Dat waren geen goedkope auto's!
Maar is inderdaad mooi!
Volvo S90 Executive/Royal III
- jan weemering
- 4th Gear member
Level 1 = fl 136.000,= in 1997gertvanderspek schreef:Dat waren geen goedkope auto's!
Maar is inderdaad mooi!
Level 2 = fl 150.000,= in 1997
Level 3 = fl 170.000,= in 1997
allen vanaf prijzen uiteraard, maar de auto's waren full options, maar je kon uit verschillende volvo sound systemen kiezen (met of zonder afstand bediening) met of zonder cd wisselaar
of met extra leeslampje achter in het plafond, of met een mooi tafeltje tegen de leuning van de voorstoel.
of in de z,g "hermes"uitvoering, maar dan wordt de auto bijna van goud.
de levels hadden wel allemaal telefoon aan boord standaard.
-
- 3rd Gear member
Ja, en zo zie je maar weer hoe dédain verwordt tot verval in enkele jaren tijd. Een second-hand Polootje is alles wat overblijft van wat eens "royal " was...... :jan weemering schreef:foto's genoeg!Hulzie schreef:Mijn droom auto.
Laat um van binnen graag goed zien.
Ik vindt ze geweldig!!
Kan een S80 niet tegenaan!
http://link.marktplaats.nl/128675418
- jan weemering
- 4th Gear member
Ja, helaas,volvo schreef:Ja, en zo zie je maar weer hoe dédain verwordt tot verval in enkele jaren tijd. Een second-hand Polootje is alles wat overblijft van wat eens "royal " was...... :jan weemering schreef:foto's genoeg!Hulzie schreef:Mijn droom auto.
Laat um van binnen graag goed zien.
Ik vindt ze geweldig!!
Kan een S80 niet tegenaan!
http://link.marktplaats.nl/128675418
een kleine auto blijft nu eenmaal meer waarde houden.
het is dat het een beetje te gek wordt 4 auto's voor de deur, maar het liefst zou ik de S90 gewoon houden, maar ik betaal mezelf scheel aan de wegenbelasting
-
- 1st Gear member
Heren goedemorgen,
kunnen jullie mij gegevens verstrekken over deze Royal uitvoering. Ik ben voornemens om er een aan te schaffen. Wat is bv nu een redelijke aanschafprijs? Zijn er specifieke Royal onderdelen nog steeds te koop?
Ik zie zeer graag jullie hulp tegemoet.
Volvo 960 Royal in een woord THE VOLVO EVER.
Mvg
Cees
kunnen jullie mij gegevens verstrekken over deze Royal uitvoering. Ik ben voornemens om er een aan te schaffen. Wat is bv nu een redelijke aanschafprijs? Zijn er specifieke Royal onderdelen nog steeds te koop?
Ik zie zeer graag jullie hulp tegemoet.
Volvo 960 Royal in een woord THE VOLVO EVER.
Mvg
Cees
- jan weemering
- 4th Gear member
Hoi Cees,
Een level III is erg zeldzaam, en daarbij moet je denken aan prijzen die de € 10.000,= overschrijden.
Het is natuurlijk wel wat een gek ervoor geeft.
Een level I ligt op een 7000 euro mits een goede, maar ook dat is de vraag.
het zijn wel auto's van minimaal 15 jaar
Ik heb er zelf 3 gehad, een Nederlandse 960 level 1 (royal blue)
een Engelse S90 level II in een paarse uitvoering staat nu bij Swedish Collection
En een Spaanse S90 Level I in zilvergrijs.
Als je er eentje wilt aanschaffen, let dan op bepaalde zaken zoals de airco, en het stuurhuis.
In mijn optiek de zwakkere onderdelen.
Het zijn altijd 3 liter motoren met 204 pk.
