Pagina 2 van 3

Geplaatst: 03.12.2007 - 18:39
door DaanJ
Het zou inderdaad ergens wel logisch zijn moest Volvo een "concurent" (voor zover we hier over concurentie kunnen spreken ;-)) voor de A3, of andere kleine 5 deurs, op de markt brengen. De A3 5 deurs is nog niet te vergelijken met een V50 denk ik..

Geplaatst: 04.12.2007 - 09:15
door Walter
wat ik bedoel is hoe ze die auto willen gaan positioneren in de markt. Prijstechnisch

Geplaatst: 04.12.2007 - 11:46
door v700r
AAAAAAARRRRRGGGHHHH

Geplaatst: 04.12.2007 - 14:34
door marcvr
De huidige verkoopcijfers van Volvo zijn niet de cijfers die ze zelf hadden vooropgesteld. Zoals u al kunnen lezen of zien heeft in het nieuws speelt een mogelijk afschaf van de nachtploeg bij Volvo Gent. Dus kan elke bijkomende variant waarschijnlijk de verkoopcijfers wat opmonteren.
Toen ik de eerste C30 zag was ik echt verliefd op deze wagen maar toch waren die twee deuren een soort struikelblok. Hoe neem je vrienden mee op uitstap, vrienden die tussen de 60 en 70 jaar zijn, hoe installeer je makkelijk de kleinkinderen als die nog piepjong zijn.
Net als bij de Audi A3 (ik denk aan het vorig model)is er in een later stadium een 5 deurs variant gekomen met alle voordelen ervan
Kan ieder zijn keuze maken, praktisch of wat sportiever.

Geplaatst: 04.12.2007 - 15:22
door MichelR
Neeee

Geplaatst: 04.12.2007 - 18:54
door Paul
Vrienden moeten gewoon hun eigen C30 kopen, je moet natuurlijk ook een beetje de handel HELPEN he!

Eigenlijk moeten ze die twee stoelen als optie doen en de auto in prijs verlagen door 2 stoelen minder te verkopen.
Toch niet nodig en heb je ook wat meer ruimte voor je rotzooi!

Geplaatst: 04.12.2007 - 19:04
door Oceanracer
Toch ga ik volledig met Marcvr mee. Met een meerprijs van zeg € 500,- voor een setje achterdeuren maak je de auto in meerdere opzichten toegankelijker. Het zou kunnen dat er daardoor minder S40 of V50 modellen verkocht gaan worden, maar gezien de goede resultaten die Audi heeft met de Sportback (A3 5-deurs) zie ik toch een goede kans voor Volvo liggen.

Geplaatst: 04.12.2007 - 19:29
door Guestuser
tsja wat zal ik zeggen...

3 deuren is altijd mooier dan 5 deuren! Ik ben ervan overtuigd dat als er ooit een 5 deurs editie komt het een waanzinnig mooie bak wordt! Alleen net iets minder waanzinnig dan mijn mooie c30 3 deurs ;-)

Geplaatst: 04.12.2007 - 23:05
door Poolrev
Volvo werkt aan C30 break

Na de driedeurs komt er ook een breakversie van de Volvo C30. Dat heeft een woordvoerder van het merk op de autoshow van Helsinki bevestigd tegenover WorldCarFans. 'Break' moet je wel met een korrel zout opvatten, want het wordt meer een ruime vijfdeurs.
Met de V50 heeft Volvo al een compacte break in het gamma, dus zo'n C30-variant wordt zeker een maatje kleiner. De auto - die voorlopig nog geen naam heeft - krijgt het formaat van de Audi A3 Sportback. Een introductiedatum voor de "V30" is nog niet bekend.

De komst van breakvariant zou goed nieuws kunnen betekenen voor de Gentse Volvo-fabriek, die nu reeds alle C30's bouwt. De verkoop van de driedeurs zit overigens op schema (in tegenstelling tot de S40 en S60). In de eerste tien maanden van dit jaar werden 54.599 C30's geproduceerd. Globaal wil Volvo elk jaar 65.000 stuks aan de man brengen, exclusief de breakversie.
Bron: www.AutoScoops.eu

Geplaatst: 05.12.2007 - 08:33
door V480-S60
Neeeeeeeeeee!

Zeg me dat het niet zo is, zeg me dat het niet zo is.
Zeg me dat het niet waar is.

Geplaatst: 05.12.2007 - 13:05
door Oceanracer
V480-S60 schreef:Neeeeeeeeeee!

Zeg me dat het niet zo is, zeg me dat het niet zo is.
Zeg me dat het niet waar is.
Gelijk even opgezocht in de CD-collectie en gedraaid. Echt een vreselijk goed nummer van Frank Boeijen. Had 'm al in jaren niet meer gehoord. Txs!

Maar zo dramatisch is het toch ook niet? Je hoeft hem toch niet te kopen? Erger dan een S40 kan het niet worden, toch?!!

Edit: De S40 wordt eerdaags toch uit het modellenprogramma geschrapt, dus een hatchback als vervanger klinkt erg logisch.

Geplaatst: 05.12.2007 - 13:23
door Oceanracer
autointernationaal.nl schrijft het volgende:

Volvo C30 ook als 5-deurs

Volvo heeft bij monde van Magnus Jonsson, senior vice president Research & Development bij het merk, bevestigd dat het Zweedse merk een 5-deurs versie van de C30 overweegt. Autointernationaal.nl besteedde vorige maand al aandacht aan een dergelijke carrosserievariant. Jonsson geeft aan dat de 5-deurs versie minder spannend om te zien wordt dan de 3-deurs C30, maar dat Volvo met een dergelijke versie wel relatief eenvoudig extra verkopen kan realiseren. Bij de 3-deurs uitvoering ging vorm boven functie omdat het voor Volvo bij de betreding van het nieuwe marktsegment noodzakelijk was om flink de aandacht op zich gericht te krijgen. Dat is goed gelukt, want ondanks dat het model maar weinig vergelijkingstests op zijn naam weet te zetten, is het model op de meeste markten goed aangeslagen. Als het Volvo lukt om in de Verenigde Staten en Japan zijn verkoopdoelstelling met de C30 te halen, dan kan dit de investering in een extra carrosserievariant sneller op groen doen zetten. Niet uitgesloten moet worden dat Volvo wacht met de introductie tot na de modelwisseling in 2010/2011. De 3-deurs C30 houdt dan zijn vlotte lijn, maar voor de meer op gezinnen gerichte 5-deurs versie is een bagageruimte van 251 liter onvoldoende en zal Volvo vermoedelijk met een Audi A3 Sportback-achtig ontwerp komen.

Geplaatst: 05.12.2007 - 14:37
door Poolrev
AutoInternationaal.nl heeft 't overgenomen van mijn bron (www.autoscoops.eu ), zoals ze bij alles doen... :-S

Maar dit verder terzijde :wink: .

Geplaatst: 05.12.2007 - 19:37
door V480-S60
Graag gedaan Oceanracer.

Nee natuurlijk is het niet zo erg als ik het doe voorkomen. Ik snap het alleen niet meer. Laat Volvo nou toch ietwat eigenzinnig blijven.
En als dat 2010/2011 klopt dan is het bezwaar van de V50 ook opgelost.

We zullen wel zien. 8)

Geplaatst: 05.12.2007 - 19:42
door Oceanracer
De V50 blijft gewoon, de S40 komt te vervallen. Er komt steeds minder vraag naar sedans in dat segment.

Geplaatst: 05.12.2007 - 19:44
door bart simpson
Oceanracer schreef:De V50 blijft gewoon, de S40 komt te vervallen. Er komt steeds minder vraag naar sedans in dat segment.
denk dat je daar toch naast zit, de S40 is na de facelift behoorlijk beter gaan verkopen, er zijn dealers waar meer S40's als V50's verkocht worden.

Geplaatst: 05.12.2007 - 19:52
door Oceanracer
Geeft ook verder niks, als ik er naast zit. We krijgen natuurlijk ook niet alle informatie. Maar voor zover ik heb begrepen gaat met de modelwisseling 2010/2011 toch echt het doek vallen voor de S40. Zie hier onder voor meer info van Autointernationaal:

