Pagina 2 van 4

Geplaatst: 26.10.2007 - 23:43
door Gast
sjoerdb schreef:ik betaal 4 x 61,50 plus 60 voor monteren op lichtmetalen wielen. mijn maat banden is wel iets anders, 185/65R14.
Tja, dat is voor die maat niet bijzonders. Dat kan nog wel veel goedkoper. :wink:

Geplaatst: 27.10.2007 - 08:25
door bart simpson
sjoerdb schreef:wat een prijzen voor een paar winterbandjes, ik betaal 4 x 61,50 plus 60 voor monteren op lichtmetalen wielen. de velgen opniew poedercoaten koste mij 420 euro inclusief velgkapjes en versturen. kosten totaal: 726 euro, totaal. vertel mij eens wat je voor de 1400 a 1500 euro krijgt die jullie als prijs vertellen. mijn maat banden is wel iets anders, 185/65R14.

maar wat een geld....
dat zou je bij de Volvodealer voor een setje 14" winterwielen ook betaald hebben

Geplaatst: 27.10.2007 - 10:27
door Paul
Wat een heerlijke discussie weer, was meer de vraag welke op de S60 aan te bevelen zijn.

Zijn er trouwens hier mensen (of ze nu dik in het geld zitten of niet) met de 17inch Pegasus velgen?
Want werken kettingen hierop?

Geplaatst: 27.10.2007 - 11:18
door bart simpson
Op 17" werken Centrax kettingen wel

Geplaatst: 27.10.2007 - 13:52
door Paul
Mooi want die krengen heb ik nog liggen van de V70, kan ik die even door verkopen! Die dingen werken niet op de XC70 :(


Dit zijn ze geworden!

Geplaatst: 28.10.2007 - 22:36
door Raymond2007
Vraagje in het kader van de winteractie van Volvo:

De geüpdate snowtrac 2 van Vredestein is uit de meest recente duitse Autotest als testsieger gekomen en ik wil dan ook deze winterband in het kader van de winteractie van Volvo voor mijn V50 aanschaffen.

Hoe weet ik nu echter of Volvo de geüpdate Snowtrac 2 van dit jaar levert bij de winteractie of het oude model van de Snowtrac 2 van afgelopen seizoen? :?: Of levert Volvo sowieso altijd de meest recente versie van een winterband en worden de overgebleven winterbanden van de actie van afgelopen jaar weggezet richting handel?

Geplaatst: 29.10.2007 - 06:38
door Barry (Grillmeister)
Je zou er toch van uit moeten kunnen gaan dat de volvo dealers recente banden verkopen, je kan trouwens de productie datum lezen op de band en ik had ergens gelezen dat er maar een beperkte (verkoops) houdbaarheid op de banden zit.

Geplaatst: 29.10.2007 - 10:14
door Paul
Lijkt mij ook de nieuwe, want ze kopen die dingen heel groot in en krijgen elk jaar weer nieuwe banden. Volgens mij zijn bij de meeste dealers de banden ook met OP=OP aangeprijsd.

Check in die test het Type nummer en check het bij je dealer. Er staan er altijd een paar los in de showroom!

Geplaatst: 29.10.2007 - 12:54
door Raymond2007
Bedankt voor de reacties.

De dealer heeft mij zojuist laten weten bij de leverancier na te vragen of het nieuwe type (dus de geüpdate versie van de Snowtrac 2) al wordt gemonteerd en komt er dan op terug. Kennelijk is het dus niet zo vanzelfsprekend dat je meteen de nieuwste versie krijgt.

Het probleem bij de Snowtrac zit er trouwens in dat je niet aan het type kunt zien of het de nieuwe of de oude versie is. Beide zijn Snowtrac 2 maar in de meest recente versie zijn volgens de Duitse test wijzigingen aangebracht die er voor zorgen dat hij nog beter presteert zowel in de sneeuw als in de regen. En regen hebben wij hier in Nederland in ieder geval meer dan genoeg.

Geplaatst: 29.10.2007 - 22:21
door Frederik Welvaert
is er niemand die weet of er in belgië ook zo een actie is?
want regen hebben we hier ook meer dan genoeg, en aangezien ik nogal "op den buiten" woon ook nogal veel slijkerige wegen enzo, ik zou bijgevolg ook graag winterbanden laten leggen (mijn huidige 4 seizoenbanden zijn toch zo goed als aan vervanging toe, en zo wil ik zeker de winter niet in :))

Geplaatst: 29.10.2007 - 22:23
door bart simpson
Nederland ligt tot dichtbij?

