Pagina 2 van 8

Geplaatst: 22.10.2007 - 11:12
door Bart
En daar kan ik me alleen maar bij aansluiten. Moet zeggen dat het turbogat bij wegrijden mij nog niet is opgevallen bij pa's D5. Zal hem eens een weekendje lenen, en eens goed uitproberen ;-)

Geplaatst: 22.10.2007 - 13:28
door Oceanracer
Ik krijg donderdag meer foto's per mail. Ik wil wel een Oak interieur en niet standaard beige/creme, want dan valt ie sowieso af. En hij moet er natuurlijk ook van binnen lekker fris uit zien. We wachten af...

Geplaatst: 22.10.2007 - 15:38
door Hans
Turbogat heb ik wel bemerkt maar niet echt last van gehad. Je went er blijkbaar snel aan. En zoals gezegd, je kunt daar iets aan doen middels tuning!

dealer

Geplaatst: 22.10.2007 - 16:42
door bartv70
Paul schreef:Nou ik vind hem wel mooi hoor! Schuifdak is heerlijk en standkachel heeft hij dan inderdaad! Alleen even die software aanzetten bij de dealer!
Hoi,

Bij deze Volvo dealer kost het € 100,- om de standkachel te activeren voor Duitse klanten!!
Lijkt me stark dat het voor een NL klant duurder is

http://www.autobedrijfrutten.nl/index.php?id=109

Geplaatst: 22.10.2007 - 20:04
door MM
Kan je over 2 dagen vertellen of de D5 bevalt, dan krijg (nou ja, krijgen...)ik 'm mee (eerst nog ff lekker 2 dagen zonder turbogat snorren!).

Vraag me wel af: volgens mij zie ik koplampen van na de facelift en achterlichten van voor de facelift (geen helder glas volgens mij)? Zie ik het verkeerd, is het mogelijk schade-auto of is in duitsland er nog een soort tussen-versie geweest?

Geplaatst: 22.10.2007 - 22:13
door Oceanracer
Het was mij ook al opgevallen, maar ik dacht dat ik het wel verkeerd zou hebben gezien. Niet dus... Zoals ik eerder al zei: Ik ben niet echt een voorstander van importwagens. Om meerdere redenen, overigens.

Geplaatst: 22.10.2007 - 22:27
door bartv70
Hoi,

Het maakt niet uit of het een import auto is, ja of nee.
Het maakt uit wat voor een dealer je kiest.
Kies je voor een merkdealer dan ben je net zo goed of slecht af als bij een
Nederlandse merkdealer.
En voor handelaren en wazige garages geldt net als in Nederland,KIJK UIT

Geplaatst: 22.10.2007 - 22:36
door Paul
In Duitsland kan je je lichten uit doen, wat in Nederland standaard uit staat. Je ziet dus inderdaad die 4 LEDjes niet, maar heel goed dat het wel mogelijk is. Verder is dit duidelijk een MY05 aan de bumpers etc te zien.

Geplaatst: 23.10.2007 - 10:23
door Hans
En deze dan??

http://www.milano.nl/html/occasions_vol ... 0252E3E50E}

Lijkt me ook een mooie prijs. Geen Navi....

Geplaatst: 23.10.2007 - 10:26
door Hans
Mmmhh, de link werkt niet. Wellicht even alles kopieren naar je browser.

Geplaatst: 23.10.2007 - 11:56
door Oceanracer
Hoi Hans, dank je wel dat je even mee denkt. :thumbright:

Ik heb de wagen gevonden. Maar hij heeft eigenlijk wat te veel km's naar mijn zin. Is de prijs ook naar, weet ik. Maar ik blijf liever dichterbij bij de 100.000 km in de buurt dan bij de 200.000. Mijn ervaring met m'n huidige (kocht ik met 165.000) is dan je in no-time de 2 ton voorbij bent en weer tegen extra kosten begint te lopen. Bovendien ben jij een liefhebben van donkere interieurs, maar ik juist van lichte. Ik wil dus graag weer een Oak-binnenkant. En als het even kan ook geen "eentje" op 't kenteken. Komt altijd zo slordig over... Ja Hans, sorry. Ik ben een enorme !@#$!@$, maar als je er nog eentje tegenkomt, hoor ik het toch graag.

