Pagina 2 van 2
Geplaatst: 25.12.2007 - 09:28
door josas
Als renault en ford rekening kunnen houden met de 'examenvragen' van euroncap, waarom kan volvo dit dan niet?!
Het zou de naam alleen maar ten goede komen. De veiligste auto bouwen + de hoogste scores bij de tests.
Geplaatst: 25.12.2007 - 11:04
door Ben
Vergelijk het met studeren.
Je kunt studeren om diepgaande kennis te vergaren.
Je kunt ook studeren om je examen te halen.
Volvo gaat diep, de anderen proberen het examen te halen.
Geplaatst: 25.12.2007 - 11:34
door bart simpson
mooi gesproken
Geplaatst: 25.12.2007 - 17:17
door Live
Ben schreef:Vergelijk het met studeren.
Je kunt studeren om diepgaande kennis te vergaren.
Je kunt ook studeren om je examen te halen.
Volvo gaat diep, de anderen proberen het examen te halen.
hoeveel moeite extra kost het voor volvo om dat laatste er bij te doen?
Geplaatst: 26.12.2007 - 11:25
door V480-S60
Volvo gaat standaard verder dan alleen het examen te halen!
Dus zoveel moeite kost dat niet.
Maar als bijvoorbeeld een puntje dat voor de EuroNCAP meetelt er voor kan zorgen dat een andere veiligheidsvoorziening minder wordt. Dan zal Volvo het EuroNCAP laten voor wat het is en die andere (betere)veiligheidsvoorziening toepassen.
Geplaatst: 28.12.2007 - 19:32
door Live
dat betwijfel ik. Denk niet dat het goed te praten is dat Renault hoger scoort dan volvo in Euroncap, in hoeverre ik de onafhankelijkheid ook betwijfel. Tevens ben ik er zeker van, intuitie, dat volvo veiligste is (A)
Geplaatst: 28.12.2007 - 22:31
door Big Blue
Msuidgeest schreef:Heren (dames ook natuurlijk),
Alle niet -Zweedse automerken ontwikkelen auto's die de hoogst mogelijke score halen met botsproeven. Dat doen ze natuurlijk om als verkooparchument te dienen. Want laten we eerlijk zijn: een C4 zal nooit mijn auto worden maar haalt wel 5 sterren.
En weet u hoe dat komt? Volgens de directeur van Volvo Nederland is het ontwikkelen van een auto met 5 botssterren net zoiets als een examen maken waarvan je de vragen al weet!
Beuk maar eens achterin een C4 met je Volvo en je zult zien dat er niets overblijft van die citroen. Andersom kun je met een gerust hart je kinderen achterin je V70 laten zitten omdat die ook van achteren veilig is. Want een achter aanrijding staat NIET op het lijstje waar je sterren mee kunt halen. Dus doen de fabrikanten dat ook niet.
Als ervaringsdeskundige op het gebied van een snelweg-ongeval tussen mijn V70 en een Picasso.........gelukkig geen letsels bij de inzittende, doch de xsara was total loss (voorwiel vloog langs de andere zijde van de autostrade), terwijl ik na de formaliteiten mijn weg heb kunnen verderzetten, helaas geen foto's genomen, kan wel navraag doen in de garage hiervoor gezien zij dit nodig hebben voor de verzekering.
Geplaatst: 29.12.2007 - 11:45
door V480-S60
Live schreef:dat betwijfel ik. Denk niet dat het goed te praten is dat Renault hoger scoort dan volvo in Euroncap, in hoeverre ik de onafhankelijkheid ook betwijfel. Tevens ben ik er zeker van, intuitie, dat volvo veiligste is (A)
Ik weet wel zeker dat Volvo zijn eigen veiligheidscentrum en testen laat prevaleren boven EuroNCAP. Het kan hun echt geen snars schelen dat Renault daarin hoger scoort.
Dit komt van de hoogste veiligheidsmensen van Volvo zelf in een documentaire die afgelopen jaar nog op Discovery te zien is geweest!
Geplaatst: 29.12.2007 - 13:30
door Auk
Groot gelijk hebben ze daar in Zweden!
Maargoed, we kunnen tegenwoordig niet meer zeggen dat een auto "onveilig" is..
En ik denk dat de discussie over "Het veiligste merk" wel lang door kan gaan, en we er uiteindelijk nog geen definitief merk uit zullen krijgen! Toyota, Renault.. Volvo? Waarom horen we nooit iets van BMW, Mercedes of Audi?
