De Volvo XC90 krijgt geen opvolger ???

Live
4th Gear member

marsm104 schreef:Tja, stoppen met de xc90 is wel beter voor het imago van Volvo, wat betreft het milieu.
zullen we dan meteen alle D5 motoren, V8 motor, T6'en en T5'en gaan schrappen ?? :? :roll:

Volvo 940
Volvo 940
Volvo 940
Volvo V70 2.4T 200PK Ocean Race
Volvo V70 D5 185PK
Renault Twingo 1.2

Volvo XC60 D5 Polestar 225PK
Volvo C30 1.6 100PK
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Die laatste 3 worden van overheidswege door de CO2 tax al een beetje "om zeep" geholpen.
Maar goed, de wens om "ongelimiteerd" te kunnen accelereren en een topsnelheid van rond de 250km/uur is feitelijk qua milieubelasting toch niet meer van deze tijd.
Volvo for life
Msuidgeest
Geartronic member
Contacteer:

Bart, zolang de markt vraagt om auto's die 250 kunnen (en moeten) zullen dit type motoren gemaakt blijven worden. ((wat een zin)).
Gelukkig is het dan weer wel dat de fabrikanten beseffen dat het schoner en zuiniger kan.
Mark

Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Overheden zullen die markt door belastingheffing gaan (ver)vormen
Volvo for life
Auk
6th Gear member

Over schone motoren gesproken.. Volvo heeft al in hun hele leven.. (1927 tot heden) diverse prijzen gewonnen als het over schonere motoren etc. gaat..

Het is al zonde dat ze de 300pk R motoren geschrapt hebben, laten ze nu net ook zeggen dat er geen Volvo C30 300PK variant gaat komen (terwijl de Focus wel met een T5motor met 300pk komt)..

voor de snelle rijders zal het nog heeel lang gaan duren voordat Volvo weer met een model komt, waarvan je kan zeggen dat het een echte lekkere snelle rijders auto is.. zoals de T5-R..

Toch jammer...
Auke
MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

Afbeelding
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Als ze (vrijwel) niet verkopen lijkt er ook geen vraag naar.
Volvo for life
eXite
4th Gear member

Het gaat niet alleen om wat daadwerkelijk verkocht wordt, het gaat erom wat er mogelijkerwijs in een auto kan liggen. Als een man verschrikkelijk wordt ingehaald door een S40 met dikke motor dan zal hij de keer erop meer 'rekening houden' met het feit dat er mogelijkerwijs een snelle auto in zijn binnenspiegel verschijnt, ookal is die S40 maar uitgerust met een 1.6'je. Bij auto's is het nog altijd van belang dat het voertuig (ook qua prestaties) enigszins tot de verbeelding spreekt, in ieder geval voor mannen.

Volvo wil zich toch geen imago aanmeten van schone en trage auto's? Kan men wel beweren dat tegenwoordig geen enkele auto meer traag is, maar dat is een relatief begrip. In een markt waar de auto's alleen maar sneller worden lijkt het me niet verstandig om je te profileren als het 1.8 flexifuel merk.
Volvo S40 1.6D MY 2005
Volvo S40 T5 BSR MY 2005
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Volvo lijkt dat iets anders te zien met het schrappen van de R, de aantallen leken daar de nekslag
Volvo for life
eXite
4th Gear member

De 'R' was dan ook alleen maar leverbaar als versie op een model dat voor het segment tamelijk verouderd was. Laten we wel wezen, mensen die een zodanig snelle (en dure) auto willen zitten niet te wachten op een dashboard in de stijl van de oude S60/V70, die gaan dan eerder voor een audi/bmw/mercedes met leuke gadgets en een modern ogend dashboard.

Een S80R zie ik wel over de toonbank gaan..
Volvo S40 1.6D MY 2005
Volvo S40 T5 BSR MY 2005
Ben
Executive Member
Contacteer:

Van mij mag de XC60 zelfs als een Hybride op de markt komen.
Electrisch rijden als het kan, op traditionele brandstof als het moet.

Voor de C30 ligt het al klaar: http://www.volvo-plaza.nl/content/view/67/1/
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
fransb85
3rd Gear member

eXite schreef:De 'R' was dan ook alleen maar leverbaar als versie op een model dat voor het segment tamelijk verouderd was. Laten we wel wezen, mensen die een zodanig snelle (en dure) auto willen zitten niet te wachten op een dashboard in de stijl van de oude S60/V70, die gaan dan eerder voor een audi/bmw/mercedes met leuke gadgets en een modern ogend dashboard.