Goed zo: 5 deuren voor nieuwe Volvo S40

Zweden staan er om bekend enorm te kunnen ouwehoeren, maar áls er een beslissing wordt genomen, dan is daar doorgaans erg goed over nagedacht. Op deze manier werd een moderne samenleving gecreëerd die bijvoorbeeld richtingwijzend is op het gebied van ontplooiingsmogelijkheden voor vrouwen. Bij Volvo konden we in het verleden al eens kennismaken met deze typische Zweedse cultuur: het duurde namelijk erg lang voordat het merk met een SUV kwam. En dat was gek, want Zweden zou met zijn glooiende landschap, sneeuwrijke winters en hoge welvaartsniveau (gemiddeld genomen rijden Zweden in duurdere auto´s dan Duitsers) de ideale afzetmarkt zijn voor SUV modellen. Dat zag Volvo ook wel, maar men was pas bij het 3e prototype tevreden over het resultaat. Na jaren boetseren en stoeien had men een model dat men op de markt durfde te introduceren: de XC90. Het resultaat is bekend: de XC90, waar zelfs Jeremy Clarkson met bewondering over spreekt, werd een grote hit.
Dezelfde gang van zaken lijkt zich nu voor te doen bij de S60. Dat model zou volgens de kalender nú aan de beurt zijn om afgelost te worden, maar de Zweden hebben meer tijd nodig. Reden is dat men niet goed weet wat men met het model aan moet: zeker in de Verenigde Staten is het model erg populair, dus een ‘verkoopprobleem’ is er niet. Maar de 4,57 meter lange S60 zit ongemakkelijk dicht tegen de S40 (4,47 meter) aan. Aanvankelijk was het idee om de S40 een wat grotere opvolger te geven, dan was het probleem opgelost. Althans op papier. Als u Autointernationaal.nl al een tijdje volgt, dan weet ik dat ik sterk ageerde tegen deze beslissing. Hoe fraai de nieuwe S40 ook wordt, het is en blijft een ‘premium Focus’ en kan dus nooit een volwaardig alternatief zijn voor de BMW 3-serie of Mercedes-Benz C-klasse. De S60 is dat wél. De auto zou wat strakker kunnen rijden, maar dit kritiekpuntje wordt meer dan gecompenseerd door een stijlvolle uitstraling en goed verzorgde optiepakketten. Zo’n model moet je nooit de nek om draaien en dat dreigde dus wel te gebeuren.
Gelukkig is Volvo tot inkeer gekomen: de S60 krijgt een volwaardige opvolger, welke gebaseerd zal worden op een wat ingekort V70/S80 platform. Net zoals nu het geval is! De carrosserielengte zal uitkomen op zo’n 4,65 à 4,70 meter, waarmee het model zich prima in het D-segment zal kunnen handhaven (de nieuwe Audi A4 wordt globaal even lang). De nadruk komt iets meer op 4 cilinder 2,0 liter motoren te liggen dan op de befaamde 5 cilinders, maar dat is niet erg: als 2.0D is de S60 prima gemotoriseerd (deze krachtbron kunnen we trouwens ook in de V70 tegemoet zien) en verder werkt Volvo aan een direct ingespoten 2,0 liter benzinekrachtbron, welke een vermogen krijgt van 190 pk.
Maar wat gebeurt er dan met de S40? Blijft het probleem van 3 (te) dicht op elkaar zittende sedans niet bestaan? Nee, want de S40 zal worden afgelost door een 5-deurs liftback. Een goede beslissing, want sedanmodellen zijn toch wat op hun retour. De huidige S40 heeft dankzij een geslaagde styling hier weinig last van, maar Volvo merkt dat velen de voorkeur geven aan de V50. Eigenlijk gaat de opvolger van de S40 een directe concurrent van de Audi A3 Sportback worden, net zoals de C30 dat is voor de 3-deurs A3. Een unieke vormgeving moet er voor zorgen dat de liftback niet als ‘5-deurs C30’ zal worden gezien. De naam S40 zal vermoedelijk worden vervangen door V30.
Het heeft even geduurd, maar Volvo heeft nu een beslissing genomen waar Autointernationaal.nl zich prima in kan vinden. Dat wij voor de opvolger van de S60 moeten wachten tot 2009 is niet erg (volgend jaar krijgen wij de XC60); het model kan de concurrentiestrijd met bijvoorbeeld de Saab 9-3 prima aan. En beter wat later een goede beslissing, dan te snel een model introduceren waarover niet goed is nagedacht. De XC90 bewijst dat die filosofie Volvo’s succesformule is.

Geplaatst: 06.12.2007 - 10:57
door Ben
De Zweedse pers kwam vanochtend met deze 'foto' van de V30
Afbeelding

Geplaatst: 06.12.2007 - 11:16
door Summum
Ik weet het niet....beetje hoog Seat-gehalte met een XC60 kont.
De naam V30 lijkt mij niet zo handig als het model duidelijk bóven de C30 gepositioneerd moet worden.

Geplaatst: 06.12.2007 - 13:17
door Oceanracer
De naam V30 lijkt het ook niet te worden. Aangezien de S40 weggaat, zou het dus ook (weer) V40 kunnen worden.

Ik vind hem wel erg "braaf". Beetje jammer. Ik hoop op meer.