@Vvijftig
Je hebt gedeeltelijk gelijk, inderdaad wet van Ohm etc. Daarom moet je er ook geen hoogvermogensversterker of iets dergelijks op aansluiten.
Een koelkastje kan proefondervindelijk wel degelijk op deze aansluiting. Idd vindt er warmte ontwikkeling plaats. (Dat heb je overal bij weerstand etc. Ook bij die dikke versterkerkabel) Maar deze blijft dermate binnen de perken dat het bij circa 10 uur gebruik per dag geen schade kan.
Ik heb thuis, op de juiste manier aangesloten kema gekeurde stekkers die een stuk warmer kunnen worden.
BTW.
Ook heb je gelijk dat je niet zomaar in draden moet gaan knippen, en ondersteun ik voor de rest je verhaal.
Stroompje pakken uit Zekeringkastje?
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20531
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 183
- Lid geworden op: 13.07.2005 - 15:08
- Locatie: Apeldoorn
Gelukkig dat er toch nog iemand is die er kijk op heeft!V480-V40 schreef:@Vvijftig
Je hebt gedeeltelijk gelijk, inderdaad wet van Ohm etc. Daarom moet je er ook geen hoogvermogensversterker of iets dergelijks op aansluiten.
Een koelkastje kan proefondervindelijk wel degelijk op deze aansluiting. Idd vindt er warmte ontwikkeling plaats. (Dat heb je overal bij weerstand etc. Ook bij die dikke versterkerkabel) Maar deze blijft dermate binnen de perken dat het bij circa 10 uur gebruik per dag geen schade kan.
Ik heb thuis, op de juiste manier aangesloten kema gekeurde stekkers die een stuk warmer kunnen worden.
BTW.
Ook heb je gelijk dat je niet zomaar in draden moet gaan knippen, en ondersteun ik voor de rest je verhaal.
Wat is nou de moeite om een apparte voeding te leggen, ben je van alle risico's af.
"Spee rijdt altijd mee"
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 179
- Lid geworden op: 02.12.2004 - 22:54
- Locatie: Västerbottens län
Als Volvo nou zelf de bedrading aanlegt naar achteren om accesoires op aan te sluiten, dan mag je toch aannemen dat dit de juiste bedrading voor die toepassing is. Het is ook gezekerd via de zekeringen kast, neem aan dat Volvo hier de juiste waarden voor heeft bepaald.
eric
eric
Volvo 245 GLT 1988 (in Sweden)
Volvo S60 R T-5 2002 (in sweden)
Volvo V70 2.5 TDI Europe line, 1998
Volvo 855 2.5 10V, 1994
Volvo V70 Professional Pack 2009, Black Stone solid, Cranberry (rood) leer
Volvo 945 GLE 2.3i 1991
Volvo V50 2.0D 2005
Volvo 480 ES 1.7 1989
Volvo 480 TURBO 1990
Volvo S60 R T-5 2002 (in sweden)
Volvo V70 2.5 TDI Europe line, 1998
Volvo 855 2.5 10V, 1994
Volvo V70 Professional Pack 2009, Black Stone solid, Cranberry (rood) leer
Volvo 945 GLE 2.3i 1991
Volvo V50 2.0D 2005
Volvo 480 ES 1.7 1989
Volvo 480 TURBO 1990
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 183
- Lid geworden op: 13.07.2005 - 15:08
- Locatie: Apeldoorn
Hou nou ff op met je gezeur, sluit jij nou maar gewoon je rotzooi aan op dat 12V punt.Bornfree schreef:Als Volvo nou zelf de bedrading aanlegt naar achteren om accesoires op aan te sluiten, dan mag je toch aannemen dat dit de juiste bedrading voor die toepassing is. Het is ook gezekerd via de zekeringen kast, neem aan dat Volvo hier de juiste waarden voor heeft bepaald.
eric
Jemig man je lijkt wel een kind, neem gewoon eens dingen aan van iemand, ik heb 12 jaar elektrotechnische opleiding achter de rug (LTS / MTs / HTS).. denk je dat ik uit me nek lul!! :evil:
succes
"Spee rijdt altijd mee"
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 179
- Lid geworden op: 02.12.2004 - 22:54
- Locatie: Västerbottens län
Ook een manier om je uit te drukken, ik maar denken dat op dit forum een ieder gerespecteerd zou worden om zijn mening.
Is er in alle die jaren opleiding niets aan communicatie training gedaan ?
Vr gr.
Eric
Is er in alle die jaren opleiding niets aan communicatie training gedaan ?
Vr gr.
