Sjonge, gaan we weer.... nou wordt een logische vraag over ramenreiniging al verheven tot een behoorlijk hypothetisch verhaal over een Volvo 144...
Over het ramenwassen (binnenkant): ik vraag het altijd aan mijn lieve echtgenote (ik was de hele auto, zij hoeft alleen de raampjes te doen) en die doet dat met een emmertje en een zeem. Is altijd perfect. Ik heb even gevraagd... "het is een neutraal sopje" zegt ze. :hotsun:
binnenkant voorruit schoonmaken
- ufovolvo
- 4th Gear member
- Contacteer:
V70 T4 Inscription Geartronic my2016
V70 2.4D Momentum Geartronic my2010
S80 D5 aut Kinetic my2005
V70 2.4D Momentum Geartronic my2010
S80 D5 aut Kinetic my2005
- Henrico
- 2nd Gear member
Bedankt voor de reacties tot nu toe!
Ik zal mijn vriendin ook eens lief aankijken. Misschien dat zij dan ook een neutraal sopje en een zeem in de hand neemt.... :roll:
Ik zal mijn vriendin ook eens lief aankijken. Misschien dat zij dan ook een neutraal sopje en een zeem in de hand neemt.... :roll:
XC40 T4 Momentum Amazon Blue met Solid White dak en spiegelkappen.
previously:
V60 D4 Ocean Race Edition, MY2015
Ocean Race Blue
V50 D2 (2007 Sapphire Black & 2011 Barentz Blue)
previously:
Ocean Race Blue
-
- 6th Gear member
Ik hoef daarvoor niet naar mijn vriendin te kijken.... Die wordt daar niet warm of koud van vrees ik... :roll: eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik het haar nog niet gevraagd heb. Ze komt zondag wel mee naar de klassiekerbeurs!Henrico schreef:Bedankt voor de reacties tot nu toe!

Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
- Battlecruiser
- 8th Gear member
Overigens is het spul van HG (en vele andere merken) niet veel anders (of vaak exact hetzelfde) als de oude huismiddeltjes, zoals bleekwater e.d. (ga nou niet dom zitten zeggen dat dat niet op een voorruit moet, want ik heb het over al die reinigingsspulletjes in het algemeen).
Het kost alleen veel meer.
Hoe ik dit weet? Ik heb chemici als collega's en een zwager in de schoonmaakmiddelenbranche.
Ergo: die moderne middeltjes zijn wel goed, maar overbodig duur, omdat je als consument bij de neus genomen wordt door een leuk foldertje en een indrukwekkend etiket. De middeltjes zijn in een heel onaanzienlijke verpakking veel goedkoper en even werkzaam.
En als het duur is, moet het wel goed zijn, hè?.....
Het kost alleen veel meer.
Hoe ik dit weet? Ik heb chemici als collega's en een zwager in de schoonmaakmiddelenbranche.
Ergo: die moderne middeltjes zijn wel goed, maar overbodig duur, omdat je als consument bij de neus genomen wordt door een leuk foldertje en een indrukwekkend etiket. De middeltjes zijn in een heel onaanzienlijke verpakking veel goedkoper en even werkzaam.
En als het duur is, moet het wel goed zijn, hè?.....
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
- Auk
- 6th Gear member
Hmm, werkt dat dan wél? Want jouw chemische collega's hebben ook gezegd dat zout/nylon en water werken tegen vuil/krasjes op glasBattlecruiser S80 schreef:
Mijn optie over het glas: Autowas gebruiken.. Ik veeg het over de gehele oppervlak van de auto zowel binnen als buiten. Voorruit buiten doe ik gewoon met glascleaner, werkt goed genoeg..
Probeer mijn auto in concour staat te houden, dus je begrijpt dat ik nu ook geen p**p praat..
Auke
MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