Een S80R zie ik wel over de toonbank gaan..
nu heb je het wel over een hele andere klasse auto's. hoe gek ik ook ben op mijn trouwe zweedse vierwieler, ik ben niet blind voor het feit dat de duitse 3 in bouwkwaliteit en technische R&D voor hun snelle modellen mijlen voorliggen. stap van een S60 in een snelle bmw 3 en voel de compleet andere filosofie. voornamelijk omdat met name audi en bmw van oudsher al de nadruk op sportprestaties en fahrvergnügen hebben liggen. dit heeft uiteraard zijn weerslag op de aanschafprijs die je gerust pittig mag noemen, zelfs in vergelijking met de ook niet misselijke bedragen die je voor een nieuwe volvo uit je handtasje mag scheppen.
de huidige markt staat niet toe auto's te ontwikkelen en op de markt te brengen die niet verkopen (tenzij je ferdinand piëch heet en deze rendementsvortices, i.e. phaeton en veyron, in glazen fabrieken laat bouwen).
natuurlijk is de 850R een fenomenale auto voor volvo begrippen, maar legt het af tegen bijvoorbeeld de audi 80 RS2 ui die tijd als het aankomt op vrijwel alles waarvoor je zo'n type auto koopt. maar het imago van volvo is van dien aard dat het veel goedmaakt ten opzichte van de duitsers, waardoor de noodzaak er niet is om een sportieve auto van bmw niveau te ontwikkelen.

helaas zijn de R modellen uit productie, gelukkig zijn er veel liefhebbers die ze koesteren zodat de volgende generatie volvo rijders er nog van kan genieten.
+++t blijft behelpen+++
6th Gear member
Contacteer:

mm dat zijn wel ware woorden idd..

Ben benieuwd waar Volvo mee komt als het om het milieu gaat.
E85 is het natuurlijk net niet, als totaal oplossing.
Wat dat betreft ligt Japan JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAren op ons voor..
Die maken mooie techniek, maar in foei- en foeilelijke auto's.
'90 740 Turbo+ intercooler estate 192 BHP 290NM
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
FLA
3rd Gear member

Ooit vroegâh economie gehad op de havo en geleerd dat "zolang er vraag is, is er aanbod" of iets van de strekking...

Een goedlopend product als de XC90, in NL geloof ik de best verkopende suv, zal dus ook gewoon in productie blijven en er zal ook gewoon een opvolger van komen.

Volvo heeft de hybride techniek al in huis, getuige de C30 met deze techniek. En ik meen mij te herinneren dat er in Zweden ook al diverse varianten van de V70 (als proef) rondreden met alternatieve brandstof (geen E85). Hoe dan ook het is een kwestie van de motoren uit de C30 doorontwikkelen voor de nieuwe XC90.

En een Audi 80 RS2 met een 850 T-5R vergelijken is natuurlijk belachelijk:

http://www.autoweek.nl/carbasedata.php? ... e=no&add=1

Kijk eens naar die PRIJZEN... En wat is die Audi overigens een lelijk gedateerd hok in vergelijking met die stoere Zweed die er nog steeds tijdloos uitziet. Ditzelfde geldt natuurlijk voor een BMW M3 (petjesbak) of een Mercedes AMG (daar wil je toch niet in gezien worden?!?!).
Maurice Pierik
4th Gear member

Volgens mij is het niet Volvo maar het armlastige Ford dat steeds aan allerlei herbezinningen doet. Die Amerikanen hebben járen geld gemikt in de Engels troep van Jaguar en land Rover zonder er echt geld mee te verdienen en Volvo moet kennelijk altijd extreem rendabel zijn.

De Volvo XC90 is al een tijdje Volvo's meest verkochte model* en in dit segment is de marge groter dan bij een S40. (* als we de V70 en XC70 even als twee separate modellen beschouwen). Dus het lijkt me nogal de kip met de gouden eieren de nek omdraaien.

Dat Volvo met de R-types is gestopt lijkt me wel logisch. Tegen het Duitse pk-geweld (inmiddels moet 500 pk gehaald worden of zo) valt niet rendabel te construeren. Dan kun je als fabrikant beter in andere producten uitblinken.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

zo waar als wat!
Volvo for life
Autogek
5th Gear member
Contacteer:

Als we op de milieutechnische toer gaan denk ik dat we eerst eens alle oldtimers moeten aanpakken.
De laatste XC90 die ik gekocht heb zat in het totaal ruim 40.000 aan btw en bpm op terwijl deze netjes was uitgerus met de nieuweste technieken m.b.t. het milieu, terwijl een 25 jaar oude auto mag nog steeds betastingvrij rondrijden.
Edwin.