Alle onderdelen zijn nog gewoon op voorraad, omdat de techniek gelijk is aan de (normale 960/S90)
Motoren en bakken zijn (bijna) onverwoestbaar, maar 4 ton op de klok blijft wel 4 ton natuurlijk
Kijk ook eens in het buitenland, het invoeren van een auto is tegenwoordig niet moeilijk, maar kan je ook uitbesteden, daarbij is het kijken naar een auto in het buitenland en zelf ophalen ook een leuke hobby
Een level III is erg zeldzaam, en daarbij moet je denken aan prijzen die de € 10.000,= overschrijden.
Het is natuurlijk wel wat een gek ervoor geeft.
Een level I ligt op een 7000 euro mits een goede, maar ook dat is de vraag.
het zijn wel auto's van minimaal 15 jaar
Ik heb er zelf 3 gehad, een Nederlandse 960 level 1 (royal blue)
een Engelse S90 level II in een paarse uitvoering staat nu bij Swedish Collection
En een Spaanse S90 Level I in zilvergrijs.
Als je er eentje wilt aanschaffen, let dan op bepaalde zaken zoals de airco, en het stuurhuis.
In mijn optiek de zwakkere onderdelen.
Het zijn altijd 3 liter motoren met 204 pk.
Alle onderdelen zijn nog gewoon op voorraad, omdat de techniek gelijk is aan de (normale 960/S90)
Motoren en bakken zijn (bijna) onverwoestbaar, maar 4 ton op de klok blijft wel 4 ton natuurlijk
Kijk ook eens in het buitenland, het invoeren van een auto is tegenwoordig niet moeilijk, maar kan je ook uitbesteden, daarbij is het kijken naar een auto in het buitenland en zelf ophalen ook een leuke hobby
Volvo 740
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo V70 R
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
-
- 1st Gear member
Hoy Jan zeer bedankt voor je reactie. Ik stel dit zeer op prijs.
Er staat een 960 Royal Executive te koop maar ik denk dat dit een level I is. Namelijk 2 aparte lederen stoelen achterin, E verwarmd, en E verstelbaar, maar met een multifunctionele tussen armleuning gedeelte. Geen houten afwerking met bar en koelkast. De km stand is nog geen 70000 en hij komt uit Japan. Ik heb reeds een proefrit gereden en dat was absoluut geweldig. Volgende week heb ik een afspraak met een Volvo dealer voor een technische keuring. Kosten € 95,00 exc btw. Ben je op de hoogte van deze Volvo die dus te koop staat? Hij ziet er ABSOLUUT geweldig uit met een paar kleine gebreken (zover) De voorruit heeft een heel klein pitje in het midden, de beker houder werk niet goed voorin, en het leer is een beetje gekreukt aan de 4 topsecties bij de ruiten! Een Volvo kwaal? Ik zoek dus een toko die dit kan repareren. Laats een voorbeeld hiervan gezien bij een garage in Amerfoort en zag er gelikt uit! De vraagprijs is € 14.900,00 exc BTW!!! Hij staat op internet (en ik hoop niet dat iemand anders hem nu gaat kopen!) Maar ja zo is het nu eenmaal, of........!!
Nogmaals alle informatie is welkom.
Nogmaals zeeeeeer bedankt voor je technische informatie omtrent de airco en het stuurhuis / kolom. Het is inderdaad een 204 / 3 L 24V motor.
Ik ben nieuw hier, dus ik hoop dat je dit ook ontvangt,
Mvg
Cees
Er staat een 960 Royal Executive te koop maar ik denk dat dit een level I is. Namelijk 2 aparte lederen stoelen achterin, E verwarmd, en E verstelbaar, maar met een multifunctionele tussen armleuning gedeelte. Geen houten afwerking met bar en koelkast. De km stand is nog geen 70000 en hij komt uit Japan. Ik heb reeds een proefrit gereden en dat was absoluut geweldig. Volgende week heb ik een afspraak met een Volvo dealer voor een technische keuring. Kosten € 95,00 exc btw. Ben je op de hoogte van deze Volvo die dus te koop staat? Hij ziet er ABSOLUUT geweldig uit met een paar kleine gebreken (zover) De voorruit heeft een heel klein pitje in het midden, de beker houder werk niet goed voorin, en het leer is een beetje gekreukt aan de 4 topsecties bij de ruiten! Een Volvo kwaal? Ik zoek dus een toko die dit kan repareren. Laats een voorbeeld hiervan gezien bij een garage in Amerfoort en zag er gelikt uit! De vraagprijs is € 14.900,00 exc BTW!!! Hij staat op internet (en ik hoop niet dat iemand anders hem nu gaat kopen!) Maar ja zo is het nu eenmaal, of........!!
