De aansluiting zit ook op een andere plaats dan volgens de inbouwinstructie. Nu zie je de volledige connector en bedrading. Anders zie je alleen het contactpunt zelf. Toegegeven, dat is wel een onderbreking van het koetswerk en bij jou zit ie onderin en valt ie niet echt op.
Gebruik jij alleen de blokverwarming of ook die losse kachel voor het interieur? En hoe bevalt het? Ik overweeg namelijk ook die set te laten plaatsen.
Elektrische interieur verwarming
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
- 4th Gear member
- Berichten: 501
- Lid geworden op: 31.12.2006 - 14:11
- Locatie: Norr om Stockholm, i en skog
Nee hoor.Dat is ook een oplossing, maar vergaart ie zo niet veel vuil?
Blokverwarming en interieurverwarming. Bevalt me prima. Sluit hem aan op een timer en laat hem ca. 1,5 uur draaien. Motor is sneller op temperatuur en interieur is warm en ruiten ontdooid.Gebruik jij alleen de blokverwarming of ook die losse kachel voor het interieur? En hoe bevalt het? Ik overweeg namelijk ook die set te laten plaatsen.
tuftuf
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
En waar heb je de kachel dan staan/liggen? Zowel bij stilstand als tijdens het rijden.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- surfroy01
- 2nd Gear member
- Berichten: 121
- Lid geworden op: 03.09.2007 - 13:49
- Locatie: Le Coin de Pays Bas
Ik denk dat hij bedoelt waar je de interieur kachel bewaard tijdens het rijden en waar je hem hebt staan tijdens het verwarmingsproces (ben ik overigens ook benieuwd naar)
The most dangerous nut on any vehicle is the one that holds the throtle; me damn it!
Ex V40/XC70/DS5/3xPassat B8/Mercedes CLA/2xBMW 328/GTI MK7 en nu een Megane EV.
Ex V40/XC70/DS5/3xPassat B8/Mercedes CLA/2xBMW 328/GTI MK7 en nu een Megane EV.
-
- 4th Gear member
- Berichten: 501
- Lid geworden op: 31.12.2006 - 14:11
- Locatie: Norr om Stockholm, i en skog
Die staat op de vloer aan de passagierkant. Zowel tijdens het warmen als het rijden. Zo groot is ie niet
Is geen originele Volvo kachel overigens, maar een Defa. Had ik al in mijn vorige auto.
http://www.defa.com/heating4.php3?aid=6&lang=2&ndid=
Vastschroeven zoals beschreven staat op de Defa website vond ik zonde van de auto, vadaar mijn eigen knutselwerk

http://www.defa.com/heating4.php3?aid=6&lang=2&ndid=
Vastschroeven zoals beschreven staat op de Defa website vond ik zonde van de auto, vadaar mijn eigen knutselwerk

Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- surfroy01
- 2nd Gear member
- Berichten: 121
- Lid geworden op: 03.09.2007 - 13:49
- Locatie: Le Coin de Pays Bas
Oh dat ziet er best aardig uit! Lijkt mij estetisch beter verantwoord dan dat Volvo ding. Kun je hem niet onder je dashboard bij chauffeur kwijt ondersteboven dan? Lijkt voor mij de meest aangewezen plek daar ik in NL toch alleen in de auto vertrek meestal, is die plek het warmst!
Tsja nu wordt de keuze nog lastiger, de standkachel heeft de flexibiliteit dat je overal de auto kan laten voorverwarmen, maar als nadeel prijs en dat de accu leeg getrokken wordt door de clima control.......iknognieweetnie!
Tsja nu wordt de keuze nog lastiger, de standkachel heeft de flexibiliteit dat je overal de auto kan laten voorverwarmen, maar als nadeel prijs en dat de accu leeg getrokken wordt door de clima control.......iknognieweetnie!
The most dangerous nut on any vehicle is the one that holds the throtle; me damn it!
Ex V40/XC70/DS5/3xPassat B8/Mercedes CLA/2xBMW 328/GTI MK7 en nu een Megane EV.
Ex V40/XC70/DS5/3xPassat B8/Mercedes CLA/2xBMW 328/GTI MK7 en nu een Megane EV.
- surfroy01
- 2nd Gear member
- Berichten: 121
- Lid geworden op: 03.09.2007 - 13:49
- Locatie: Le Coin de Pays Bas
Ongeveer precies een jaar na start deze posting het vervolg. Heb dus ook een elektrische Defa in laten bouwen, en zie hier het resulataat. Het grootste voordeel vind ik, een warm interieur maar meer nog dat zodra je gaat rijden de vooruit niet beslaat/weer bevriest!!!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
The most dangerous nut on any vehicle is the one that holds the throtle; me damn it!
Ex V40/XC70/DS5/3xPassat B8/Mercedes CLA/2xBMW 328/GTI MK7 en nu een Megane EV.
Ex V40/XC70/DS5/3xPassat B8/Mercedes CLA/2xBMW 328/GTI MK7 en nu een Megane EV.
- Hans
- 8th Gear member
- Berichten: 10603
- Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
- Locatie: Z.O.Brabant
- Contacteer:
Handig. Ik heb gelukkig een parkeergarage waar het nooit vriest.
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- surfroy01
- 2nd Gear member
- Berichten: 121
- Lid geworden op: 03.09.2007 - 13:49
- Locatie: Le Coin de Pays Bas
Tsja ik heb wel een garage maar daar staan mijn andere hobbies in, 3 motorfietsen, ATB, racefiets, beach cruiser fiets, windsurfspullen plus tig fietsen van het gezin......
The most dangerous nut on any vehicle is the one that holds the throtle; me damn it!
Ex V40/XC70/DS5/3xPassat B8/Mercedes CLA/2xBMW 328/GTI MK7 en nu een Megane EV.
Ex V40/XC70/DS5/3xPassat B8/Mercedes CLA/2xBMW 328/GTI MK7 en nu een Megane EV.
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33104
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Is dit de standaard standverwarming?
Hebben dit ook in de XC, was standaard op de Summum. Helemaal fantastisch, zeker met de wintersport!
Hebben dit ook in de XC, was standaard op de Summum. Helemaal fantastisch, zeker met de wintersport!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- surfroy01
- 2nd Gear member
- Berichten: 121
- Lid geworden op: 03.09.2007 - 13:49
- Locatie: Le Coin de Pays Bas
Dit is de 'kleine' unit, ik geloof inderdaad 1400 watt, kost 99 euro (google'n op Defa interieur verwarming), via een tunings bedrijf in laten bouwen (hadden ook mijn alarm ingebouwd) kostte 50 euro. Dit is dus niet de standaard standkachel maar een 220V elektrische losse unit. Vind het perfect, niet alleen dat je niet hoeft te krabben maar dat die voorruit niet weer dicht vriest eer je de straat uit bent, en het is niet zo koud in de auto. Je kunt dit ook uitbreiden met een set die je koelwater opwarmt, heb ik niet gedaan.
The most dangerous nut on any vehicle is the one that holds the throtle; me damn it!
Ex V40/XC70/DS5/3xPassat B8/Mercedes CLA/2xBMW 328/GTI MK7 en nu een Megane EV.
Ex V40/XC70/DS5/3xPassat B8/Mercedes CLA/2xBMW 328/GTI MK7 en nu een Megane EV.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Oceanracer schreef:Deze verwarming is alleen bedoeld voor het opwarmen van je blok. Er komt een aansluiting op je bumper voor de 230V stekker welke via een warmtepomp je koelvloeistof voorverwarmt en daarmee dus je motorblok. In tegenstelling tot "echte" standkachels slaat je ECC dus niet aan en wordt het interieur niet voorverwarmd. Als je instapt en wegrijdt (niet de stekker vergeten er voor die tijd uit te trekken!) wordt je interieur natuurlijk wel sneller warm, omdat in het vooronder de boel al aardig is opgestookt. Al met al leuk alternatief. Minder goed, maar ook minder duur.
Met een paar aanpassingen kun je ook de blower activeren en interieurtemperatuur verhogen,dus niet alleen de motor!
- surfroy01
- 2nd Gear member
- Berichten: 121
- Lid geworden op: 03.09.2007 - 13:49
- Locatie: Le Coin de Pays Bas
Ik ben er nog steeds erg tevreden over. Smorgens voor douchen schakelaar in de keuken overhalen en met een half uurtje is hele auto ontdooid en lekker warm, bij thuiskomst stekker in de grille en zijkant huis et voila geen gedoe meer met krabben en weer dichtvriezende ramen!
The most dangerous nut on any vehicle is the one that holds the throtle; me damn it!
Ex V40/XC70/DS5/3xPassat B8/Mercedes CLA/2xBMW 328/GTI MK7 en nu een Megane EV.
Ex V40/XC70/DS5/3xPassat B8/Mercedes CLA/2xBMW 328/GTI MK7 en nu een Megane EV.
- liquid_force
- 6th Gear member
- Berichten: 4695
- Lid geworden op: 12.11.2005 - 19:18
- Locatie: Zürich
heb net een Defa 1350 gekocht met aansluit-kabel die weggewerkt kan worden in de auto ... zal bij het inbouwen even een paar foto's maken!
- liquid_force
- 6th Gear member
- Berichten: 4695
- Lid geworden op: 12.11.2005 - 19:18
- Locatie: Zürich
vandaag de Defa (met afstandbediening) laten inbouwen ... de aansluiting zit in het plastic behuizing waar ook de rechte mistlamp in zit ... heel mooi verdekt weggewerkt, morgen ff fotootje maken!
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Net nu de winter grotendeels voorbij is. 

Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race