hij doet het weer super en de dealer heeft alles super en super snel opgelost dus gaan er maar gewoon vanuit dat hij het weer doet! en blijft doen!
Geplaatst: 19.10.2007 - 17:42
door xc90t6
Ok, Mooi. Weten ze de oorzaak? Ik wens je nog veel fijne en veilige kilometers te.
Geplaatst: 21.10.2007 - 12:41
door Bart
Goed om te horen!
Geplaatst: 21.10.2007 - 19:37
door Goliath
Gelukkig maar...
Geplaatst: 31.10.2007 - 09:05
door Paul
Omdat de auto uit garantie is toch een rekening gekregen. We mogen voor 40% van de kosten op draven omdat Volvo een slecht systeem heeft gemaakt. 120 euro. Toch netjes van de garage dat ze de rest betalen, maar waarom geen 100% dekking na 2 jaar en 1 maand...
Geplaatst: 31.10.2007 - 09:52
door D.M
Dat gebeurt steeds vaker, ik had van de week een discussie met een volvo dealer ivm vervangend vervoer.
Mijn werkgever heeft een nieuwe XC 70 afgenomen 2 dagen na aflevering had de auto een probleem belde de dealer of hij ons een factuur voor vervangend vervoer mocht sturen.
Niet alleen bij volvo ervaar ik problemen, eigenlijk bij alle "grote" merken
Ik zou dan ook niet accoord gaan met een aandeel van 120 euro.
Gezien het feit het defekt niet valt te relateren aan onkundig/verkeerd gebruik,maar zoals ik uit je verhaal opmaak aan de constructie van het geheel.
Neem eens contact op met Volvo Nederland.
Mijn ervaring is dat er vaak uit "commerciële" coulance wel iets te organiseren is.
Gr. Dennis
Geplaatst: 31.10.2007 - 09:55
door Walter
vergeet niet dat van die 60% coulance de dealer ook een stuk betaald. Dus die kan niet alles op Volvo verhalen hoor.
Geplaatst: 31.10.2007 - 10:02
door Paul
Dat zei ik ook Walter, triest van Volvo NL dat ze het niet volledig betalen, netjes van de dealer dat ze nog 60% willen doen!
Geplaatst: 31.10.2007 - 12:15
door liquid_force
D.M schreef:Dat gebeurt steeds vaker, ik had van de week een discussie met een volvo dealer ivm vervangend vervoer.
Mijn werkgever heeft een nieuwe XC 70 afgenomen 2 dagen na aflevering had de auto een probleem belde de dealer of hij ons een factuur voor vervangend vervoer mocht sturen.
vriend van had zijn 'oude V70' ingeleverd zodat een aantal dingen uitgebouwd konden worden en ingebouwd konden worden in zijn 'nieuwe V70' ... afspraak was dat hij 2 dagen zonder auto zou zitten, no problem, hij kon wel thuis werken. Dag van aflevering wordt zijn auto door een handelaar gekocht bij de dealer (was een inruiler) maar zijn nieuwe V70 wordt tussen het poetsbedrijf en de dealer total loss gereden ... Betaling was al gedaan via de bank (geld was binnen bij dealer) maar hij kreeg geen vervangend vervoer van de dealer ... kon mooi 7 weken wachten op een nieuwe V70 ... want het was niet een dealer medewerker geweest die de auto reed ...
vervangend vervoer hier in Zweden is zowiezo niet mogelijk, je mag dan mooi een auto bij Hertz huren (Hertz zit bij Volvo in de zaak vaak) ... Customer Service kennen ze hier echt niet
