Pagina 2 van 2

Geplaatst: 13.12.2007 - 08:54
door V480-S60
Weet je wat ik in deze hele discussie nu zo vreemd vind.

Niemand klaagt erover dat de A3 op hetzelfde onderstel staat als de Golf. En toch ook stukken duurder is dan die Golf.
Maar iedereen klaagt er wel over dat de C30, S40, V50 en C70 op hetzelfde onderstel staan als de Ford Focus.

Terwijl dat onderstel het beste op de markt is momenteel in die klasse.

Daarbij.
De fotoshopjes die ik nu voorbij zie komen kunnen mij niet bekoren. Maar wel vind ik (persoonlijk) dat ook een premium merk kleinere auto's mag maken.
Ik was vroeger in mijn jonge jeugd absoluut fan van de grote Volvo's. Nog steeds! Maar een Volvo werd voor ons thuis pas bereikbaar toen Daf werd overgenomen. En er dus kleinere Volvo's de 66 en de 343 en nog weer wat later de 440 op de markt kwamen.
Ik kon als beginnend werknemer ook niet de 850 betalen, maar wel een 440. Dus die heb ik gekozen. En dat was zeker geen slechte wagen.

Wat mij betreft (en dan ben ik het dus niet met BS eens :D ) komt Volvo weer met een kleiner (maar dan ook betaalbaarder) model.
Maar blijven ze af van de 3 deurs C30 qua vormgeving. 8) 8)

Geplaatst: 13.12.2007 - 09:01
door Ben
Klein is betrekkelijk.
Alle modellen worden vanzelf groter. En als ze te groot worden komt er een nieuw model dat net zo groot is als de oorspronkelijke.
Voorbeeld de Polo van nu is groter dan de Golf die ik destijds had.
Heb je de nieuwe Fiat 500 al naast de oude 500 gezien?

Afbeelding

Geplaatst: 13.12.2007 - 09:04
door V480-S60
Tja daar zeg je een waar woord Ben.

Geplaatst: 13.12.2007 - 09:29
door BlackSapphire
Mensen worden ook groter. De gemiddelde italiaan past denk ik niet meer zo gemakkelijk in de Fiat 500 classic ( ;) ) . Meer space is dus pure noodzaak.

Geplaatst: 13.12.2007 - 09:35
door bart simpson
V480-S60 schreef:Wat mij betreft (en dan ben ik het dus niet met BS eens :D ) komt Volvo weer met een kleiner (maar dan ook betaalbaarder) model.
Maar blijven ze af van de 3 deurs C30 qua vormgeving. 8) 8)
HoHoHo, van mij mag Volvo best met een kleinere auto komen maar ik hou mijn hart vast bij de price setting daarvan, maar dat de trent naar iedere keer een slag groter bij een modelopvolging een keer gestopt mag worden lijkt me duidelijk.
Deze discussie ging van meet af aan over een 5drs C30 en daar geloof ik niet (al op de eerste plaats omdat ik de 3 drs. ook al zo'n onpraktisch ding vind)

Geplaatst: 13.12.2007 - 10:12
door V480-S60
Nu ga je twee dingen door elkaar halen Bart,

Dit topic gaat over eventueel kleine Volvo's in het algemeen.

Er zijn twee andere topics over de "5 deurs C30" 8) 8)

Maar we begrijpen elkaar dat er toch ook kleinere modellen mogen blijven. 8)
Ik verstond het verkeerd met betrekking tot de C30.

En ja, maar dat heb ik indirect ook al gezegd (zie het gequote), ik ben ook bang voor de price setting.

Geplaatst: 13.12.2007 - 10:19
door MDA
Live schreef:
MDA schreef:Die wielen!! BAH! Gatverdamme. Hoe kunnen ze!?
ik neem aan dat ze hiet niet zelf mee komen.
waarom reageert iedereen altijd zo heftig bij studie modellen of Seat Altea geknipte fotoshops ? Be easy
Heb je de XC60 wel eens gezien, en wat voor wielen Volvo-Marketing eronder heeft gestopt?? Dat waren ook de meest kitsherige, oversized amerikaanse dingen die er te vinden waren... En dat heeft Volvo toch echt zelf gedaan.