Eric
Volvo 245 GLT 1988 (in Sweden)
Volvo S60 R T-5 2002 (in sweden)
Volvo V70 2.5 TDI Europe line, 1998
Volvo 855 2.5 10V, 1994
Volvo V70 Professional Pack 2009, Black Stone solid, Cranberry (rood) leer
Volvo 945 GLE 2.3i 1991
Volvo V50 2.0D 2005
Volvo 480 ES 1.7 1989
Volvo 480 TURBO 1990
Volvo S60 R T-5 2002 (in sweden)
Volvo V70 2.5 TDI Europe line, 1998
Volvo 855 2.5 10V, 1994
Volvo V70 Professional Pack 2009, Black Stone solid, Cranberry (rood) leer
Volvo 945 GLE 2.3i 1991
Volvo V50 2.0D 2005
Volvo 480 ES 1.7 1989
Volvo 480 TURBO 1990
- menjo
- 7th Gear member
- Berichten: 6186
- Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
- Locatie: Los Angeles
Ik ben het met bornfree eens, als je de aansluiting te zwaar belast vliegt de zekering er wel uit. Dan lijkt de hint me duidelijk en zou ik aparte draden gaan trekken.
menjo (slechts 7 jaar EL opleiding :roll: )
menjo (slechts 7 jaar EL opleiding :roll: )
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Jouw communicatieve vaardigheden lijken beter, jouw technisch inzicht lijkt minder, daar zeurt toch ook niemand over?Bornfree schreef:Ook een manier om je uit te drukken, ik maar denken dat op dit forum een ieder gerespecteerd zou worden om zijn mening.
Is er in alle die jaren opleiding niets aan communicatie training gedaan ?
Vr gr.
Eric
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 183
- Lid geworden op: 13.07.2005 - 15:08
- Locatie: Apeldoorn
In mijn huidige functie ben ik dagelijks bezig met communicatie, en ik kan je zeggen "daar is niets mis mee" maar ik irriteer me aan mensen die in herhaling vallen, en te eigenwijs zijn om feiten aan te nemen van anderen. Dus daarom mag jij alles op dat punt aansluiten, sommige mensen zijn te eigenwijs, en hebben een iets te dikke plank voor hun hoofd, en die plank van jou is dik.Bornfree schreef:Ook een manier om je uit te drukken, ik maar denken dat op dit forum een ieder gerespecteerd zou worden om zijn mening.
Is er in alle die jaren opleiding niets aan communicatie training gedaan ?
Vr gr.
Eric
"Spee rijdt altijd mee"
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20531
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Jongens,
Ik denk dat de punten duidelijk zijn.
Zullen we nu weer normaal doen.
We hebben allemaal zo onze manier van uitdrukken. Dat is bij de één wat directer dan bij de ander. Helaas kan je dat via een forum, waarbij je geen lichaamstaal ziet, niet altijd goed onderscheiden.
Ik zou niet graag zien dat dit topic op (schijnbaar)persoonlijke aanvallen
wordt afgesloten.
Groet Theo.
Ik denk dat de punten duidelijk zijn.
Zullen we nu weer normaal doen.
We hebben allemaal zo onze manier van uitdrukken. Dat is bij de één wat directer dan bij de ander. Helaas kan je dat via een forum, waarbij je geen lichaamstaal ziet, niet altijd goed onderscheiden.
Ik zou niet graag zien dat dit topic op (schijnbaar)persoonlijke aanvallen
wordt afgesloten.
Groet Theo.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40377
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Zo, iedereen is aan de beurt geweest. Hou het taalgebruik wat in de gaten op het forum. Een geschreven mening klinkt véél harder dan een uitgesproken mening. En als je het écht kwijt moet stuur je een PB.
Dankjewel
Dankjewel
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40377
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
PS


Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- menjo
- 7th Gear member
- Berichten: 6186
- Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
- Locatie: Los Angeles
Ik zie niet helemaal welke feiten worden aangedragen. De wet van Ohm?
De topicstarter wil een PDA en een telefoon aansluiten. Dat is hooguit 500mA. Als je wat kabels afsplitst wordt de stroom nooit meer dan de som van de stromen in de parallele lussen. De zekering zit gewoon voor die kabel en als daar te veel stroom op staat knapt de zekering wel, maar lijkt me toch heel sterk dat dat met een PDA en een telefoontje gebeurd.
En of je nou vanaf een kabel die er al ligt splitst of compleet vanaf de accu een nieuwe kabel aansluit, het blijft je eigen pruts aansluitwerk. Als je alles gewoon netjes aansluit en isoleert etc, dan zie ik echt geen enkel probleem met splitsen van een kabel die er al ligt, van een sigarettenaansteker bijvoorbeeld.
En wat je zegt over spanningsval geldt alleen als de bron de belasting niet meer aankan (startmotor bijvoorbeeld), maar dan praten we toch al over iets van 20A en niet over 500mA.
