Pagina 2 van 3
Geplaatst: 14.11.2007 - 19:18
door NOS
V70 D52002
Geplaatst: 14.11.2007 - 20:43
door steven460
Off Topic
met mn eerste Volvo (460) had ik een nieuw setje banden omgetoverd tot slicks na 3000km
Zonde van het geld wielen laten spinnen
[//offtopic]
Geplaatst: 14.11.2007 - 20:44
door arnoud
Maar ik neem aan dat je alleen bij het aanrijden vanuit stilstand wielspin hebt? Dan moet je gewoon iets rustiger 'm tot de bodem intrappen
Met mijn huidige Michelin Premacy's moet ik meer haast hebben bij het stoplicht om wheelspin te veroorzaken dan met de vorige Conti's. Maar die waren ook zo'n beetje glad dan
En als het moet trap ik 'm bij het invoegen gewoon door tot een 7000rpm hoor (benzine) en dan van de tweede versnelling zo in de 5e...

Geplaatst: 14.11.2007 - 20:54
door Wim J
Dimi schreef:Denk dat elke volvo wel last heeft van wheelspin, hangt gewoon af van je rechtervoet.
Mijn D5 Heeft er op een bepaalde manier ongelooflijk veel last van :silly: .
Moet wel zeggen bij droog wegdek valt het zeer goed mee, enkel durft ze nog eens streepjes trekken in 2de versnelling (heb ik vooral als ik gewoon normaal vertrek en in 2de snel wil optrekken dat ze nog ffe slippen)
Bij nat wegdek (bv met dit dagelijkse belgische regenweer) kan het gebeuren dat ze in 3versnelling nog begint te slippen.
Dieselpower
Dit is nog ongetuned, denk na nieuwjaar chip laten plaatsen of management laten aanpassen.
En banden tja, zal blij zijn als de michelin's er van onder zijn, terug mijn vertrouwde banden eronder (scheelt een enorm pak in wheelspin ook)
Ga dan maar voor een V70 XC, op het moment dat hij vooraan begint "door te trekken" krijg je een duw door de achterwielen, eigenlijk wel een sensatie om te ervaren, zeker als je hierdoor tijdens het optrekken in de regen alle 2WD's ruim achter je laat!
In het koude belgische regenweer zeker een voordeel en in combinatie met winterbanden onklopbaar.
Wim
210 PK, 320nm tss 1500&4500 rpm
Geplaatst: 14.11.2007 - 21:02
door joostb
blijft leuk al dat vermogen,en we blijven allemaal kleine jongens ik ook!!
Geplaatst: 14.11.2007 - 21:05
door arnoud
Inderdaad, blijft leuk om met een saaie stock S60 een gepimpte plof-Golf eruit te trekken