Geplaatst: 13.12.2007 - 10:37
door Walter
V480-S60 schreef:Nu ga je twee dingen door elkaar halen Bart,

Dit topic gaat over eventueel kleine Volvo's in het algemeen.

Er zijn twee andere topics over de "5 deurs C30" 8) 8)
Volgens mij is het Oceanracer die die topics erbij gaat halen. Deze XC60 concept is duidelijk gesjopt en eerlijk gezegd denk ik niet dat het een juiste afbeelding is bij het stukje tekst.
MDA schreef:Heb je de XC60 wel eens gezien, en wat voor wielen Volvo-Marketing eronder heeft gestopt?? Dat waren ook de meest kitsherige, oversized amerikaanse dingen die er te vinden waren... En dat heeft Volvo toch echt zelf gedaan.
Welke Concept heb jij laatst gezien waar niet 54" glimmerdeglim onder zit? Het is maar een concept...

Geplaatst: 13.12.2007 - 13:25
door Oceanracer
Volvomafia,

Ik denk dat jij zelf door de bomen het bos niet meer ziet. De foto die Ben plaatste is niet van de XC60 maar van de V30 (of hoe dat ding ook gaat heten). Waarom zou de tekst hier niet overeenkomen? Veel foto's die hier voorbij komen zijn geshopt, en komen niet bij Volvo vandaan. Maar los daarvan was mijn reactie in dit topic louter en alleen gericht op de afbeelding zelf. Ik heb hier met geen woord gerept over een C30.

Geplaatst: 13.12.2007 - 13:40
door bart simpson
MDA schreef:
Live schreef:
MDA schreef:Die wielen!! BAH! Gatverdamme. Hoe kunnen ze!?
ik neem aan dat ze hiet niet zelf mee komen.
waarom reageert iedereen altijd zo heftig bij studie modellen of Seat Altea geknipte fotoshops ? Be easy
Heb je de XC60 wel eens gezien, en wat voor wielen Volvo-Marketing eronder heeft gestopt?? Dat waren ook de meest kitsherige, oversized amerikaanse dingen die er te vinden waren... En dat heeft Volvo toch echt zelf gedaan.
een XC60 is overigens niet eens zo heel veel kleiner dan een XC90, chroom is not done in Europa, maar die smakeloze Amerikaanse kraaien zijn er daarentegen dol op.

Geplaatst: 13.12.2007 - 14:20
door Walter
Oceanracer schreef:Volvomafia,

Ik denk dat jij zelf door de bomen het bos niet meer ziet. De foto die Ben plaatste is niet van de XC60 maar van de V30 (of hoe dat ding ook gaat heten). Waarom zou de tekst hier niet overeenkomen? Veel foto's die hier voorbij komen zijn geshopt, en komen niet bij Volvo vandaan. Maar los daarvan was mijn reactie in dit topic louter en alleen gericht op de afbeelding zelf. Ik heb hier met geen woord gerept over een C30.
nee, iedereen ziet door de sjops de werkelijkheid niet meer. Kijk maar, dit is een sjop van de XC60 concept. Mag best iemand het een V30 noemen maar mijn ruimtelijk inzicht zegt dat deze auto een stuk groter is dan een C30 of V50. De bron van Ben heeft deze foto erbij geplaatst en daar gaat het dus fout.

Mijn opmerking over de C30 slaat op deze opmerking richting Bart S:
Oceanracer schreef:Zo zie je maar Bart S, het wordt steeds serieuzer.
wat ik zie als een verwijzing naar de discussie in de 5drs C30-thread. Zal ik dan wel weer verkeerd begrijpen.

Geplaatst: 13.12.2007 - 14:48
door V480-S60
Heren,
Gaan we elkaar niet in de haren vliegen? :cry: :cry:

Het is idd een probleem dat er nu enkele topics door elkaar lopen, waarbij verschillende foto's (fotosjops) worden gebruikt.

Laten we hier gewoon ingaan op de stelling dat Volvo kleinere auto's wil gaan maken. Eventuele off topic onderwerpen nu verder per PM.

Misschien had ik mijn opmerking over dingen door elkaar halen wat anders neer moeten zetten. Maar dat was al een hint om bij het topic te blijven.

