Pagina 2 van 4
Geplaatst: 30.11.2007 - 23:50
door drowel
Heb de auto met zowel 16, 17 en 18 inch gezien.
16" vond ik persoonlijk geen gezicht,
17" zag er goed uit, en reed erg comfortabel
18" Zag er verreweg het beste uit, maar werd wel wat stugger! (niet slecht hoor!)
Geef zelf de voorkeur aan 18" omdat ik de combi tussen comfort en looks perfect vind. 17" zorgt ervoor dat je net iets minder oneffenheden in het wegdek voelt.
Geplaatst: 01.12.2007 - 10:08
door cabriolover
Ik heb gekozen voor de (iets bredere) 17" , de 215-50R17 , heb me inderdaad laten vertellen dat deze maat de rijeigenschappen ten goede komt. Ben het wel met je eens dat 18" meer uitstraling heeft , maar dat zie ik toch niet als ik erin zit ....... :car20:
Geplaatst: 01.12.2007 - 10:13
door cabriolover
Ruvo schreef:cabriolover schreef:Ik blijf het DE mooiste vinden, al had de voorkant iets "stoerder" mogen zijn .
De voorkant kan je zelf wat "stoerder" maken. :mrgreen:
cabriolover schreef:mijn nieuwjaarswens is dan ook vanaf januari veel zon en minimaal 25 graden
Ik ga er (waarschijnlijk) mee op wintersport, zou ik bekijks hebben als ik daar open door de ronte ga rijden?

:coldcold:
Persoonlijk vind ik 18" velgen de mooiste grote voor een C70.
Het zou zomaar kunnen ...windstil , zonnetje ...lekker cabriorijden ... veel bekijks dat wel, maar zon is zon , toch ??????
Geplaatst: 01.12.2007 - 10:45
door Ruvo
cabriolover schreef:Het zou zomaar kunnen ...windstil , zonnetje ...lekker cabriorijden ... veel bekijks dat wel, maar zon is zon , toch ??????
Echt wel, het is maar genieten!
Doe het hier zo nu en dan ook wel eens voor de gein een eindje, nou je moet zo af en toe de reacties eens zien en horen. Echt geweldig, het maakt een baal dag helemaal goed. Sta ondertussen bij sommige wel bekent als iemand die zijn verstand iet wat verloren heeft, maar och kleinigheidje heb je wel eens.

Geplaatst: 02.12.2007 - 11:36
door cabriolover
Hoe maken we de voorkant van de C70 (s40) stoerder :naka: dan ???
ben erg benieuwd ???
Geplaatst: 02.12.2007 - 14:20
door Ruvo
Op deze (Heico) manier.
Dit kun je ook met de achterkant, maar daar moet je van houden.
Dat is echt ieders persoonlijke smaak.
Geplaatst: 02.12.2007 - 18:42
door martin73
Volvo in een stoere uitvoering?
kijk maar op:
http://www.heicosportiv.de/
Voor de C70 kijk je op:
http://www.heicosportiv.de/mainframe.asp?lang=de&e1=369
link even plakken en knippen, succes!
Geplaatst: 03.12.2007 - 09:29
door drowel
cabriolover schreef:Hoe maken we de voorkant van de C70 (s40) stoerder :naka: dan ???
ben erg benieuwd ???
Net zoals ruvo, hij heeft frontflips gemonteerd waardoor de auto stoerder en lager lijkt. Vind het inderdaad ook heel erg mooi!
kofferruimte
Geplaatst: 03.12.2007 - 10:50
door HV
Hoe bevalt de kofferruimte van de C70 eigenlijk? Heb nu een V70, dus dat is natuurlijk een flink verschil. Mijn vrouw rijdt een V50, dan wordt het verschil al wat kleiner

.
Kunnen de achterbankjes ook omgeklpat om de bagageruimte te verkleinen? En hoe bevalt het mechanisme om het dak in bagageruim te verhogen bij geopende toestand?
Re: kofferruimte
Geplaatst: 03.12.2007 - 17:13
door drowel
HV schreef:Hoe bevalt de kofferruimte van de C70 eigenlijk? Heb nu een V70, dus dat is natuurlijk een flink verschil. Mijn vrouw rijdt een V50, dan wordt het verschil al wat kleiner