De topicstarter wil een PDA en een telefoon aansluiten. Dat is hooguit 500mA. Als je wat kabels afsplitst wordt de stroom nooit meer dan de som van de stromen in de parallele lussen. De zekering zit gewoon voor die kabel en als daar te veel stroom op staat knapt de zekering wel, maar lijkt me toch heel sterk dat dat met een PDA en een telefoontje gebeurd.
En of je nou vanaf een kabel die er al ligt splitst of compleet vanaf de accu een nieuwe kabel aansluit, het blijft je eigen pruts aansluitwerk. Als je alles gewoon netjes aansluit en isoleert etc, dan zie ik echt geen enkel probleem met splitsen van een kabel die er al ligt, van een sigarettenaansteker bijvoorbeeld.
En wat je zegt over spanningsval geldt alleen als de bron de belasting niet meer aankan (startmotor bijvoorbeeld), maar dan praten we toch al over iets van 20A en niet over 500mA.
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20531
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Menjo,
Ik snap jou punt wel. Helaas is het echter in de moderne auto met veel elektronica niet zo simpel meer.
Zo ken ik het voorbeeld van een doorgeknipte draad die keurig volgens de boekjes is geïsoleerd en doorverbonden etc. door een erkend installateur van een autotelefoon. De auto kreeg acuut electronicaproblemen.
Dus hoe je het ook wend of keert. Ga niet onoordeelkundig te werk. Gebruik de daarvoor aangewezen draden, en als je iets van je 12v punt in de auto af wil tappen. Doe dat dan via de stekker maar niet via het afknippen van de bedrading en doorlussen. Bij mijn eerste kadett kon dat nog wel maar bij die electronicamonsters van heden ten dage niet.
Ik snap jou punt wel. Helaas is het echter in de moderne auto met veel elektronica niet zo simpel meer.
Zo ken ik het voorbeeld van een doorgeknipte draad die keurig volgens de boekjes is geïsoleerd en doorverbonden etc. door een erkend installateur van een autotelefoon. De auto kreeg acuut electronicaproblemen.
Dus hoe je het ook wend of keert. Ga niet onoordeelkundig te werk. Gebruik de daarvoor aangewezen draden, en als je iets van je 12v punt in de auto af wil tappen. Doe dat dan via de stekker maar niet via het afknippen van de bedrading en doorlussen. Bij mijn eerste kadett kon dat nog wel maar bij die electronicamonsters van heden ten dage niet.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 183
- Lid geworden op: 13.07.2005 - 15:08
- Locatie: Apeldoorn
Als je goed had gelezen dan had je kunnen zien dat een PDA inderdaad gewoon kan, maar er werd op den duur gesproken over een versterker en een koelkasje.... lijkt me een ander verhaal en niet verstandig om bij deze componenten de sigarettenaansluiting te gebruiken!menjo schreef:Ik zie niet helemaal welke feiten worden aangedragen. De wet van Ohm?
De topicstarter wil een PDA en een telefoon aansluiten. Dat is hooguit 500mA. Als je wat kabels afsplitst wordt de stroom nooit meer dan de som van de stromen in de parallele lussen. De zekering zit gewoon voor die kabel en als daar te veel stroom op staat knapt de zekering wel, maar lijkt me toch heel sterk dat dat met een PDA en een telefoontje gebeurd.
En of je nou vanaf een kabel die er al ligt splitst of compleet vanaf de accu een nieuwe kabel aansluit, het blijft je eigen pruts aansluitwerk. Als je alles gewoon netjes aansluit en isoleert etc, dan zie ik echt geen enkel probleem met splitsen van een kabel die er al ligt, van een sigarettenaansteker bijvoorbeeld.
En wat je zegt over spanningsval geldt alleen als de bron de belasting niet meer aankan (startmotor bijvoorbeeld), maar dan praten we toch al over iets van 20A en niet over 500mA.
"Spee rijdt altijd mee"
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 179
- Lid geworden op: 02.12.2004 - 22:54
- Locatie: Västerbottens län
Dat bedoelde ik nou juist, Volvo heeft een accesoire aansluiting volledig bedraad en gezekerd klaar gelegd achter het rechter paneel in de baggage ruimte. Hier sluiten ze voor 75 euro een stekker(sigaretten aansteker model) op aan. Deze draden kan je volgens mij dan ook gewoon gebruiken voor een pechlamp, carkit,PDA of iets dergelijks.V480-V40 schreef:Menjo,
Ik snap jou punt wel. Helaas is het echter in de moderne auto met veel elektronica niet zo simpel meer.
Zo ken ik het voorbeeld van een doorgeknipte draad die keurig volgens de boekjes is geïsoleerd en doorverbonden etc. door een erkend installateur van een autotelefoon. De auto kreeg acuut electronicaproblemen.