S40 - V40 - S40 -XC90 - XC70 - XC90 - V70 - XC60 - V40 ex Volvo's

Xc60 R design D4 AWD Wit, luxery winterline - pack connect.. enz..
Live
4th Gear member

... over die R auto's nog ff. Jammer dat ze er mee gestopt zijn. van het Ouwe lullem imago hebben ze grotendeels kunnen afkomen door nieuwe vormen etc, maar de R speelde daar ook een rol in. Leuk en goed dat volvo meer gaat letten op milieu, maar laat het alsjeblieft niet te zwaar wegen. Auto's zijn er om mensen van A naar B te brengen ( op een bepaalde manier) en niet om zuinig te zijn, dat is bijzaak.

Het is trouwends beter voor het milieu op met de auto naar de supermarkt te gaan dan lopend. de auto stoot over de kleine afstand 0,9 CO'2 gram (ik weet de eenheid niet precies) uit, terwijl de voetganger die de verbruikte calorieën met vlees wilt compenseren 1,5 CO'2 gram produceert.(productie van vlees, koeien laten scheten, worden via vrachtwagen van schuur naar supermarkt vervoerd etc) Idem met melk, de calorieën / energy herstellen van voor de wandeling met melk kost 1,2 CO'2 gram
(bron: zie autovisie)

Volvo 940
Volvo 940
Volvo 940
Volvo V70 2.4T 200PK Ocean Race
Volvo V70 D5 185PK
Renault Twingo 1.2

Volvo XC60 D5 Polestar 225PK
Volvo C30 1.6 100PK
Autogek
5th Gear member
Contacteer:

Live schreef:... over die R auto's nog ff. Jammer dat ze er mee gestopt zijn. van het Ouwe lullem imago hebben ze grotendeels kunnen afkomen door nieuwe vormen etc, maar de R speelde daar ook een rol in. Leuk en goed dat volvo meer gaat letten op milieu, maar laat het alsjeblieft niet te zwaar wegen. Auto's zijn er om mensen van A naar B te brengen ( op een bepaalde manier) en niet om zuinig te zijn, dat is bijzaak.

Het is trouwends beter voor het milieu op met de auto naar de supermarkt te gaan dan lopend. de auto stoot over de kleine afstand 0,9 CO'2 gram (ik weet de eenheid niet precies) uit, terwijl de voetganger die de verbruikte calorieën met vlees wilt compenseren 1,5 CO'2 gram produceert.(productie van vlees, koeien laten scheten, worden via vrachtwagen van schuur naar supermarkt vervoerd etc) Idem met melk, de calorieën / energy herstellen van voor de wandeling met melk kost 1,2 CO'2 gram
(bron: zie autovisie)
Helemaal mee eens de R gaf Volvo een wat stoerder imago maar ik denk dat dit inmiddels wel redelijk bijgetrokken is in de loop der jaren.

En inderdaad auto rijden is leuk maar pak niet altijd de auto ga ook eens op de fiets of lopend dan scheet je zelf ook wat minder!
Edwin.

S40 - V40 - S40 -XC90 - XC70 - XC90 - V70 - XC60 - V40 ex Volvo's

Xc60 R design D4 AWD Wit, luxery winterline - pack connect.. enz..
Poolrev
5th Gear member

Autogek schreef:Als we op de milieutechnische toer gaan denk ik dat we eerst eens alle oldtimers moeten aanpakken.
De laatste XC90 die ik gekocht heb zat in het totaal ruim 40.000 aan btw en bpm op terwijl deze netjes was uitgerus met de nieuweste technieken m.b.t. het milieu, terwijl een 25 jaar oude auto mag nog steeds betastingvrij rondrijden.
Er zit één enorm verschil tussen de hedendaagse moderne auto's en de klassiekers van 25 jaar en ouder. De klassiekers worden niet dagelijks gebruikt en mogen meestal van de verzekeringsmaatschappij niet meer dan ongeveer 7500 km per jaar rijden en worden dus in vrijwel alle gevallen als hobby-auto ingezet ipv dagelijkse auto.

Het milieu aspect is het beste aan te pakken door het rijden te gaan belasten ipv de aanschaf...
xc90rdxb
Starter

Nee hoor, de V8 brult ook lekker hoor.

En een markt voor grote slurpende bakken zal altijd blijven bestaan. Rusland, States, Midden Oosten, China. Daar waar bezine niet zo zwaar belast wordt. En waar auto's de helft kosten van nederland.

Mijn XC90 kost in Nederland 107 KEUR, ik betaal net 40 KEUR. Nederlandse staat verdient dus minimaal 60.000 euro op een luxe auto. Dat is meer dan een kleine fabriek met 100 keer met CO2 uitstoot. (lekker logisch he).
Plaats reactie

Terug naar “XC90 Classic t/m MY 2014”