Ik heb vandaag test gereden met de nieuwe 2.0D en ik moet zeggen dat het al bij al nogal meeviel.
Ik had een beetje angst ivm de motor aangezien ik nu een v50 2.0D reed en het exact dezelfde motor is +200kg.
Ik denk dat vooral de beleving anders is. Bij de V50 moet je nog een beetje werken en hoor je het geluid. De V70 is meer een salonauto die zonder veel boe of ba gewoon wegrijdt.
Ik ga niet testen met de 2.4D of D5 om me niet te laten verlekkeren.
De 2.0D is een goede fiscale keuze voor me omdat:
*De wegentaks hetzelfde blijft
*Ik de wagen weer voor 70% mag aftrekken van de belastingen (vanaf april wordt de aftrek berekend op de CO2 uitstoot).
*Ik verbruik minder
*Indien ik het beu ben hem gemakkelijk kan laten chippen
*Het geld besteed heb om hem beter uit te rusten.
Nog effe naar het autosalon van Brussel om wat kleurtjes te kijken en dan maar bestellen die handel...
Dieselen met de nieuwe V70
- XC30
- 4th Gear member
- Contacteer:
Ik heb vandaag in een V70 2.0D handbak gereden en ik moet zeggen dat deze combinatie op de snelweg erg goed is. De 140 heb je zo bereikt en het is dan erg stil in de auto. De tussenacceleratie ging iets minder dan mijn huidige D5 maar nog alleszins naar behoren. In de stad vond ik de motor wat zoekerig op het gaspedaal, maar dat kan ook te maken hebben met het feit dat ik nu een automaat gewend ben.
De algehele indruk vond ik niet verkeerd. Het viel mij als D5-rijder mee.
De algehele indruk vond ik niet verkeerd. Het viel mij als D5-rijder mee.
Jaguar I-Pace my18
Range Rover Evoque PHEV my21
Range Rover Evoque PHEV my21
- fredhead
- Geartronic member
Als ik dit zo lees valt de 2.0D heel erg mee in de V70.
Was net als de meesten bang dat deze motor te klein is voor de V70.
Zeker de laatste reactie is een meevaller, aangezien ik zelf ook een D5 rijder ben en wel benieuwd was hoe de 2.0D in combinatie is met de V70
Was net als de meesten bang dat deze motor te klein is voor de V70.
Zeker de laatste reactie is een meevaller, aangezien ik zelf ook een D5 rijder ben en wel benieuwd was hoe de 2.0D in combinatie is met de V70
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
- Fulaks
- 6th Gear member
Net terug van wintersport, de eerste wat groetere rit met m'n nieuwe auto. Ik heb dan wel geen 2.0D, maar ook geen D5. Gewoon een standaard 2.4D met 163 PK. Cruise control op 165 km/h in Duitsland, in zesde versnelling draai je dan net geen 3000 t/min. De auto knalt dan over berg en dal zonder een krimp te geven, heerlijk stil, stabiel en met een heel stevig stuurgevoel. Je hebt het gevoel dat je nog veel harder kan zonder dat het onveilig wordt. Maar goed, de omstandigheden moeten dit natuurlijk toelaten.
De auto voelde absoluut niet ondergemotoriseerd aan, en ik kan me voorstellen dat dit met de 2.0D ook niet het geval zal zijn op de snelweg. Je gaat wel wat inboeten aan soepelheid door het wat lagere koppel. Af en toe moet je wat trager, en als de baan terug vrij is voelde ik nooit de behoefte om terug te schakelen om terug op snelheid te komen.
Voor het overige, los van de motor, is het een heerlijke comfortabele en stille reisauto, ik ben er erg blij mee.
Gemiddeld verbruik voor vertrek : 8,5 l/100 km, na thuiskomst 7,6 en dat met de genoemde autobahn-snelheden. Er is dus nog hoop...
De auto voelde absoluut niet ondergemotoriseerd aan, en ik kan me voorstellen dat dit met de 2.0D ook niet het geval zal zijn op de snelweg. Je gaat wel wat inboeten aan soepelheid door het wat lagere koppel. Af en toe moet je wat trager, en als de baan terug vrij is voelde ik nooit de behoefte om terug te schakelen om terug op snelheid te komen.