Geplaatst: 23.10.2007 - 12:22
door Hans
Oja...oak. Was het even vergeten. En het ééntje op de plaat heb ik even niet gezien. Heeft ook niet mijn voorkeur.
Maar goed, ze zijn er en de 2005 modellen beginnen beschikbaar te worden voor gewone stervelingen als wij :wink:
Je kunt je centen maar één keer uitgeven en dan moet het natuurlijk perfect zijn hé!

Dit bedrijf in Hoogeveen http://www.autobedrijfkoekoek.nl/ heeft nog een zwarte 2.4D (163pk) staan met oak interieur en net een ton gelopen.

Geplaatst: 23.10.2007 - 12:30
door Oceanracer
Hans, goed bezig! Maar een 2.4D heeft (maar) 130 pk. Prijs is wel goed, zeker gezien de km-stand!

Geplaatst: 23.10.2007 - 12:55
door Hans
Ik dacht eigenlijk dat vanaf 2005 de aanduidingen iets anders waren.
D5 : 185pk
2.4D : 163pk
2.4D : 126pk

Nu is het natuurlijk zaak om erachter te komen welk type in genoemd occasion zit.

Geplaatst: 23.10.2007 - 13:01
door Hans
Raar, als je het kenteken bij de RDW raadpleegd bestaat het niet.
Lijkt me sowieso import als het kenteken juist is wat er op de foto staat.

Geplaatst: 23.10.2007 - 13:02
door bart simpson
het verschil vind je door de komst van de roetfilters...
D5 163pk met 5 bak werd D5 185 pk met 6 bak
2.4D 130pk met 5 bak werd 2.4D 163 pk met 6 bak
en "nieuw" kwam de 126pk "D" met 5 bak

Geplaatst: 23.10.2007 - 13:03
door bart simpson
hans anesthesie schreef:Raar, als je het kenteken bij de RDW raadpleegd bestaat het niet.
Lijkt me sowieso import als het kenteken juist is wat er op de foto staat.
denk dat het ongeregistreerde nieuwe kentekens zijn

Geplaatst: 23.10.2007 - 17:56
door Oceanracer
hans anesthesie schreef:Ik dacht eigenlijk dat vanaf 2005 de aanduidingen iets anders waren.
D5 : 185pk
2.4D : 163pk
2.4D : 126pk

Nu is het natuurlijk zaak om erachter te komen welk type in genoemd occasion zit.
Verkoper meldt onder "opties" het aantal PK's: 130
Maar dit is natuurlijk door onze Volvo-sponsor te "verhelpen". :P

Geplaatst: 24.10.2007 - 09:10
door Hans
Ben je meteen van je turbogat af.

Leuk trouwens dat je kennelijk weer in de markt bent voor een "nieuwe"V70. Ik denk dat de D5 je zeker kan bekoren, heb je er eens mee gereden? Doen!

Denk trouwens dat de 2005 modellen volgend jaar meer en meer beschikbaar worden. Veel leasecontracten lopen drie jaar. En daar moeten we het toch een beetje van hebben nietwaar.

Geplaatst: 24.10.2007 - 09:20
door bart simpson
Oceanracer schreef:
hans anesthesie schreef:Ik dacht eigenlijk dat vanaf 2005 de aanduidingen iets anders waren.
D5 : 185pk
2.4D : 163pk
2.4D : 126pk

Nu is het natuurlijk zaak om erachter te komen welk type in genoemd occasion zit.
Verkoper meldt onder "opties" het aantal PK's: 130
dan zou het een "oude" 2.4D met 5 bak zonder RPF "af fabriek" moeten zijn