Pagina 2 van 2
Geplaatst: 18.07.2005 - 17:18
door jessev40
Ludo schreef:Turbo4 schreef:ik ga zelf voor de piaa lampen !
weggegooid geld.
buiten dat ze witter schijnen geen grotere lichtopbrengst.
...dat vind ik altijd van dat prachtige commentaar, meteen negatief, en dan niet 'want dat weet ik uit ervaring...' maar altijd 'het schijnt dat..'
anyhoe: een tijdje geleden al in een postje gezet dat ik PIAA lampen gebruik (aangezien ik ook meer lichtopbrengst wilde) en nogsteeds.. ja, ook gewoon mee door de keuring gekomen>bij volvo dealer!<, en nee mijn lampen zijn nog niet weggesmolten en het glas is ook nog niet gesprongen.
dus...ik zou het ook vooral niet doen...
grtz J
Geplaatst: 19.07.2005 - 13:57
door PhysicalZen
Ben er eindelijk achter wat PIAA lampen zijn!
Waarom zou bij jou het glas of de spiegel beschadigd moeten zijn? PIAA lampen zijn toch gewoon 55W!?
Of heb ik op de verkeerde site informatie verzameld?
Geplaatst: 13.08.2005 - 21:23
door streetie
Het is mij ook al opgevallen ik heb jaren een v40 phase 1 gereden en heb de lichtopbrengst altijd als slecht ervaren heb destijds dit regelmatig aangekaart bij de dealer. Deze kon niets vinden en alles zou normaal zijn. Terwijl ik ´s avonds slecht zicht had. Misschien nieuwe lampen plaatsen werd er gezegd. daar had ik gezien de hoge kosten geen zin in .
De reflectors zagen er gewoon goed uit. Helaas weet ik nog steeds niet wat de oorzaak was.
Heb nu een S80 en ervaar weer een veel betere lichtopbrengst. Je kunt deze auto´s niet vergelijken. Maar het viel me wel op.
Suc6 met het oplossen van je probleem.
Geplaatst: 14.08.2005 - 21:10
door joost
Ik denk dat ik een mogelijke oorzaak wellicht gevonden heb. Enige maanden geleden heb ik nieuwe achterveren laten monteren, waardoor de auto niet meer achterover hangt. Ik weet niet hoelang ie zo hegangen heeft, maar als in die tijd de koplampen zijn afgesteld kan het nu wel eens verkeerd zijn. Ik merk dat ik gewoon verder kijk dan mijn lichtbundel. Ik zal ze een dezer dagen eens opnieuw laten afstellen. Hopelijk verbetert dat de zaak.
Joost.
Geplaatst: 15.08.2005 - 07:44
door Turbo4
@ jesse : als je nou naar de meeting komt kan ik eens zien hoe dat is in real life die PIAA lampen!

Lichtjes uit en snaveltjes toe
Geplaatst: 15.08.2005 - 09:22
door Admire
X-off schreef:Hallo,
Ik ben nog maar enkele dagen hier op het forum, en vroeg me af of het mogelijk was om de lichten van de V40 te doven tijdens het rijden?
Waarschijnlijk is dit topic reeds eerder hier ergens aan bod geweest, maar ik kan het niet dadelijk terugvinden. Tevens zat er geen handleiding bij mijn V40, dus ik denk dat ik in de toekomst wel vaker met vervelende vragen ga afkomen... :oops:
Grtzzz, X-off
Zie topic:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=1900
Ik weet dat het bij de Fase 2 ook kan middels enkele handelingen met de contactsleutel (zie instructieboekje auto)
Geplaatst: 19.08.2005 - 13:31
door ozzie
ben van plan bleu vision van philips in mijn auto te zetten welke maat H moet ik dan hebben, gaat om v40 uit 2000. Zag wel een aardig resultaat eerder op dit forum. Iemand nog een suggestie waar het beste te kopen. En is het verstandig om direct ook het stadslicht te vervangen. veel vragen van een leek
Alsvast bedankt
GR. Ozzie :oops:
Geplaatst: 19.08.2005 - 13:40
door V480-S60
ozzie schreef:ben van plan bleu vision van philips in mijn auto te zetten welke maat H moet ik dan hebben, gaat om v40 uit 2000.
Iemand nog een suggestie waar het beste te kopen. En is het verstandig om direct ook het stadslicht te vervangen. veel vragen van een leek
Alsvast bedankt
GR. Ozzie :oops:
Ozzie,
Op je avatar te zien is het een phase II met Dual headlights. Die hebben H7
Bleu vision is leuk, ik persoonlijk heb de beste resultaten met GT150 ook van Philips, maar dat terzijde.
Bij de betere automaterialen handel en zelfs bij Halfords kan je ze gewoon kopen. (niet veel prijsverschil)
Stadslicht hoeft niet vervangen te worden, of je moet ook Blue vision of GT willen hebben.
Groot licht ook eigen keus, hoeft niet, heb je naar verhouding niet vaak aan.
PS
Heb je een V40 phase I zonder dual headlights dan heb je voldoende aan H4
Geplaatst: 19.08.2005 - 14:04
door ozzie
het is een fase 1 sport uitvoering dus met boze oogjes (erg cool vind ik zelf) maar zou je me kunnen vertellen wat het verschil is tussen h4 en h7 is dit de grootte van de fitting
Gr Ozzie
Geplaatst: 19.08.2005 - 14:12
door V480-S60
Heel kort,
Een H4 heeft een 3 polige fitting en kan groot- en dimlicht tegelijk zijn. Tevens is de "gloeipeer" wat groter.
Een H7 heeft een 2 polige fitting en kan maar één van beide soorten zijn. en heeft een naar verhouding kleine "gloeipeer".
Nu weet ik niet wat een Phase I sportuitvoering met booskijkers voor verlichting heeft. Dus daar kan ik je niet mee helpen. Kijk even onder de motorkap. Je ziet zo aan de fittingen of het H4 of H7 is, kijk anders even op de achterkant van je instructieboekje, daar staat het ook vermeld. (hoewel als de SE andere lampen heeft weet ik dat ook niet zo :oops: )
Geplaatst: 19.08.2005 - 16:32
door Alex
Heldere koplampen = H7 (ook wel Dual Headlights genoemd, 2 aparte lampen voor dim- en grootlicht dus), en de gewone (1 unit voor alles) koplampen = H4.
Geplaatst: 19.08.2005 - 22:11
door ozzie
thx duidelijk
