Blijft moeilijk te zien.
Toch even bij een garage vragen om een paar (nieuwe) druppels voor vergelijk. :?
Misschien wat meenemen in een klein potje? Als de monteur met jouw sleutels gaat lopen, gaat veelal de rekening ook lopen.
pingelende automaat
-
- 4th Gear member
- Berichten: 575
- Lid geworden op: 01.07.2006 - 11:10
weet je wat het is
ik probeer een beetje de beste volgorde voor mezelf te bepalen.
Ik zou het zonde van geld en tijd vinden als dadelijk blijkt dat na 210 euro diagnoses, proefritten en software geflikflooi er geen verbetering is.
Dat ik daarna bij een dealer persisteer voor het spoelen van de bak (elke dealer die ik tot nog toe er over heb gesproken laat in de gesprekken (soms duidelijk) merken er niets voor te voelen en gaat vaak over tot het praten over revisie of ruilbak van 'maar' 3000 euro) en weer 270 eur armer ben en dat het dan wél heeft gewerkt.
Als het alleen met het laatste verholpen kan worden ben ik uiteraard beter af.
ik probeer een beetje de beste volgorde voor mezelf te bepalen.
Ik zou het zonde van geld en tijd vinden als dadelijk blijkt dat na 210 euro diagnoses, proefritten en software geflikflooi er geen verbetering is.
Dat ik daarna bij een dealer persisteer voor het spoelen van de bak (elke dealer die ik tot nog toe er over heb gesproken laat in de gesprekken (soms duidelijk) merken er niets voor te voelen en gaat vaak over tot het praten over revisie of ruilbak van 'maar' 3000 euro) en weer 270 eur armer ben en dat het dan wél heeft gewerkt.
Als het alleen met het laatste verholpen kan worden ben ik uiteraard beter af.
Misschien toch "even" naar een automaat specialist.
Ik heb hier ooit iets gelezen over een specialist die heel goed uit de verf kwam.
Was iemand die een Volvo (S80?) had gekocht, ik meende bij niet dealer.
Die garage deed even moeilijk over garantie maar bracht hem naar een revisiebedrijf (deed veel amerikanen).
Klein bedrijf en geen website.
Daar werd een perfecte revisie gedaan en alleen wat nodig was.
Was een verhaal met foto's en uitleg wat kapot was. Was prijs technisch ook netjes
EN DENK JE DAT IK DIT WEER KAN VINDEN?!!! :?
Ik heb hier ooit iets gelezen over een specialist die heel goed uit de verf kwam.
Was iemand die een Volvo (S80?) had gekocht, ik meende bij niet dealer.
Die garage deed even moeilijk over garantie maar bracht hem naar een revisiebedrijf (deed veel amerikanen).
Klein bedrijf en geen website.
Daar werd een perfecte revisie gedaan en alleen wat nodig was.
Was een verhaal met foto's en uitleg wat kapot was. Was prijs technisch ook netjes
EN DENK JE DAT IK DIT WEER KAN VINDEN?!!! :?
- Frumpy
- 5th Gear member
- Berichten: 1343
- Lid geworden op: 28.06.2005 - 17:31
- Locatie: Haaglanden
-
- 4th Gear member
- Berichten: 575
- Lid geworden op: 01.07.2006 - 11:10
vanavond naar huis
auto starten
wegrijden
niets aan de hand
stoplicht, groen, optrekken, 2 naar 3 KLWOAOHP
:!:
owkeeejjj...
zo gaan we niet verder naar huis file rijden.
langzaam doorgekacheld naar dichtsbijzijnde hotel, volvo service gebeld en aan de bar gaan zitten
ANWB was er met 20 min (in de spits)
olie zag er in het donker onder de zaklamp niet 'heel verkeerd' uit en 'rook niet vreemd'
maar hij ging er verder niets aan doen (joh) en er werd een transport geregeld.
15 min. daarna was die er ook, met de berger mee (daar staat ie nu) en een vectra 2.2 mee gekregen.
goed.
wat nu
morgen staat ie weer bij mijn eigen dealer en wat is nu het verstandigst?
eerst diagnose laten stellen adhv proefrit met laptop?
en bij niets vinden persisteren op de automaat flushen?
auto starten
wegrijden
niets aan de hand
stoplicht, groen, optrekken, 2 naar 3 KLWOAOHP
:!:
owkeeejjj...
zo gaan we niet verder naar huis file rijden.
langzaam doorgekacheld naar dichtsbijzijnde hotel, volvo service gebeld en aan de bar gaan zitten