Nogmaals alle informatie is welkom.
Nogmaals zeeeeeer bedankt voor je technische informatie omtrent de airco en het stuurhuis / kolom. Het is inderdaad een 204 / 3 L 24V motor.
Ik ben nieuw hier, dus ik hoop dat je dit ook ontvangt,
Mvg
Cees
- jan weemering
- 4th Gear member
Hoi Cees,
Ja die weet ik te staan, ze vragen er erg veel geld voor vind ik.
Als hij 2 aparte (elektrisch verstelbare stoelen heeft achterin dan is het een level 2, de level 3 heeft dit ook en ook een doorlopende middenconsole achterin
Soms komt er eentje vrij van een verzamelaar, maar er zijn altijd diverse kapers op de kust.
die jij hebt gezien staat al langere tijd te koop, en wat prijzig vandaar dat hij er nog staat.
Uit Japan zeg je, dat zou goed kunnen, de meeste verlengde zijn richting Azie gegaan daar zijn ze er nogal tuk op.
ik weet allen niet hoe het zit met de uitlezing van de climate control of die dan in graden celsius is of in fahrenheit, die Engelse zijn ook zo eigenwijs
Ja die weet ik te staan, ze vragen er erg veel geld voor vind ik.
Als hij 2 aparte (elektrisch verstelbare stoelen heeft achterin dan is het een level 2, de level 3 heeft dit ook en ook een doorlopende middenconsole achterin
Soms komt er eentje vrij van een verzamelaar, maar er zijn altijd diverse kapers op de kust.
die jij hebt gezien staat al langere tijd te koop, en wat prijzig vandaar dat hij er nog staat.
Uit Japan zeg je, dat zou goed kunnen, de meeste verlengde zijn richting Azie gegaan daar zijn ze er nogal tuk op.
ik weet allen niet hoe het zit met de uitlezing van de climate control of die dan in graden celsius is of in fahrenheit, die Engelse zijn ook zo eigenwijs
Volvo 740
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo V70 R
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo V70 R
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
-
- 1st Gear member
Hoy Jan wederom bedankt voor je informatie. Ik stel dit zeer op prijs.
Dan is het een Level II. Ik weet dat de aanwijzing in Celsius is, althans dat was correct gezien de periode toen ik daar was! Verder nog wat vragen. Je sprak over de stuur kolom, maar kun je dit verder uiteen zetten? Airco ook? Ik zal het in ieder geval goed laten controleren bij de Volvo dealer volgende week. Weet jij een leer toko die stukken leer kan vervangen? Ik heb dat eens gezien en dat ziet er zeer gelikt uit!
Daarnaast ben ik nog op zoek naar de bekende midden console, denk jij dat dit past? Al zal dit een naald in de bekende hooiberg gaan worden ben ik bang. Het is wel een PLAATJE van een Volvo hoor! Maar we gaan de ring in en zullen zien wat er financieel haalbaar is. De prijzen in de USA zijn ook zeker interessant. Er staan er een aantal met weinig km, en ook op een goede klimaat locatie. Het verschepen en invoeren ben ik wel bekend mee, want ik deed dit regelmatig met motorfietsen. Een NL kenteken lijkt mij helemaal geen probleem. Trouwens de Volvo Royal heeft ook nog geen NL kenteken. Nog een vraag wat is nu een goede / redelijke prijs voor deze Volvo?
I will keep you posted.
