waarom volvo beter is dan ford/niet echt een ford is

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
AmazonWillem
2nd Gear member

Oceanracer schreef:Maar eerlijk is eerlijk: De Ford's van vroeger waren niet veel soeps. Maar de Volvo's van tegenwoordig zijn ook niet meer zoals ze vroeger waren. Anders gesteld: Ik denk dat Ford er sinds 2000 beter op is geworden en Volvo minder.
Ford 1990 tot nu is niet veel soeps, dingen hebben gewoon geen karakter! En de nieuwe fords rotten als een gek, me broertje werkt bij Care, en daar hebben ze regelmatig mondeo's en focussen die doorgerot zijn voor ze 3 jaar oud zijn...
Voor 1990 maakte ford nog leuke auto's, tuurlijk rotten ze, maar ze hadden wel een karaktertje.
blue nautic
3rd Gear member

onderstellen kunnen ze wel maken.
v50 2.4***** black sapphire metallic-off black dala*****17"; phorbus.--04

v40 desert wind pearl 1.8 2001 (exit) 60-gv-rh
v70 nautic blue metallic 2.5 1998 (exit) tl-rt-01
Quota
6th Gear member

blue nautic schreef:onderstellen kunnen ze wel maken.
Als het criterium is "zo hard mogelijk door een bocht kunnen" wel ja. Van comfort hebben ze nog niet veel kaas gegeten...
Without fiction, there would not be reality

Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
NOS
7th Gear member

Klopt, een V70 uit 2002 is veel comfortabeler dan een Mondeo van 18 maandjes. ( om over de bestelbusmotor nog maar te zwijgen)
blue nautic
3rd Gear member

ik rij niet voor niks v70 , laatst in een nieuwe focus gereden maar de stoelen zijn wel modelletje anorexia, doe mij maar mijn eigen zetels.

Oceanracer
Geartronic member

NOS schreef:Klopt, een V70 uit 2002 is veel comfortabeler dan een Mondeo van 18 maandjes. ( om over de bestelbusmotor nog maar te zwijgen)
Wat is het verschil met een bestelbusmotor en een V70 TDI?
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
NOS
7th Gear member

Weinig, maar daar had ik het niet over :)
blue nautic
3rd Gear member

zijn er dan fijne bestel bussen. nos . ik rij momenteel vw t5 en dat is ook niet alles.

Bover
8th Gear member

bart simpson schreef:Ford is een emotieloze aandeelhouder
Een emotionele reactie kan alleen vanuit de betrekking beoordeeld worden.

Lijkt me meer een zakelijke aandeelhouder :wink:
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019

Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
blue nautic
3rd Gear member

collega van mijn vrouw, ook vrouwelijk zij wilde graag een v70 en wat denk je wat man lief doet hij gaat voor een mondeo aaargh weet hij dan niet dat ie naar zijn vrouw moet luisteren

Obelix71
2nd Gear member

Ja als voormalig nedcar medewerker is de combinatie Ford-Volvo het zelfde als vloeken in de kerk.

Maar ik moet ook eerlijk bekennen (Ford is bepaald niet mijn merk) dat de huurauto focus station die ik meekreeg op servicekwarwij en de transit bus wel zeer goed reden.
Ja het is een al verpakingsmateriaal plastic binnenin maar het oogt netjes voor een 1000 in een dozijn auto.

Maar waaron Volvo beter is als Ford is in mijn ogen omdat Volvo meer een historie heeft van een nischmarkt het is net een iets andere auto.

G.M. heeft dat jammer genoeg niet in de gaten gehad bij hun zustermerk Saab en zodoende dat net iets andere auto gevoel verkwanseld.

In het verleden heeft Renault nooit tegengesproken dat ze graag met Volvo wilden fuseren om auto's in een hogere klasse te kunnen verkopen.
Wees maar eerlijk had de Renault versatis, Volvo versatis (met dan wel een Volvo gezicht) geheten was ie veel beter verkocht.

VW heeft ook zo een fout gemaakt door op hun VW Phaeton het verkeerde merk te plakken. Ze hadden er gewoon Audi op moeten plakken.

Maar Ford zit nog steeds in de problemen en dat Ford zijn kroonjuwelen verkoopt (Aston Martin is al verkocht, jaguar en landrover zijn verkocht net en Volvo zwijgen ze over) om aan geld te komen om te reorganiseren.

En als ik een voorkeur zou mogen uitspreken over welke autofabrikant ik graag Volvo zou zien overnemen ga ik voor BMW.
Volvo's worden gekocht door een compleet ander publiek als de BMW's
De kwaliteit en het eigen gezicht van Volvo zouden zeker gewaarborgt blijven bij BMW.

Groetjes Richard
witte 460 1.9TD weer in nieuwstaat gelukkig!!!!
JW71
2nd Gear member

Ford maakt ongetwijfels best goede auto's, alleen ik heb er niks mee. Een 10 jaar oude Volvo is nog steeds een mooie, veilige en comfortabele auto met geweldige stoelen. Een 10 jaar oude Ford is een gewoon een oude auto. Ik vind ook (niemand anders ooit opgevallen) dat oude Fords een bepaalde geur hebben, lijkt verbrande olie.
Over dat Volvo op een onderstel van een Ford staat wordt spannender gedaan dan het werkelijk is volgend mij. Volvo maakt gebruik van delen van het onderstel van Ford, maar volgens mij komen die delen niet uit de zelfde fabriek en is het zeker niet zo dat als je de carroserie van een Focus afschroeft daar zonder meer een V50 of S40 op het chassis past. De auto's zijn gewoon totaal verschillend op een paar, niet minder belangrijke, puntjes na.
V60 D4 Kinetic
Obelix71
2nd Gear member

Ford doet hetzelfde als VW doet met Audi

wat voor onderstel op een midden / top model VW zit zit standaard bij een instap Audi.

