Pagina 2 van 2

Geplaatst: 08.11.2007 - 07:32
door V480-S60
Nog even een aanvulling:
Lotus en Porsche hadden/hebben een eigen onafhankelijk R&D bureau. Dat voor ieder die betaald ontwikkelingswerk uit voert. Ze doen dit niet alleen voor hun eigen merk maar ook voor Japanse en Italiaanse en zelfs wel eens voor Duitse merken.

Geplaatst: 08.11.2007 - 07:37
door V480-S60
Auk schreef:Dat is duidelijke taal Andorable..

Jammer dat ze het niet op de manier duidelijk maken zoals jij het duidelijk maakt... misschien tipje voor op de site?
Diegenen die zich bij het 480-register hebben aangesloten weten het meestal wel. Die hebben vaak ook de boeken die @Andorable al aangeeft.
En zoals hij en 480S60 al aangeven: de mensen met alle kennis over de 480 zijn daar vertegenwoordigd. Te weten de productverantwoordelijken, John de Vries en Rob Koch.

En voor verdere vragen kom je gewoon hier buurten 8)

Geplaatst: 09.11.2007 - 19:40
door FLA
480S60 schreef:De electronica van 1988'ers 480's is de minst goede uit de gehele serie 480's. Vooral de Turbo's uit die tijd zijn niet best. De ES'en daarentegen zijn wel iets beter. Vanaf modeljaar 1990 is de elektronica van de 480's het beste op orde.
*spam filter off*
Uitzonderingen daargelaten natuurlijk, zoals mijn te koop staande :thumbleft: 88er Turbo... Ik snapte ook echt nooit waar andere 480 rijders het altijd over hadden met die problemen. Totdat mijn moeder ook een 480 2ltr kocht...
*spam filter on*

Heb uit betrouwbare bron vernomen dat o.a. kabelboom en stekkers etc. van een sociale werkplaats ergens in NL kwam. Na 1990 heeft Volvo gelukkig besloten de productie hiervan op een kwalitatief beter adres te laten doen. Dit verklaart ook een hoop.

Geplaatst: 09.11.2007 - 22:15
door Auk
FLA schreef:Heb uit betrouwbare bron vernomen dat o.a. kabelboom en stekkers etc. van een sociale werkplaats ergens in NL kwam. Na 1990 heeft Volvo gelukkig besloten de productie hiervan op een kwalitatief beter adres te laten doen. Dit verklaart ook een hoop.
Klopt inderdaad, dit verhaal heb ik ook ooit al eens gehoord!

Maar wat kunnen we verstaan onder een sociale werkplaats?

Ik bedoel, we kunnen tegenwoordig toch ook niet van een merk als Spyker verwachten dat de kabelboom eigenlijk uit een trapskelter van de IKEA komt? :wink:

Geplaatst: 09.11.2007 - 23:18
door FLA
Auk schreef: Klopt inderdaad, dit verhaal heb ik ook ooit al eens gehoord!

Maar wat kunnen we verstaan onder een sociale werkplaats?

Ik bedoel, we kunnen tegenwoordig toch ook niet van een merk als Spyker verwachten dat de kabelboom eigenlijk uit een trapskelter van de IKEA komt? :wink:
Ik kan mij voorstellen dat je op andere plaatsen dan een sociale werkplaats de kwaliteit beter kan bewaken. Tegenwoordig zal waarschijnlijk alles wel uit China komen, Spyker idem dito.

En weer even ontopic voor Auk: als ik moest kiezen tussen een 1.7 of een 2ltr motor zou ik zelf die laatste nemen (soepeler, sneller, jonger en mooier geluid). Is ook handiger qua passen en meten om hetzelfde blokje er weer in terug te leggen, nietwaar?

Geplaatst: 09.11.2007 - 23:55
door Auk
Het verhaal klopt dat ze soepeler, sneller, jonger en een mooier geluid maken! Een 2liter is erg agressief omdat de slag kort is voor deze inhoudt. Dat is ook vaak de reden dat de "oudere" type 2liters olie gaan zuipen.

Daarom ben ik nu ook op zoek naar een nieuwer type 2liter.

Qua passen en meten is het motorblok exact hetzelfde, maar de uitlaat en wat toevoerleidingen en dergelijke (plus natuurlijk de gehele bekabeling) zijn verschillend, maar ik heb de gehele 480ES waar mijn 1700 blok uit komt nog op zolder liggen..

Dus dat is het probleem niet, maar ik kan inderdaad beter de auto geheel origineel laten.. zo houdt ie ook het meest de waarde, en stijgt het alleen maar meer wanneer de auto in zijn opties en dergelijke groeit.