Geplaatst: 29.10.2007 - 22:37
door Frederik Welvaert
ik woon een kilometer van de grens :D

maar er zijn bandencentrales genoeg in de buurt, mss dat ik daar eens langsga voor winterbanden, en tegen de zomer dan nieuwe velgen met zomerbanden ofzo...

is allemaal wat zoeken als je net je eerste auto hebt ;)

Geplaatst: 30.10.2007 - 01:33
door Enrico4u
Hi Paul,
Heb jij de techn.specs. van die velgen voormij?
Wellicht passen ze onder mijn 1800E. Momenteel heb ik de originele stalen velgen (steek 5x108, ET43) eronder. Bvd.

Geplaatst: 30.10.2007 - 09:19
door Paul
Wilde je die R velgen op een 1800E zetten?

Geplaatst: 31.10.2007 - 00:01
door Enrico4u
Paul schreef:Wilde je die R velgen op een 1800E zetten?
Als ze passen en betaalbaar zijn. Ik heb het nooit eerder gezien en ze zijn best "cool".

Geplaatst: 31.10.2007 - 21:57
door Gerrie
Gezien de winteraanbieding is er voor de XC70 alleen maar Conti beschikbaar.
Voor andere modellen is alleen maar Vredestijn mogelijk, voor mijn gevoel zou ik voor Vredestijn gaan maar komt ook omdat die van Conti niet ken. Wie heeft daar ervaring mee en kan mogelijk een vergelijk maken met de Vredestijn banden?

Geplaatst: 31.10.2007 - 23:12
door Paul
dat was vorig jaar ook en wat schetste toen onze verbazing... Michelin Pilot Alpin eronder!

Was 2 jaar geleden met de V50 ook, zat opeens vredesteijn onder.
Overigens hadden we daar een hele leuke grap mee vorig jaar.
Hadden ze bij de garage 12 en 21 van kenteken omgewisseld, hadden we opeens stalen velgen van iemand anders! :-)

Geplaatst: 01.11.2007 - 07:01
door Oceanracer
In het voorjaar werd ik eens gebeld door de dealer: Mijn zomervelgen lagen nog in de opslag, of ik eerdaags even tijd had om ze te komen wisselen. Ik heb echter mijn noch winterbanden, noch mijn zomerbanden al eens laten opslaan bij de dealer. Deze liggen altijd gewoon in mijn garage en wisselen doe ik zelf. Ik ben natuurlijk wel zeer nieuwsgierig met wat voor velgen ik was thuisgekomen als ik op de uitnodiging was ingegaan. Kennelijk wordt er niet overal even georganiseerd te werk gegaan, waar het de opslag van wielen betreft. Toch jammer....

Geplaatst: 06.11.2007 - 19:42
door arieribbens
t_w schreef:Ik snap niet waarom mensen nog steeds zo sceptisch doen over winterbanden.
Het feit dat ze het nu in Duitsland zelfs verplichten, moet toch ook wel wat zeggen.
Een winterband wint het van een zomerband in 'winterse' omstandigheden.
En dat betekend niet direct dat er 20 cm sneeuw moet liggen om er daadwerkelijk voordeel uit te halen...

@ liquid force,
de banden die speciaal voor de scandinavische markt zijn, zijn over het algemeen ook wel herkenbaar. Vraag me uberhaupt af of ze hier worden verkocht? geen idee eigenlijk.

Grap met die banden is dat de loopvlakcompound (vaak) nog zachter is dan die van een 'normale' winterband, of ze hebben zelfs spikes.
Het profiel kan daarentegen wel hetzelfde zijn als de 'normale' winterband.
Het sneeuwt of ijzelt hier toch bijna nooit. En in de regen presteert een zomerband beter dan een winterband, dus voor in Nederland heb je echt geen winterbanden nodig. Voor die ene keer dat het mocht sneeuwen ga ik niet de hele winter op winterbanden rijden, en daarbij wordt er hier toch gestrooid.
In de sneeuw en ijs is de winterband natuurlijk wel superieur.

Geplaatst: 06.11.2007 - 20:04
door Paul
Maar wat maakt het uit, bottle line heb je hem zo terug verdient, of rij je maximaal een jaar met 1 auto?