ANWB was er met 20 min (in de spits)
olie zag er in het donker onder de zaklamp niet 'heel verkeerd' uit en 'rook niet vreemd'
maar hij ging er verder niets aan doen (joh) en er werd een transport geregeld.
15 min. daarna was die er ook, met de berger mee (daar staat ie nu) en een vectra 2.2 mee gekregen.
goed.
wat nu
morgen staat ie weer bij mijn eigen dealer en wat is nu het verstandigst?
eerst diagnose laten stellen adhv proefrit met laptop?
en bij niets vinden persisteren op de automaat flushen?
Idd, en ik maar zoeken.

Ik weet werkelijk niet wat je nu moet, misschien toch de update proberen? Het shoppen is nu immers een beetje afgelopen.paQ schreef:goed.
wat nu
morgen staat ie weer bij mijn eigen dealer en wat is nu het verstandigst?
eerst diagnose laten stellen adhv proefrit met laptop?
en bij niets vinden persisteren op de automaat flushen?
Ik zou sowieso even bellen met één van de leden van de Vereniging Nederlandse Transmissie Specialisten. http://www.vnts.org
Autobedrijf rietbergen van Eeden (waarover is geschreven in dat andere topic), maakt ook deel uit van deze vereniging.
Ik weet niet of dit bedrijf bij jouw in de buurt zit? Maar anders wel een van de anderen.
Heel veel succes!
-
- 4th Gear member
- Berichten: 575
- Lid geworden op: 01.07.2006 - 11:10
vanmiddag heeft de berger de auto bij de dealer afgeleverd.
hij reed op dat moment normaal, geen meldingen opgeslagen en geen fouten gezien ook.
Software update was niet nodig (neem aan dat de laatste er dan in zit)
echter betwijfelde de dealer of spoelen nut zou hebben.
Op mijn verzoek heeft ie het wel gedaan, laatste bericht dat ik had was dat ze al weer aan het proefrijden waren
echt vlotjes dus :!:
morgen ophalen, ben erg benieuwd.
(ben het schakelen ook nu alweer helemaal zat :evil: en dan een zesbak ook.... NOG meer schakelen :roll: )
hij reed op dat moment normaal, geen meldingen opgeslagen en geen fouten gezien ook.
Software update was niet nodig (neem aan dat de laatste er dan in zit)
echter betwijfelde de dealer of spoelen nut zou hebben.
Op mijn verzoek heeft ie het wel gedaan, laatste bericht dat ik had was dat ze al weer aan het proefrijden waren

echt vlotjes dus :!:
morgen ophalen, ben erg benieuwd.
(ben het schakelen ook nu alweer helemaal zat :evil: en dan een zesbak ook.... NOG meer schakelen :roll: )
-
- 4th Gear member
- Berichten: 575
- Lid geworden op: 01.07.2006 - 11:10
zo
auto staat weer voor de deur
met mooie rode olie in de bak
ben met een scheet en een boer thuis vanuit de dealer, dus heb nog geen representatieve rit kunnen rijden.
vanavond eens een stuk rijden en van de week kijken hoe het gaat.
Dusver in elk geval geen rare dingen meegemaakt, op de Vectra GTS na dan
auto staat weer voor de deur
met mooie rode olie in de bak

ben met een scheet en een boer thuis vanuit de dealer, dus heb nog geen representatieve rit kunnen rijden.
vanavond eens een stuk rijden en van de week kijken hoe het gaat.
Dusver in elk geval geen rare dingen meegemaakt, op de Vectra GTS na dan

