HOWTO: Lampen uitschakelbaar maken bij een Phase 1 S40/V40
- v40pokemon
- 3rd Gear member
Je verlichting wordt compleet uitgeschakeld wanneer je de sleutel in de startstand draait...marcelg schreef:dimlichten gaan standaard uit in stand 0 als er gestart wordt, in de andere standen blijft het licht wel branden als er gestart wordt
S80 2.9 LPI Aut 1998 453K
850 T5-R 1995 341k
340 1.4 Winner hand-4 1985 143k
850 T5-R 1995 341k
340 1.4 Winner hand-4 1985 143k
- ronlichtenberg
- 1st Gear member
Goedenavond,
ik heb geprobeerd om het schema te volgen om de lampjes uit te krijgen in stand 0 nu ben ik zover dat op stand nul alles uit gaat behalve de normale verlichting voor, op pin 9 zit een dikke blauw gele kabel die heb ik doorgeknipt, en hij doet het nog steeds op beide standen, morgenavond haal ik een zak vol verbindingsklemmetjes en ga gewoon per kabel doorknippen en opnieuw verbinden. ??? hoe kan dit \
Ron
ik heb geprobeerd om het schema te volgen om de lampjes uit te krijgen in stand 0 nu ben ik zover dat op stand nul alles uit gaat behalve de normale verlichting voor, op pin 9 zit een dikke blauw gele kabel die heb ik doorgeknipt, en hij doet het nog steeds op beide standen, morgenavond haal ik een zak vol verbindingsklemmetjes en ga gewoon per kabel doorknippen en opnieuw verbinden. ??? hoe kan dit \
Ron
Volvo s40 td
- prademak
- 1st Gear member
is het van de zwarte kabelstekker of de lichte???? waar je de draad van hebt doorgeknipt?.ronlichtenberg schreef:Goedenavond,
Ron
- menjo
- 7th Gear member
Ik zou niet zomaar kabels gaan doorknippen en weer aansluiten, dan wordt alles een rotzooi en ik denk niet dat je het daarmee wel voor elkaar krijgt.
Ik zou de tekst nog eens goed doorlezen en eerst eens uitzoeken of je niet toch nog iets vergeten bent.
Ik zou de tekst nog eens goed doorlezen en eerst eens uitzoeken of je niet toch nog iets vergeten bent.
- havym
- 2nd Gear member
Hoi allen,
Ik ben ook nieuw op dit forum.
Ik heb l 3 jaar een V40 uit '96.
Ik wil ook graag de dimlichten en achterlichten uithebben, maar de sidemarkers laten branden.
Ik heb achter 2 rode sidemarkers wat ze in america ook hebben.
Weet iemand of dit wil met de beschrijving zoals bovenstaand?
Volgens een ander topic ander topic waar je softwarematig de lampen uit kunt krijgen werkt niet bij mijn model.
Ik ben ook nieuw op dit forum.
Ik heb l 3 jaar een V40 uit '96.
Ik wil ook graag de dimlichten en achterlichten uithebben, maar de sidemarkers laten branden.
Ik heb achter 2 rode sidemarkers wat ze in america ook hebben.
Weet iemand of dit wil met de beschrijving zoals bovenstaand?
Volgens een ander topic ander topic waar je softwarematig de lampen uit kunt krijgen werkt niet bij mijn model.
- menjo
- 7th Gear member
Hmm, ik wil ook wel sidewinders op m'n Volvo 

Maar serieus: Volgens mij wil dat niet, de sidemarkers gaan volgens mij uit als je ook het koperlijntje van de achterlichten doorsnijdt, maar dat weet ik niet meer helemaal zeker.

Maar serieus: Volgens mij wil dat niet, de sidemarkers gaan volgens mij uit als je ook het koperlijntje van de achterlichten doorsnijdt, maar dat weet ik niet meer helemaal zeker.
- ronlichtenberg
- 1st Gear member
Ze doen het nu ook bij mij, had de schakelaar heel klein stukje koper was niet goed doorgezaagt, heb dus maar 1 kabel hoeven door te knippen, de blauw gele en voila hij doet ook bij mij,
wij heeft er ervaring met het aansturen van de parkeerverlichting via de afstandsbediening, dan kan ik de binnenverlichting met het openen van de deur doorlussen naar de parkeerverlichting, makkelijk s'avonds klik op de afstands en de verlichting van buiten brand + de binnenverlichting, ik moet waarschijnlijk de contact geschakelde draad hiervoor hebben.
RON
wij heeft er ervaring met het aansturen van de parkeerverlichting via de afstandsbediening, dan kan ik de binnenverlichting met het openen van de deur doorlussen naar de parkeerverlichting, makkelijk s'avonds klik op de afstands en de verlichting van buiten brand + de binnenverlichting, ik moet waarschijnlijk de contact geschakelde draad hiervoor hebben.
RON
Volvo s40 td
- Remon
- 5th Gear member
Ik geloof dat ik het dan op de dimverlichting maakte. Net als het follow me home systeem.naar de parkeerverlichting,

Volvo Amazon B18A 1962
Volvo C70 coupé 2002 2.4T
Volvo S60 2.4 140pk 2009
Volvo S60 2.4D 2006 editon 2 334000km
www.volvoamazon.webklik.nl
Volvo S40 115pk Europa sports 2001 256000km
Volvo 440 1.8 benzine/LPG 1996 206000km
- yerun
- 2nd Gear member
Reed ik gisteren weer es weg in het donker zonder licht.. als de auto wordt gestart gaat de dashboardverlichting blijkbaar altijd aan.. bij mn vorige auto was het: verlichting uit, dashboardverlichting uit.
Dus nooit wegrijden zonder het licht aan te doen. Zou mooi zijn als de dashboardverlichting gewoon uitgaat met het uitdoen van de verlichting... (lijkt me ook veel logischer)
Dus nooit wegrijden zonder het licht aan te doen. Zou mooi zijn als de dashboardverlichting gewoon uitgaat met het uitdoen van de verlichting... (lijkt me ook veel logischer)
Volvo V40 1.8 Europa Ph1 (2000)
- Rode T4
- 2nd Gear member
Ik gebruik nu nooit de standen stads- en dimlicht omdat ik geen lichtverklikker heb. Dus ik wacht nog even met het ombouwen van de schakelaar aangezien ik bang ben dat ik anders een keertje moet duwen. Zat er standaard geen lichtverklikker in een T4 van 97 ??
V40 T4 & V40 1.8 LPI
- Rode T4
- 2nd Gear member
Je hebt helemaal gelijk aan de stadslichten blijven aan. Maar ook op de stadslichten kan een accu leeglopen. Hoort er geen zoemertje te gaan als je uit de auto stapt (schakelaar op stand stads- of dimlicht)?
V40 T4 & V40 1.8 LPI