Stoel en spiegel instelling

Captain Slow
2nd Gear member

Inderdaad , sinds 1 december jl de trotse eigenaar van een XC90 D5 , zilver , leer , geartronic , navi ,dolby, LM 17 Winterbanden,LM18 Zomerbanden,sneeuwkettingen , orgineel volvo topkoffer,7-zitter,org,volvo afn.trekhaak+oliekoeler,PDC voor +achter en memory bestuurder-stoel.
Of ik rijd in de auto of ben de manuals aan het doorspitten , en idd niet alles lukt in een keer , maar is echt geen straf om te doen!
Heb de Auto van een particulier gekocht,heb een goede en vertrouwde deal gemaakt, met de eerder genoemde accecoires.

Ook ik hoop op een strenge winter in NL, daar de schatkist het niet toe laat om op Wintersport te gaan en ik hier de winter eigenschappen van de XC 90 te testen.....
Volvo XC90, '03, zilver,full options
Big Blue
2nd Gear member

tuftuf schreef:Hej,

Ik heb een XC70 Summum MY06. Elektrische stoel & spiegels met geheugen. Verkoper vertelde ons dat de instellingen gekoppeld zijn aan de sleutel, maar ik krijg dat niet helemaal werkende :(

Ik open de auto met sleutel 1, stel stoel en spiegels in en druk dan tegelijkertijd op memory en 1. Vervolgens sluit ik de auto. Hierna doe ik hetzelfde met sleutel 2 (en spaar de stand op memory 2!). Open ik de auto vervolgens met sleutel 1, dan lijkt het te werken........ maar ....... als ik de volgende dag de auto open met sleutel 2 en dan gebeurd er niks :-x Druk ik dan op stand 2 dan gaat ie naar die stand...maar eh.... moet dat niet vanzelf gaan? Doe ik iets verkeerd? Of is er iets kaduuk?

Groeten uit Zweden,
tuftuf
Ik vind deze optie niet terug in de prijslijsten....... :roll: :roll:
Krijg je dan een schok van enkele volts wanneer je de wagen niet correct behandeld of wanneer je je niet aan de verkeersregels houdt? :twisted:
Leuk gadget me dunkt......ook met afstandsbediening???
Oceanracer
Geartronic member

Big Blue,

Misschien is die trilstoel wel iets voor u. Deze trilt op het moment dat de auto uit koers dreigt te raken. Bijvoorbeeld wanneer de kantlijn of deelstreep te dicht wordt genaderd. Deze functie zult u wel kunnen vinden op de prijslijsten. Of is dat niet schokkend genoeg?
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Big Blue
2nd Gear member

Oceanracer schreef:Big Blue,

Misschien is die trilstoel wel iets voor u. Deze trilt op het moment dat de auto uit koers dreigt te raken. Bijvoorbeeld wanneer de kantlijn of deelstreep te dicht wordt genaderd. Deze functie zult u wel kunnen vinden op de prijslijsten. Of is dat niet schokkend genoeg?
Heb ik dan de kantlijn van "goed gedrag" overschreden met mijn opmerking ??
Ik kan wel een grapje aan hoor....... :twisted:
Oceanracer
Geartronic member

Haha, nee hoor wat mij betreft niet. Wie kaatst, kan de bal verwachten is een oud NL spreekwoord. :)
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
tuftuf
4th Gear member

@Big Blue,

In Zweden heet het Elmanövrerade yttre backspeglar en elmanövrerad förarstol en daar snapt een ollander niks van ;)

Ik kon niet zo snel de 'echte' nederlandse woorden vinden, vandaar mijn wat kromme Nederlandse vertaling ;)

tuftuf
Big Blue
2nd Gear member

Oceanracer schreef:Haha, nee hoor wat mij betreft niet. Wie kaatst, kan de bal verwachten is een oud NL spreekwoord. :)
Hier in B is dat minder gekend, doch geef toe dat een "electrische stoel" in een Volvo nogal ongewoon blijkt, tenzij deze optie specifiek op vraag van de gouverneur in Texas (hoogst aantal terechtstelling in de USA) is voorzien..........nu zou mijn stoel moeten trillen........ :shock: :shock:
tuftuf
4th Gear member

Trillen doet mijn stoel in die Volvo niet...... massage stoel was geen optie in MY06 :D
Big Blue
2nd Gear member

tuftuf schreef:@Big Blue,

In Zweden heet het Elmanövrerade yttre backspeglar en elmanövrerad förarstol en daar snapt een ollander niks van ;)

Ik kon niet zo snel de 'echte' nederlandse woorden vinden, vandaar mijn wat kromme Nederlandse vertaling ;)

tuftuf
No problemo hoor.......maar ik vond deze wel leuk, vandaar. :wink:
tuftuf
4th Gear member

Ik moest ook heel erg lachen toen ik je bericht las :razz: ik moet op een kursus Nederlands :wink:
Big Blue
2nd Gear member

tuftuf schreef:Ik moest ook heel erg lachen toen ik je bericht las :razz: ik moet op een kursus Nederlands :wink:
Jouw Nederlands is anders wel heel behoorlijk hoor......veel beter dan mijn Zweeds trouwens....... :oops: ........weet dat een aantal "autochtonen" zelfs meer taalfouten maken dan jij :lol: .
Wij zijn hier trouwens op het forum voor onze gedeelde passie en niet als taalpuristen...........ik begrijp dat je uitermate tevreden bent over je XC70 ?
Bover
8th Gear member

Voor zover ik ervaar werkt het systeem in mijn huidige V70 ook wanneer ik de stoel verstel tijdens het rijden en daarmee afsluit.

Ik kan wel de voor geprogammeerde stand veranderen tijdens het rijden.
MEM knopdrukken en dan de 1. Los laten en her ingesteld.
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019

Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Plaats reactie

Terug naar “XC90 Classic t/m MY 2014”