Vorig jaar is er een test geweest in de autoweek waar 3 modellen werden vergeleken. (mazda6, de focus en de S40).
En de vraag was alle 3 zelfde onderdelen van Ford maar waar komen die zelfde onderdelen het best tot zijn recht?

De Volvo kwam als beste uit de vergelijking.
witte 460 1.9TD weer in nieuwstaat gelukkig!!!!
volvorider
5th Gear member
Contacteer:

geestschrijver schreef:Mijn Volvo kraakt ook, en het is niet eens een Ford.
Krakende wagens lopen het langst......
www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
volvorider
5th Gear member
Contacteer:

Oceanracer schreef:.....Maar de Volvo's van tegenwoordig zijn ook niet meer zoals ze vroeger waren. Anders gesteld: Ik denk dat Ford er sinds 2000 beter op is geworden en Volvo minder.
Tja, zit hem in kleine dingen. Simpel voorbeeld, in mijn 960 zit een lederen stuur, dat is nog dubbel gestikt. In de V70 (na 2000) zijn de lederen sturen nog maar enkel gestikt. Scheelt weer in de kosten. Daarmee zal het wel prima blijven voor de eerste jaren en jaren.

Maar ik vraag me wel af of volvo nu nog auto's bouwt die gemiddeld 22 jaar mee gaan, zoals voorheen.
www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
Trebor
2nd Gear member

Wellicht kan mijn ervaring een steentje bijdragen?!
Ruim drie jaar heb ik peugeot 307 gereden. Weinig storingen gehad en het comfort is goed. Vooral veel slimmigheden en zachtere materialen die goed aanvoelen, maar....kraakjes, piepjes en zelfs af en toe met rugleuning en al ONDER HET RIJDEN op de achterbank liggen komen voor, een "peugoist" zal die wegcijferen onder "kleine imperfecties waarvan je leert houden zoals bij je vrouw". Nu rij ik in afwachting op mijn V50 in een Focus Trend. Wat valt op?:
Hoog 'tupperware' gehalte met hard, grijs en grauw plastic.
Handschoenenkastje is van dun hard plastig en trilt.
Topjes op de hoedenplank zijn duidelijk als een patch later bedacht zodat die plank niet zou trillen, ziet er ongelooflijk knullig uit.
Maar het ergste: als ik de stekker uit de 12V aansluiting in het middenconsole haal, raak ik een scherpe rand en heb werkelijk meerdere wondjes op de knokkels van mijn rechter hand.
Verder zijn de stoelen klein, hard en zonder vorm.
Heb je eenmaal een redelijke zitpositie (laag, want kantelen en hoogteverstelling is niet gescheiden) kun je de boordcomputer niet meer aflezen...ik stop even..

Ik heb voor Volvo gekozen vanwege uiterlijk, veiligheid, maar vooral omdat ik weet dat ze over bijna ieder detail nadenken vanuit het oogpunt van de gebruiker. Scandinaviers zijn nu eenmaal vooral pragatische mensen die houden van eenvoud en degelijkheid.
Maurice Pierik
4th Gear member

Volvo maakt tegenwoordig gebruik van Ford techniek, en andersom ook. Daar is niet zo veel mis mee.

Als je onder een C30 kijkt zie je her en der wel 'FoMoCo' staan. En voor zover het onderdelen zijn dioe niet bepaald emotioneel zijn is dat prima. Nu is Ford -zoals ieder Amerikaans bedrijf- wel erg op de centen en wil men graag kostenbesparingen doordrijven. Dit is beslist niet goed voor Volvo.

Maar gebruikmaking van hetzelfde platform (waarbij Volvo beslist her en der andere materialen toepast) is niet slecht. Het spaart kosten uit en je kunt met meer capaciteit een platform ontwikkelen.

Een Volvo is nooit een directe kloon van een Ford. Anders dan Audi, Skoda of Seat. Dergelijke merken hebben wel degelijk (nagenoeg) aan Volkswagen identieke modellen gevoerd.

Volvo bouwt duurdere auto's dan Ford. Dat is duidelijk. Maar er is beslist verschil te zien en te voelen. Daarnaast zit er meer (of duurdere) veiligheidssystemen in een Volvo dan een Ford.
eXite
4th Gear member

Trebor schreef:Ruim drie jaar heb ik peugeot 307 gereden. Weinig storingen gehad en het comfort is goed. Vooral veel slimmigheden en zachtere materialen die goed aanvoelen, maar....kraakjes, piepjes en zelfs af en toe met rugleuning en al ONDER HET RIJDEN op de achterbank liggen
Bwhahahahahaha :D
Volvo S40 1.6D MY 2005
Volvo S40 T5 BSR MY 2005
geestschrijver
5th Gear member
Contacteer:

Trebor schreef: met rugleuning en al ONDER HET RIJDEN op de achterbank liggen
Hou dan ook je stuur goed vast!
240 DL estate 1987, rood [2001-2006] | 240 Super Polar estate 1992, rookgrijs [2006-2015] | V70 2.4 170pk Edition Sport automaat 2007, black stone [2015- ]

Twitter | LinkedIn | Geestschrijver
marsm104
5th Gear member
Contacteer:

Anno 2008 zijn alle auto's van veel plastic. Ford of Volvo... het maakt in mijn ogen niet zo veel meer uit.
Groeten, Rick Marsman
Afbeelding
Volvo S40 diesel 102pk Volvo 850 T5 1994
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Volvo algemeen (niet technisch)”