-
- 4th Gear member
- Berichten: 575
- Lid geworden op: 01.07.2006 - 11:10
nou... de autpo schakelt een stuk soepeler
dat is in elk geval iets
maar in zijn 3 en/of 4 een constante snelheid aanhouden is wat vreemd... je ziet toch de toerenteller zoeken.
Je gaat haast denken dat het een lucht inlaat probleem is, of een van diens sensoren
ZOU het kunnen?
LMM wellicht?
drap in de luchtslang? (vanwege carter ontluchting)
dat is in elk geval iets
maar in zijn 3 en/of 4 een constante snelheid aanhouden is wat vreemd... je ziet toch de toerenteller zoeken.
Je gaat haast denken dat het een lucht inlaat probleem is, of een van diens sensoren
ZOU het kunnen?
LMM wellicht?
drap in de luchtslang? (vanwege carter ontluchting)
- plim
- 4th Gear member
- Berichten: 911
- Lid geworden op: 05.12.2006 - 21:24
- Locatie: San Jose, California, USA
paQ, precies wat jij beschrijft, althans de symptomen heb ik eens gehad met mijn toenmalige Opel Vectra (2.5V6 CDX automaat).
De dealer had even moeten zoeken, maar het probleem was opgelost en had te maken met een defect aan de EGR klep. Het had helemaal niets met de automaat te maken. Misschien is dat bij jouw auto ook het geval.
De dealer had even moeten zoeken, maar het probleem was opgelost en had te maken met een defect aan de EGR klep. Het had helemaal niets met de automaat te maken. Misschien is dat bij jouw auto ook het geval.
Volvo 340 GL; Volvo 440 GL; Volvo 850 GLT; Opel Vectra 2.5 V6 CDX automaat; Nissan Maxima QX 3.0; Volvo V70 2.5 Europa; Volvo S60 2.4, automaat, FastTech, Venetian Red Pearl, Mimas, Edition, Woodline, Svangen; Peugeot 206 2.0-16v GTI, Gris Fer, Leer, 16'' Ouragan, etc. etc.; Volvo S60 2.4T, automaat, Mobility Line, Comfort Line, Nidingen met 17'' Tethys, Family Line, Maya Yellow
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
-
- 4th Gear member
- Berichten: 575
- Lid geworden op: 01.07.2006 - 11:10
overigens, (misschien had ik hier veel eerder mee moeten komen) lijkt het soms net alsof ik iets vooruit moet duwen. Niet echt inhouden dus, maar net alsof ik x kilo extra moet verstouwen.
toen de automaat echter ene klap gaf donderdag, ben ik van deze theorie afgestapt en 'zal het wel de automaat zijn'
maar nu.... twijfel ik weer
man wat is het toch moeilijk een diagnose stellen, laat staan reproduceren.
Mijn schoonvader zei gister nog wel iets wat me weer aan het denken zette:
een mechanisch gebrek danwel defect zal altijd aanwezig zijn in een bak. Niet de ene keer wel en de andere keer niet...
sja ook daar zit wat in.
toen de automaat echter ene klap gaf donderdag, ben ik van deze theorie afgestapt en 'zal het wel de automaat zijn'
maar nu.... twijfel ik weer
man wat is het toch moeilijk een diagnose stellen, laat staan reproduceren.
Mijn schoonvader zei gister nog wel iets wat me weer aan het denken zette:
een mechanisch gebrek danwel defect zal altijd aanwezig zijn in een bak. Niet de ene keer wel en de andere keer niet...
sja ook daar zit wat in.
- plim
- 4th Gear member
- Berichten: 911
- Lid geworden op: 05.12.2006 - 21:24
- Locatie: San Jose, California, USA
Volvo 340 GL; Volvo 440 GL; Volvo 850 GLT; Opel Vectra 2.5 V6 CDX automaat; Nissan Maxima QX 3.0; Volvo V70 2.5 Europa; Volvo S60 2.4, automaat, FastTech, Venetian Red Pearl, Mimas, Edition, Woodline, Svangen; Peugeot 206 2.0-16v GTI, Gris Fer, Leer, 16'' Ouragan, etc. etc.; Volvo S60 2.4T, automaat, Mobility Line, Comfort Line, Nidingen met 17'' Tethys, Family Line, Maya Yellow
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
Ik zou toch even bellen met één van de leden van de Vereniging Nederlandse Transmissie Specialisten. http://www.vnts.orgpaQ schreef:man wat is het toch moeilijk een diagnose stellen, laat staan reproduceren.
Nee heb je en ja kan je krijgen.
Ik denk dat zij praten vanuit een andere kennis hoek. Wie weet met wat voor vragen ze komen.
Trouwens kwam de kleur van de nieuwe rode ATF olie een beetje overeen qua kleur en geur met de oude, of was het een groot verschil?
-
- 4th Gear member
- Berichten: 575
- Lid geworden op: 01.07.2006 - 11:10
update
na 1 dag ongeveer begonnen de problemen wat terug te komen. In minder emate, maar wel aanwezig.
het stomme was dat ik ineens met een bijna lege tank voor hewt stoplicht stond en ineens was het alsof je neus opengaat; zo reageerde de wagen.
volle tank erin, 3 dagen geen last ....
na een paar dagen kwamen de problemen terug, maar nu veel duidelijk aanwijsbaar op inhoudend vermogen. Duidelijk een lucht issue.
heb via fleabay een luchtmassameter besteld (in NL geen OEM verkrijgbaar blijkbaar) voor 46 euro incl verzendkosten
en net even erin gezet.
rondje gereden en je merkt dat de wagen veel vlugger oppakt en zijn oude rij eigenschappen zo te zien weer terug heeft.
Ik heb gemerkt dat ik het een paar dagen moet aankijken, us ben benieuwd
de 'voeler' van de oude LMM is niet meer te zien, waar bij de nieuwe een blauw vlakje zit.
na 1 dag ongeveer begonnen de problemen wat terug te komen. In minder emate, maar wel aanwezig.
het stomme was dat ik ineens met een bijna lege tank voor hewt stoplicht stond en ineens was het alsof je neus opengaat; zo reageerde de wagen.
volle tank erin, 3 dagen geen last ....
na een paar dagen kwamen de problemen terug, maar nu veel duidelijk aanwijsbaar op inhoudend vermogen. Duidelijk een lucht issue.
heb via fleabay een luchtmassameter besteld (in NL geen OEM verkrijgbaar blijkbaar) voor 46 euro incl verzendkosten

