welke kant is afgekraakt de boven of onderkant als het het stuk is wat in het carter zit moet je eens goed kijken of er geen plat kantje aan de veer zit dat is het peilgedeelte namelijk ik had namelijk ook een nieuwe besteld omdat ik dacht dat er een stuk af was maar toen de nieuwe peilstok er was bleek die hetzelfde dus was even lachen voor de dealer maar hij kon gelukkig retour
ik geloof dat een nieuwe oeilstok zo rond de dertig euro zit dus kijk even goed mischien is het bij jou ook zo is namelijk wel verwarrend want bij de meeste peilstokken zitnamelijk zo'n plat plaatje onderin gestoken maar bij de v40 diesel niet
Moeilijk starten
-
- 2nd Gear member
Ah ok dank u wel voor de verduidelijking, dat zou mij weeral 30 € sparen :p. Ik ga het direct eens controleren of het afgekraakt lijkt of niet. Er zit geen plat kantje aan maar wel zo'n lange "spoel".
MY2019 Volvo V60 - D3
MY2003 Toyota Avensis Wagon - 2.0 D4-D (Wife’s car)
MY2000 Volvo V40 - 1.9d
MY2000 Volvo V40 - 1.9d
-
- 2nd Gear member
aan het eind van die spoel zit plus minus 1cm van de onderkant aan een zijde vand spoel (veer) een plat stukje van een cm of drie dat is het peilgedeelte
ps die lampjes in je brandstofmeter geel en je temperartuurmeter rood heb je toch wel moet je gewoon auto op contact zetten en wachten tot die uitgaan voordat je start dan start hij bij mij wel in één keer anders niet moet dan heel lang doorstarten voor hij aanslaat
ps die lampjes in je brandstofmeter geel en je temperartuurmeter rood heb je toch wel moet je gewoon auto op contact zetten en wachten tot die uitgaan voordat je start dan start hij bij mij wel in één keer anders niet moet dan heel lang doorstarten voor hij aanslaat
- volv40
- 2nd Gear member
bij mijn auto was de gloeirelais defect een deel van het relais deed het wel dus twee gloeipitten gloeide goed het andere deel deed het niet dus twee gloeipitten deden het niet in het relaishuis zitten namelijk twee relais eentje was doorgebrand.
Volvo. Als ik Mercedes wil rijden bel ik wel een taxi!
-
- 2nd Gear member
geen idee mijn vrouw kwam ermee ik was al aan het mopperen dat hij slecht starte zegt zij heb ik nooit last van maar zij wachte tot alle lampjes uit waren zodoende weet ik het scheelt toch weer euro's veel geluk van de winter en alvast goede feestdagen 

-
- 2nd Gear member
Moest iemand zich afvragen wat dat lampje wil zeggen?
Het lampje laat weten of de temperatuur van de motor in orde is, wat dus ook verklaart dat hij beter start als het lampje uit is.
Het lampje laat weten of de temperatuur van de motor in orde is, wat dus ook verklaart dat hij beter start als het lampje uit is.
MY2019 Volvo V60 - D3
MY2000 Volvo V40 - 1.9d
MY2000 Volvo V40 - 1.9d