Pagina 2 van 4

Geplaatst: 12.01.2008 - 21:55
door Schoentje
Big Blue schreef:Ik zie op jouw foto Fulaks dat de D5 slechts 1 einddemper heeft, kan je dat bevestigen ?
Dat kan ik je ook bevestigen. Doodzonde nietwaar?

Geplaatst: 12.01.2008 - 21:58
door Fulaks
Big Blue schreef:Ben je tevreden van Postiaux ? Mijn schoonbroer woont op het Latyrusplein in Schoten, doch heb hem nog niet kunnen overtuigen om Volvo rijder te worden.
Super tevreden van Postiaux. Ik kan me namelijk niet indenken dat er een betere Volvo-garage zou bestaan.

Ik heb geen D5 maar een 2.4D, maar ik denk dat dat voor het uitlaatsysteem geen verschil maakt, enkel wat software voor de motorsturing die wat afwijkt. Er is inderdaad maar één einddemper onder de auto te zien.

@ Schoentje : hoe is je auto precies verlaagd ? Enkel een kortere verenset, of ook andere schokdempers ?

Geplaatst: 12.01.2008 - 22:00
door Big Blue
Schoentje schreef:Dank voor al deze lovende reacties, ik wordt er een beetje verlegen van.

Je zou bijna vergeten dat er ook nog meer is dan alleen deze kont; de rest van de auto! Hij rijdt echt hemels, nu ongeveer 1250 km op de teller. Het verlagen levert geen enkel probleem op (met mijn V50 was dat heel af en toe wel het geval). Hij rijdt ook een stuk strakker (of minder vaag...) dan een niet-verlaagde.

Al met al ben ik dus helemaal het mannetje... (en niet meer zo verlegen merk ik).

Ook ik moest aanvankelijk wel even slikken van de achterkant van de huidige V70. Verlagen en deze T6-look maken het voor mij echter helemaal goed. Maar dat kan ook een vorm c.q. gevolg van een cognitieve dissonantie zijn...

Is er trouwens nog niemand achterover geslagen van de prijs die ik voor dit alles betaalde?

(klautert recht van op de grond en zet stoel terug op zijn poten)........neen hoor helemaal niet.........effe serieus nu, dit is niet mis natuurlijk, vraag mij mogelijks dan af wat een setje einddempers kost bij Heico, maar dan heb je natuurlijk nog niet de aanpassingen die je hebt moeten doen natuurlijk.........valt dus al bij al wel mee, zeker indien dit voor jouw zelf de achterkant helemaal goed maakt........je moet er dan ook dagelijks op kijken hé en niets is meer irriterend dan op iets zien wat je helemaal niet bevalt (uitzondering die de regel bevestigd = eigen vrouw natuurlijk).

Geplaatst: 12.01.2008 - 22:01
door Schoentje
Slaapt jouw machine buiten, schoentje ??
Inderdaad, en in weer en wind!

Garage wordt dit voorjaar gebouwd, maar ik vrees dat mijn auto er toch niet in zal komen. Bij ons hebben de fietsen, konijnen, cavia's en prullaria voorrang...

Geplaatst: 12.01.2008 - 22:06
door Bart
Schoentje, wat heeft het verlagen gekost als ik mag vragen? Of zat dit bij de 775 Euro in?

Geplaatst: 12.01.2008 - 22:07
door Schoentje
Big Blue schreef:(klautert recht van op de grond en zet stoel terug op zijn poten)........neen hoor helemaal niet.........effe serieus nu, dit is niet mis natuurlijk, vraag mij mogelijks dan af wat een setje einddempers kost bij Heico, maar dan heb je natuurlijk nog niet de aanpassingen die je hebt moeten doen natuurlijk.........valt dus al bij al wel mee, zeker indien dit voor jouw zelf de achterkant helemaal goed maakt........je moet er dan ook dagelijks op kijken hé en niets is meer irriterend dan op iets zien wat je helemaal niet bevalt (uitzondering die de regel bevestigd = eigen vrouw natuurlijk).
Bij Heico kost die dubbele pijpenset geloof ik iets van 1000 of 1200 (zonder montage volgens mij). En dan krijg je hem terug met een uitgesneden skirt; zeker niet lelijk maar toch een beetje amateuristisch als je het mij vraagt.