rondje gereden en je merkt dat de wagen veel vlugger oppakt en zijn oude rij eigenschappen zo te zien weer terug heeft.
Ik heb gemerkt dat ik het een paar dagen moet aankijken, us ben benieuwd

de 'voeler' van de oude LMM is niet meer te zien, waar bij de nieuwe een blauw vlakje zit.
- plim
- 4th Gear member
- Berichten: 911
- Lid geworden op: 05.12.2006 - 21:24
- Locatie: San Jose, California, USA
Toch interessant dit vind je niet ? Het komt dus kennelijk wel vaker voor dat iets als een probleem met de automaat wordt gezien, terwijl de oorzaak motorisch is.
... ik hoop dat ik niet te vroeg met deze opmerking kom.
... ik hoop dat ik niet te vroeg met deze opmerking kom.
Volvo 340 GL; Volvo 440 GL; Volvo 850 GLT; Opel Vectra 2.5 V6 CDX automaat; Nissan Maxima QX 3.0; Volvo V70 2.5 Europa; Volvo S60 2.4, automaat, FastTech, Venetian Red Pearl, Mimas, Edition, Woodline, Svangen; Peugeot 206 2.0-16v GTI, Gris Fer, Leer, 16'' Ouragan, etc. etc.; Volvo S60 2.4T, automaat, Mobility Line, Comfort Line, Nidingen met 17'' Tethys, Family Line, Maya Yellow
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
-
- 4th Gear member
- Berichten: 575
- Lid geworden op: 01.07.2006 - 11:10
ik hoop het ook niet, maar ik hoop wel dat je gelijk hebt 
Vanaf begin af aan heeft altijd bij mij door mijn hoofd gespookt: het is iets met lucht.... het is iets met lucht...
totdat de bak een klap gaf, toen ben ik er vanaf gestapt... en later weer 'op'
Met name na de olie wissel, toen de auto zich steeds vaker afremde op inhoudend motorvermogen (bij gas los). iets wat ik niet gewend ben van deze auto.

Vanaf begin af aan heeft altijd bij mij door mijn hoofd gespookt: het is iets met lucht.... het is iets met lucht...
totdat de bak een klap gaf, toen ben ik er vanaf gestapt... en later weer 'op'
Met name na de olie wissel, toen de auto zich steeds vaker afremde op inhoudend motorvermogen (bij gas los). iets wat ik niet gewend ben van deze auto.