Bonkend geluid linksvoor
- Carfreak
- 7th Gear member
Of zijn het de rubberen ringen die tussen de schotel en de veer zitten zoals elder of het forum werd vermeld?
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
- tommytommy
- 4th Gear member
Ik zou naar een Volvo dealer gaan. Bespaard stress en geld.
Ik heb dit gebonk nu 1 jaar..en heb het volgende vervangen zonder dat die bonk weg is:
onderdelen: L+R aandrijfassen, L+R speciale aandrijfasboutjes, Binnen en buitenste stuurkogels, L+R complete veerpoten + lagers en bedjes, complete remschijven+blokken, andere velgen, bovenste motorrubber en Stabi-stangen. En vast nog wat meer..wat ik nu vergeten ben..
Ik moet wel zeggen dat de auto wel steeds nieuwer is gaan rijden..dus niet voor niks geweest. Daarnaast heb m`n 2001 S60 een complete facelift gegeven van a tot z...dus ik kan er ook weer 2/3 ton mee door. Daar koop je immers een Volvo voor.
(bumpers, alle lampen, xenon, spiegels, sierstrips en dorpels glad en in kleur, polijstwerk, spuitwerk, velgen, diverse chomen onderdelen en ga maar even door. Veel 2e hands gekocht..en veel korting van de dealer..die het ook wel een leuk project vond. Ik denk dat ik volgend jaar spiegels met knippers koop..dan is hij helemaal 2007/2008.
As dinsdag worden m`n draagarmen vervangen en m`n 2 motorrubbers. Dit zal mijn probleem wel zijn....en anders blijf ik lekker zo doorrijden. Dan weet ik in ieder geval zeker dat er niet iets gevaarlijk stuk is..
Ik denk dat m`n onderdelen iets van 2000 e kosten...je kan echt beter gewoon even naar de dealer gaan..als je niet al plannen hebt om je auto weer nieuw te maken
Ik heb dit gebonk nu 1 jaar..en heb het volgende vervangen zonder dat die bonk weg is:
onderdelen: L+R aandrijfassen, L+R speciale aandrijfasboutjes, Binnen en buitenste stuurkogels, L+R complete veerpoten + lagers en bedjes, complete remschijven+blokken, andere velgen, bovenste motorrubber en Stabi-stangen. En vast nog wat meer..wat ik nu vergeten ben..

Ik moet wel zeggen dat de auto wel steeds nieuwer is gaan rijden..dus niet voor niks geweest. Daarnaast heb m`n 2001 S60 een complete facelift gegeven van a tot z...dus ik kan er ook weer 2/3 ton mee door. Daar koop je immers een Volvo voor.
(bumpers, alle lampen, xenon, spiegels, sierstrips en dorpels glad en in kleur, polijstwerk, spuitwerk, velgen, diverse chomen onderdelen en ga maar even door. Veel 2e hands gekocht..en veel korting van de dealer..die het ook wel een leuk project vond. Ik denk dat ik volgend jaar spiegels met knippers koop..dan is hij helemaal 2007/2008.
As dinsdag worden m`n draagarmen vervangen en m`n 2 motorrubbers. Dit zal mijn probleem wel zijn....en anders blijf ik lekker zo doorrijden. Dan weet ik in ieder geval zeker dat er niet iets gevaarlijk stuk is..
Ik denk dat m`n onderdelen iets van 2000 e kosten...je kan echt beter gewoon even naar de dealer gaan..als je niet al plannen hebt om je auto weer nieuw te maken

Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- tommytommy
- 4th Gear member
achterkant
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Carfreak
- 7th Gear member
Dat klinkt weinig hoopvol. Al die onderdelen vervangen en nog altijd het gebonk. Je S60 ziet er trouwens super uit!
- cees klumper
- 4th Gear member
Een week of drie geleden had ik een flinke bonk links achterin, als ik over een verkeersdrempel ging - alsof er een flinke boomtak tegen de onderkant van de wagen aanklopte.
Bleek dat de achterveer gebroken was! Ongeveer eenderde van boven, finaal afgebroken. Reed nog wel ok, maar zat links iets lager en onder echte stress klapperde het dus.
Ik heb een veercompressor gekocht (50 euri bij Brezan) en in ca twee uur de veer door een nieuwe (90 euri bij Volvo) vervangen en probleem opgelost.
Bleek dat de achterveer gebroken was! Ongeveer eenderde van boven, finaal afgebroken. Reed nog wel ok, maar zat links iets lager en onder echte stress klapperde het dus.
Ik heb een veercompressor gekocht (50 euri bij Brezan) en in ca twee uur de veer door een nieuwe (90 euri bij Volvo) vervangen en probleem opgelost.
In Frankrijk:
2001 C70 T5 262.000 km 1 op 12,0
2003 S80 T6 242.000 km 1 op 12,5
2001 C70 T5 262.000 km 1 op 12,0
2003 S80 T6 242.000 km 1 op 12,5
- tommytommy
- 4th Gear member
Tja met auto`s kan het echt vanalles zijn.
Ps het is idd weinig hoopvol..aan de andere kant..ik heb die auto met 150dkm gekocht (bj2001) and wil zeker wel 5 jaar nieuw blijven rijden..dus tot de 450dkm moet nu wel weer lukken met nieuwe onderdelen..dat gebonk is niet heel erg..is alleen met insteken in z`n achteruit etc. Ik denk dat er een goede kans is dat het straks weg is...aangezien de motor rubbers en draagarmen alleen nog versleten zijn.
Mvg Tommy
Ps het is idd weinig hoopvol..aan de andere kant..ik heb die auto met 150dkm gekocht (bj2001) and wil zeker wel 5 jaar nieuw blijven rijden..dus tot de 450dkm moet nu wel weer lukken met nieuwe onderdelen..dat gebonk is niet heel erg..is alleen met insteken in z`n achteruit etc. Ik denk dat er een goede kans is dat het straks weg is...aangezien de motor rubbers en draagarmen alleen nog versleten zijn.
Mvg Tommy
- V70Rene
- 4th Gear member
Hoe is het nu met je KLONK....?? Wat ook nog kan helpen als je een klonk hebt tijdens maximaal uitsturen is je stuuruitslag blokjes vervangen door de gemoderniseerde blokjes ...die zijn beduidend beter dan de rubber stootblokjes die rond een asje van ca 10 mm zitten.tommytommy schreef:Ik zou naar een Volvo dealer gaan. Bespaard stress en geld.
Nu zijn het hard kunststof blokjes op een strip metaal bevestigd. Ook deze blokjes goed vet maken met een dik vet zodat ze niet droogstaan en soepel langs de aanslag stang glijden.
We horen ervan..
(Nu) Volvo XC60 D4 181 Pk / 6 handbak / Summum / Xenium / Intellisafe / Panoramadak / 20” Ixion IV zomerset en 19" R-Design winterset
(Ex) VW Passat Station 1.6D 150Pk met Chip
(Ex) Volvo V70 2.4 170PK / Automaat - RVS Feritta - Mobilityline - Comfortline - Premiumline - Winterline - Estateline - 2005 xenon - 17 Inch Thor ( zomer )
(Ex) Volvo V70 2.4 170PK / Automaat - RVS Feritta - Mobilityline - Comfortline - Premiumline - Winterline - Estateline - 2005 xenon - 17 Inch Thor ( zomer )
- MichelV70
- 2nd Gear member
Sinds een week kloenk, klonk, bonk etc. rechts voor, hoofdzakelijk op klinkers.
Snelle diagnose:
Aan de dakrailing/auto schudden en dan hoor je het ook als die stilstaat ( tip van Rene?), een tweede persoon even met zijn hand achter het wiel om te voelen. En jawel het zijn de stabistangetjes.
Er staat nu 216000 op de teller en of het de eerste keer is weet ik niet.
De stabistangetjes zijn besteld en worden woensdag met beurt vervangen
.
Snelle diagnose:
Aan de dakrailing/auto schudden en dan hoor je het ook als die stilstaat ( tip van Rene?), een tweede persoon even met zijn hand achter het wiel om te voelen. En jawel het zijn de stabistangetjes.
De stabistangetjes zijn besteld en worden woensdag met beurt vervangen

XC60 D4 Inscription 2016
Polestar 2 awd
Polestar 2 awd
- V70Rene
- 4th Gear member
Stabistangetjes kosten ca 50-60 Ex BTW als ik het goed heb , en idd het was een tip die ik eens op het forum gezet heb.MichelV70 schreef:Sinds een week kloenk, klonk, bonk etc. rechts voor, hoofdzakelijk op klinkers.
Snelle diagnose:
De stabistangetjes zijn besteld en worden woensdag met beurt vervangen.
(Nu) Volvo XC60 D4 181 Pk / 6 handbak / Summum / Xenium / Intellisafe / Panoramadak / 20” Ixion IV zomerset en 19" R-Design winterset
- Carfreak
- 7th Gear member
Zoals in het TIK topic al vermeld lag de oorzaak van het gebonk in de rubbers van de voorwielophanging. Vandaag aan beide zijden allemaal vernieuwd en met het gewenste resultaat!
-
- 1st Gear member
Bij mij zijn de draagarmrubbers intussen ook vervangen tijdens de 80K beurt. Die waren behoorlijk versleten begreep ik. Ook hebben ze de stuuruitslagbegrenzers vervangen. Zelfde verhaal. Ik ben nu ook van de meeste bijgeluiden af. Alleen nog soms wat geluid bij maximale stuuruitslag, maar dat schijnt te kunnen wanneer je tegen de stuuruitslagbegrenzers aanloopt (zie ander topic in dit forum).
Ik ben er in ieder geval tevreden mee (ondanks de toch niet misselijke rekening :? )
Ik ben er in ieder geval tevreden mee (ondanks de toch niet misselijke rekening :? )
V70 2.5T AWD Geartronic Titanium editie (MY2004, full options, 18"; Nebula)