Pagina 2 van 3

Geplaatst: 20.01.2008 - 11:55
door Oceanracer
De aansluiting zit ook op een andere plaats dan volgens de inbouwinstructie. Nu zie je de volledige connector en bedrading. Anders zie je alleen het contactpunt zelf. Toegegeven, dat is wel een onderbreking van het koetswerk en bij jou zit ie onderin en valt ie niet echt op.

Gebruik jij alleen de blokverwarming of ook die losse kachel voor het interieur? En hoe bevalt het? Ik overweeg namelijk ook die set te laten plaatsen.

Geplaatst: 20.01.2008 - 12:39
door tuftuf
Dat is ook een oplossing, maar vergaart ie zo niet veel vuil?
Nee hoor.
Gebruik jij alleen de blokverwarming of ook die losse kachel voor het interieur? En hoe bevalt het? Ik overweeg namelijk ook die set te laten plaatsen.
Blokverwarming en interieurverwarming. Bevalt me prima. Sluit hem aan op een timer en laat hem ca. 1,5 uur draaien. Motor is sneller op temperatuur en interieur is warm en ruiten ontdooid.

tuftuf

Geplaatst: 20.01.2008 - 12:53
door Oceanracer
En waar heb je de kachel dan staan/liggen? Zowel bij stilstand als tijdens het rijden.

Geplaatst: 20.01.2008 - 12:56
door surfroy01
Gokje, garage?

Geplaatst: 20.01.2008 - 13:15
door tuftuf
Klaar voor morgen :P

Geplaatst: 20.01.2008 - 13:33
door surfroy01
Ik denk dat hij bedoelt waar je de interieur kachel bewaard tijdens het rijden en waar je hem hebt staan tijdens het verwarmingsproces (ben ik overigens ook benieuwd naar)

Geplaatst: 20.01.2008 - 13:42
door tuftuf
Die staat op de vloer aan de passagierkant. Zowel tijdens het warmen als het rijden. Zo groot is ie niet ;) Is geen originele Volvo kachel overigens, maar een Defa. Had ik al in mijn vorige auto.
http://www.defa.com/heating4.php3?aid=6&lang=2&ndid=
Vastschroeven zoals beschreven staat op de Defa website vond ik zonde van de auto, vadaar mijn eigen knutselwerk ;)

Geplaatst: 20.01.2008 - 13:49
door surfroy01
Oh dat ziet er best aardig uit! Lijkt mij estetisch beter verantwoord dan dat Volvo ding. Kun je hem niet onder je dashboard bij chauffeur kwijt ondersteboven dan? Lijkt voor mij de meest aangewezen plek daar ik in NL toch alleen in de auto vertrek meestal, is die plek het warmst!

Tsja nu wordt de keuze nog lastiger, de standkachel heeft de flexibiliteit dat je overal de auto kan laten voorverwarmen, maar als nadeel prijs en dat de accu leeg getrokken wordt door de clima control.......iknognieweetnie!

Geplaatst: 09.01.2009 - 11:46
door surfroy01
Ongeveer precies een jaar na start deze posting het vervolg. Heb dus ook een elektrische Defa in laten bouwen, en zie hier het resulataat. Het grootste voordeel vind ik, een warm interieur maar meer nog dat zodra je gaat rijden de vooruit niet beslaat/weer bevriest!!!

Geplaatst: 09.01.2009 - 13:21
door Hans
Handig. Ik heb gelukkig een parkeergarage waar het nooit vriest.

Geplaatst: 09.01.2009 - 15:51
door surfroy01
Tsja ik heb wel een garage maar daar staan mijn andere hobbies in, 3 motorfietsen, ATB, racefiets, beach cruiser fiets, windsurfspullen plus tig fietsen van het gezin......

Geplaatst: 09.01.2009 - 18:05
door Gast
Mag ik vragen wat je er voor betaald hebt en waar?

Geplaatst: 09.01.2009 - 18:05
door tuftuf
Wat voor eenheid heb je in je interieur? 1400watt?

Geplaatst: 09.01.2009 - 20:07
door Paul
Is dit de standaard standverwarming?

Hebben dit ook in de XC, was standaard op de Summum. Helemaal fantastisch, zeker met de wintersport!

Geplaatst: 10.01.2009 - 19:16
door surfroy01
Dit is de 'kleine' unit, ik geloof inderdaad 1400 watt, kost 99 euro (google'n op Defa interieur verwarming), via een tunings bedrijf in laten bouwen (hadden ook mijn alarm ingebouwd) kostte 50 euro. Dit is dus niet de standaard standkachel maar een 220V elektrische losse unit. Vind het perfect, niet alleen dat je niet hoeft te krabben maar dat die voorruit niet weer dicht vriest eer je de straat uit bent, en het is niet zo koud in de auto. Je kunt dit ook uitbreiden met een set die je koelwater opwarmt, heb ik niet gedaan.

Geplaatst: 09.01.2010 - 11:23
door Ramon&Ramon
Oceanracer schreef:Deze verwarming is alleen bedoeld voor het opwarmen van je blok. Er komt een aansluiting op je bumper voor de 230V stekker welke via een warmtepomp je koelvloeistof voorverwarmt en daarmee dus je motorblok. In tegenstelling tot "echte" standkachels slaat je ECC dus niet aan en wordt het interieur niet voorverwarmd. Als je instapt en wegrijdt (niet de stekker vergeten er voor die tijd uit te trekken!) wordt je interieur natuurlijk wel sneller warm, omdat in het vooronder de boel al aardig is opgestookt. Al met al leuk alternatief. Minder goed, maar ook minder duur.

Met een paar aanpassingen kun je ook de blower activeren en interieurtemperatuur verhogen,dus niet alleen de motor!

Geplaatst: 09.01.2010 - 12:23
door surfroy01
Ik ben er nog steeds erg tevreden over. Smorgens voor douchen schakelaar in de keuken overhalen en met een half uurtje is hele auto ontdooid en lekker warm, bij thuiskomst stekker in de grille en zijkant huis et voila geen gedoe meer met krabben en weer dichtvriezende ramen!

Geplaatst: 09.01.2010 - 12:48
door liquid_force
heb net een Defa 1350 gekocht met aansluit-kabel die weggewerkt kan worden in de auto ... zal bij het inbouwen even een paar foto's maken!

Geplaatst: 18.02.2010 - 20:14
door liquid_force
vandaag de Defa (met afstandbediening) laten inbouwen ... de aansluiting zit in het plastic behuizing waar ook de rechte mistlamp in zit ... heel mooi verdekt weggewerkt, morgen ff fotootje maken!

Geplaatst: 18.02.2010 - 20:49
door Oceanracer
Net nu de winter grotendeels voorbij is. :lol: