Pagina 2 van 2

Geplaatst: 25.01.2008 - 13:40
door IkeV70
De verschillen zijn waarschijnlijk zo klein dat je er niets van merkt.

Geplaatst: 25.01.2008 - 13:43
door Ramon&Ramon
dat denk ik zelf ook,dat wordt uitgebreid getest.
EGR kleppen maken ze tegenwoordig ook voor een D5 bij Bosch,maar die kun je beter uitschakelen,blijft het inlaatgedeelte mooi schoon,kan software matig ook!

Geplaatst: 25.01.2008 - 14:04
door edraket
Dus als je Bosch injectoren plaatst hoeft er dus ook geen ander programma in? Als ik lees op Volvoforum.uk zie ik heel erg veel problemen met de "universele" Bosch injectoren. Is dat in NL niet dan?

Kan Volvo NL de EGR ook uitschakelen?

Geplaatst: 25.01.2008 - 14:10
door Ramon&Ramon
Volvo kan alles,maar het wordt niet gedaan het uitschakelen.
Als een D5 goed loopt op de bosch injectoren zie ik geen reden om een software aanpassing te doen.
Ik heb nog niet van problemen hier in nederland gehoord.

Geplaatst: 25.01.2008 - 14:56
door edraket
Dat geeft de burger weer moed!
Kun je overigens iets zeggen of er vroege D5's zijn (2000-2002) die na de 250.000 km nog met originele injectoren rijden? Ik krijg het idee dat dat er niet veel zijn.
Die van mij begint ook wat kuren te vertonen sinds een paar maanden. Met V-power diesel is het een stuk minder (bijna weg), maar met gewone diesel stottert de auto wat als hij koud is bij optreken vanuit de eerste versnelling. Daarnaast loopt de motor iets onrustiger als voorheen.
Ik denk zelf dat dat door de injectoren wordt veroorzaakt. Ik weet dat onder coulance de injectoren per stuk werden vervangen. Is dat nu nog steeds het advies van Volvo?

Geplaatst: 25.01.2008 - 20:02
door RonaldS
Wat is eigenlijk een "normale" starttijd voor een D5 en hoe lang gaat een injector mee? Thanx.

Geplaatst: 25.01.2008 - 20:11
door Ramon&Ramon
hoe lang ze mee gaan is niet van te voren te voorspellen,ik heb ze al bij 30000km vervangen.

Geplaatst: 26.01.2008 - 09:35
door edraket
Maar houden ze het ook langer als 3 ton uit?

Geplaatst: 26.01.2008 - 10:36
door Keesjan36
RonaldS schreef:Wat is eigenlijk een "normale" starttijd voor een D5...

Daar ben ik ook eigenlijk wel benieuwd naar. Die van mij start eigenlijk al sinds het begin na ongeveer drie a vier omwentelingen van de startmotor.
Hij loopt prima, pas een grote beurt gehad en verbruikt gemiddeld 1L op 15KM.

Een andere D5 waarmee ik heb gereden, startte ook na plm vier omwentelingen.

Een Golf(5) TDI van m'n werk die ik pasgeleden een dagje bij had, startte na ongeveer 1/100 seconde. Sleutel omdraaien en lopen. Dat vond ik toch wel opmerkelijk.

Geplaatst: 26.01.2008 - 13:37
door Ramon&Ramon
Hoe lang ze meegaan is echt niet te voorspellen,misschien dat Jomanda dat weet?:)
Een VW is ook technisch,s gezien een betere auto!:)

Geplaatst: 26.01.2008 - 13:40
door Oceanracer
Ramon&Ramon schreef:Een VW is ook technisch,s gezien een betere auto!:)
Dit kan ik inderdaad onderschrijven! :P

Geplaatst: 26.01.2008 - 13:45
door PJR
Mijn thans 1 jaar oude V70 start bij koude ook pas na 2,3 á 4 omwentelingen. Mijn oudere S80 start altijd direct (na het voorgloeien). Overigens wacht ik altijd tot alle lampjes uit zijn met starten, dus wachten tot is voorgegloeid is sowieso standaard bij mij.

Geplaatst: 26.01.2008 - 13:47
door Oceanracer
Je kunt ook altijd 2 keer voorgloeien. Dus auto op contact zetten, wachten tot gloeispiraaltje dooft, contact uit en weer aan, weer laten gloeien en dan starten.

Geplaatst: 26.01.2008 - 15:01
door edraket
Ramon&Ramon schreef:Hoe lang ze meegaan is echt niet te voorspellen,misschien dat Jomanda dat weet?:)
Een VW is ook technisch,s gezien een betere auto!:)
Dat snap ik, maar van banden weet je ook dat ze niet langer meegaan dan zoveel km, ik kan me voorstellen dat een verstuiver ook na bijv 2 ton aan vervanging toe is. Ik lees in elk geval dat ze vaak worden vervangen, en heb het idee dat ik ook binnenkort aan de beurt ben.

Geplaatst: 25.02.2009 - 23:27
door mijn speeltje
Even terug naar de aanleiding van deze topic (jan 2008), het steeds slechter gaan starten van de D5
Oplossing: 1 nieuwe verstuiver van de 2de cilinder en start weer prima, ook bij koud weer. Ook de rookpluimen zijn verdwenen. Kosten verstuiver 250€, retourstroming meting 49€ plus nog de BTW. Laten uitvoeren bij Volvo specialist A.Janse te Elburg waar ik zeer correct ben behandeld.
Huidige kmrstand 240K

Geplaatst: 18.01.2010 - 21:44
door riny
hallo, vandaag de s60 d5 naar de garage gesleept . gaf geen krimp meer na 265k wel al meer dan een week moeilijk koud starten maar nu niets meer altijd dealer onderhouden en nu maar meteen alle5 nieuwe verstuivers vervangen . nog geen 5000km terug al het spruitstuk vervangen met flexibel stuk a 900 euris en een nieuwe koplamp van ongeveer 400 inc word een duur jaartje met de s60 .zal over een paar dagen de rekening opschrijven van de dealer .maar geniet zo van de auto dat inruilen geen optie is .grtjs riny