En over Heico gesproken; hun verlangingsset bestaat uit alleen vier nieuwe veren. En dan maar helemaal met de billen bloot; dat kostte mij 300 bij de dealer (inclusief montage, uitlijnen en dergelijke)

Geplaatst: 12.01.2008 - 22:08
door Big Blue
Schoentje schreef:
Slaapt jouw machine buiten, schoentje ??
Inderdaad, en in weer en wind!

Garage wordt dit voorjaar gebouwd, maar ik vrees dat mijn auto er toch niet in zal komen. Bij ons hebben de fietsen, konijnen, cavia's en prullaria voorrang...
Prullaria die voorrang heeft op een Volvo....... :eeeeek: .......nooit gedacht dat dit kon!?

Trouwens konijnen horen thuis is een bos, van cavia's daarentegen ben ik dat niet zo zeker.. :dontknow:

Geplaatst: 12.01.2008 - 23:15
door Fulaks
Schoentje schreef:En over Heico gesproken; hun verlangingsset bestaat uit alleen vier nieuwe veren. En dan maar helemaal met de billen bloot; dat kostte mij 300 bij de dealer (inclusief montage, uitlijnen en dergelijke)
Is er ook opnieuw calibreren (of hoe het ook mag heten) van de xenon-lampen nodig ?

Geplaatst: 12.01.2008 - 23:20
door Schoentje
Volgens Heico wel, en ik neem aan dat ze dat ook gedaan hebben... Weet overigens niet hoe ik dat kan/moet controleren.

Geplaatst: 12.01.2008 - 23:37
door Fulaks
Ik lees in het instructieboekje dat je de xenon's kan instellen voor linksrijdend verkeer. Het tekeningentje dat er bij staat lijkt niet overeen te komen met wat ik onder de motorkap zie : daar zie ik bij elk lichtblok twee blank metalen tenthaakjes opsteken. Heb jij dit el eens bekeken ?

Geplaatst: 13.01.2008 - 04:59
door xc-men
Schoentjes, het is een erg mooie wagen geworden.
Is het niet nog veel mooier als je die Trekhaak kapje ook in Oyster Grey spuit?

Geplaatst: 13.01.2008 - 08:10
door Alchemist
MOOI hoor

idd nog wel ff dat kapje spuiten om 't af te maken

Vraagje:
1. ik moet elke dag over 19 drempels...... Gaat dat nog een beetje na verlagen, of moet je daar nu met 5 kmh overheen?
2. kun je na verlagen nog sneeuwkettingen omleggen?
3. ga je nù ook chiptunen of zo voor T6 vermogen?

Groet
Alchemist

Geplaatst: 13.01.2008 - 10:12
door Schoentje
xc-men schreef:Schoentjes, het is een erg mooie wagen geworden.
Is het niet nog veel mooier als je die Trekhaak kapje ook in Oyster Grey spuit?
Ik ga dat kapje (na rijp beraad) toch niet spuiten. Het valt nu namelijk minder op dan een (in mijn geval lichter) gespoten kap. Alleen als de zon er vol op staat te schijnen, zie je het goed (zie ook de eerste foto's van dit topic).

Ik heb overigens ook rondrijden zónder kap overwogen; ook dat valt erg mee qua uiterlijk. Maar dat komt denk ik ook een beetje omdat mijn auto nu iets lager ligt.
Vraagje:
1. ik moet elke dag over 19 drempels...... Gaat dat nog een beetje na verlagen, of moet je daar nu met 5 kmh overheen?
2. kun je na verlagen nog sneeuwkettingen omleggen?
3. ga je nù ook chiptunen of zo voor T6 vermogen?
1 Ik heb nog geen enkel probleem gehad met drempels, ook niet als ik er met een redelijke vaart overheen ga. Zelfs beladen met vriendin, twee kleine kids en een hond (jawel, V70 = gezin = hond = brave huisvader) heb ik nog geen ongewenste contacten opgelopen. Bij mijn V50 gebeurde dat wel af en toe (en zeker met een trailer erachter).

2 Vast wel, zo extreem is het niet. Nog niet getest.

3 Mogelijk op termijn voor 245 pk en 385 NM (Rica). Maar een T6 zal het nooit worden...

Geplaatst: 14.01.2008 - 22:05
door Belgianmac
Schoentje, prachtige wagen! Ik heb een V70 in dezelfde kleur besteld zonder ze gezien te hebben. Als ik jou wagen zie ben ik er blij om.

@Fulaks: ben jij tevreden over de prestaties? Ik heb ook een 2,4D besteld met geartronic (levering 2e helft februari) en overweeg een chiptuning.

