Pagina 2 van 3
Geplaatst: 25.02.2008 - 11:09
door AmazonWillem
Funk schreef:
Vergeet trouwens niet dat de Rover V8 een hele compacte is, een Chevy of Ford zal een hoop meer aanpassing nodig hebben.
Ook is die van lichtmetaal, ik denk dat de rover niet zoveel zwaarder is dan de b20, correct me if I'm wrong...
Heb ik een vraagje over de gechopte amazon, heb je misschien meer detailfoto's van het choppen, of een topic ergens??
Deze lijkt me een mooie daklijn te hebben, terwijl de meeste gechopte amazon's niet echt geslaagd lijken...
Gebruiken jullie het originele achterraam in of plaatsen jullie een ander raam?
Ik heb zelf 2 amazon's welke niet origineel blijven, daar zijn er genoeg van naar mijn mening.
Geplaatst: 28.02.2008 - 00:55
door Funk
De Rover is inderdaad volledig van alu, ± 150 kg. Met 2 man is 'ie iig goed te tillen.
Van de Amazon heb ik op dit moment niet meer foto's. Hij is erg laag, maar in mijn ogen wel goed in balans. Het dak zelf moet nog volledig opnieuw worden ingelast, dit is eigenlijk puur een mock-up. Omdat 'ie zoveel gechopt is moet er nogal wat plaatmateriaal bij.
De achterruit wordt niet hergebruikt, ook de rest van de ruiten zal nog wel een queeste worden
V8je is in ieder geval in the house. Vrijdag denk ik even een passende bak ophalen, en misschien eind volgende maand wel up and running. (Zal wel wishfull thinking zijn)
De carterpan zal wel flink aangepast moeten worden, gezien het blok behoorlijk ver over de crossmember moet.
Zodra de bak binnen is kan ik meten hoever het blok naar voren/achteren gaat. Als het even meezit kan 'ie zelfs in de originele motorbevestigingen hangen (met zelfgemaakte motorsteunen aan het blok)!
Die worden dan wel verstevigd, maar eventueel kan dan altijd nog het originele blok er weer in.
Yeah, leuk werk

Geplaatst: 28.02.2008 - 01:04
door AmazonWillem
zelfde motor als me broer voor een ferguson trekker aan het bouwen is

Dat oliefilter zit wel op een vervelende plek(voor een trekker althans)
Geplaatst: 28.02.2008 - 10:00
door AmazonWillem
Nog een vraagje, hoeveel is de amazon gechopt. Ik zat zelf aan een milde 5 cm te denken met als doel een factory look coupe er van te maken...
Geplaatst: 28.02.2008 - 11:40
door V70 classic
Het is heiligschennis maar wel leuk, een UBER u.s. blok
hij staat trouwens meerdere keren op dit forem
http://www.cardomain.com/ride/2196921
Geplaatst: 28.02.2008 - 11:55
door AmazonWillem
Geplaatst: 28.02.2008 - 23:39
door Funk
Erg stoer die 740, al vind ik de kleur en bumpers niet echt super.
Ik heb ook aan een twin turbo kitje gedacht op de Rover, maar daar wacht ik in geval voorlopig nog even mee. Ik weet precies hoe dat gaat, toch even nieuwe lagertjes en zuigerveren erin willen, en eindigen met een nieuwe krukas, overmaats zuigers, geflowde koppen en andere intake + carb

Een Mercedes roots compressor bijv. kan ook wel interessant zijn trouwens
@ Willem; hoeveel cm weet ik niet zeker. Ik geloof zo'n 15 cm zelfs. :-#
Trouwens, misschien kan een moderator dit topic verplaatsen naar de 140 serie sectie ?
Geplaatst: 29.02.2008 - 23:55
door AmazonWillem
Funk, nog een vraagje over het choppen van de amazon, volgens mij zijn de stijlen niet helemaal recht, en zo niet, hoe hebben jullie dat opgelost, stijlen 'verbuigen' of het dak in lengte doorzagen en er een stuk tussen zetten???
Hopelijk vind je het niet heel vervelend dat ik hier op door ga...
Geplaatst: 01.03.2008 - 00:53
door Funk
Vanavond een BW 65 (Rover) automaat opgehaald, wel een tikkie groter dan een Volvo automaatje
Dak is inderdaad in de lengte doorgezaagd met een (nu tijdelijke) strip ertussen.
Als ik eraan denk neem ik morgen m'n camera even mee, zal ik wat fotootjes schieten.
Trouwens, dit zijn heel waardevolle boeken als het om topchoppen en andere custom dingetjes gaat. Alle 'belangrijke' stijlelementen staan erin beschreven, verlengde spatborden, frenched antennas, custom grilles etc.
Meer geënt ook op de Amerikaanse rods, maar zeker interessant.
Let er iig op dat je voor een topchop goed de boel verstevigd, zodat je chassis niet uit/in elkaar zakt na het zagen en je uiteindelijk met een scheef dak belandt.