Voor het overige, los van de motor, is het een heerlijke comfortabele en stille reisauto, ik ben er erg blij mee.
Gemiddeld verbruik voor vertrek : 8,5 l/100 km, na thuiskomst 7,6 en dat met de genoemde autobahn-snelheden. Er is dus nog hoop...
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
- Bigfoot
- 1st Gear member
2.0D
Stand: 1900 km
Geweldig!!! Je merkt wel degelijk dat volvo toch weer een klasse boven renault staat. je hoort niks van kraakjes dingen die mee trillen of iets derelijks. Het stuurt lekker. Niet te zwaar, niet te licht en er zit geen speling in. Het blijft een diesel en viercilinders dus hij trild een beetje in stationair. Als je gas geeft onder de 1500 toeren voel je via de stoel ook wel wat trilingen maar het blijft blijft bij voelen. Niks gaat mee trillen. De motor is vanaf de 1750 tot 2800 in zijn element. Je voelt dan geen duidleijk aan de motor toe te schrijven trillingen. Je hoort wel dat er een motor aan wezig is en dat het een viercilinder is maar niet storend. Ook binnen deze range zit het maximale koppel. Voor ons (altijd in het kleinste motorvariant van een model te hebben gereden) gaat ie hard.
Hard optrekken in z'n één gaat erg lomp. Door de korte versnelling en flink wat koppel is het meer een stoot van 1 seconden. Ik ben hem nog niet helemaal gewent. Ik trek, als ik stevig optrek, eigenlijk te ver door in z'n 1 . Tot zo'n 4000 toeren. Dan kom je te hoog uit in z'n 2. Zo rond de 2500 toeren. Daardoor mis je een groot gedeelte waar de koppel zit. Maar ja over het algemeen sta je toch in de file hier in de randstad.
Onderstuur nog nauwelijks kunnen ontdekken. Of ik ga niet hard genoeg door de bocht of hij heeft er geen last van. Maar volgens mij is het het laatste. In ieder geval heeft ie er minder last van dan een renault espace.
Op de snelweg is hij helemaal in z'n element. Het snelheids besef is voordelig voor de staatskas. Je hebt niet door dat je alweer 140 rijdt. IN z'n zes met 100 kilometer per uur draait de motor 1800 toeren. Met 120 draait ie 2100 toeren. Dus je zit pregies daat waar het koopel is. Inhalen is daardoor een peulen schilletje. Wij waren dat niet gewent. Ik heb mij aangeleerd om als ik een gat zie vallen in de linker baan dan alvast vol gas geef en inloop op de auto voor mij en dan in het gat links schuif. als ik dat nu doe rij ik als ik niet oplet opeens 140 in no time. Maar ook met 140 hoor je of voel niks van de motor. Alleen de banden. En niet eens hard. je kun bijna naar elkaar fluisteren en elkaar verstaan. Moet wel eerst die radio uit. Daar komt trouwens ook goed geluid uit. En wij hebben de basic radio die er is.
foto's
Stand: 1900 km
Geweldig!!! Je merkt wel degelijk dat volvo toch weer een klasse boven renault staat. je hoort niks van kraakjes dingen die mee trillen of iets derelijks. Het stuurt lekker. Niet te zwaar, niet te licht en er zit geen speling in. Het blijft een diesel en viercilinders dus hij trild een beetje in stationair. Als je gas geeft onder de 1500 toeren voel je via de stoel ook wel wat trilingen maar het blijft blijft bij voelen. Niks gaat mee trillen. De motor is vanaf de 1750 tot 2800 in zijn element. Je voelt dan geen duidleijk aan de motor toe te schrijven trillingen. Je hoort wel dat er een motor aan wezig is en dat het een viercilinder is maar niet storend. Ook binnen deze range zit het maximale koppel. Voor ons (altijd in het kleinste motorvariant van een model te hebben gereden) gaat ie hard.
Hard optrekken in z'n één gaat erg lomp. Door de korte versnelling en flink wat koppel is het meer een stoot van 1 seconden. Ik ben hem nog niet helemaal gewent. Ik trek, als ik stevig optrek, eigenlijk te ver door in z'n 1 . Tot zo'n 4000 toeren. Dan kom je te hoog uit in z'n 2. Zo rond de 2500 toeren. Daardoor mis je een groot gedeelte waar de koppel zit. Maar ja over het algemeen sta je toch in de file hier in de randstad.