.
Kunnen de achterbankjes ook omgeklpat om de bagageruimte te verkleinen? En hoe bevalt het mechanisme om het dak in bagageruim te verhogen bij geopende toestand?
Je moet de C70 zeker niet kopen voor de ruimte. in gesloten toestand is het nog aardig, maar dicht blijft er weinig over. Heb daarom ook nog een V50, maar af en toe zou ik toch graag weer een V70 willen, heerlijk al die ruimte achterin!
Het omhoog laten komen van het dak om meer ruimte te krijgen is een goede uitvinding. Ik gebruik het regelmatig, werkt gewoon perfect.
Geplaatst: 03.12.2007 - 22:27
door Ruvo
HV schreef:Kunnen de achterbankjes ook omgeklpat om de bagageruimte te verkleinen?
Denk dat je hier vergroot bedoeld, in dat geval nee het zijn 2 vaste stoelen achterin die niet plat gelegt kunnen worden. Er zit wel een skiluik tussen de stoelen in.
HV schreef:En hoe bevalt het mechanisme om het dak in bagageruim te verhogen bij geopende toestand?
Net zoals Drowel al aangaf, dit werkt perfect.
Geplaatst: 03.12.2007 - 23:02
door Paul
Zo dat ziet er heftig uit, vindt het alleen totaal niet bij een C70 passen.
Enige auto waar ik vier pijpjes mooi vind staan is waar het standaard zo is, een M5!
Geplaatst: 04.12.2007 - 22:54
door HV
Drowel, Ruvo, bedankt voor de reacties. lastig blijft het inderdaad, de auto die alles in zich verenigt. Is denk ik een beetje een onmogelijke opgave ook. Skiluik is inderdaad handig; die ruim 400 liter (bij gesloten kap) is niet enorm (in vergelijking met V70), maar ook niet heel klein. In het voorjaar gaan we denk ik eens een proefrit maken; open rijden is in elk geval erg leuk, zelfs als het maar een paar graden boven 0 is!
Geplaatst: 05.12.2007 - 08:38
door cabriolover
Hv, starter ........ , je laatste zin omschrijft eigenlijk alles in 1 keer. Ik heb ook een tijdje met dezelfde vraag mogen worstelen, maar het gevoel dat je krijgt in je cabrio, geeft zoveel extra's dat inleveren daarvoor niet "echt" een aderlating is. Die van mij komt in januari binnen, (ik kom uit de S80), en net zo jij het omschrijft gaat het dak eraf als de zon er is , al moet de kachel er voor aan ....... :hotsun:
Geplaatst: 05.12.2007 - 08:43
door cabriolover
RUVO , ik ben er ook van onder de indruk.
Maar gezien het grote aantal munten dat we al (dankzij de regering) moeten betalen voor de standaard versie , zit ik toch even met de vraag der Nederlanders : Wat kost dat , om hem zoals op de foto (helemaal klaar dus ) te krijgen ???
Geplaatst: 08.12.2007 - 00:37
door Ruvo
Ik moet even het PDF bestandje terug opzoeken waar alle prijzen van 2007 in staan. Misschien dat er ondertussen prijs wijzigingen zijn toegepast. Als het niet veranderd is kun je ook de huidige prijslijst downloaden op de site van de NL importeur. Ga het even op/uitzoeken kom hier van het weekend nog op terug.
Paul schreef:Zo dat ziet er heftig uit, vindt het alleen totaal niet bij een C70 passen.
Klopt er zijn er meer die er zo over denken, alhoewel het merendeel er helemaal weg van is. Daarom had ik er ook al bij gezet dat het echt ieder persoonlijke smaak is. Het is echter wel zo, dat wanneer je de achterkant zo doet, je de voorkant wel mee moet doen. Anders is het echt geen gezicht, maar dat is verder mijn mening. Ben er zelf ook lang over aan het twijfelen geweest of de achterkant niet te extreem zou worden. Toch heb ik er nog steeds geen spijt van, ga het zelfs steeds mooier vinden staan. Misschien een kwestie van wennen.
Geplaatst: 11.12.2007 - 18:32
door Ruvo
De voorspoilerflaps H8913700(2-delig, incl mistlampen): 605,-
Hier komen nog wel de spuit- en montage kosten bij. De flaps worden in een standaard PU-rim kleur geleverd. Deze kosten verschillen echter per garage, kan hier verder weinig over zeggen.
De four pipe exhaust system C70 T5, D5 incl. diffusor H2521507: 1435,- exclusief montage kosten.
Op de site van de NL-dealer/importeur (
http://www.carformula.com/) kun je de gehele Heico (C70-II of ander type indien gewenst) onderdelen prijslijst als PDF-bestandje downloaden.
Ga naar
Tuning, klik dan op
HEICO SPORTIV, dan op
Volvo C70-II en vervolgens op
hier.
Geplaatst: 12.12.2007 - 09:29
door cabriolover
TOP RUVO ... !!! Bedankt voor de moeite , ik ga hiermee aan de slag .....
heeeel handig die c70
Geplaatst: 15.12.2007 - 14:04
door martin73
Nog een voordeel van de c70.................
geen probleem meer met de kerstboom ophalen bij de dealer!
Svala Zaandam, Bedankt
Geplaatst: 15.12.2007 - 15:20
door drowel
haha, geniaal!