Dus hoe je het ook wend of keert. Ga niet onoordeelkundig te werk. Gebruik de daarvoor aangewezen draden, en als je iets van je 12v punt in de auto af wil tappen. Doe dat dan via de stekker maar niet via het afknippen van de bedrading en doorlussen. Bij mijn eerste kadett kon dat nog wel maar bij die electronicamonsters van heden ten dage niet.
I rest my case.
Eric
Volvo 245 GLT 1988 (in Sweden)
Volvo S60 R T-5 2002 (in sweden)
Volvo V70 2.5 TDI Europe line, 1998
Volvo 855 2.5 10V, 1994
Volvo V70 Professional Pack 2009, Black Stone solid, Cranberry (rood) leer
Volvo 945 GLE 2.3i 1991
Volvo V50 2.0D 2005
Volvo 480 ES 1.7 1989
Volvo 480 TURBO 1990
Volvo S60 R T-5 2002 (in sweden)
Volvo V70 2.5 TDI Europe line, 1998
Volvo 855 2.5 10V, 1994
Volvo V70 Professional Pack 2009, Black Stone solid, Cranberry (rood) leer
Volvo 945 GLE 2.3i 1991
Volvo V50 2.0D 2005
Volvo 480 ES 1.7 1989
Volvo 480 TURBO 1990
- menjo
- 7th Gear member
- Berichten: 6186
- Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
- Locatie: Los Angeles
Op een sigaretten aansteker of voedingsdraad van een radio moet toch wel alles gewoon aan te sluiten zijn (ok, audio versterker is een ander verhaal, dat zou ik ook niet doen), daar zijn die draden immers voor. Dat je het niet op de spanningsdraad van de verlichting van een dashboardschakelaar moet aansluiten lijkt me ook. Je moet natuurlijk wel met wat verstand te werk gaan, maar dat geldt overal voor.
En een 12V koelkast kan ook prima op zo'n sigaretten aansteker, heb er de hele vakantie mee rondgereden (en daar zaten ook nog zelf aangesloten FM modulator, PDA en GPS ontvanger op aangsloten, allemaal doorgelust en doorgeknipt achter het dashboard). Die koelkasten zijn daar gewoon voor ontworpen en de sigarettenaansluiting ook.
Ik zie ook niet wat het verschil is tussen een stekker in de 12V aansluiting steken en gewoon netjes de bedrading doorknippen en doorlussen.
En een 12V koelkast kan ook prima op zo'n sigaretten aansteker, heb er de hele vakantie mee rondgereden (en daar zaten ook nog zelf aangesloten FM modulator, PDA en GPS ontvanger op aangsloten, allemaal doorgelust en doorgeknipt achter het dashboard). Die koelkasten zijn daar gewoon voor ontworpen en de sigarettenaansluiting ook.
Ik zie ook niet wat het verschil is tussen een stekker in de 12V aansluiting steken en gewoon netjes de bedrading doorknippen en doorlussen.
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20531
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Dit is dus al eerder vermeld. Gebruik nu gewoon de pluggen, ga niet met overige draden "spelen". Overigens gaat dit om de verbruiker maar dit gaat ook op voor de stroomleverancier.mura schreef:Let op als de stroomvoorziening van je PDA uit een aanstekerplug bestaat knip deze er dan niet effe gauw af, PDA's werken vaak met een lagere spanning dan de boordspanning in de sigarenplug zit dan vaak ook een weerstand en een spanningstabilisatortje, 12 volt op je PDA is funnest ik heb dit meerdere malen meegemaakt met ingebouwde TOMTOM systemen.
Bornfree,
die door jou bedoelde draad voor acessoires komt uit in de kofferbak. Daar heb je niets aan voor je PDA etc.
Maar mogelijk bedoel je die draad dus te gebruiken in de cockpit. Dus gedeeltelijk af te knippen en daar dan een sigaretteplug op aan te sluiten. Dat lijkt me geen probleen. Maar sluit daar dan alleen je PDA en telefoon op aan.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20531
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
@Menjo.
Dan ben jij of een ongelofelijk goede elektriciën of een zeer grote mazzelaar.
PS dat van die koelkast had ik ook al gezegd maar dan direct op de plug.
Dan ben jij of een ongelofelijk goede elektriciën of een zeer grote mazzelaar.
PS dat van die koelkast had ik ook al gezegd maar dan direct op de plug.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- menjo
- 7th Gear member
- Berichten: 6186
- Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
- Locatie: Los Angeles
Tja een PDA en GPS werkt niet op 12V, dus wat ik gedaan heb is inderdaad een 12V contrastekker achter het dashboard aan sluiten en daar de stekker in gedaan. In de stekker voor de PDA zit een spanningstabilisator die moet je er idd niet afknippen.
Zoals gezegd, met verstand te werk gaan.
Zoals gezegd, met verstand te werk gaan.