Mzl
Cees
Dan is het een Level II. Ik weet dat de aanwijzing in Celsius is, althans dat was correct gezien de periode toen ik daar was! Verder nog wat vragen. Je sprak over de stuur kolom, maar kun je dit verder uiteen zetten? Airco ook? Ik zal het in ieder geval goed laten controleren bij de Volvo dealer volgende week. Weet jij een leer toko die stukken leer kan vervangen? Ik heb dat eens gezien en dat ziet er zeer gelikt uit!
Daarnaast ben ik nog op zoek naar de bekende midden console, denk jij dat dit past? Al zal dit een naald in de bekende hooiberg gaan worden ben ik bang. Het is wel een PLAATJE van een Volvo hoor! Maar we gaan de ring in en zullen zien wat er financieel haalbaar is. De prijzen in de USA zijn ook zeker interessant. Er staan er een aantal met weinig km, en ook op een goede klimaat locatie. Het verschepen en invoeren ben ik wel bekend mee, want ik deed dit regelmatig met motorfietsen. Een NL kenteken lijkt mij helemaal geen probleem. Trouwens de Volvo Royal heeft ook nog geen NL kenteken. Nog een vraag wat is nu een goede / redelijke prijs voor deze Volvo?
I will keep you posted.
Mzl
Cees
- jan weemering
- 4th Gear member
Hoi Cees,
Om met het laatste te beginnen.
het is wat een gek er voor geeft.
Ik vind het erg veel geld inclusief de BTW komt de auto op 18000 euro.
Dat is te veel geld voor een auto van die leeftijd ook al is hij bijzonder
Het stuurhuis kan gaan lekken dat zie je als hij op de brug staat.
erg prijzig , loopt met montage bij de dealer al snel richting 12 tot 1500 euro
De airco moet het gewoon doen als de auto warm staat, en ook na een kwartier.
Laat je niet wijs maken dat hij even moet worden bijgevuld als de airco niet goed werkt, want dan is er meer aan de hand.
onder de 6 graden werkt de airco niet om bevriezing te voorkomen.
eigenlijk mogen er voor dat geld 0,0 gebreken zijn of in ieder geval de toezegging dat deze gemaakt worden.
Voor het bekende volvo kwaaltje het leer op de deuren , daar moet je even een bedrijf voor zoeken die autostoelen bekleed met leer.
zal voor 4 deuren op 400 euro uitkomen denk ik zo
Om met het laatste te beginnen.
het is wat een gek er voor geeft.
Ik vind het erg veel geld inclusief de BTW komt de auto op 18000 euro.
Dat is te veel geld voor een auto van die leeftijd ook al is hij bijzonder
Het stuurhuis kan gaan lekken dat zie je als hij op de brug staat.
erg prijzig , loopt met montage bij de dealer al snel richting 12 tot 1500 euro
De airco moet het gewoon doen als de auto warm staat, en ook na een kwartier.
Laat je niet wijs maken dat hij even moet worden bijgevuld als de airco niet goed werkt, want dan is er meer aan de hand.
onder de 6 graden werkt de airco niet om bevriezing te voorkomen.
eigenlijk mogen er voor dat geld 0,0 gebreken zijn of in ieder geval de toezegging dat deze gemaakt worden.
Voor het bekende volvo kwaaltje het leer op de deuren , daar moet je even een bedrijf voor zoeken die autostoelen bekleed met leer.
zal voor 4 deuren op 400 euro uitkomen denk ik zo
Volvo 740
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo V70 R
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo V70 R
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
- jan weemering
- 4th Gear member
Cees,
kijk eens hier naar.
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... asrc=st|sr
Volgens mij is dit een Volvo company car geweest
Heeft wel wat gelopen ,maar dan kan je nog wel wat verspijkeren
kijk eens hier naar.
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... asrc=st|sr
Volgens mij is dit een Volvo company car geweest
Heeft wel wat gelopen ,maar dan kan je nog wel wat verspijkeren
Volvo 740
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo V70 R
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo V70 R
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
- jan weemering
- 4th Gear member
Cees,
ook kan je deze eigenaar om wat fotos vragen
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... 83&asrc=st
ook kan je deze eigenaar om wat fotos vragen
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... 83&asrc=st
Volvo 740
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo V70 R
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo V70 R
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
Die S90 waar Jan naar verwijst is ook van een lid van de 700-vereniging (ook 940/960 en S90/V90), op het forum van de vereniging is er een draadje over. Daar is ook al heel wat aan verspijkerd om hem in goede staat te krijgen.
