Montagebeschrijving Powerflex draagarm rubbers

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
Gast

Ramon&Ramon schreef:er is een speciale pers voor om ze erin te zetten en er uit te trekken,dit alles kan onder de auto eventueel,maar je kunt ze natuurlijk ook demonteren,dat is alleen een kwestie van de fuseekogel los halen als extra.dit gaat makkelijker.
Een pers heb ik wel, maar ik heb het idee dat jij wat anders bedoeld!
Heb je misschien een foto van die speciale pers?
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

nee daar heb ik helaas geen foto van,is een orgineel volvo onderdeel
Gast

Deze misschien? Welke adapter er op moet, weet ik niet. Idd makelijk onder de auto.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

dit is het hoofd onderdeel,de pers zelf,maar daar zijn zeer veel hulpstukken bij die voor veel doeleinden worden gebruikt.
het onderdeel nummer van de het benodigde gereedschap zal ik opzoeken.
Gebruikersavatar
tommytommy
4th Gear member
Berichten: 540
Lid geworden op: 03.07.2006 - 18:51

Ik heb per ongeluk die as door m`n powerflex rubber verkeerd om erin gezet..dus met de schuine kant naar de binnekant.

Overigens maar aan 1 kant!

Nu heb ik al een tijd een beste tik in m`n auto. Kan dit de veroorzaker zijn aangezien die as maar aan 1 kant een ronde kant heeft?


Die foto is van Edraket..zo moet hij zitten dus...

MVG Tommy
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Ik zou hem even omdraaien. De draagarm hoeft er niet voor uit, alleen de plaat onder het blok los, twee bouten lossen en het asje 180 graden draaien. Ik kan me voorstellen dat de draagarm te dicht bij het subframe komt, en daardoor bij stuuruitslag het subframe raakt.
Wel opnieuw uitlijnen, maar dat kun je ook zelf.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Gebruikersavatar
tommytommy
4th Gear member
Berichten: 540
Lid geworden op: 03.07.2006 - 18:51

Ed bedankt..ga dit proberen!! Laat het nog weten..

Ps hoe kan je zelf uitlijnen...??? Gewoon een beetje aan schroeven..?

MVG Tommy
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Simpel met een touwtje. Zo moeilijk is het niet hoor. En die personen die beweren dat je met zo'n uitlijnbank nauwkeuriger kunt uitlijnen moet je met een korrel zout nemen. Die apparatuur is alleen gemaakt om mensen zonder kennis van zaken te kunnen laten uitlijnen. Vaak weten ze bij die bandencentrums niet eens waar ze over praten. Bewerken ze doodleuk dat je auto aan de achterkant niet uitgelijnd kan worden.
Ik lijn jouw auto uit in 20 minuten. Dat kan zo makkelijk met de S60 omdat de spoorbreedte voor en achter gelijk zijn.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Gebruikersavatar
joostb
2nd Gear member
Berichten: 122
Lid geworden op: 28.06.2007 - 21:06
Locatie: veghel

Ik heb bij mijn auto ook even de draagarmrubbers gecontroleerd
en ik kan met een schroevendraaier de draagarm wel van links naar rechts bewegen ongeveer 3á4mm , maar niet omhoog of omlaag zie foto's.

Zijn ze nu versleten of is dit normaal?
[URL=http://imageshack.us]Afbeelding[/
[URL=http://imageshack.us]Afbeelding[/
VW kever een stuk of 10
Diverse VW's
Volvo 144
Reanaut kangoo
Volvo 122s Turbo

Volvo S60 170HP LPI okt. 2001
Renault kangoo
Volvo Amazon220 (combi)
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Is wel normaal, maar de rubbers worden steeds soepeler met hoge bandenslijtage als gevolg. Op een goed moment scheuren ze open en lopen ze leeg (er zit olie in). Dan moeten ze accuut vervangen worden.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Gebruikersavatar
joostb
2nd Gear member
Berichten: 122
Lid geworden op: 28.06.2007 - 21:06
Locatie: veghel

Simpel met een touwtje. Zo moeilijk is het niet hoor. En die personen die beweren dat je met zo'n uitlijnbank nauwkeuriger kunt uitlijnen moet je met een korrel zout nemen. Die apparatuur is alleen gemaakt om mensen zonder kennis van zaken te kunnen laten uitlijnen. Vaak weten ze bij die bandencentrums niet eens waar ze over praten. Bewerken ze doodleuk dat je auto aan de achterkant niet uitgelijnd kan worden.
Ik lijn jouw auto uit in 20 minuten. Dat kan zo makkelijk met de S60 omdat de spoorbreedte voor en achter gelijk zijn.
en nu zou ik wel eens willen weten hoe je dat doet met een touwtje,
ik zou dit wel eens willen proberen.
leg het maar eens uit!!
VW kever een stuk of 10
Diverse VW's
Volvo 144
Reanaut kangoo
Volvo 122s Turbo

Volvo S60 170HP LPI okt. 2001
Renault kangoo
Volvo Amazon220 (combi)
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Zoek maar eens op het forum. Ik heb het namelijk al eens uitgelegd!
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Gebruikersavatar
joostb
2nd Gear member
Berichten: 122
Lid geworden op: 28.06.2007 - 21:06
Locatie: veghel

oké
VW kever een stuk of 10
Diverse VW's
Volvo 144
Reanaut kangoo
Volvo 122s Turbo

Volvo S60 170HP LPI okt. 2001
Renault kangoo
Volvo Amazon220 (combi)
Gebruikersavatar
arnoud
8th Gear member
Berichten: 11733
Lid geworden op: 26.12.2005 - 22:51
Locatie: Omg. Eindhoven

edraket schreef:Is wel normaal, maar de rubbers worden steeds soepeler met hoge bandenslijtage als gevolg. Op een goed moment scheuren ze open en lopen ze leeg (er zit olie in). Dan moeten ze accuut vervangen worden.
Merk je het als die rubbers gescheurd zijn?
XC60 T6 Recharge Ultimate Dark, Fusion Red 2024
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

De rubbers worden ineens een heel stuk soepeler (tè) als ze leeglopen. Het is niet uitgesloten dat je ook geluiden hoort, en de bandenslijtage wordt erg hoog.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”