Geplaatst: 13.12.2007 - 15:13
door geestschrijver
V480-S60 schreef:Laten we hier gewoon ingaan op de stelling dat Volvo kleinere auto's wil gaan maken.
Een Volvo hoort gewoon GROOT te zijn. Of had ik dat al gezegd?

Geplaatst: 13.12.2007 - 15:49
door Quota
geestschrijver schreef:
V480-S60 schreef:Laten we hier gewoon ingaan op de stelling dat Volvo kleinere auto's wil gaan maken.
Een Volvo hoort gewoon GROOT te zijn. Of had ik dat al gezegd?
+1

Geplaatst: 13.12.2007 - 17:42
door Walter
geestschrijver schreef:
V480-S60 schreef:Laten we hier gewoon ingaan op de stelling dat Volvo kleinere auto's wil gaan maken.
Een Volvo hoort gewoon GROOT te zijn. Of had ik dat al gezegd?
rererererepost :D

Geplaatst: 14.12.2007 - 01:12
door hvl
Ben schreef:Klein is betrekkelijk.
Alle modellen worden vanzelf groter. En als ze te groot worden komt er een nieuw model dat net zo groot is als de oorspronkelijke.
Voorbeeld de Polo van nu is groter dan de Golf die ik destijds had.
Heb je de nieuwe Fiat 500 al naast de oude 500 gezien?

Afbeelding

en dit is een panda onderstel

Geplaatst: 14.12.2007 - 08:41
door geestschrijver
Ben schreef:Klein is betrekkelijk.
Als mijn zoon van 7 een C30, S40, V40, V50, 340, 440 ziet, dan zegt hij: "Kijk, pappa, een Volvootje!"

Geplaatst: 14.12.2007 - 12:31
door New S40
Een Volvo hoort dan wel groot te zijn. Maar voor een hoop autofabriekanten is het gewoon zo, dat ze een kleine auto nodig hebben om. Dit om de grote auto's te kunnen produceren en ontwikkelen. Neem Mercedes met hun Smart. BMW met de Mini. De kosten om zo'n kleine auto te maken leggen relatief laag, voor een automerk. Omdat ze in grote hoeveelheid gemaakt worden. Waar er dan vaak veel van verkocht worden. Tegenover de lagere, in verhouding verkoopcijfers van de dure auto. De kleine auto compenseerd dat dus. Het is niet alleen een milieu praatje. Wat hot is op dit moment. Het zijn ook de kosten.

Geplaatst: 14.12.2007 - 12:39
door Oceanracer
Dat je met een hoge omzetsnelheid je kleine(re) marge kunt compenseren wil er bij mij nog wel in, maar op het moment dat je gaat beweren dat de BMW 7 serie moet worden gecompenseerd met een Mini of een MB S-klasse uit de rode cijfers moet worden gehouden door veel Smart's te verkopen, dan ben ik het spoor even bijster.

Geplaatst: 14.12.2007 - 13:22
door V480-S60
Ja ook bij mij gaan de lampjes nu even uit New S40.

Je noemt imho nu juist verkeerde voorbeelden op. Grote auto's zit wel degelijk meer marge op, en zijn juist bij BMW en Mercedes nodig om de winsten op peil te houden.
(Bij VW is overigens de Pheaton wel een mislukkeling en zorgenkindje)

De grote merken hebben idd kleine auto's nodig om te kunnen voldoen aan de irrationele normen die aan de uitstoot worden gesteld. Met kleinere en zuinigere motoren komen ze dan gemiddeld omlaag.
Dat is in ieder geval voor BMW de reden voor de mini en de 1 serie.

En nog iets. Het produceren van een grote auto is niet fractioneel duurder dan het produceren van een kleine auto. Het neemt misschien meer grondstof tot zich maar aan de lopende band staan ze er net zo lang op dus de fabricagekosten zijn bijna hetzelfde.
Dat grotere auto's duurder zijn is door de grotere luxe en is verder puur psychologisch.

Ohw ja, een S60 D5 is maar een duizendje of wat duurder dan een S40 D5. Dan kies ik toch echt voor de S60. 8)