- Michael Oud
- 5th Gear member
Cees, Piet, Jan,
Inderdaad, ik wil mijn S90 verkopen. Cees, je bent altijd welkom om een kijkje te nemen, en ook eens in mijn auto te rijden. De hogere km-stand is natuurlijk wel te merken, maar in mijn optiek is het alsnog een heerlijke auto. Met complimenten van de dealer en elk ander die er in (mee-)gereden heeft. Ik ben deze week vrij, dus mocht het je interesseren...
M
Edit: Ik zie nu dat je een S90 uit de states zou willen importeren? Dat wordt dan geen royal/executive, die zijn daar niet geleverd namelijk. Alleen in Europa, Azië en Oceanië.
Inderdaad, ik wil mijn S90 verkopen. Cees, je bent altijd welkom om een kijkje te nemen, en ook eens in mijn auto te rijden. De hogere km-stand is natuurlijk wel te merken, maar in mijn optiek is het alsnog een heerlijke auto. Met complimenten van de dealer en elk ander die er in (mee-)gereden heeft. Ik ben deze week vrij, dus mocht het je interesseren...
M
Edit: Ik zie nu dat je een S90 uit de states zou willen importeren? Dat wordt dan geen royal/executive, die zijn daar niet geleverd namelijk. Alleen in Europa, Azië en Oceanië.
Volvo 940 SE
- jan weemering
- 4th Gear member
Kan ook een grijs import zijn voor de USA.Michael Oud schreef:Cees, Piet, Jan,
M
Zien is weten
Volvo 740
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo V70 R
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo V70 R
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
-
- 1st Gear member
Heren een goedemorgen,
Zeer bedankt voor alle informatie, nogmaals ik stel dit zeer op prijs.
Alle aangegeven zaken qua te koop staande Volvo 960 / 90 heb ik gezien op internet. De 960 Royal die ik op het oog heb komt uit Japan, en niet uit de USA. Als ik hem aanschaf, dan doe ik dit zakelijk, dus de BTW komt voor rekening van de fiscus. Maar de prijs van € 14.900 is wel aan de dure kant, dus onderhandelen is per definitie van toepassing.
Maar de nog geen 70000 km is wel heel aantrekkelijk!!!!
Alle onderhoudsboekjes zijn aanwezig, alleen mijn Japanse taal is wat minder, dus ik vraag mij af of het VIN iets meer kan genereren. Ik heb mij later vertellen dat als men het VIN op een Zweedse website aangeeft dat men mij kan vertellen hoe of wat! Kosten € 50,00 kent iemand deze wijze van het herleidbaar vaststellen wat de status is qua km via de fabrikant, importeur, dealer en alle onderhoud dat er op gedaan is?
Ik heb wel een Zweeds collega dus vanuit die status is er geen taal probleem.
Mochten en leden zijn binnen dit forum die de Japanse taal wel spreken, dan zie ik die graag tegemoet, daar heb ik wel een fles sake voor over, want dat is de enige Japanse woord wat ik namelijk wel ken!!!!
Verder in de US staan er mooie 960 stock model te koop met less than 70K Miles voor rond de € 3.000 maar ja dan het vervoer en alle kosten in NL. Vrijdag 3 januari ga ik met deze 960 naar een Volvo dealer voor de technische keuring.
Nogmaals zeer bedankt.
Mvg
Cees
Zeer bedankt voor alle informatie, nogmaals ik stel dit zeer op prijs.
Alle aangegeven zaken qua te koop staande Volvo 960 / 90 heb ik gezien op internet. De 960 Royal die ik op het oog heb komt uit Japan, en niet uit de USA. Als ik hem aanschaf, dan doe ik dit zakelijk, dus de BTW komt voor rekening van de fiscus. Maar de prijs van € 14.900 is wel aan de dure kant, dus onderhandelen is per definitie van toepassing.