Ik las afgelopen week nog in het Limburgs Dagblad dat Renault de hoogste score had in een test (veiligheid voor inzittenden) met 5 gelijkwaardige auto's (waaronder de V70)
Wie we moeten geloven.. ik weet het niet meer.. Maar 1 ding is zeker, Volvo for life.. and misschien ook een beetje after life

Geplaatst: 30.12.2007 - 10:32
door Live
V480-S60 schreef:Live schreef:dat betwijfel ik. Denk niet dat het goed te praten is dat Renault hoger scoort dan volvo in Euroncap, in hoeverre ik de onafhankelijkheid ook betwijfel. Tevens ben ik er zeker van, intuitie, dat volvo veiligste is (A)
Ik weet wel zeker dat Volvo zijn eigen veiligheidscentrum en testen laat prevaleren boven EuroNCAP. Het kan hun echt geen snars schelen dat Renault daarin hoger scoort.
Dit komt van de hoogste veiligheidsmensen van Volvo zelf in een documentaire die afgelopen jaar nog op Discovery te zien is geweest!
Ja dat zelfde zou ik ook doen, wow Renault scoort hoger maar wij horen het veiligst te zijn. Zo'n intervieuw met slechts 1 persoon die niet afhankelijk is zegt mij te weinig. Het feit is dat de consument naar de EuroNCAP kijkt en daar eventuele resultaten met elkaar vergelijkt. Als het 'de volvo mensen in zweden' geen snars kan schelen dat Renault higer scoort zijn ze denk ik fout bezig
Geplaatst: 30.12.2007 - 17:25
door V480-S60
Geloof mij nu maar. Het doet Volvo echt niets dat Renault hoger scoort in de
EuroNCAP.
Zo te lezen ben jij nog nooit bij het veiligheidscentrum geweest. Ondergetekende dus wel.
En de geïntervieuwde persoon in die documentaire was toevallig nu net Volvo's hoogste veiligheids autoriteit. Deze dame weet dus waarover ze spreekt.
Maar goed, er zijn nu eenmaal mensen die denken dat EuroNCAP zaligmakend is en die sprookjes geloven.
Geplaatst: 30.12.2007 - 17:30
door V480-S60
En Auk, je hoort niets van Mercedes, BMW en Audi omdat ze net zoals Volvo maling hebben aan de EuroNCAP.
Helaas zijn er nog altijd mensen die daar in geloven. Ik snap dus eigenlijk de hele discussie niet.
Audi, BMW, Mercedes en Volvo zijn gewoonweg een stukje verder dan het examen halen.
Doe maar eens een test met deze 4 merken op iets waar niet met de EuroNCAP wordt getest. Dan zal je zien dat ze gewoon beter zijn.
Geplaatst: 30.12.2007 - 17:50
door bart simpson
Als je "geluk" hebt zit je je met Renault in een EuroNcap crash, de kans is alleen zomaar 98% dat de crash waarin jij nu net zit zich niet volgens de "EuroNcap regels" gaat... daar zit je met je Fransoos...brrrrrrr
Geplaatst: 30.12.2007 - 21:45
door Auk
V480-S60, jammer dat ze dat dan niet zo goed duidelijk maken.. want ik hoor al diverse mensen roepen: "Ja, jij met je veilige Volvo's! Renault en Toyota scoren veel hoger... ."
Geplaatst: 31.12.2007 - 09:33
door V480-S60
Tja. Ik heb geen invloed daar bij Volvo waar ze de hele marketing bedenken.
Maar het Safetyitem raakt idd wel wat ondergesneeuwd.
Blijf ze dan voorlopig maar uitleggen dat EuroNCAP een graadmeter is en dat Volvo verder gaat. (bijvoorbeeld met de anti-Whiplash stoelen. De aanrijdingsveiligheid van achteren etc.)
Geplaatst: 31.12.2007 - 09:55
door OracleDBA
Het past wel helemaal binnen het "hokjesdenken" van de grote massa. Dit gaat niet alleen op voor de EuroNCAP maar voor iedere willekeurige klassificatie of certificering. Zolang je niet volledig op de hoogte bent van de gehanteerde criteria blijft het een verhaal zonder inhoud.
De beste indicatie blijft altijd nog de praktijk.