Geplaatst: 14.11.2007 - 22:41
door Dimi
Wel ik lees en hoor veel goed over de michelin's premacy (fabrieks af gemonteerd)
En ik ben er niet over tespreken, bij droog wegdek, goede temperaturen is het nog oké, maar eens het wat nat is...
Wheelspin hangt zoals eerder gezegt ook voor een deel af van welke banden.
Geef mij toch maar goodyear eagle F1, heb deze op de corrado (liggen op 2sets velgen), 3de set lig er falken op) heb eens gereden met een D5 met eagle F1 erop en je moest toch al echt gek doen voor dat ze spinden, en dan stuiteren ze eerder. Ook op nat wegdek een fenomenale grip.
Geplaatst: 15.11.2007 - 11:07
door Garfield
Battlecruiser S80 schreef:rijdt ie eenmaal dan kan het gas erop om de "tegenstander" finaal in verwarring te brengen.
... ook al rijdend in z'n 2 en soms zelfs 3 hoor ...
Geplaatst: 16.11.2007 - 13:02
door Blackstone
Oceanracer schreef:Misschien nog wel even noemenswaardig: Toen ik de wagen kocht met 165.000 op de teller zaten de banden er onder die ik 2 weken terug heb laten vervangen. Met 248.000! Ik heb dus 83.000 kilometer gereden, met 1 winterseizoen op winterbanden, dus trek er voor het gemak even 13.000 km vanaf, dat is het dus mogelijk om 70.000 te rijden met een set (goede) banden. Oja, de banden waren bij aankoop van de auto niet nieuw en ik wissel geregeld de banden van de achterkant naar de voorkant en terug.
Ik doe er hooguit 10 dkm mee. Precies als met mijn vorige Volvo: een T5r. En ja, het ligt aan mijn rijstijl. Misschien wel een beetje te fors maar ik rij toch niet voor niets in een T5?
Geplaatst: 16.11.2007 - 13:14
door Oceanracer
Nog geen 10.000 kilometer? Dat zou voor mij inhouden dat ik iedere 3 maanden een nieuwe set voorbanden moet kopen. Dat is bruut...
Geplaatst: 16.11.2007 - 13:38
door Carfreak
Ik begin de handigheid een beetje te krijgen. Rustig optrekken, doortrekken tot 3000 tpm en dan naar de twee. Ik gaf teveel gas en tekort. De overgang van 1.6 naar 2.4 he! Het rijdt toch echt heel anders. Ook moet ik nog wennen aan de koppeling.
Geplaatst: 16.11.2007 - 16:37
door gertsan
NOS schreef:V70 D52002
Weet je zeker dat hij uit 2002 komt??
Geplaatst: 16.11.2007 - 17:49
door Oceanracer
Eind 2002 (modeljaar 2003), kan toch?
Geplaatst: 17.11.2007 - 13:33
door NOS
gertsan,
Natuurlijk weet ik dat zeker, waarom niet?
Oceanracer,
My 2002
Geplaatst: 17.11.2007 - 16:44
door Oceanracer
Ik vind het prima, ik zei ook "kan toch".
D5 is al vanaf (eind) 2001 leverbaar geweest, dus waarom niet?!!
Geplaatst: 17.11.2007 - 22:46
door gertsan
NOS schreef:gertsan,
Natuurlijk weet ik dat zeker, waarom niet?
Oceanracer,
My 2002
Heb je het nummer als eens op rdw gecheckt?
Geplaatst: 17.11.2007 - 23:08
door Gast
Carfreak schreef:AlexV70 schreef:Zit in het merk en type banden!
Wat monteert Volvo af fabriek dan?
Ik heb Pirelli P6000's.
Ik heb geen idee. Michelin?
exhonda schreef:AlexV70 schreef:Zit in het merk en type banden!
Michelin Premacy monteren

Die zaten er bij mij onder, ik vond het prut.
Ik heb
nu1, (deze zomer) Michelin pilot Exalto 205/55-16, die hebben het doorspinnen aanmerkelijk minder.
Ook een voordeel is dat ze veel minder lawaaierig (joelen) zijn.
Nu1 = eigenlijk tot gisteren want heb ik mijn winterbanden (Dunlop) er weer onder gezet.
Opvallen was nu (opzich niet vreemd) dat deze meer lawaai maken als de Exalto’s, bij de Primecy heb ik dit nooit zo onder vonden.
Tja....... zegt wat van de Primecy.

Geplaatst: 18.11.2007 - 10:18
door NOS
gertsan schreef:NOS schreef:gertsan,
Natuurlijk weet ik dat zeker, waarom niet?
Oceanracer,
My 2002
Heb je het nummer als eens op rdw gecheckt?
Meerdere malen

Geplaatst: 18.11.2007 - 20:35
door Carfreak
Iedereen heeft er dus andere banden onder? Is er niet 1 merk dat er echt onder hoort en gewoon het beste is? Anders vraag ik gewoon bij de dealer.
Geplaatst: 18.11.2007 - 20:38
door NOS
De dealer monteert bijna altijd michelin.