Maar de nog geen 70000 km is wel heel aantrekkelijk!!!!
Alle onderhoudsboekjes zijn aanwezig, alleen mijn Japanse taal is wat minder, dus ik vraag mij af of het VIN iets meer kan genereren. Ik heb mij later vertellen dat als men het VIN op een Zweedse website aangeeft dat men mij kan vertellen hoe of wat! Kosten € 50,00 kent iemand deze wijze van het herleidbaar vaststellen wat de status is qua km via de fabrikant, importeur, dealer en alle onderhoud dat er op gedaan is?
Ik heb wel een Zweeds collega dus vanuit die status is er geen taal probleem.
Mochten en leden zijn binnen dit forum die de Japanse taal wel spreken, dan zie ik die graag tegemoet, daar heb ik wel een fles sake voor over, want dat is de enige Japanse woord wat ik namelijk wel ken!!!!
Verder in de US staan er mooie 960 stock model te koop met less than 70K Miles voor rond de € 3.000 maar ja dan het vervoer en alle kosten in NL. Vrijdag 3 januari ga ik met deze 960 naar een Volvo dealer voor de technische keuring.
Nogmaals zeer bedankt.
Mvg
Cees
jan weemering schreef:Kan ook een grijs import zijn voor de USA.Michael Oud schreef:Cees, Piet, Jan,
M
Zien is weten
-
- 1st Gear member
Heren goedemorgen.
In eerste instantie nog de beste wensen in gezondheid en met veel Volvo mazzal voor 2014.
Intussen heb ik gisteren (3 01 2013) een technische inspectie laten uitvoeren aan de Volvo 960 Excutive Royal, en de eindrapportage was A 10!!! Geen op en of aanmerkingen van betekenis! Dus de onderhandelingsfase heeft een positieve eind conclusie: de Volvo is gekocht!
Het enige was een set achter remblokken die vervangen gaan worden. De voorremblokken waren als nieuw. Alle remschijven hadden een goede oppervlakte dus zijn nooit heet geweest. Daarnaast nog een 4-tal R.A.W. lampjes, en een linker spiegel glas wat niet warm wordt!
Verder worden alle vloeistoffen ververst om met een nieuwe lei te gaan rijden. De kleur olie was ook perfect van zowel de motor als de bak. De keuring heeft totaal 90 minuten geduurd en echt allerlei zaken zijn gecontroleerd en akkoord bevonden voor een bedrag van € 75,00 excl BTW en een 3- tal kleine U clips om de front spoiler vast te zetten.
Maar dat was met 30 seconden verholpen.
Verder advies van de Volvo garage was het vernieuwen van alle 4 de remleidingen. Kosten € 50,00 De stuurkolom / huis en de airco was in een perfecte status en de auto was zeer schoon en droog aan de onderzijde. de tectyl zat goed en voldoende op de gehele onderzijde.
Ik zoek nu alleen nog een EU / FM radio / cass / CD unit. Er zit nu een Japanse uitvoering in, en die is wat beperkt qua FM bereik, hij gaat maar tot 88 geloof ik. Maar het schijnt dat deze Radio dual rack nog afdoende op de markt verkrijgbaar is. De enige (kleine) beschadiging is een afschermplaat aan de rechter binnenzijde van de linker voorwielkast. Hier is waarschijnlijk een Japans stukkie steen tegen aangekomen. Ik kijk wel wat ik hier mee ga doen.
Ik ben nu het VOLVO VIN nummer aan het controleren, maar dat wil niet zo erg. De uitdraai bij de Volvo dealer was jammer genoeg wat summier!
Nu voor een kenteken en een APK, dan verzekeren en heerlijk Volvo 960 rijden.
Mochten jullie nog adviezen hebben, dan verneem ik dat graag.
Mvg
Cees happy as a P.I.S.!