- Battlecruiser
- 8th Gear member
Nou en dat zout klopte dus wel! Je moet er alleen niet mee op lak komen, want dat is te zacht. Ook in de industrie werkt men zaak met zoutoplossingen om glas te polijsten. Het ligt er alleen maar aan hoe je het gebruikt.
Met cleaner kun je bv. ook krassen krijgen of juist niet, al naar gelang het gebruik.
Met cleaner kun je bv. ook krassen krijgen of juist niet, al naar gelang het gebruik.
Volvo Rules the Road
- hansmoerman
- 1st Gear member
Het zou wat wezen als we altijd alles zouden begrijpen. De wereld zou er dan stukken beter uit zien. Wat mij betreft: einde discussie..........en ik zal de uitroeptekens weglaten als ik je daar een plezier mee doe.J schreef:jonge snaak, 't is een tijd geleden dat ik zo genoemd werd :multi:
mensen waren ook tevreden met de volvo 144, voordat die werd vervangen voor een nieuwer en duurder model.Wat maakt dat nou uit. Als men daar tevreden over is. En oude middeltjes zijn vaak beter dan het tegenwoordige spul waar je veel geld voor neer moet tellen. Ieder zo zijn eigen voorkeur. Respecteer dat!!!
duurder is lang niet altijd beter, maar oudere middelen zijn aantoonbaar minder effectief, maar zeker in schoonmaakmiddelenland blijven sommige mensen hangen in het verleden.
ik heb respect voor iedereen (al begrijp ik sommige dingen niet, zoals het overvloedig gebruik van uitroeptekens) alleen mensen tips geven die bewezen minder effectief zijn stuit mij een beetje tegen de borst.
- J
- 3rd Gear member
super, dank
misschien het nadeel van internet, communicatie verloopt nogal plat, waardoor er al snel ruis op de lijn komt, vaak onbedoeld.
@ battlecruiser,zelf ook ik heb jaren ervaring in de schoonmaakmiddelenbranche, alleen kan ik de mening van je zwager niet volledig onderschrijven. er zijn inderdaad genoeg middelen die de consument onnodig veel geld uit de broek kloppen, maar er zijn ook middelen die wel goed werken.
misschien het nadeel van internet, communicatie verloopt nogal plat, waardoor er al snel ruis op de lijn komt, vaak onbedoeld.
@ battlecruiser,zelf ook ik heb jaren ervaring in de schoonmaakmiddelenbranche, alleen kan ik de mening van je zwager niet volledig onderschrijven. er zijn inderdaad genoeg middelen die de consument onnodig veel geld uit de broek kloppen, maar er zijn ook middelen die wel goed werken.
Black Sheep: There's always one crazy motherfucker in the family
- v700r
- 5th Gear member
Oceanracer schreef:HG ruitenreiniger.
(Tip: stop met roken)
.
Nog een tip; http://www.kidon.com/smoke/nl/index.html
- Henrico
- 2nd Gear member
Goedemorgen,
Om toch nog even duidelijk te melden:: 'maar ik rook niet'
Om toch nog even duidelijk te melden:: 'maar ik rook niet'
previously:
Ocean Race Blue
previously:
Ocean Race Blue
- Oceanracer
- Geartronic member
Ik ook niet hoor. En ik beweer ook niet dat er iemand anders rookt. Ik stel alleen maar vast dat je waarschijnlijk vaker dan 2 keer per jaar de ramen moet reinigen als er in de auto wordt gerookt. Als je dat niet wilt, is stoppen met roken een optie. HG is in elk geval wel geschikt voor het reinigen van rokersaanslag. Toch jammer dat met zo'n goed bedoelde opmerking/tip sommigen zich weer aangesproken moeten worden. Misschien bovenstaande berichten even met extra aandacht doorlezen. Ik hoop dan ook niet dat dit uitloopt in een rokers/niet-rokers discussie.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Henrico
- 2nd Gear member
Sorry Oceanracer, het was ook niet mijn bedoeling om kort door de bocht over te komen. :oops:
Ik citeerde alleen even uit die anti rookreclame van een tijdje geleden om duidelijk te maken dat het gewoon door normaal gebruik komt dat mijn voorruit een beetje vet is.
Ik citeerde alleen even uit die anti rookreclame van een tijdje geleden om duidelijk te maken dat het gewoon door normaal gebruik komt dat mijn voorruit een beetje vet is.
previously:
Ocean Race Blue
previously:
Ocean Race Blue
- Battlecruiser
- 8th Gear member
Is die voorruit nou nog niet schoon? :shockingzap:
Volvo Rules the Road
- Oceanracer
- Geartronic member
Ton, dit is wel de meest irritante emoticon die ik hier ben tegen gekomen.Battlecruiser S80 schreef:Is die voorruit nou nog niet schoon? :shockingzap:

Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue