Pagina 2 van 3

Geplaatst: 19.11.2007 - 09:40
door rieeeees
haha ja ik wil wel wat kwijt. Mensen die de bochten niet kennen en/of jou niet kennen kunnen heel snel een negatief beeld krijgen.

Maar er is altijd een nuance verschil in lukraak keihard de bocht door gaan en met common sense je grenzen kennen.

Ik zal bijvoorbeeld een vreemde bocht nooit tot de max gaan (de max van mijn kunnen). Je hebt op je weg naar werk,school whatever van die standaard bochten die je kan dromen, die je elke dag een stukje harder neemt etc. Zo tast je met gezond verstand je grenzen af.

Oke dat wou ik ff kwijt :p

Geplaatst: 19.11.2007 - 12:35
door Kev_C30
Ik heb totaal geen probleem met de weggligging, hoe hard ik ook probeer je krijgt em niet uit de bocht

Geplaatst: 19.11.2007 - 19:16
door Guestuser
zozo... net ff nieuwe winterbandje eronder laten schroeven... Vredesteijn Snowtrac 2...

En jahoor ik heb het gelijk maar getest... Ik kan weer normaal door de bochten...en nu komt het: Die kerel van Profile zei dat er wat weinig lucht in mn bandjes zat en dat het daarmee te maken kon hebben... om eerlijk te zijn is dat n ooit in mij opgekomen en heb ook de bandenspanning nooit gecontroleerd...

Geplaatst: 19.11.2007 - 19:52
door MichelR
Zal mij benieuwen als ik mijn Vredestein Snowtrac 2 er onder heb zitten.. ;-)

Geplaatst: 07.08.2008 - 12:44
door Emetselaar
Weet iemand hoeveel mm het sportchassis is verlaagd van een c30 van 2007?
Staat mij bij dat het 30mm was, en nu is die in 2008 20mm.

Geplaatst: 07.08.2008 - 21:54
door Herror
volgens mij altijd al 2 cm geweest hoor

Geplaatst: 07.08.2008 - 22:23
door eddy3
Volvo verlaagd af fabriek nooit meer dan 2cm dacht ik! Als accesoire durven ze wel lager gaan,S60 indertijd 3,5 cm!

Geplaatst: 07.08.2008 - 22:53
door sbv
Ik rij met een dynamic chasis rond icm 18" en kan naar mijn idee erg hard de hoek om.

Geplaatst: 07.08.2008 - 23:32
door Poolrev
2 cm, de T5 en D5 3 cm.

Geplaatst: 08.08.2008 - 01:28
door Herror
niks 3 cm, sportonderstel is standaard 20mm verlaging.
Als je nog wat lager wil kan je zelf aan de slag, kwam bijv. de volgende site tegen: http://www.verlagings-veren.nl/nl/dept_34.html

Geplaatst: 08.08.2008 - 13:08
door Poolrev
Herror schreef:niks 3 cm, sportonderstel is standaard 20mm verlaging.
Goed lezen; er staat dat de T5 en D5 3 cm hebben, omdat deze standaard als iets dichter bij de weg liggen, met nog eens het sportonderstel komt 't op 3 cm.

Voor alle overige motoriseringen geldt de 2 cm.

Geplaatst: 08.08.2008 - 18:59
door Herror
De vraag was: weet iemand hoeveel mm het sportchassis is verlaagd ......

Antwoord is dus: 2 cm.

Verschil standaard chassis T5/D5 met sportchassis blijft 2 cm... ook al ligt deze klaarblijkelijk al wat lager :)

Geplaatst: 09.08.2008 - 20:59
door Cavallino
DeSchaker schreef:zozo... net ff nieuwe winterbandje eronder laten schroeven... Vredesteijn Snowtrac 2...

En jahoor ik heb het gelijk maar getest... Ik kan weer normaal door de bochten...en nu komt het: Die kerel van Profile zei dat er wat weinig lucht in mn bandjes zat en dat het daarmee te maken kon hebben... om eerlijk te zijn is dat n ooit in mij opgekomen en heb ook de bandenspanning nooit gecontroleerd...

Pfoe gelukkig maar dat het daaraan lag.... negatieve eigenschappen die te verklaren en te verhelpen zijn heb ik het liefst...

Geplaatst: 09.08.2008 - 21:00
door Cavallino
thumper schreef:
rieeeees schreef: Mijn passagiere was trouwens een andere mening toegedaan, haar hoofd lag zowat op m'n schoot :D
Zat 'de rest van haar lichaam' nog gewoon rechtop? Dan denk ik dat het reanimeren lastig zal zijn geweest haha

Geplaatst: 10.08.2008 - 12:32
door Koidream
Kev_C30 schreef:Ik heb totaal geen probleem met de weggligging, hoe hard ik ook probeer je krijgt em niet uit de bocht
Wedden van wel... :P :P :P

Geplaatst: 01.09.2008 - 14:51
door Emetselaar
Ik heb mijn c30 nu in totaal 4 cm verlaagd. En bochtenwerk gaat prachtig :D.
Gewoon bij volvo laten doen, ziet er echt superdik uit. Zal nog wel even foto's maken om het te laten zien.

Geplaatst: 30.09.2008 - 10:25
door Hulsberry
thumper schreef:Ik heb het "gewone" dynamische onderstel, met de standaard Conti's om 16" velgen.
Ik heb nog geen moment het gevoel gehad dat de auto ging glijden.
.
Ik heb er standaard Pirelli's op/onder liggen. Wie en wat bepaalt nu welk merk banden er op gemonteerd worden bij aflevering van een nieuwe C30?

Geplaatst: 30.09.2008 - 11:46
door T.Mulder
Bepaalt de dealer dat niet gewoon? je kan altijd zelf nog vragen voor een speciaal merk natuurlijk. En Hulsberry; waarschijnlijk heb jij de 18" velgen, die komen standaard met de Pirelli Pzero's

Geplaatst: 30.09.2008 - 13:33
door Cavallino
Dat bepaalt de fabriek (OEM)! Alleen, ik heb wel eens gehoord dat Pon, omdat dat de importeur is van Volkswagen en van Continental banden, de banden van de auto's die afgeleverd worden verwisselt. Volgens mij is er bij Volvo geen sprake van een dergelijke constructie.

Geplaatst: 30.09.2008 - 14:45
door Hulsberry
nee, helaas moet ik het doen met standaard 16" werk.. wel net zo comfortabel ;-)