Pagina 2 van 2

Geplaatst: 28.08.2008 - 11:01
door denkweb
Dus als we iemand op de posbank zien cruisen met de sleurhut... ;)

Geplaatst: 05.09.2008 - 10:35
door wouter van laer
Het verhaal van JvdB komt overeen met dat wat ik heb gehad/heb! (ook op vakantie).
Dit is overigens een andere melding dan de melding waarbij de auto "denkt" dat de diesel op is waar ik het eerder over had, dat blijkt overigens de pomp te zijn die de diesel overpompt van de ene kant van de tank naar de andere (het lijkt wel een vliegtuig).
Terug naar de andere melding; Als ik op de snelweg, of in de bergen stevig gas moest geven houd de moto even kort in en reageert vervolgens erg traag op het gaspedaal, vervolgens komt er op de bc te staan "motorservice vereist", overigens zonder dat het rode driehoekje brand. Na ca. 3 minuten na deze melding loopt de motor weer prima en gaat de melding ook weg en lijkt er niets aan de hand. Ik heb tijdens de vakantie deze melding een paar keer gehad en heb het op een gegeven moment maar genegeerd omdat het rode driehoekje niet brand en de melding vanzelf verdween leek het mij geen ernstig verhaal. Ik ben net terug van vakantie en ik weet nog niet wat het is, moet nog even naar de dealer om uit te laten lezen.

@bartv70: van 126(130)PK naar 180 PK, durf je dat aan??? is het een automaat of schakel?

Geplaatst: 05.09.2008 - 10:40
door wouter van laer
Rik Volvo in spe?? schreef:Ik heb deze melding ook gehad, net als wouter van laer:

Met nog ongeveer 200 km te gaan volgens BC, bleek dat er geen diesel meer voorradig was.
Wegenwacht heeft er een paar liter diesel bijgegooid en hij reed weer.

volgens hem kwam dit vaak voor bij V70 en kan het 2 oorzaken hebben:
Defect in benzine meter (of vlotter die blijft hangen) of defecte pomp die diesel van ene helft van de tank naar de andere helft van de tank moet pompen.
Ik zal er bij volgende beurt naar laten kijken.
Weet je al meer eigenlijk?

Geplaatst: 19.10.2008 - 04:51
door ifab
Ik kom nu net terug van mijn werk. Even een paar collega's thuis afgezet, wilde snelweg opdraaien, geef een peut gas in 2,3 en 4 schakel door naar 5 en melding "MOTORMANAGEMENT SERVICE SPOED" in beeld, maar ook geen vermogen meer en lijkt wel begrensd op 105 km/u. Afslag genomen, motor stopgezet en weer gestart, melding weg. Snelweg weer opdraaien, goed gas geven en weer! Ik heb een S60 D5 uit 2002 trouwens. Heeft iemand ook gehad dat ie zo inhoudt op 105? En enig idee wat te doen? Brandstoffilter klinkt aannemelijk maar heeft nmet beurtje gehad..... Alle advies is welkom!

Geplaatst: 19.10.2008 - 11:46
door wouter van laer
Ik heb laatst ook zoiets gehad! Op de snelweg, bij optrekken, hield de motor in en kwam de melding "Motor service vereist" op de bc, na een tijdje ging de melding vanzelf weer weg. Het rode driehoekje ging niet branden overigens. Bij de dealer kwamen ze er niet uit omdat de bc de melding niet vast bleek te houden. Ik sprak toen iemand die mij vertelde dat dat door het roetfilter kon komen en adviseerde me om op de snelweg ongeveer 20 minuten in een lagere versnelling te rijden zodat de motor (te) veel toeren maakt waardoor het roetfilter als het ware schoon gebrand wordt! Ik heb het maar eens geprobeerd; en ja hoor, de melding blijft weg, nu al 2 weken!

Geplaatst: 19.10.2008 - 13:57
door ifab
Dat kan ik dus ook nog proberen. Heb net de ANWB effe laten komen (overigens nog steeds erg blij dat ik lid ben van de ANWB en niet van die RouteMobiel prutsers). Monteur heeft de BC uitgelezen en die gaf aan dat er een lek zat in het brandstofsysteem. De monteur legde dat als volgt uit: Er is geen daadwerkelijk lek in de dieseltoevoer maar in de lucht toevoer, als er te veel brandstof t.o.v. lucht wordt ingespoten wordt het mengsel te rijk en krijg je ook bij flink gas geven rookontwikkeling (wat ie ook doet). Als gevolg van de onjuistheid in het mengsel schiet het motormanagement in de noodloop. Probleem was volgens hem niet heel spannend maar raadde me toch aan morgen even naar de dealer te rijden, wat ik dus ook maar doe. Ik hou jullie op de hoogte.

Geplaatst: 19.10.2008 - 14:04
door wouter van laer
Het zeflde verhaal heeft de monteur van de dealer me verteld, klinkt aannemelijk! Blijkbaar was het bij mij zo dat hij de uitlaatgassen niet kwijt kon, waardoor er een soort overdruk ontstaat aan de kant voor het roetfilter ofzoiets????!!??!!!. Ik ben benieuwd wat er bij jou uitkomt! Succes!

Geplaatst: 19.10.2008 - 14:35
door ifab
thanx

Geplaatst: 20.10.2008 - 12:50
door ifab
Zo! Het is weer verholpen! De ANWB-man had het redelijk goed ingeschat, de melding was te weinig brandstofdruk. De monteur heeft eerst even druk gezet op het luchtsysteem om eventuele lekken uit te sluiten, toen het dat niet bleek te zijn, heeft ie het brandstoffilter vervangen en de problemen waren voorbij. Al met al viel het erg mee, maar ik ben blij dat het opgelost is!