In eerste instantie nog de beste wensen in gezondheid en met veel Volvo mazzal voor 2014.
Intussen heb ik gisteren (3 01 2013) een technische inspectie laten uitvoeren aan de Volvo 960 Excutive Royal, en de eindrapportage was A 10!!! Geen op en of aanmerkingen van betekenis! Dus de onderhandelingsfase heeft een positieve eind conclusie: de Volvo is gekocht!
Het enige was een set achter remblokken die vervangen gaan worden. De voorremblokken waren als nieuw. Alle remschijven hadden een goede oppervlakte dus zijn nooit heet geweest. Daarnaast nog een 4-tal R.A.W. lampjes, en een linker spiegel glas wat niet warm wordt!
Verder worden alle vloeistoffen ververst om met een nieuwe lei te gaan rijden. De kleur olie was ook perfect van zowel de motor als de bak. De keuring heeft totaal 90 minuten geduurd en echt allerlei zaken zijn gecontroleerd en akkoord bevonden voor een bedrag van € 75,00 excl BTW en een 3- tal kleine U clips om de front spoiler vast te zetten.
Maar dat was met 30 seconden verholpen.
Verder advies van de Volvo garage was het vernieuwen van alle 4 de remleidingen. Kosten € 50,00 De stuurkolom / huis en de airco was in een perfecte status en de auto was zeer schoon en droog aan de onderzijde. de tectyl zat goed en voldoende op de gehele onderzijde.
Ik zoek nu alleen nog een EU / FM radio / cass / CD unit. Er zit nu een Japanse uitvoering in, en die is wat beperkt qua FM bereik, hij gaat maar tot 88 geloof ik. Maar het schijnt dat deze Radio dual rack nog afdoende op de markt verkrijgbaar is. De enige (kleine) beschadiging is een afschermplaat aan de rechter binnenzijde van de linker voorwielkast. Hier is waarschijnlijk een Japans stukkie steen tegen aangekomen. Ik kijk wel wat ik hier mee ga doen.
Ik ben nu het VOLVO VIN nummer aan het controleren, maar dat wil niet zo erg. De uitdraai bij de Volvo dealer was jammer genoeg wat summier!
Nu voor een kenteken en een APK, dan verzekeren en heerlijk Volvo 960 rijden.
Mochten jullie nog adviezen hebben, dan verneem ik dat graag.
Mvg
Cees happy as a P.I.S.!
- jan weemering
- 4th Gear member
Beste Cees,
van harte gefeliciteerd met je aankoop
Veel jaren rij plezier natuurlijk , hetgeen zeker moet gaan lukken.
Ik heb voor 100 euro nog wel een bigfront radio die er bij hoort.
Volgens mij zit er een cassette en een enkele cd speler ingebouwd
een cd wisselaar is ook nog wel te vinden, en als het goed is ligt de bekabeling hiervoor al panklaar in de auto en is het een kwestie van aansluiten
van harte gefeliciteerd met je aankoop
Veel jaren rij plezier natuurlijk , hetgeen zeker moet gaan lukken.
Ik heb voor 100 euro nog wel een bigfront radio die er bij hoort.
Volgens mij zit er een cassette en een enkele cd speler ingebouwd
een cd wisselaar is ook nog wel te vinden, en als het goed is ligt de bekabeling hiervoor al panklaar in de auto en is het een kwestie van aansluiten
Volvo 740
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo V70 R
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo V70 R
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
- jan weemering
- 4th Gear member
Cees,
ik heb gelijk even gekeken, maar het is een bigfront SC801 Premium Sound System.
Werkend weggelegd.
Helaas heeft de unit alleen een cassette speler, maar wel met een aansluiting naar een wisselaar
uiteraard met code natuurlijk
ik heb gelijk even gekeken, maar het is een bigfront SC801 Premium Sound System.
Werkend weggelegd.
Helaas heeft de unit alleen een cassette speler, maar wel met een aansluiting naar een wisselaar
uiteraard met code natuurlijk
Volvo 740
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo V70 R