Pagina 2 van 10

Geplaatst: 10.12.2007 - 21:08
door paQ
steven460 schreef:Als iemand mij de elektrische schema's van de S60 kan doen toekomen wil ik wel voor een vriendelijke prijs een xenon-start unit maken voor de s60/v70'ers die geen standaard xenon geleverd zijn.

Starten na 3 secondes oid, of vrij programmeerbaar.

Wie heeft er intresse, en wat heeft u er voor over? Mischien is het door groot inkopen van xenon kits voordelig een inkoop actie te doen icm de delay unit.
ik zou daar 20 euro voor over hebben (plug 'n play)

er is hier al iemand geweest die met een timer relais heeft zitten fiedelen en een geslaagde poging heeft gedaan.

echter, vergeet de dieselrijders niet (ivm voorgloeien met koude)

maar ik heb zeker wel interesse.
Als dat inhoudt dat ik links of rechts iets zou moeten ompluggen (heb geen twee linker handen) dan is dat helemaal niet erg, maar het moet wel te behappen zijn zonder permanente modificaties te moeten doen.

Geplaatst: 10.12.2007 - 21:09
door Fredhead
Ik zit ook met het probleem voorgloeien.
Heb er ook makkelijk 20 euro voor nodig als ik weet dat het werkt.

Geplaatst: 10.12.2007 - 21:11
door paQ
nu start ik op stadslicht.
is de moeite niet, maar het is een handeling extra

Geplaatst: 10.12.2007 - 21:13
door gjburg
Hoi ik heb de lampen besteld bij lee electronics
ze hebben nu een aantal 4300k setjes besteld.

Kosten 169 met digitale balasts.

Geplaatst: 10.12.2007 - 21:18
door Fredhead
Jij hebt je set zelf ingebouwd of laten inbouwen?

Geplaatst: 10.12.2007 - 21:29
door paQ
gjburg schreef:Hoi ik heb de lampen besteld bij lee electronics
ze hebben nu een aantal 4300k setjes besteld.

Kosten 169 met digitale balasts.
wth is nou weer een digitale balast?
die werkt op een UTP kabel?

Geplaatst: 10.12.2007 - 21:29
door steven460
Snelste monteren optie is als een klein doosje/kabeltje wat tussen de ballast gaat en originele volvo stekker.

20 euri zou er uit kunnen als ik 100 units kan verkopen :p

Wie doet mee

Geplaatst: 10.12.2007 - 21:38
door paQ
100 units
dat is een boel...

maaruhm
dat is best een vervelende plek voor nog meer tussenkomst van kabel en/of stekkers en/of een 'kastje'

is er niks op relais niveau mogelijk?

Geplaatst: 10.12.2007 - 21:41
door steven460
uiteraard dat zou een prima optie zijn.

Als ik aan halve relais kan komen. Of zels het mes patroon op een houder monteer of laat gieten. Maar een mal is dik 1000 euro of meer.

Het past makkelijk in een relais behuizing.

Geplaatst: 10.12.2007 - 21:54
door gjburg
fredhead schreef:Jij hebt je set zelf ingebouwd of laten inbouwen?
Ik heb het nog niet ze moesten 4300k appart bestellen dit is geen gangbare kleur in aftermarket en komt week 52 binnen dus bouw het hopelijk tussen kerst en oud & nieuw in en anders begin volgend jaar.

Laten inbouwen is echt niet nodig alle setjes zijn plug en play. Moet even kijken waar ik de balast laat, Misschien als ik zin en tijd heb dat ik ze net als bij de originele xenon lampen onder de lamp monteer als dat gaat, maar dan moet de bumper er weer af. En als het koud is of vriest dan doe ik dat dus niet.. En doe ik dat wel een keer in de zomer
wth is nou weer een digitale balast?
die werkt op een UTP kabel?
Deze werden mij aangeraden door dit bedrijf icm met Volvo. Deze zijn canbus proof en worden door een Philips IC geschakeld (ik weet niet hoe dit bij normale balasts is) Ik ga er van uit dat deze balasts beter zijn en niet stuk gaan bij het aan-uit-aan tijdens het starten, en stabieler zijn want ik heb al diverse keren gelezen dat setjes beginnen te knipperen. Gaan ze toch snel stuk dan hoop ik dat ik aanspraak te kunnen maken op de garantie en ga ik alsnog een inschakelvertraging maken maar hiervoor moet extra draden gebruiken, schakelprintje en dit heb ik liever niet. Kan ook weer storing veroorzaken en ik wil het zo netjes mogelijk houden onder de kap. Ik heb tenslotte geen opel manta..

Geplaatst: 10.12.2007 - 22:05
door paQ
ik vind het allemaal een groot marketing circus
het lijkt wel shampoo
of een of andere cremetje

Alle balasten hebben een IC aan boord. zou een flink (en kostbaar) ding worden wanneer ze dat niet hadden. Maar de truuk heeft blijkbaar weer effect gehad.
Men blijkt goed door te hebben wat klanten graag willen horen, zonder dat het een ander produkt is. gewoon wat termen op het doosje en 25 euro meer in de pocket. En idd, voor dat bedrag moeten ze niet moeilijk gaan doen in een garantie geval.

Geplaatst: 10.12.2007 - 22:09
door gjburg
Ja misschien is het idd een verkoop truc. Ik hoop eigenlijk ook dat ik voor die 20 euro meer niet de weestand hoef te doorboren. En dat de ballasts toch op de één of andere manier stabieler/beter zijn.

Dit vond ik nog op een andere xenon site. Dus lijkt het erop dat aan-uit-aan bij het starten geen probleem is bij de duurdere ballast. En bij de goedkopere moet je eerst starten dan lampen pas aan

Maar misschien is het allemaal fake en ben ik zo'n persoon die hier dus in trapt.

Geplaatst: 10.12.2007 - 22:43
door The Real Master
Wat dachten jullie van het volgende probleem.
Het controle lampje wat na het intrappen van de rem weggaat.

Als je een aftermarket xenon in bouwt of laat bouwen gaat dit lampje never nooit niet uit.

Nu ben ik ook niet zeker of de S60 dit heeft maar ik lees de topic en denk ik geef het even aan.

Je kunt ook ervoor zorgen dat je lampen pas aangaan op stand 2 en dat stand 1 afgesloten word ben je ook van het probleem af.

Gr.TRM

Geplaatst: 10.12.2007 - 23:23
door gevanje
steven460 schreef:Snelste monteren optie is als een klein doosje/kabeltje wat tussen de ballast gaat en originele volvo stekker.

20 euri zou er uit kunnen als ik 100 units kan verkopen :p

Wie doet mee
Ik. Gevanje.

Geplaatst: 11.12.2007 - 10:45
door Fredhead
The Real Master schreef:Wat dachten jullie van het volgende probleem.
Het controle lampje wat na het intrappen van de rem weggaat.
Op de S60 zit geen controlelampje meer.
Als er verllichting kapot is geeft de boardcomputer een melding.

Geplaatst: 11.12.2007 - 15:53
door Darmee
steven460 schreef:Als iemand mij de elektrische schema's van de S60 kan doen toekomen wil ik wel voor een vriendelijke prijs een xenon-start unit maken voor de s60/v70'ers die geen standaard xenon geleverd zijn.

Starten na 3 secondes oid, of vrij programmeerbaar.

Wie heeft er intresse, en wat heeft u er voor over? Mischien is het door groot inkopen van xenon kits voordelig een inkoop actie te doen icm de delay unit.
Steven,

Bij mijn S60D5 heb ik een aftermarketXenon-kit ingebouwd en de weerstand doorboord.
Voor het starten branden beide lampen.
Bij het starten gaan ze uit en daarna gaat er nog maar één aan
Even de verlichting uit en aan doen lost het probleem op.
Dit doet zich niet voor als er kort daarvoor al met de auto is gereden.

Als jouw vertrager dit probleempje kan oplossen dan doe ik graag mee voor die € 20

Geplaatst: 11.12.2007 - 16:49
door Fredhead
Darmee schreef:

Even de verlichting uit en aan doen lost het probleem op.
Bij de meesten mensen hier zal de verlichting niet uitgeschakeld kunnen worden.
Is bij mij ook het geval.

Geplaatst: 11.12.2007 - 17:54
door Darmee
Je hebt gelijk. Bij mijn auto kan die ook niet uitgeschakeld. Ik bedoelde: even de knop linksom draaien en weer rechtsom

Geplaatst: 11.12.2007 - 18:00
door Fredhead
Oké op die manier.
Dat is zeker mogelijk ja :)

Geplaatst: 11.12.2007 - 18:41
door paQ
gjburg schreef:Ja misschien is het idd een verkoop truc. Ik hoop eigenlijk ook dat ik voor die 20 euro meer niet de weestand hoef te doorboren. En dat de ballasts toch op de één of andere manier stabieler/beter zijn.

Dit vond ik nog op een andere xenon site. Dus lijkt het erop dat aan-uit-aan bij het starten geen probleem is bij de duurdere ballast. En bij de goedkopere moet je eerst starten dan lampen pas aan

Maar misschien is het allemaal fake en ben ik zo'n persoon die hier dus in trapt.
dus

maw

de """""canbusproofvetarm0calorien"""" set blijft aan tijdens het starten? of gaat pas aan NA het starten?