Pagina 2 van 2

Geplaatst: 12.01.2008 - 00:04
door T5je
Heb zitten bladeren op het forum. Op pagina 10 iets gelezen over koude stroom bij bestuurderskant. Was welliswaar aan bovenzijde maat toch... koude stroom. Op te lossen door een check bij de dealer. Hangt dan 10 minuten aan de pc of zoiets.

Geplaatst: 12.01.2008 - 16:15
door Rob2u
T5je schreef:Heb zitten bladeren op het forum. Op pagina 10 iets gelezen over koude stroom bij bestuurderskant. Was welliswaar aan bovenzijde maat toch... koude stroom. Op te lossen door een check bij de dealer. Hangt dan 10 minuten aan de pc of zoiets.
Is waar, maar dan moet er wel koude lucht uit een van de uitstroomopeningen komen! Maar zoals je hebt gelezen bij mijn vraag is dit niet het geval en is het hercalibreren van de ECC al een keer gebeurt....

Dus ook ik ben benieuwd naar de "gouden tip" :razz:

Geplaatst: 12.01.2008 - 16:31
door Oceanracer
En vandaag heb ik er extra opgelet. Bij een buitentemperatuur van ca 6 graden voelde de uitstromende lucht vanuit de roosters links en rechts van het stuur gewoon warm, maar toch weer steenkoude handen. Verder, rond de klokkenwinken e.d., ook geen tochtstroom kunnen ontdekken.

Geplaatst: 12.01.2008 - 22:28
door T5je
Rob2u schreef:
T5je schreef:Heb zitten bladeren op het forum. Op pagina 10 iets gelezen over koude stroom bij bestuurderskant. Was welliswaar aan bovenzijde maat toch... koude stroom. Op te lossen door een check bij de dealer. Hangt dan 10 minuten aan de pc of zoiets.
Is waar, maar dan moet er wel koude lucht uit een van de uitstroomopeningen komen! Maar zoals je hebt gelezen bij mijn vraag is dit niet het geval en is het hercalibreren van de ECC al een keer gebeurt....

Dus ook ik ben benieuwd naar de "gouden tip" :razz:
Je hebt natuurlijk gelijk. Wilde ook maar helpen.
Heb er vandaag op gelet en bij mij komt koude lucht uit de uitstroomkoker. Maar een calibratie is dus niet 100% de oplossing. Zal mij dan maar het geld uitsparen.

Afwachten dus maar tot de verlosser komt.

Geplaatst: 12.01.2008 - 23:13
door VolvoRob
Bij mij komt uit midden-links koude en midden-rechts warme lucht. Naar elkaar toegericht komt er dus halfwarme lucht uit en dat is OK....

Geplaatst: 14.01.2008 - 00:12
door M'n eerste Volvo
VolvoRob schreef:Bij mij komt uit midden-links koude en midden-rechts warme lucht. Naar elkaar toegericht komt er dus halfwarme lucht uit en dat is OK....
Volgens mij moet je bij een ECC niet zelf gaan zitten mixen ? :o

Geplaatst: 20.01.2008 - 20:34
door Rob2u
Even een update:
Een van onze mede-forummers kwam met het idee dat het wel eens van bv. de stuurkolom kan komen die ergens ruimte heeft als deze door het schutbord komt (of een van de andere onderdelen die van motorruimte naar binnen lopen). Leek mij een goede hint dus vandaag maar eens op zoek gegaan of ik iets hiervan kon "zien". Mijn idee was om een sterke lamp in de motorruimte te hangen en dan kijken of ik licht naar binnen kon zien komen aan de bestuurderskant.

Helaas is de ruimte binnenin zo vol met onderdelen dat je helemaal geen lamp daar kan houden.... Dus toen maar even gekeken of ik iets kon zien bij de voetenruimte. Maar dit zag er helemaal origineel en onbeschadigd uit. De stuurkolom zit strak in een rubbervoet en ook de andere doorvoeren leken helemaal "tochtvrij".

En om de luchtstroom nu tijdens het rijden te gaan onderzoeken lijkt mij niet echt goed voor de verkeersveiligheid ;-) Zo lenig ben ik nu ook weer niet dat ik bij de pedalen kan komen......:-)

Ik houd mij aanbevolen voor nuttige tips!

Rob.

Geplaatst: 21.01.2008 - 12:57
door Carfreak
Misschien heb je het juist bij het insturen van bochten omdat dat momenten zijn waarop je ineens in een sterkere windstroom terechtkomt die binnendringt in het ventilatiesysteem. Vind ik zelf wel een logische redenering iig. :-)

Geplaatst: 22.01.2008 - 00:25
door TTT242
Carfreak schreef:Misschien heb je het juist bij het insturen van bochten omdat dat momenten zijn waarop je ineens in een sterkere windstroom terechtkomt die binnendringt in het ventilatiesysteem. Vind ik zelf wel een logische redenering iig. :-)
Zo logisch lijkt me dat niet. Als je aan het rijden bent dan heb je altijd rijwind en die gaat in een bocht niet opeens veranderen. Ikzelf merk niet dadelijk een koude luchtstroom op, maar ik heb het dan ook niet snel koud.

Geplaatst: 22.01.2008 - 19:46
door Carfreak
Als je de neus van je auto recht tegen de wind in keert terwijl je tot dan toe wind mee had lijkt me dat je echt wel meer wind vangt. Maar goed, misschien is er hier iemand die dat kan weerleggen???