Geplaatst: 01.03.2008 - 12:15
door AmazonWillem
Dat boek zal ik even bestellen, kan in de toekomst nog wel eens voor meer projecten van pas komen

Bedankt voor de tip, en die foto's, ja die zou ik graag willen zien

Geplaatst: 01.03.2008 - 12:52
door ferdy
Herkeuren zal niet nodig zijn, ook heb je op je papieren 4 cilinder staan bij de APK mogen ze niets zeggen van je V8. Bij de APK controleren ze alleen op deugdelijkheid, bij de RDW is dit echter een ander verhaal. Succes met je project en blazen met die bak! Ik zou proberen de originele achteras te houden.
Geplaatst: 01.03.2008 - 18:45
door Funk
Thanks. Ik laat 'm overigens wel herkeuren, kleine moeite, en het is ook wel stoer om alle 8 op kenteken te hebben. En mocht ik eens bij een ongeval betrokken raken dan kunnen ze daar niet over gaan muggeziften.
Geplaatst: 05.03.2008 - 00:50
door Funk
Vanochtend het blok eruit gehaald in mn eentje, ± 2,5u werk incl labelen e.d.
Wel een gedoe nog met zo'n handbak. Een automaat loshalen is veel leuker
De nieuwe bak gaat wel passen.
Echter, ik kom totaal niet uit met de startmotor (solenoide komt tegen de wielophanging), de pitmanarm rechts + stuurstangen zullen tegen het oliefilter drukken als je naar links stuurt, en waar ik de rechter uitlaat moet laten is me ook nog een raadsel :shock:
Voor de startmotor moet ik op zoek naar een alternatief (Volvo B20 startmotor kan met wat modden al passen als het meezit), stuurstangen zal ik moeten modificeren (andere pitmanarm zoeken, of stangen verleggen) en ook de oliepan moet nog helemaal verlast worden.
Leuk man zo'n hobby. Maar we komen er wel.
Oh ja, let op de creatieveling (niet ik) met al z'n rode draden

Geplaatst: 05.03.2008 - 01:04
door Funk
Alternatieven zijn er al zie ik

Geplaatst: 05.03.2008 - 07:29
door V480-S60
Hoewel ikzelf niet van de customizing ben. Vind ik het toch altijd aardig om te zien hoe anderen het doen.. Als het dan uiteindelijk ook nog een mooi resultaat oplevert is het natuurlijk helemaal mooi.
Ben dus benieuwd.
Ga je er wel even een apart project topic voor aanmaken Funk?
Geplaatst: 05.03.2008 - 09:53
door Funk
Ja zal ik even doen

Geplaatst: 05.03.2008 - 20:33
door Boele
Hoe kan je alle 8 de pitten op je kenteken krijgen bij het RDW?
Ik heb altijd vernomen dat het aantal cilinders gelijk moest blijven..
(zelf ooit aan gedacht om een v6 in een amazon te hangen)
Geplaatst: 05.03.2008 - 20:47
door NOS
Je kan de auto opnieuw laten keuren, als dan alles in orde is wordt je kentekenbewijs veranderd.
Geplaatst: 05.03.2008 - 21:18
door Funk
Boele schreef:Hoe kan je alle 8 de pitten op je kenteken krijgen bij het RDW?
Ik heb altijd vernomen dat het aantal cilinders gelijk moest blijven..
(zelf ooit aan gedacht om een v6 in een amazon te hangen)
Lees even op de vorige pagina

Geplaatst: 05.03.2008 - 21:49
door Boele
aha,
maarr, die 40% wordt dan knap lastig met een 8pitter gok ik..
Mooi project trouwens!
Groet,