Pagina 2 van 2
Geplaatst: 22.01.2008 - 23:46
door V70 Classic 2.5 Tdi
Jongens, bedankt voor de harten onder de riem. 't Is niet anders. En gelukkig is de krukas niet teveel beschadigd. Hij wordt gevlakt en exact pas gemaakt op een nieuwe poelie. De monteur die het uitvoert lijkt me zeer ervaren ermee. Net als jij ongetwijfeld, Ramon.
Overigens, ik moet er niet aan denken wat er gebeurd had kunnen zijn als die poelie er af was gelopen....
Dan de aanzuigbuis in de tank:
Het is een klusje van een kwartiertje om de aanzuigbuis te controleren.
Er zit bij een V70 tdi van '97 dus geen pomp in de tank. Wel een aanzuigbuis. Je moet dan in de kofferbak de vloerplaten eruit halen (los schroeven) en de twee metalen deksels losdraaien. Zie je vanzelf. In de kleine zit de vlotterunit en in de grotere zitten aanzuig en retourleiding. Je kunt er echt makkelijk bij. Wel eerst schoonmaken voordat je los draait! Voor wat betreft de slangen: er zit een soort rubber clicksysteempje op. Een beetje indrukken en trekken. Het is een soort snelkoppeling als bij perslucht. Je draait de kunststof ringen los en tilt dan de spullen eruit. Wel even het stekkertje van de vlotter los trekken als je die ook wilt inspecteren. En oppassen dat je je handen niet openhaalt tijdens het losdraaien van de ringen. In het aanzuigbuis gedeelte zie je dan een lange kunststof slang met aan het eind een filtergaasje. Als je dat eraf draait (torx slangenklem) dan kun je op de ene kant je vinger houden en op de andere kant blazen. Dan voel je of ie lekt. Maar eerlijk gezegd, direct vervangen is eigenlijk beter. Dan weet je het zeker.
Geplaatst: 22.01.2008 - 23:52
door Ramon&Ramon
V70 Classic 2.5 Tdi,
Geplaatst: 22.01.2008 - 23:52
door Ramon&Ramon
[quote="V70 Classic 2.5 Tdi"]Jongens, bedankt voor de harten onder de riem. 't Is niet anders. En gelukkig is de krukas niet teveel beschadigd. Hij wordt gevlakt en exact pas gemaakt op een nieuwe poelie. De monteur die het uitvoert lijkt me zeer ervaren ermee. Net als jij ongetwijfeld, Ramon.
Overigens, ik moet er niet aan denken wat er gebeurd had kunnen zijn als die poelie er af was gelopen....
Dan de aanzuigbuis in de tank:
Het is een klusje van een kwartiertje om de aanzuigbuis te controleren.
Er zit bij een V70 tdi van '97 dus geen pomp in de tank. Wel een aanzuigbuis. Je moet dan in de kofferbak de vloerplaten eruit halen (los schroeven) en de twee metalen deksels losdraaien. Zie je vanzelf. In de kleine zit de vlotterunit en in de grotere zitten aanzuig en retourleiding. Je kunt er echt makkelijk bij. Wel eerst schoonmaken voordat je los draait! Voor wat betreft de slangen: er zit een soort rubber clicksysteempje op. Een beetje indrukken en trekken. Het is een soort snelkoppeling als bij perslucht. Je draait de kunststof ringen los en tilt dan de spullen eruit. Wel even het stekkertje van de vlotter los trekken als je die ook wilt inspecteren. En oppassen dat je je handen niet openhaalt tijdens het losdraaien van de ringen. In het aanzuigbuis gedeelte zie je dan een lange kunststof slang met aan het eind een filtergaasje. Als je dat eraf draait (torx slangenklem) dan kun je op de ene kant je vinger houden en op de andere kant blazen. Dan voel je of ie lekt. Maar eerlijk gezegd, direct vervangen is eigenlijk beter. Dan weet je het zeker.[/quote]
Geplaatst: 22.01.2008 - 23:53
door Ramon&Ramon
Volgens mij heb ik nu iets verkeerd gedaan.

:)
Geplaatst: 23.01.2008 - 07:48
door V70 Classic 2.5 Tdi
Nee joh! echt niet. Is goed bedoeld!
't is jammer dat je te ver weg woont, anders was ik naar jou toegegaan
Geplaatst: 23.01.2008 - 17:15
door Ramon&Ramon
Ik bedoelde daarmee dat ik je verhaal er nog een keer heb opgezet!:)
Geplaatst: 23.01.2008 - 20:08
door Quota
Ramon&Ramon schreef:Ik bedoelde daarmee dat ik je verhaal er nog een keer heb opgezet!:)
Terwijl wij ons nu af vragen wat je bijdrage is waarom je in de eerste plaats wilde reageren....

Geplaatst: 23.01.2008 - 21:28
door V70 Classic 2.5 Tdi
Haha...tja jongens het blijft een forum en geen clubhuis of kroeg. Hier zeggen we 'Loat wean' oftewel laat gaan.
Wat ook weer gaat als de brandweer is mijn auto. Ik heb hem vanavond weer opgehaald en 1319 zure euro's afgetikt. Auto rijdt weer prima, zoals verwacht. Ik heb de oude onderdelen meegenomen, omdat ik die goed wil bestuderen. Inderdaad, de krukaspoelie is iets verschoven op de krukas. Moet eerlijk zeggen dat de zichtbare schade me mee viel. Al met al goede, snelle service van Van der Veen in Nijverdal. Spanrollen waren inderdaad versleten.
Al met al moet ik nu echt even weer een vertrouwensband opbouwen met deze auto, maar hij rijdt nu in elk geval weer goed. Nu vrijdag nog even een nieuwe bovenste motorsteun erin persen, en dan is ie echt helemaal okay. Dus...een hoop centen armer, maar uiteindelijk wel dik tevreden.
gr.
Toine
Geplaatst: 23.01.2008 - 23:50
door Ramon&Ramon
Bijna 1400 euro.s?dat ga je niet menen toch?of wel?
Geplaatst: 23.01.2008 - 23:52
door Ramon&Ramon
Mijn bijdrage is dat ik diesel specialist ben bij Volvo!:)
Geplaatst: 24.01.2008 - 07:21
door V70 Classic 2.5 Tdi
Yes sir. En dat had ik al eerder vermeld.
Geplaatst: 24.01.2008 - 09:47
door Quota
Ramon&Ramon schreef:Mijn bijdrage is dat ik diesel specialist ben bij Volvo!:)
Ennuh.... werk je dan tegen Volvo tarief, of zijn vriendenprijsjes ook mogelijk? Ik heb nog een nieuwe vacuumpomp nodig....
Geplaatst: 24.01.2008 - 18:47
door Ramon&Ramon
tikt hij?????????die is te repareren!
Geplaatst: 24.01.2008 - 23:24
door D-J
Net even je verhaal doorgenomen...tjonge.
Heb je al contact gehad met de verkoper van de V70? Wil die wat?
Maar goed, Henne goan moar weer!!!
Geplaatst: 25.01.2008 - 00:05
door V70 Classic 2.5 Tdi
Ja, hij wil met de garage waar hij hem als handel van gekocht heeft overleggen. Hij zou me vandaag terugbellen. Niet gedaan....
Nou, belooft niet veel goeds. Trouwens, het is van Hulst in Oss aan de Berghemseweg. Hoe het afloopt laat ik even weten. Morgen 'meneer' eerst maar weer es bellen. Verwacht er eerlijk gezegd helemaal niets van.