Onderstuur nog nauwelijks kunnen ontdekken. Of ik ga niet hard genoeg door de bocht of hij heeft er geen last van. Maar volgens mij is het het laatste. In ieder geval heeft ie er minder last van dan een renault espace.
Op de snelweg is hij helemaal in z'n element. Het snelheids besef is voordelig voor de staatskas. Je hebt niet door dat je alweer 140 rijdt. IN z'n zes met 100 kilometer per uur draait de motor 1800 toeren. Met 120 draait ie 2100 toeren. Dus je zit pregies daat waar het koopel is. Inhalen is daardoor een peulen schilletje. Wij waren dat niet gewent. Ik heb mij aangeleerd om als ik een gat zie vallen in de linker baan dan alvast vol gas geef en inloop op de auto voor mij en dan in het gat links schuif. als ik dat nu doe rij ik als ik niet oplet opeens 140 in no time. Maar ook met 140 hoor je of voel niks van de motor. Alleen de banden. En niet eens hard. je kun bijna naar elkaar fluisteren en elkaar verstaan. Moet wel eerst die radio uit. Daar komt trouwens ook goed geluid uit. En wij hebben de basic radio die er is.
foto's
- Fulaks
- 6th Gear member
Nog even iets vertellen. Iemand die ik ken stalt in de week z'n privé wagen bij ons op de parking van de zaak. Een V70 2.5D van 2000, dus met de 'oude' Audi-motor. Hij reed dan met een Mercedes B 180 CDI van de zaak. Maar zo gauw het vrijdag was, kwam hij de V70 ophalen, want dat reed toch zoveel lekkerder. Nu heeft die man ander werk en een andere auto van de zaak : een Audi A6 2.0 TDI, recente auto met wat toeters en bellen. Zou je denken dat hij die 'oude' V70 toch laat staan, zo'n A6 vind ik zelf een waardig alternatief. Niet dus... want de zetels zitten toch lekkerder en je krijgt lekker veel in de koffer. Vandaag heeft hij mijn nieuwe V70 bewonderd, en als die Audi einde lease is weet ik al wat er voor de deur zal komen. Leuk toch ?
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
- fredhead
- Geartronic member
Lag dus toch niet aan mij dat ik het idee had dat een zesbak met dit motorblok een goede combinatie zou zijn.Fulaks schreef:Net terug van wintersport, de eerste wat groetere rit met m'n nieuwe auto. Ik heb dan wel geen 2.0D, maar ook geen D5. Gewoon een standaard 2.4D met 163 PK. Cruise control op 165 km/h in Duitsland, in zesde versnelling draai je dan net geen 3000 t/min.
Ik heb hetzelfde motorblok, maar dan nog met vijfbak, 120 is dan al 2500 toeren
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
- director
- 1st Gear member
Ik heb vandaag 400 km gereden (proefrit) in een V70 2.0D en het rijdt prima, ook op de Duitse snelweg. Snelheden van 150-160 waren geen enkel probleem, de auto accelereert snel genoeg. Op dit moment rijd ik in een Peugeot 407SW met dezelfde motor en in de Volvo komt deze motor iets rustiger over. Ik ben niet boven de 170 km/h gegaan omdat de auto nog maar 800 km op de teller had staan. Mijn keuze is wel gemaakt.
V70 2.0D Momentum Seashell met. / audio line / trekhaak / schuifkantel dak / Navigon 8110
- Carfreak
- 7th Gear member
Wat veel! Mijn 2.4 benz draait bij 120km +/-2800 toeren. Da's geen groot verschil.fredhead schreef:Lag dus toch niet aan mij dat ik het idee had dat een zesbak met dit motorblok een goede combinatie zou zijn.Fulaks schreef:Net terug van wintersport, de eerste wat groetere rit met m'n nieuwe auto. Ik heb dan wel geen 2.0D, maar ook geen D5. Gewoon een standaard 2.4D met 163 PK. Cruise control op 165 km/h in Duitsland, in zesde versnelling draai je dan net geen 3000 t/min.
Ik heb hetzelfde motorblok, maar dan nog met vijfbak, 120 is dan al 2500 toeren
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15