Pagina 2 van 2
Geplaatst: 02.01.2008 - 13:37
door S80T6G3
Er zijn zelfs auto merken waarbij je een 8 cilinder hebt en waar gewoon een paar cilinders buiten werking gezet worden als je maar weinig power nodig hebt. Ze zullen wel niet mechanisch een deel van de krukas afkoppelen.......wel uiteraard de benzine injectie dus mijn standpunt zou zijn: Als de injectie niet spuit moet er geen vastloper optreden.
Ben wel bijzonder nieuwsgierig waarom er geen druk is. (drijfstang vergeten hahahah)
Geplaatst: 02.01.2008 - 20:05
door Frumpy
Gat in de zuiger is ook nog een optie.
Geplaatst: 03.01.2008 - 12:21
door BertjeB
S80T6G3 schreef:Er zijn zelfs auto merken waarbij je een 8 cilinder hebt en waar gewoon een paar cilinders buiten werking gezet worden als je maar weinig power nodig hebt. Ze zullen wel niet mechanisch een deel van de krukas afkoppelen.......wel uiteraard de benzine injectie dus mijn standpunt zou zijn: Als de injectie niet spuit moet er geen vastloper optreden.
Ben wel bijzonder nieuwsgierig waarom er geen druk is. (drijfstang vergeten hahahah)
die V8's zijn daarvoor ontworpen(de nieuwe chrysler 300C-SRT8 b.v.).
bovendien is het nu dus de vraag of er iets is met de zuigerveren of een gat in de zuiger, wat nogal een verschil kan maken.
als het een gat in de zuiger betreft zal er niet veel gebeuren idd, is het echter een zuigerveerprobleem dan is de centrerende werking van deze veren ook weg en kan de zuiger gaan kantelen wat niet echt goed is voor je zuiger en zuigerwanden, ookkunnen restje kapotte zuigerveer je cilinderwand goed ruïneren.....
greetzzz Bert.