Geplaatst: 15.01.2008 - 08:23
door Fulaks
Belgianmac schreef:@Fulaks: ben jij tevreden over de prestaties? Ik heb ook een 2,4D besteld met geartronic (levering 2e helft februari) en overweeg een chiptuning.
De prestaties zijn behoorlijk, een sportwagen is het uiteraard niet. Het vermogen is ruim voldoende om zeer vlot te rijden. Ik heb proefgereden met MT en GT en de GT beviel mij niet. De MT voelt veel vinniger en directer aan, bij de GT gaat veel vermogen (en brandstof !) verloren in de koppelomvormer. De GT is in mijn ogen niet op het niveau van de automatische transmissies van de Duitse topmerken. Dat wil niet zeggen dat hij slecht is, maar ik ben er geen liefhebber van. Als je veel stads- en fileverkeer doet is zo'n GT wél een goede keuze, maar dan denk ik inderdaad dat chippen geen kwaad kan, om te compensern wat de GT aan vermogen opslokt.

Hier zijn natuurlijk ook veel GT-liefhebbers op het forum. Ieder z'n meug, ik ben blij met mijn MT.

Onderschat overigens het verbruik niet, ik zit nu aan 8,4 l/100 km en dat vind ik veel, hopelijk zakt het nog. Mijn vorige V70 2.4D (130 PK) zat aan 6,2 l/100 km. Met de GT komt daar nog zeker een litertje bij, en meer als je de kickdown veelvuldig gebruikt. Ben je daarentegen een rustige chauffeur die ontspannen cruist, dan is de GT geen verkeerde keuze.

Geplaatst: 15.01.2008 - 23:49
door Belgianmac
Bedankt voor je antwoord Fulaks.
Kijk even naar mijn eerste bericht op dit forum (http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?p=298956#298956) en je zal begrijpen dat het verbruik niet echt mijn probleem is. Ik doe wel heel veel file en ca. 75000km. per jaar met 90% snelweg. Vandaar die GT.
Ik rijd momenteel met een Vectra Cdti150pk met automaat en die heeft wel een goede en vinnige motor met goed aangepaste versnellingsbak maar het algemeen comfort is dan weer veel minder.
Ik rijd toch maar max. 2,5 jaar met m'n auto's (of beter: met die van de firma) zodat een verkeerde keuze niet lang een nadeel blijft.
De chiptuning zal ik zelf moeten betalen, althans dat denk ik, zodat ik zeker wil zijn dat die de moeite loont.

Geplaatst: 16.01.2008 - 08:25
door Fulaks
Belgianmac schreef:Ik doe wel heel veel file en ca. 75000km. per jaar met 90% snelweg. Vandaar die GT.
Dan zit je toch wel goed met die GT denk ik. De vergelijking met een Opel Vectra zal de V70 met glans doorstaan. Qua prestaties moet je natuurlijk wel voor ogen houden dat de Volvo een stuk zwaarder is. Ik denk dat je er best eerst een kilometer of 10.000 op zet en dan kijkt of chippen wenselijk is of niet.

Op de Summum-versie zitten toch een heel aantal leuke hebbedingetjes, je zal er geen spijt van hebben.

Geplaatst: 21.01.2008 - 21:23
door Alchemist
Schoentje,
nog 1 vraag 2 vragen ( :wink: ):
1. hoe lang zijn ze er eigenlijk mee bezig geweest? enig idee? Beter gezegd: hoe lang was je je auto kwijt?
2. kan dat? aut. niveauregeling + verlagen???

Grote groeten

Alchemist

Geplaatst: 22.01.2008 - 09:29
door Gideon_XC90
Schoentje,

wat een prachtvolle verschijning zo, doet een hoop goeds aan het kontje.

Geplaatst: 22.01.2008 - 21:04
door Schoentje
Alchemist schreef:Schoentje,
nog 1 vraag 2 vragen ( :wink: ):
1. hoe lang zijn ze er eigenlijk mee bezig geweest? enig idee? Beter gezegd: hoe lang was je je auto kwijt?
2. kan dat? aut. niveauregeling + verlagen???

Alchemist
1. Dat weet ik niet precies, ik schat tussen 8 en 12 uur voor het verlagen en de 'ass-lift'. Ik ben mijn auto niet kwijt geweest omdat ze het allemaal voor de aflevering gereed hadden (2 januari).
2. Voor zover ik weet kan deze verla(n)gingsset niet samen met aut. niveauregeling. Heb je ook interesse dan?

Groet